Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

islam groeit!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: islam groeit!!
    Geplaatst op: 31 juli 2005 om 11:24

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezelellen en de overwinning aan de Moejahedeen, BEKERING TOT DE ISLAM IS VROUWENZAAK, soebhanallah in 2004 hebben 400 Belgen zich bekeerd tot de Islam dat is 100 meer dan het vorig jaar opvallend is dat 300 van hen VROUWEN zijn volgens broeder Abdel Kadet van het islamitische centrum in Brussel is de interesse in de Islam sinds de aanslagen van 11 september 2001 gegroeid, zo komen mensen er achter dat wij anders zijn dan het beeld dat de media van ons ophangen, het centrum kan geen verklaring geven van het feit dat 300 van de 400 bekeerde VROUWEN zijn, la ilaahaa ilaa laah sinds 11 september zijn er zelfs in Amerika 1 miljoen mensen tot de islam bekeerd en noem maar op soebhanallah de Islam groeit en groeit zodat inshallah overal in de wereld de islamitische vlaggen zullen wapperen en de sharia zal de hoogste wet zijn inshallah, en de duivelse huis [het zogenaamde witte huis] zal vernietigd worden daar hoog boven zal de zwarte vlag van onze profeet wapperen [waar de Moejahedeen mee strijden] inshallah YA ALLAH inshallah de overwinning aan Islam. asalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2005 om 11:26
salaam aleikum elhamdullilah Allahoe Akbar!!!
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2005 om 12:14

Salaam Aleikum,

ALLAH O AKBAR!!!!!!!

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2005 om 16:07
Toch maar goed die aanslagen van 11/9. daar is de Islaam door
"gegroeid". Aboe Bakr bedoel je niet vergroeid?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 05:55
Salaam

Niet echt, jouw beeld over moslims is vergroeid/foutief vanaf het begin eerder. Sorry dat ik het zo zeg, maar eerlijk, Islam vergroeid?

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:05

 

In de naam van Allah de barmhartige de genadevolle

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe,

Mashallah, Allahoe Akbar!!!

HEEY WAAR BLIJVEN (SOMMIGEN)NIET-MOSLIMS MET ISLAAM ONDERDRUKT VROUWEN? YEK,., VANDAAR DAT ER 400 ZIJN BEKEERD!!! 
DIT ZOU AYAAN HIRSI ALI MOETEN LEZEN,, HAHHA HAHHA IK ZOU HAAR GEZICHT DAN WEL EENS WILLEN ZIEN

walaiakum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe jullie zus in de islaam Najiha!

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:17
Hirsi Ali leest net als sommige mensen wat ze willen lezen, heel selectief
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 09:58
Aboe Bakker zei:

is de interesse in de Islam sinds de aanslagen van 11 september 2001
gegroeid,


Dit is de regel waar ik tegen aanliep en op reageerde.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:24
KWANTITEIT ZEGT NIETS OVER KWALITEIT.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:52

Toch maar goed die aanslagen van 11/9. daar is de Islaam door
"gegroeid". Aboe Bakr bedoel je niet vergroeid?

 ik denk het niet maaar jij bent iniedergeval goed SCHEEF gegroeit, vandaar alle onzin die je zonder bewijs uitkraamt.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 14:29
Paganisme groeit ook Juichjuich?  Ach laat mensen toch zelf in eer en geweten voor een religie kiezen.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 16:57

In eerste instantie geplaatst door Remco

Christendom groeit ook, jeeeh

Weetje, de mensheid groeit en dus groeit religie ook vanzelf mee.

 

Nou nee want kijk wij moslims hebben per gezin 10kinderen en jullie christenen willen niet meer dan 1 of 2kinderen dus wie groeit het meeste.

Daarnaast heb je ook nog kleine groep zoals de bekeerlingen.

Hen word geschat op 500 alleen al in Nederland.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 17:01

Natuurlijk is de interesse in de islam gegroeid na 11september.

Als je elke dag binladen of andere groeperingen op tv ziet dan wil je toch weten wat hen geloof is en waarom zij jullie zo erg haten maar na paar weken boeken lezen  over de islam neemt je interesse toe en dus zeg je uiteindelijke op een dag deze gezegende Zin>Ashadoe an la-illallaha illallah Ashadoe anna Mohammadan Rasoelallah .

A

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 17:30

Salaam Aleikum,

Waar ik lessen volg zitten meer Blanke Nederlandse blauwogige Moslims waarvan van enkelen wel degelijk hun interesse is gewekt door de gebeurtenissen van 11 September. En Alhamdulilah zie ik ook steeds meer Nederlanders naar de Moskeeen komen om de Salaat te verrichten. En het zijn mensen van alle sociale klassen...van een fabrieksarbeider tot tandarts enz enz. Twee weken geleden hebben nog 2 oudere Nederlandse mannen de Shahada gedaan in de Moskee en nu zie je ze zelf komen bidden in de Moskee.  Kerken worden er nauwelijks nog gebouwd...Moskeeen des te meer. Ik kan niet wachten totdat die Marokaanse en Surinaamse Moskeeen in Rotterdam-Zuid klaar zijn.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 01:19

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Daarnaast heb je ook nog kleine groep zoals de bekeerlingen.

Hen word geschat op 500 alleen al in Nederland.

Assalamu alaikum,

Toevallig ben ik gisteren een beetje op zoek gegaan naar informatie over het aantal autochtone moslims in Nederland.

