Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vrouw leidt het vrijdagsgebed!

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Enquête vraag: Wat vinden jullie hier van?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
1 [2.78%]
4 [11.11%]
2 [5.56%]
29 [80.56%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vrouw leidt het vrijdagsgebed!
    Geplaatst op: 21 maart 2005 om 15:20

Zeer slecht...

Het gegeven dat vrouwen en mannen gezamenlijk bidden, daar is niets mis mee. Wel dienen de richtlijnen gehanteert te worden, de beste rijen voor de mannen zijn de voorste rijen en de beste rijen voor de vrouwen zijn de achterste rijen.

Moge Allah Ta'ala deze personen leiden en anders hun ruggen breken!

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:48

Mag ik vragen waarom je bent begonnen met lezen en hoe je het gaat aanpakken. Hoe ga je de teksten proberen te begrijpen?

Aangezien ik zie dat jij je eigen, vaak verkeerrde interpretaties aanhaalt.

Ik denk dat het beter en wijzer is als je de juiste interpretatie, de islamitische visie probeert te begrijpen.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:42
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Er zijn 114 delen inderdaad. Ik weet verder niet of deze wel betrouwbaar is, aangezien ik denk dat hij afkomstig is van de  ahmaddiyah movement. Een sekte met veel afdwalingen en eigen onjuiste interpretaties.

 

Verder, vertaling van de Koran bestaat in principe niet. De Koran is in het Arabisch geopenbaard in prachtige stijl, samenstelling en woordkeus en prachtige zinnen die geen enkel mens zelf kan schrijven en ook niet precies kan vertalen. De grootste wonder van de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) is de Koran. Er wordt vaak gesproken over een weergave van de betekenis.

Ik ben begonnen om hem te lezen...Bedankt dat je me vertelde dat dit het zuivere woord is.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:25

Er zijn 114 delen inderdaad. Ik weet verder niet of deze wel betrouwbaar is, aangezien ik denk dat hij afkomstig is van de  ahmaddiyah movement. Een sekte met veel afdwalingen en eigen onjuiste interpretaties.

 

Verder, vertaling van de Koran bestaat in principe niet. De Koran is in het Arabisch geopenbaard in prachtige stijl, samenstelling en woordkeus en prachtige zinnen die geen enkel mens zelf kan schrijven en ook niet precies kan vertalen. De grootste wonder van de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) is de Koran. Er wordt vaak gesproken over een weergave van de betekenis.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 09:33
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Alles is heel duidelijk binnen de islam wat betreft regels. Iemand die iets vernieuwd binnen de islam en iets toetstaat wat verboden is, behoort tot de ongelovigen en is geen moslim meer. De juiste betekenis van de Koran verdraaien is zeker ongeloof in de Koran.

Tekort schieten in het praktiseren van regels, wetend dat het niet toegestaan is of uit onwetendheid, maakt iemand niet ongelovig. Voorbeeld van je buurman gaat niet op hier. Iemand is pas ongelovig als hij tegen de regelgeving ingaat en dit voor zichzelf toestaat en zegt dat de Koran het toestaat terwijl dit niet zo is.

Iets wat verboden is door Allah wordt door die waddud toegestaan. In de Koran en Hadith is duidelijk aangegeven dat die zaken niet kunnen. Zij is dus een ongelovige geworden, misschien was ze dat allang. Zij voert deze daden uit en zegt vervolgens dat het uit de Koran komt. Een regelrechte leugen.

Moslims zijn heel voorzichtig met het benoemen van iemand tot kaafir, ongelovige. Iemand onterecht hiervan beschuldigen is heel gevaarlijk en maakt de beweerder zelf tot ongelovige.  

    

Toch heb ik een vraag omtrend deze zaak,Wat is nu precies allemaal door Mohammed zelf gezegt en is opgeschreven...Met andere woorden....Zijn er nadat Mohammed overleden was nog stukken of vertalingen bijgeschreven?Dit vraag ik omdat de Koran expliciet vermeldt dat dit absoluut niet mag.

