Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

boodschap die ik door krijg!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
blerta Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote blerta Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: boodschap die ik door krijg!
    Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 04:52

ik zet mijn ervaring wat ik meemaak op deze topic! ik weet niet elders waar ik mijn verhaal kwijt kan? dus zet ik het hier op deze topic!

ik krijg in mijn droom een boodschap door! en die boodschap komen uit! wat moet ik ermee aan doen? elke keer als ik een droom hebt gehad die net echt is..die dromen komen bij mij uit! ik sta perplext van...ik weet niet wat ik er mee aan moet... moet ik het aan mensen vertellen of voor mij behouden?

ik heb ook ��ndaags gedroomdt over een man...was wit verlicht en had goudblond haar kleurig met een soort staf\zwaard in zijn hand...aan de linker kant een witte bol lichtgevend in zijn hand! wie deze man is in het verleden was weet ik niet? wie was deze man? ik stond voor hem en hij zei tegen mij ''nee ga terug'' en wees naar beneden! het was een mooie omgeving warm vol verlichting kleurtjes! en ik viel als waren een schok terug in mijn lichaam! dat was geen droom mijn ogen waren open! ook weer een soort boodschap wat moet ik ermee aan doen?

salaam....

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 05:05
In eerste instantie geplaatst door blerta


ik heb ook ��ndaags gedroomdt over een man...was wit verlicht en had goudblond haar kleurig met een soort staf\zwaard in zijn hand...aan de linker kant een witte bol lichtgevend in zijn hand! ?


salaam....



Hmmm heb je toevallig naar de lord of the rings gekeken(big smile). Saruman...hahaha
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 06:04

salam alaikoem

haha maschallah broeder nak4life..

raar hoor blerta Wie zou het zijn?

wa salam

Terug naar boven
blerta Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote blerta Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 06:14
In eerste instantie geplaatst door nak4life

[QUOTE=blerta]

ik heb ook ��ndaags gedroomdt over een man...was wit verlicht en had goudblond haar kleurig met een soort staf\zwaard in zijn hand...aan de linker kant een witte bol lichtgevend in zijn hand! ?


salaam....



Hmmm heb je toevallig naar de lord of the rings gekeken(big smile). Saruman...hahaha
[/QUOTE

dacht ik het niet, er is altijd wel iemand die niet serieus neemt!

ik praat er serieus over wat gaat er gebeuren...juist grappen erover maken! ik herhaal het nog een keer: ik droom en die dromen komen uit! en dat is echt geen flauwe grap...anders zet ik het niet op een topic! het kan ook zo zijn geweest dat ik bijna overleden was en dat ik bij een poort aan wilde kloppen en dat die man die ik gezien hebt...dat ik terug op aarde werdt gestuurt dat het mijn tijd nog niet is! dat ik nog een aantal jaren moet doorgaan leven!

het was een man met goudblond haar met witte kleding dragt en een staf\zwaard in zijn hand rechterkant aan de linker kant zijn hand was verlicht met witte uistralende licht een bol ofzo? en ik krijg meer boodschappen door! zoals ik wat er in mijn dromen gaan gebeuren die komen uit! ik houdt mijn in ik vertel het ook aan niemand wat moet ik hier mee aan doen?

''allah'' zegt dat het haraam is om voorspellingen waar te nemen! maar wat moet ik doen als ik ze door krijg met al die boodschappen?

salaam......

PS: ik wil geen commentaar op mensen die het als een grap ervaart! alvast van hartelijk dank voor u begrip!

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 06:24
Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu zuster,
 
Hieronder heb ik enkele teksten m.b.t. jouw topic. En ik denk niet dat de eerste reacties bedoeld waren om je te kwetsen, was gewoon een grapje denk ik :) Inscha Allah gayr....
 
Fi Amanillah,
Wa aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu
 
 
 
Wat is de betekenis van dromen die uitkomen?

 
 
Vraag: Ik heb een vraag over dromen. Het komt wel eens voor dat ik iets droom wat later uitkomt. Soms droom ik dat er iemand op bezoek komt, de volgende dag gebeurt dat ook. Bij belangrijke dingen zoals de dood of een bruiloft, krijg ik rare beelden in mijn dromen die ik dan kan verklaren als het ook werkelijk gebeurt. Ik vind het soms wel eng dat dit gebeurt. Ik wilde graag weten hoe het kan. Is het slecht dat ik dingen droom die uitkomen, en is het slecht dat ik deze dromen aan anderen vertel. Hoe kan het dat ik dit meemaak? Alvast bedankt voor de informatie. Moge allah u belonen voor uw hulp.

Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Een droom wordt verdeeld in twee categorie�n, hierover kunt u meer lezen onder vraag (0043) Interpretatie van dromen. Een ware droom kan uitkomen, de profeet heeft het volgende gezegd: "Een werkelijke droom is een deel uit 46 delen van het profeetschap" (Boekharie 6472 en moesliem 4201).

Dromen hoeven niet altijd uit te komen, ze worden niet als bewijzen gebruikt en aan de hand van dromen kunnen er geen oordelen worden geveld. De enige uitzondering hierbij geldt voor de dromen voor profeten en boodschappers, vrede zij met hen allen.

En Allah weet het beste.

 

Problemen met een zus die paranormale gaven claimt.

 
Vraag: Ik heb een vraag waar ik al een hele lange tijd mee rond loop. Ik heb een zus die paranormale gaven heeft en dus beelden en voorspellende dromen heeft ook ziet ze bv. de geest van mijn overleden oma waar ze dus contact mee heeft. Verder hoort ze ook nog eens stemmen die haar dwingen iets te doen en haar soms bedreigen, zei zit hier heel erg mee en durft er met niemand over te praten want ze is bang dat mensen haar voor gek verklaren en daarom is ze verslaafd aan de drank, ze gelooft wel in god maar niet op de islamitische manier door bv. 5 keer te bidden. Ik heb echt van alles gedaan om haar op het rechte pad te krijgen maar niets helpt tevens heeft ze ook nog eens 2 kinderen van een Nederlander die ze door haar verslaving verwaarloosd waar ik me ook nog eens zorgen om maak. Ik heb nu al zo'n 3 maanden geen contact meer met haar omdat het me allemaal te veel is geworden en ik er zelfs een angst aan over heb gehouden omdat ze altijd dingen zegt die uitkomen die me bang maken ik heb me zo erg met van allerlei paranormale zaken bezig gehouden zoals waarzeggerij om zoveel mogelijk kennis op te doen maar niets helpt. Ik weet dat het haram is maar ik begrijp niet dat mensen bepaalde gaves kunnen hebben waar ze niet om hebben gevraagd en ook nog eens bepaalde dingen kunnen voorspellen. Ik geloof natuurlijk heel erg in mijn eigen geloof en juist door de toestanden van mijn zus ben ik me meer aan het verdiepen in de islam meer omdat ik een keer een Qor-aan op straat heb gevonden ik geloof dat dat een hint voor me was. Maar door deze toestanden heb ik toch bepaalde angsten waardoor ik juist afstand van mijn zus heb genomen. Ik droom bv. hele enge dromen ook over haar het is alsof ik meer in mijn dromen beleef dan in mijn echte leven. Graag hoop ik door u te raadplegen een oplossing te vinden want ik ben radeloos. Soms is het zelfs zo erg dat ik het idee heb dat het misschien iets met zwarte magie te maken heeft omdat ik een jaar in marokko heb geleeft vanwege mijn stage en daar een jaar getrouwd ben geweest en omdat mijn ex schoonmoeder me niet kon uitstaan en nogal bekend staat als de vrouw die dat soort duistere zaken verricht. Deze angsten en vragen in mijn hoofd hebben mijn leven zo erg beinvloed dat ik er continu mee bezig ben en mee met niets anders meer bezig kan houden, dus ik hoop dat u raad weet met mijn probleem!!!!

Antwoord: In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Beste zuster

Het is treurig om dit allemaal te horen, maar Allah beproeft zijn dienaren met het goede en het slechte zodat Hij hun geloof kan testen. Om erachter te komen wat voor ziekte uw zus heeft, dienen er een paar stappen genomen te worden. Het resultaat hiervan is om te kijken tot welke categorie de ziekte van uw zus behoort. De shaytan (moge de vloek van Allah op hem neerdalen) kan zeker invloeden hebben, maar ook andere zaken kunnen een rol hebben in de problemen van uw zus.

Probeer in aanwezigheid van uw zus wat Qor'aan en vooral Soerat Al Baqarah te draaien. Als ze zich verzet tegen de woorden van Allah door haar oren dicht te doen, of schreeuwend op de grond valt, dan is dit een invloed van de shaytan door magie en het kan ook zijn dat zij bezeten is door hem of een Djinn. Als dit het geval is, dient u contact op te nemen met een betrouwbare geleerde of sheikh die door middel van Qor'aan (geen toverspreuken e.d.) uw zus met behulp van Allah's kracht kan genezen.