Er zijn geen exacte cijfers bekend omdat dat niet wordt bijgehouden, maar via via kwam ik uit bij het "Islam Insituut" in Leiden. Ik heb ze gebeld en hoorde dat toevallig net de dag daarvoor BNN met dezelfde vraag kwam als ik, omdat ze daar aandacht aan willen besteden kennelijk. Het Islam Instituut had voor een schatting gekeken naar het proefschrift van de Irakese doctor Salah Abdelrazaq die is gepromoveerd op een proefschrift over de moslimgemeenschappen in de westerse wereld.

Deze Abdelrazaq schat het totale aantal moslims (dus allo- en autochtoon) in Nederland zo tegen de 900.000. Zo'n 0,7% daarvan zou autochtoon zijn, dus dat is een aantal van ongeveer 6000 autochtone nederlandse moslim. Volgens het Moslim Informatiecentrum in Den Haag bekeren zich gemiddeld 4 tot 6 mensen per dag (ik weet niet hoe ze aan die cijfers komen), dus de autochtone moslimbevolking in Nederland groeit snel, vooral omdat ook uit autochtone islamitische huwelijken kinderen geboren worden (misschien ook wel 10 kinderen per gezin).

Leuk zijn ook de cijfers van een paar andere west-europese landen:

-Belgie telt ongeveer 3000 autochtone belgische moslims, 0.6% van alle belgische moslims.

-Denemarken ongeveer 2000 autochtone deense moslims, 1.25% van alle moslims in Denemarken.

-Frankrijk heeft 30.000 autochtone franse moslims. 1,20% van de totale moslimbevolking van Frankrijk die weer 6.7% van de totale Franse bevolking uitmaakt.

-Spanje spant de kroon. Alleen... ik kan de cijfers niet in mijn aantekeningen terugvinden. Maar het schijnt zowel percentueel als absoluut de meeste autochtone (spaanse) moslims te kennen van heel west europa. En ook een hele actieve gemeenschap, met eigen moskeen en kennisinstuten e.d.

-Italie heeft de minste autochtone (italiaanse) moslims. Ook die cijfers kan ik even niet vinden, nog maar even goed zoeken en anders maar weer bellen.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 02:46
Ik ben er een van  en tel ik dan maar voor 1 
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 02:51

Salaam Amier,

Ik volg dus ook de lessen in het Moslim Informatie Centrum in Den Haag en heb daar wel vaker Shahada's mogen bijwonen.....Er kwamen ook wel eens daar ook wel eens mensen helemaal uit Belgie om daar de Shahada te doen.

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 03:55

Heeft iemand ook statistieken van moslims die hun geloof afzweren? Vooral onder de derde generatie allochtonen heb ik het idee dat niet elke geboren moslim zo zwaar tilt aan z'n religie.

Vroeg me dat zo ineens af aangezien dat bij de christenen ook gebeurd.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 05:09

Over geloof afzweren weet ik niet, ik geloof ook niet dat daar onderzoek naar gedaan is. Over het aantal moskeebezoekers van de laatste paar jaar zijn dacht ik wel cijfers bekend, dat moet je dan maar even uitzoeken.

Ikzelf denk, uit ervaring, dat er meer moslims zijn die niets met hun geloof doen en ook geen moskee bezoeken groter is dan  moslims die hun geloof echt definitief afzweren, a la Hirsi Ali zeg maar.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 06:05

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

 

ik ken wel 2turkse mannen(niet persoonlijk) die uit het geloof zijn gestapt in hun geval moslim,, ik ken ook een marokkaanse man die samen bij mijn schoonzus op school zat, die travestiet is geworden ASTAGFIROUALLAH!!
verder weet ik niks

wa alaikum Salaam

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 06:23

salam,

disucussier of niet!!! Ontken de waarheid Niet..De islam groeit en blijft groeien en zal de wereld domineren. feit is feit..ook voor jouw geldt dit ruud,postpentacost, remco,kimie,anne,martinuzz...en heel die clique..

La illaha illallah...allah akbar!!!! inschallah zal de islam overwinnen

salam

Terug naar boven
al-turki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-turki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 06:32

Assalamu alaikum,

Amier, bedankt dat je deze informatie met ons wilt delen. Ik was al een tijdje erg benieuwd naar deze cijfers, maar had er niet echt onderzoek naar gedaan omdat ik wist dat het erg moeilijk is om aan deze informatie te komen.
Heb je misschien ook cijfers van Groot-Brittanni� en de VS?

Eelke, het geloof afzweren gebeurt niet zo gauw bij moslims. Men beschouwt zichzelf vaak als moslim, alleen het praktiseren wordt vaak nagelaten. Maar daartegenover kan je ook stellen dat er veel moslims zijn van de derde generatie, die juist praktiserender zijn dan de eerdere generaties. Ze zijn vaak geschoolder, verdiepen zichzelf juist in het geloof, terwijl de eerdere generaties dit vaak nalieten en hun kennis vaak via gewoontes aanleerden.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 08:44
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

disucussier of niet!!! Ontken de waarheid Niet..De islam groeit en blijft groeien en zal de wereld domineren. feit is feit..ook voor jouw geldt dit ruud,postpentacost, remco,kimie,anne,martinuzz...en heel die clique..

La illaha illallah...allah akbar!!!! inschallah zal de islam overwinnen

salam

Goed mogelijk....Ik heb er geen enkel probleem mee.Mits we niet gaan lopen stenigen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 08:50
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Remco

Christendom groeit ook, jeeeh

Weetje, de mensheid groeit en dus groeit religie ook vanzelf mee.

 

Nou nee want kijk wij moslims hebben per gezin 10 kinderen en jullie christenen willen niet meer dan 1 of 2 kinderen dus wie groeit het meeste.

Daarnaast heb je ook nog kleine groep zoals de bekeerlingen.

Hen word geschat op 500 alleen al in Nederland.

Dat is eigenlijk tegen de Koran regels in.... Maar goed.....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.