Dus welk boek/boeken mag ik zien als de zuivere Koran? 

Er is maar ��n versie van de Koran en er is niks toegevoegd. Dit is wat Allah Verheven is Hij, in zijn Edele Boek zegt:

 

15-09- Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de Koran) hebben neergezonden. En voorwaar, Wij zijn daarover zeker de Wakers.

 

17-88- Zeg (O Moehammad): �Als de mensen en de Djinn�s zich zouden verzamelen om het gelijke van deze Koran te maken; dan kunnen zij niet met het daaraan gelijke komen, zelfs al zouden zij elkaar tot hulp zijn.�

Is dit dan de complete vertaling van de Koran in het Nederlands? >>> http://members.ams.chello.nl/m.elfers/koran000.html In 114 delen
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:58

39-41- Voorwaar, Wij hebben in Waarheid het Boek voor de mensen aan jou gezonden. Wie dan de leiding aanvaardt; het is ten gunste van zichzelf; maar wie dwaalt; hij dwaalt slechts tegen zichzelf. En jij (O Moehammad) bent geen verantwoordelijke over hen.

 

59-21- Als wij deze Koran tot een berg hadden neergezonden, dan had jij deze zich zeker zien onderwerpen en zich splijten uit vrees voor Allah. Dat zijn de voorbeelden die Wij de mens geven. Hopelijk zullen zij zich laten vermanen.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:47

Koran 10:15-16

En wanneer hun Onze duidelijke tekenen worden voorgedragen, zeggen degenen, die niet naar de ontmoeting met Ons uitzien: "Breng een andere Koran dan deze, of verander hem." Zeg: "Het staat niet aan mij, hem te veranderen uit mijzelf. Ik volg slechts hetgeen mij is geopenbaard. Voorzeker, ik vrees, als ik mijn Heer niet gehoorzaam, de straf van de grote Dag."  Zeg: "Als Allah het zo had gewild, zou ik u niet hebben voorgedragen (de Koran), noch zou Hij u deze bekend hebben gemaakt. Voorzeker, ik heb voordien een heel leven onder u doorgebracht. Wilt gij dan niet begrijpen?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:39
Salaam

Het is niet traditioneel die kleding. Mag ik alle niet-moslims aanraden die uiterst gevoelige discussiepunt voorzichtig, al dan niet helemaal niet te vullen met posts.
Neen, na de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) is er niets toegevoegd of weggelaten uit de Quraan. De Quraan werd binnen 2 jaar bijeengesprokkeld en een definitieve versie werd na precieze vergelijkingen gemaakt door drie onafhankelijke geleerden. En een van hen leidde deze team een enkele verzie te maken. Ik ken het hele verhaal niet, kun je best wel in de forum nalezen.

Hoe het ook zij, moslims (in deze forum) staan aan een punt, nodig niet uit naar het andere te komen. Wij (moslims op deze forum) hebben genoeg kennis om onderscheid te kunnen maken omtrend deze zaak.
Immers, als men tegenspreekt, zullen sommige (helaas) minder geduldige broeders/zusters diegenen die dit verkondigen uitmaken voor shayateen (satans).
En nee, moslims gaan niet alles weer symbolisch interpreteren of relativeren. De Quraan is en blijft hetzelfde. Als men maar een mosterdzaad afwijkt (fout doet) krijgt men daar zelfs een 'beloning' voor.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste.
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:35
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Alles is heel duidelijk binnen de islam wat betreft regels. Iemand die iets vernieuwd binnen de islam en iets toetstaat wat verboden is, behoort tot de ongelovigen en is geen moslim meer. De juiste betekenis van de Koran verdraaien is zeker ongeloof in de Koran.

Tekort schieten in het praktiseren van regels, wetend dat het niet toegestaan is of uit onwetendheid, maakt iemand niet ongelovig. Voorbeeld van je buurman gaat niet op hier. Iemand is pas ongelovig als hij tegen de regelgeving ingaat en dit voor zichzelf toestaat en zegt dat de Koran het toestaat terwijl dit niet zo is.