Als er geen spraken is van satanische invloed dan dient uw zus gebracht te worden naar een dokter die haar ziekte moet constateren en die haar de nodige medicijnen voorschrijft. Als u de bovenstaande mogelijkheden uit hebt geprobeerd, kunt ons mailen als het niks geholpen heeft. Dan kunnen we in shaa Allah kijken wat we kunnen doen.

Moge Allah uw zus genezen en haar behoeden tegen al het kwade. (Lees meer onder Shirk, Magie, etc).

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com
 
Interpretatie van dromen.

 
Vraag: Ik ben een jongen die best wel veel dromen heeft gehad,en ik vraag me af wat de betekenis van die dromen eigenlijk zijn, en vroeg me af,of je mij een goed boek kan aanraden over dromen in het Nederlands, als ie er zijn tenminste, ik heb begrepen dat die boeken er wel zijn maar jammer genoeg alleen in het Arabisch.

Antwoord: In de Naam van Allah, De Erbarmer, De Meest Barmhartige.

Alle lof zij Allah, en vrede en zegeningen zij met de Boodschappers.

Een werkelijke droom is een deel van de profeetschap zoals dit overgeleverd is door de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem). Hij heeft het volgende gezegd: "Een werkelijke droom is een deel uit 46 delen van de profeetschap" (Boekharie 6472 en moesliem 4201) �Werkelijke dromen zijn de uitgangspunten van de openbaring�. (Boekharie 3 en Moesliem 231)

Dromen worden verdeeld in drie categorie�n:
  • De eerste categorie is afkomstig van Allah.
  • De tweede van de begeerte.
  • De derde zijn dromen van de shaytan.
De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd:" Een droom bestaat uit drie categorie�n, een droom afkomstig van Allah, een droom met het doel �triestheid" te zaaien die van de shaytan afkomstig is en een droom waarbij een persoon zichzelf spreekt in zijn waakperiode waarbij hij zijn bezigheden in zijn droom ziet" Boekharie 6499 en Moesliem 4200.

Dromen die profeten krijgen behoren tot de openbaring van Allah, de shaytan heeft geen enkel invloed hierop. Dit is anoniem door alle geleerden van de Oemma geaccepteerd. Daarom heeft Ibrahim (Allah's vrede zij met hem) de droom die hij gekregen heeft willen vervullen, waarbij hij het gebod van Allah kreeg om Isma�l (Allah�s vrede zij met hem) (de zoon van Ibrahim) te slachten.

Wat betreft dromen die normale mensen krijgen, deze dienen aan de openbaring beproefd te worden. Als het de openbaring niet tegenspreekt, dan kan een persoon zijn droom gebruiken. Dit is wel een zeer gevaarlijke aspect waar vele soefie, Mobtadi�a (mensen die innovaties invoeren in de islam) en anderen daarmee in dwaling zijn beland.

Wie rustgevende dromen wil krijgen dient nooit te liegen, het eten van verboden levensmiddelen vermijden en zich houden aan de regels van Allah en Zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem). Tevens alles wat Allah de verhevene en zijn boodschapper verafschuwt hebben vermijden. Tevens dient hij rein naar bed te gaan. Desbetreffende persoon moet slapen in de richting van de Al Alqibla (De richting waarnaar mensen bidden). Hij dient Allah te gedenken en lofprijzing en andere smeekbedes te uit te spreken totdat hij vanzelf in slaap valt.

De werkelijke dromen zijn de dromen die in de diepe nacht komen, het tijdstip waarbij Allah de Verheven neerdaalt naar de eerste hemel (Hoe Allah dat doet kunnen we niet weten en er wordt ons niet gevraagd om het uit te zoeken. Een moslim kan deze neerdaling van Allah de Verheven de Almachtige niet verbeelden zoals een schepsel of voorwerp neerdaalt naar een lagere etage/plek) en waarbij de Barmhartigheid en vergiffenis van Allah dicht bijzijnd is aan de mensheid en waarbij de satans stilstaan.