Iets wat verboden is door Allah wordt door die waddud toegestaan. In de Koran en Hadith is duidelijk aangegeven dat die zaken niet kunnen. Zij is dus een ongelovige geworden, misschien was ze dat allang. Zij voert deze daden uit en zegt vervolgens dat het uit de Koran komt. Een regelrechte leugen.

Moslims zijn heel voorzichtig met het benoemen van iemand tot kaafir, ongelovige. Iemand onterecht hiervan beschuldigen is heel gevaarlijk en maakt de beweerder zelf tot ongelovige.  

    

Toch heb ik een vraag omtrend deze zaak,Wat is nu precies allemaal door Mohammed zelf gezegt en is opgeschreven...Met andere woorden....Zijn er nadat Mohammed overleden was nog stukken of vertalingen bijgeschreven?Dit vraag ik omdat de Koran expliciet vermeldt dat dit absoluut niet mag.

Dus welk boek/boeken mag ik zien als de zuivere Koran? 

Er is maar ��n versie van de Koran en er is niks toegevoegd. Dit is wat Allah Verheven is Hij, in zijn Edele Boek zegt:

 

15-09- Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de Koran) hebben neergezonden. En voorwaar, Wij zijn daarover zeker de Wakers.

 

17-88- Zeg (O Moehammad): �Als de mensen en de Djinn�s zich zouden verzamelen om het gelijke van deze Koran te maken; dan kunnen zij niet met het daaraan gelijke komen, zelfs al zouden zij elkaar tot hulp zijn.�

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 06:25
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Alles is heel duidelijk binnen de islam wat betreft regels. Iemand die iets vernieuwd binnen de islam en iets toetstaat wat verboden is, behoort tot de ongelovigen en is geen moslim meer. De juiste betekenis van de Koran verdraaien is zeker ongeloof in de Koran.

Tekort schieten in het praktiseren van regels, wetend dat het niet toegestaan is of uit onwetendheid, maakt iemand niet ongelovig. Voorbeeld van je buurman gaat niet op hier. Iemand is pas ongelovig als hij tegen de regelgeving ingaat en dit voor zichzelf toestaat en zegt dat de Koran het toestaat terwijl dit niet zo is.

Iets wat verboden is door Allah wordt door die waddud toegestaan. In de Koran en Hadith is duidelijk aangegeven dat die zaken niet kunnen. Zij is dus een ongelovige geworden, misschien was ze dat allang. Zij voert deze daden uit en zegt vervolgens dat het uit de Koran komt. Een regelrechte leugen.

Moslims zijn heel voorzichtig met het benoemen van iemand tot kaafir, ongelovige. Iemand onterecht hiervan beschuldigen is heel gevaarlijk en maakt de beweerder zelf tot ongelovige.  

    

Toch heb ik een vraag omtrend deze zaak,Wat is nu precies allemaal door Mohammed zelf gezegt en is opgeschreven...Met andere woorden....Zijn er nadat Mohammed overleden was nog stukken of vertalingen bijgeschreven?Dit vraag ik omdat de Koran expliciet vermeldt dat dit absoluut niet mag.

Dus welk boek/boeken mag ik zien als de zuivere Koran? 

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 06:07
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door criticus

Is diit gebed geleid door  Amina Wadud?
Als ik het goed heb gelezen in een ander artikel is zij professor in Islamitische wetenhappen.
Dus zij is een Islam geleerde.
Ik kan niet beooordelen wat voor waarde dit heeft ,Ik ben geen moslim dus dit is eigenlijk niet mijn discussie.
Maar is het niet onjuist om zonder meer een geleerde af tewijzen zonder zelfs te horen wat voor argumenten hiervoor wordt aangedragen?
misschien is een bepaalde traditie wel een dwaling geweest.?

Nee de traditie van de voorgeschreven kleding is geen dwaling......Omdat Allah en de Profeet namelijk in mijn ogen de Moslima's dit hebben voorgeschreven om zondes te voorkomen.Ik zie het meer als steun in de rug en de Moslima's geven er gehoor aan om Allah te dienen door haarzelf en mannen te beschermen tegen zondes.