Het tegengestelde van deze rustgevende dromen zijn de nachtmerries die door de satans worden veroorzaakt. Zie Madaariedj assaaaliekien (1/50-52).m

Al hafidhz ibn hadjar zei: Alle dromen worden verdeelt in twee categorie�n:
  1. Werkelijke dromen: deze zijn dromen die profeten en oprechten die na hun komen. Dit overkomt anderen behalve de genoemde groep mensen heel weinig (zoals de droom die de ongelovige koning gezien heeft in de tijd van Yoesoef (Allah�s vrede zij met hem), waarbij Yoesoef (Allah�s vrede zij met hem) de betekenis aan de koning uitlegde. De werkelijke dromen vinden plaats zowel in de slaap als in waaktijd.
  2. Een andere soort dromen, deze waarschuwen niet voor iets en wordt zelf in een paar delen verdeeld:
    1. Invloeden van de shaytan om desbetreffende persoon triestheid te bezorgen, zoals bij degene die in zijn droom gezien heeft, dat zijn hoofd eraf gehaald is en zulke narigheden. Of dat hij ziet dat hij in een diepe put gevallen is en geen enkele hulp kan vinden die hem kan redden...etc
    2. Men ziet dat de engelen hem gebieden om verboden zaken te verrichten, en andere zaken die de hersenen niet kunnen accepteren.
    3. Dat men in zijn dromen ziet wat hij wenste toen hij wakker was of iets wat hem bezig hield. Tevens het zien van iets dat meerdere malen gezien werd in de waaktijd, of wat men bezig houd dat plaats heeft gevonden in het verleden of een wens die men hoopt dat deze vervult kan worden in de toekomst. Fath Al barie (12/352-354).
Overgeleverd door Aboe Sa'ied Al khodrie (Allah's welbehagen zij met hem) dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) zei:"Als ��n van jullie een droom ziet waarvan hij houd: dan is deze afkomstig van Allah, hij dient Allah te danken hiervoor, en kan andere daarover mededelen. En als hij het tegengestelde ziet wat hij haat, dan is dit afkomstig van de shaytan, hij dient toevlucht te zoeken bij Allah tegen deze slechte droom, en dient het niet door te vetrellen aan anderen, het zal hem dan niet schaden" Boekharie 6584 en moesliem 5862.

Overgeleverd door Abou Qatadah dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) zei:"De goede (oprechte) droom is afkomstig van Allah, de slechte droom wordt veroorzaakt door de shaytan, wie iets ziet in zijn dromen wat verafschuwd is, dient drie keer aan zijn linker kant te blazen (Het blazen: is rustig wat lucht uit de mond laten zonder spuug) en de toevlucht bij Allah tegen de shaytan (A'oedhzoe biellahie miena ashaytanie arradjiem) te zoeken, deze droom zal hem dan niet schaden" Boekharie 6594 en moesliem 5862.

Djabier (Allah's welbehagen zij met hem) heeft overgeleverd dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) zei:"Wie een droom ziet waarvan hij niet houd, dient drie keer te spugen aan zijn linker kant, en de toevlucht bij Allah tegen de shaytan te zoeken (A'odoe biellahie miena Ashaytanie aradjiem) drie keer, hij dient daarna aan zijn andere zijde te slapen" Moesliem 5864.

Ibn Hadjar Al 'Asqalanie heeft gezegd: Een persoon dient de volgende te zeggen nadat hij een goede droom gezien heeft:
  1. Allah danken ervoor.
  2. Dat hij daarmee blij moet zijn
  3. Dat hij het aan mensen waar van hij houdt doorverteld
De etiquette die over zijn geleverd in de soenna over de slechte dromen zijn:
  1. Dat hij de toevlucht van Allah tegen deze slechte droom behoort te zoeken.
  2. En tegen al het kwade van de shaytan
  3. Dat hij drie keer blaast of spuugt aan zijn linkerkant wanneer hij wakker wordt van een nachtmerrie.
  4. Dat hij deze slechte droom niet doorverteld.
  5. In een overlevering die in de verzameling van Boekharie terug te vinden is, verteld Abou Hoerayra (Allah's welbehagen zij met hem) dat men na het opstaan van een nachtmerrie moet gaan bidden.
  6. Het veranderen van de lig situatie waarbij men op een andere zijde moet gaan liggen.
Dit waren de 6 etiquette bij slechte dromen en de 4 etiquette bij goede dromen en het bidden van twee rak'as en veranderen van lig situatie zoals het liggen op de rug nadat men op zijn rechterzijde lag. (Fath Al barie (12/370).)