Dus het is een respectvolle daad.

Wij hebben moeite dit te begrijpen,maar eigenlijk is het heel logisch.En als Moslima's hier voor kiezen hebben wij er wederom geen fluit mee te maken.

Zou jij niet vreemd hebben staan te kijken,als er plotseling een punker of rocker de mis begint in een kerk.



Wanneer die punker of rocker twintig jaar studie in de Christelijke theologie gehad zou hebben dan zou ik het wel interessant vinden :-)
en verder zou ik eens luisteren wat die te zeggen had.
Maar voor de rest ga ik hier niet meer op reageren want ik beschou dit toch wel als een interne Islamitische discussie.
Ik heb daar als Christen die een geheel ander geloof aanhangt niks mee te maken.
Zo zie ik dat.


Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 05:55

Alles is heel duidelijk binnen de islam wat betreft regels. Iemand die iets vernieuwd binnen de islam en iets toetstaat wat verboden is, behoort tot de ongelovigen en is geen moslim meer. De juiste betekenis van de Koran verdraaien is zeker ongeloof in de Koran.

Tekort schieten in het praktiseren van regels, wetend dat het niet toegestaan is of uit onwetendheid, maakt iemand niet ongelovig. Voorbeeld van je buurman gaat niet op hier. Iemand is pas ongelovig als hij tegen de regelgeving ingaat en dit voor zichzelf toestaat en zegt dat de Koran het toestaat terwijl dit niet zo is.

Iets wat verboden is door Allah wordt door die waddud toegestaan. In de Koran en Hadith is duidelijk aangegeven dat die zaken niet kunnen. Zij is dus een ongelovige geworden, misschien was ze dat allang. Zij voert deze daden uit en zegt vervolgens dat het uit de Koran komt. Een regelrechte leugen.

Moslims zijn heel voorzichtig met het benoemen van iemand tot kaafir, ongelovige. Iemand onterecht hiervan beschuldigen is heel gevaarlijk en maakt de beweerder zelf tot ongelovige.  

    

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 05:34

In eerste instantie geplaatst door criticus

Is diit gebed geleid door  Amina Wadud?
Als ik het goed heb gelezen in een ander artikel is zij professor in Islamitische wetenhappen.
Dus zij is een Islam geleerde.
Ik kan niet beooordelen wat voor waarde dit heeft ,Ik ben geen moslim dus dit is eigenlijk niet mijn discussie.
Maar is het niet onjuist om zonder meer een geleerde af tewijzen zonder zelfs te horen wat voor argumenten hiervoor wordt aangedragen?
misschien is een bepaalde traditie wel een dwaling geweest.?

Nee de traditie van de voorgeschreven kleding is geen dwaling......Omdat Allah en de Profeet namelijk in mijn ogen de Moslima's dit hebben voorgeschreven om zondes te voorkomen.Ik zie het meer als steun in de rug en de Moslima's geven er gehoor aan om Allah te dienen door haarzelf en mannen te beschermen tegen zondes.

Dus het is een respectvolle daad.

Wij hebben moeite dit te begrijpen,maar eigenlijk is het heel logisch.En als Moslima's hier voor kiezen hebben wij er wederom geen fluit mee te maken.

Zou jij niet vreemd hebben staan te kijken,als er plotseling een punker of rocker de mis begint in een kerk.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 05:33
Salaam Aleikum,

Het is juist nog erger als ze een moslimgeleerde is. Alhoewel ze blijkbaar niet veel heeft geleerd. Zij is degene die dwaalt. Door hier op dit punt af te wijken besluit je dus om een eigen Islam te creeren wat volgens jou levenswijze en denkwijze het beste bij je past. En zij overtreedt bewust de regels van de Islam zoals deze vast staan, en als ze een geleerde is en dit dus weet dan zal haar straf in het hiernamaals onbeschrijfbaar zijn.