De imam al baghawie heeft gezegd:

Weet dat het interpreteren van dromen verdeeld wordt in verschillende categorie�n. Het kan zijn dat deze dromen gebaseerd zijn op de Qor-aan of de soenna of gezegden en bekende gebeurtenissen die mensen kennen. En het kan zijn dat de interpretatie plaats vindt door wat men gezien heeft in zijn droom, en het kan zijn dat men interpreteert op het tegengestelde van wat men gezien heeft in zijn dromen of interpreteren naar de namen van mensen die gezien worden in zijn dromen..(sharh' assoena (12/220)). Hij noemde een paar voorbeerden o.a.:

  • Interpretaties gebaseerd op de Qor-aan: Zoals de touw die verbeeld wordt met de weg. Dit gebaseerd op de volgende aya (En houdt jullie allen stevig vast aan het touw (de godsdienst en de weg) van Allah. Interpretaties gebaseerd op de soenna: Zoals de kraai die ge�nterpreteerd wordt als een zware zondaar, omdat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) hem een zwaar zondaar noemde.
  • Interpretaties gebaseerd op bekende gebeurtenissen/persoonlijke ervaringen..etc: zoals het graven van een hol die ge�nterpreteerd wordt met list en misleiding. zoals men zegt: wie een hol graaft valt erin. Interpretaties van dromen die gebaseerd zijn op de namen van mensen die gezien zijn in de dromen: zoals een persoon die een man gezien heeft onder de naam Rasheed dit duidt wijsheid aan.
  • Interpretaties van dromen op basis van tegenstellingen: Zoals vrees die ge�nterpreteerd wordt met rust en veiligheid. Allah zegt in de Qor-aan: En dat Hij voor hen na hun vrees (door) veiligheid vervangt.
Allah weet het beste.
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
blerta Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote blerta Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 06:33

salaam...

hartelijk dank voor u bericht die u mij heeft verzonden! dus ik ben zeker niet de enige die het meemaak! hier wordt ik rustiger van! ik weet nou hoe het in elkaar zit...dank u wel!

salaam.....

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 06:37

Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu oegtie,

Graag gedaan. Nee je bent zeker niet de enige die dit soort dingen meemaakt.. Al7amdulilah dat je er rustiger van wordt,vergeet voor het slapen gaan niet je doe3as en verzen te lezen. ( 3 maal Soera Al Ichlaas, Al Falaq en An Naas, 5begin verzen van Al Baqarah, Ayaat Al koersie en de laatste twee verzen van Al Baqarah dwz vanaf Amana Arasoeloe bi maa t/m fansorna 3alaa alkauwma Al Kafirien..

7ayaak Allah zuster..

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 07:03
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 11:00
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 07:45

Salaam Aleikum

ik heb ook soms periodes dat dromen helemaal uit komen  elhamdullilah je moet er niet teveel waarde aan het hechten en je hebt mashaAllah zoals cyberimaam al zegt:

Een ware droom kan uitkomen, de profeet heeft het volgende gezegd: "Een werkelijke droom is een deel uit 46 delen van het profeetschap" (Boekharie 6472 en moesliem 4201). 

dus dat zegt toch iets over je imaan oegtie denk ik ghair inshaAllah mag Allah(swt) je helpen met al je problemen en  je bijstaan en je verder naar Zijn licht begeleiden(amin)

Wa Aleikum Salaam je zusje

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Muhammad17 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad17 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 11:38
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door blerta


ik heb ook ��ndaags gedroomdt over een man...was wit verlicht en had goudblond haar kleurig met een soort staf\zwaard in zijn hand...aan de linker kant een witte bol lichtgevend in zijn hand! ?


salaam....



Hmmm heb je toevallig naar de lord of the rings gekeken(big smile). Saruman...hahaha

 

Whuhahahahaha, lullig hoor...

Terug naar boven
machakiel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 april 2006
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote machakiel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 16:22

selemoelaikom

ik droom nooit.. maar als we het toch over dromen hebben. hebben jullie ooit gehoord van een klopgeest genaamd boekebes.. zo word hij genoemd in het berbers. hij komt in de nacht en drukt op je borsten.. je wil bewegen maar het lukt niet.  is echt waar geen grap.

m3a salama

 

de weg van de selef is prachtig. www.selefiepublikaties.com
Terug naar boven
Noortje88 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noortje88 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 11:04
< ="">Salam zusters/broeders,

Ik heb gehoord dat er een boek bestaat met dromen uitleg.
Wil hier graag de titel, schrijver en isbn nummer van willen weten.
Het is een arabisch boek. Het boek van ibn sirin heb ik al.
Wat ik droom staat er niet in.
Is er misschien nog een boek die vertaalt is naar het nederlands weet iemand dit?

Soukran
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 15:23

salaam aleykoum,

Ik heb dat boek maar die heb ik uitgeleend en mijn vriendin is dit weekend weg naar haar ouders dus kan je een weekendje wachtendan geef ik je het door inshaAllah.

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.