Salaam ALeikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 05:29
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Weet je wat het is Ruud, vrouwen mogen het gebed wel leiden maar alleen ook voor vrouwen. En dat de vrouw die oproept tot het gebed niet gesluierd is en onacceptabele kledij aan heeft is een regelrechte belediging richting Allah (swt). En dan is er ook nog het gemixte gebeuren, wat maar weer bewijst dat deze mensen niet een al te grote verstand hebben van de Islam. Ook het feit dat er dames tussen zitten zonder hoofddoek geeft al aan dat dit verdwaalden zijn. Dat ze niet samen mogen bidden heeft niets met gelijkheid te maken, en dat is wat deze mensen willen uitbuiten. De misvatting van vele niet moslims dat ongelijkheid de reden is waarom mannen niet met vrouwen samen mogen bidden. Salaam ALeikum, Malcolm X
Als mannen en vrouwen binnen de Islam dit zelf beslissen om gescheiden te zitten,dan heeft niemand daar een fluit mee te maken.Ben ik met je eens.Daarbij.....De vrouwenbeweging heeft zich zelf destijds hier in Nederland ook los gemaakt. "Dolle Mina beweging" Dus als Moslim vrouwen het anders willen,dan moeten ze dit zelf doen.Willen ze dit niet,dan houdt het op.


En blijkbaar willen de meeste het niet.



Maar dan moeten ze zich geen Moslima meer noemen. Of je bent Moslima en volgt de Koran en de Soennah. Of ze volgen sheitan op de dolle Mina weg.

Die vrouwen zijn vervloekt en geven een geheel verkeerd beeld aan de Islam.

Allaho Alem
Ik vind niet dat je zo maar kan zeggen...("Als je niet correct volgens de Koran leeft,ben je geen moslim meer." )Want dan zou mijn buurman of me ex-buurman ook geen moslim meer zijn.Er zijn gewoon streng en minder streng gelovige Moslims.En het lijkt mij,dat Allah het beste ziet wie werkelijk Moslims zijn.Want soms kunnen mensen er aan de buitenkant uit zien als streng Moslim,maar zijn zij het in werkelijkheid niet.Want wij zien niet alles wat God ziet lijkt me.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 05:22
Is diit gebed geleid door  Amina Wadud?
Als ik het goed heb gelezen in een ander artikel is zij professor in Islamitische wetenhappen.
Dus zij is een Islam geleerde.
Ik kan niet beooordelen wat voor waarde dit heeft ,Ik ben geen moslim dus dit is eigenlijk niet mijn discussie.
Maar is het niet onjuist om zonder meer een geleerde af tewijzen zonder zelfs te horen wat voor argumenten hiervoor wordt aangedragen?
misschien is een bepaalde traditie wel een dwaling geweest.?

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 05:13
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Weet je wat het is Ruud, vrouwen mogen het gebed wel leiden maar alleen ook voor vrouwen. En dat de vrouw die oproept tot het gebed niet gesluierd is en onacceptabele kledij aan heeft is een regelrechte belediging richting Allah (swt). En dan is er ook nog het gemixte gebeuren, wat maar weer bewijst dat deze mensen niet een al te grote verstand hebben van de Islam. Ook het feit dat er dames tussen zitten zonder hoofddoek geeft al aan dat dit verdwaalden zijn. Dat ze niet samen mogen bidden heeft niets met gelijkheid te maken, en dat is wat deze mensen willen uitbuiten. De misvatting van vele niet moslims dat ongelijkheid de reden is waarom mannen niet met vrouwen samen mogen bidden. Salaam ALeikum, Malcolm X
Als mannen en vrouwen binnen de Islam dit zelf beslissen om gescheiden te zitten,dan heeft niemand daar een fluit mee te maken.Ben ik met je eens.Daarbij.....De vrouwenbeweging heeft zich zelf destijds hier in Nederland ook los gemaakt. "Dolle Mina beweging" Dus als Moslim vrouwen het anders willen,dan moeten ze dit zelf doen.Willen ze dit niet,dan houdt het op.


En blijkbaar willen de meeste het niet.



Maar dan moeten ze zich geen Moslima meer noemen. Of je bent Moslima en volgt de Koran en de Soennah. Of ze volgen sheitan op de dolle Mina weg.

Die vrouwen zijn vervloekt en geven een geheel verkeerd beeld aan de Islam.

Allaho Alem
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 05:05

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Weet je wat het is Ruud, vrouwen mogen het gebed wel leiden maar alleen ook voor vrouwen. En dat de vrouw die oproept tot het gebed niet gesluierd is en onacceptabele kledij aan heeft is een regelrechte belediging richting Allah (swt). En dan is er ook nog het gemixte gebeuren, wat maar weer bewijst dat deze mensen niet een al te grote verstand hebben van de Islam. Ook het feit dat er dames tussen zitten zonder hoofddoek geeft al aan dat dit verdwaalden zijn.

Dat ze niet samen mogen bidden heeft niets met gelijkheid te maken, en dat is wat deze mensen willen uitbuiten. De misvatting van vele niet moslims dat ongelijkheid de reden is waarom mannen niet met vrouwen samen mogen bidden.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Als mannen en vrouwen binnen de Islam dit zelf beslissen om gescheiden te zitten,dan heeft niemand daar een fluit mee te maken.Ben ik met je eens.Daarbij.....De vrouwenbeweging heeft zich zelf destijds hier in Nederland ook los gemaakt. "Dolle Mina beweging" Dus als Moslim vrouwen het anders willen,dan moeten ze dit zelf doen.Willen ze dit niet,dan houdt het op.

En blijkbaar willen de meeste het niet.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 04:49

Als er een standpunt in de Koran is waar ik het 1000% mee eens ben, dan is het wel die over de hijaab. Waarom? Ik wil jullie vragen je in te beelden dat mannen en vrouwen de Salaat samen bidden, probeer je dan in te beelden hoe de situatie is in de Sujud. Niet alleen, probeer je ook in te beelden vrouwen zonder hoofddoek in de ruku of sujud, met losse haren die naar alle kanten heen slingeren. In mijn ogen belachelijk gezicht.

Mijn mening is dat vrouwen met hijab er respectabeler uitzien dan vrouwen zonder. Verder beschermt het ook de mannen tegen hun lusten, ze zien een vrome vrouw in plaats van een meisje in strakke jeans met losgekamd haar. Stel je zo een meisje eens voor, voor het aangezicht van Allah. Bovendien ziet de westerse maatschappij een katholieke non als iemand die haar leven aan GOD heeft toegewijd, en superheilig is als moeder theresa zelf. Maar een moslima zien ze als onderdrukt. Deze manier van denken is fout en oneerlijk!

 

Die gekken in die moskee in Amerika die zo graag een voorbeeld willen zijn, mogen van mij aan de hoogste toren opgehangen worden. Als voorbeeld voor andere afvalligen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 04:38
AMIN JARAB
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 04:34
Assalaamoe Alaikoem Wa Rahmatoellahie Wa Barakatoehoe

SubhanAllah, dit is niet handelen zonder kennis maar dit is handelen op hirsy ali Style.
Deze vrouw en aanwezigen hebben allen een cursus islam bij hirsy gevolgd. Want indien ze de Koran ook maar een keer openslaan zien ze dat ze geheel en dan ook echt geheel in tegenstrijdigheid met de Koran zijn.
En net zoals hirsy het heeft over het mishandelen van vrouwen in de Islam(goedkeuring in Islam), wat de grootste onzin is en zo de strijd wil openen, opent deze vrouw de strijd door het gebed te leiden terwijl mannen achter haar staan en de athan te doen.

SubhanAllah, mannen en vrouwen gemengd, vrouw die Athan doet en vrouw die gebed voorgaat met mannen achter haar. En waar is de hijaab gebleven.

SubhanAllah, en wat genieten de Kuffar van deze misselijk makende beelden. Dit moet vastgelegd worden...

Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) met deze vrouw afrekenen. En moge Hij de overige bezoekers leiden op het rechte pad indien ze handelen uit onwetendheid.

Allaho alem

Wa Alaikoem Salaam
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 03:32

asalaamo3alaikom wara7matoelaah wa barakatoho.

broeders en zusters  wallahie ik ben bang het is tekken van het uur  zijn sadaqa rasoeloalaah salalaaah 3alajhi wasal;aam.

a3doebilaah  .amin abobaker.

en trouwens ze is si3aa  dus geen achamdy sekt .

moge allah haar vervloeken.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 03:10
Salaam Aleikum,

Weet je wat het is Ruud, vrouwen mogen het gebed wel leiden maar alleen ook voor vrouwen. En dat de vrouw die oproept tot het gebed niet gesluierd is en onacceptabele kledij aan heeft is een regelrechte belediging richting Allah (swt). En dan is er ook nog het gemixte gebeuren, wat maar weer bewijst dat deze mensen niet een al te grote verstand hebben van de Islam. Ook het feit dat er dames tussen zitten zonder hoofddoek geeft al aan dat dit verdwaalden zijn.

Dat ze niet samen mogen bidden heeft niets met gelijkheid te maken, en dat is wat deze mensen willen uitbuiten. De misvatting van vele niet moslims dat ongelijkheid de reden is waarom mannen niet met vrouwen samen mogen bidden.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 15:28
Ik vind het wel vreemd dat deze vrouw geen traditioneele kleding draagt tijdens gebed.Veel Moslima's zaten te bidden in traditioneele kleding,maar de vrouw die het gebed afnam niet.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 14:02
Salaam

Het klinkt hard, vooral als je weet dat achterdocht/roddel ten strengste is verboden in de Islam, dat is het in grote lijnen eens ben met aghi X. Complotten kunnen overal onstaan, zo staat al vast dat Islam in haar laatste dagen zal uitzien als versleten kleding. En dat er 73 stromingen zullen zijn, waarvan er maar slechts een van red.
Het doet mij meer aan als deze moslims dit opzettelijk hebben gedaan, deze vernieuwing. Vooral omdat dit het christendom/jodendom representeert in na apen.
Maar wie ben ik wel niet om over hen te oordelen, zij behoren zichzelf te beoordelen als zij maar eens wisten (dat de bestraffingen veel pijnlijker wezen).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:38
Salaam Aleikum,

Zal wel een sekte zijn als de ahmadia beweging hier, die zich voordoet als islamitisch. Ik vraag me af hoeveel geld ze hebben gekregen om zoiets te organiseren. Kijk maar naar alle camera�s die er zijn en flitsen van foto�s die er genomen worden. Dit is gewoon een mediaspektakel door iemand georganiseerd om bekendheid te krijgen. Zeker is dat dit erg verdwaalde moslims zijn, ik heb medelijden met ze. Misschien zijn dat de effecten van een leven in de Amerika of een gebrek aan een goede imam, waarna men besluit te improviseren.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 13:04

Als je heel g0ed kijkt dan zie je dat de mannen en vrouwen gemengd zijn...

Het is in Amerika, en men bidt zonder ho0fddoek en dergelijk, geen schaamte tegenover Allah a3oudhoub illah

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 12:50
Ik begrijp de video niet goed. Waar gebeurt dit? Is dit voor het eerst dat dit daar gebeurt? Is het alleen voor vrouwen of gemixt?
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 12:47

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

Ik heb gekozen vo0r kappot slecht...
Niet lopen schelden en doen beste mensen

een topic van agh abou jabir over een discussie aan gaan met niet-moslims, wat we daarvan vinden...

Als we niet eens een normaal gesprek kunnen voeren met onze eigen zusters en broeders, waar gaan we dan heen?
Moge Allah deze mensen op het juiste pad leiden en hen vergeven vo0r hun zonden, ameen

wasalaam

 

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 12:33
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen,  mashallah nour al-islam dat je dit hebt geplaatst en veder zeg ik over hen de vrouwelijke imam, en haar volgelingen OH ALLAH VERNIETIG HEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.