Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenGuantanamo gevangenen (flash)

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Guantanamo gevangenen (flash)
    Geplaatst op: 25 januari 2005 om 13:01

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Malle pietje.... Het is duidelijk dat ayaan niet bekend is bij jou...........Ayaan kan en wil niet discusseren!! Ze is monotoon en herhaald elke keer het zelfde...bij buitenhof stelde de heer witteman haar kritische vragen en op geen enkele vraag antwoorde ze...ze draaide er elke keer om heen...!!! Hoe kun je dan een gesprek/dialoog met haar voeren?? Zij spreekt zichzelf in 1 zin wel minimaal 1 keer tegen..!

 

Ik heb het programma gezien en wat jij zegt is mij niet opgevallen. Kun je een voorbeeld noemen van een kritische vraag die ze niet beantwoord heeft?

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Met andere woorden ayaan deugt niet en het geen zij wil bereiken ook niet...Als zij zo nodig moslim vrouwen wil helpen dan zou ik maar een stichting opzetten en geen schuld aan de qoraan of de islaam... slechts aan de verkeerde moslim man!!!  

 

4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.

Tuchtig haar?!?!

Oegt_merjem waarom richt jij, of anderen, niet zo�n stichting op? Waarom gaat het lot van mishandelde islamitische vrouwen moslims niet net zo aan het hart als Hirsi Ali? Waarom komt er geen een enkele oplossing van islamitische kant? Er zijn duizenden islamitische vrouwen die ondergedoken MOETEN zitten. Hun probleem is re�el. Als het waar is dat de islam er juist is om vrouwen te beschermen waarom is het dan zo stil van die kant?

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Ik zou ook graag die moslim vrouwen wil helpen...daar doe k ook heel erg mijn best voor maar ik maak geen onderscheid in religie!!! Elke vrouw die mishandeld of bedreigt wordt verdient hulp of ze nou allochtoon/autochtoon/gelovig of ongelovig is...!!!

 

Feit blijft dat er een behoorlijke groep islamitische mannen is die meent in hun eer te worden aangetast wanneer dochters of zusters weigeren met de door hen uitgezochte man te trouwen. En natuurlijk zijn er nog vrouwen die geslagen worden dat ze wel moeten vluchten. Behalve veel kritiek op mensen als Ayaan lijkt ervan moslimkant geen oplossing te komen...Of wel? 


In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

En ga me nou alsjeblieft niet zeggen dat elke vrouw in een blijf van mijn lijf huis een moslima is en een moslim man heeft....

 

Ik kon de exacte cijfers zo snel niet vinden. Ik meen me te herinneren dat zo�n 75% van de vrouwen in blijf van m�n lijfhuizen een islamitische achtergrond heeft en dat het er ongeveer 60.000 moeten zijn. In iedergeval is het geen klein probleem. Dit is ook de reden waarom ik niet zo onder de indruk ben van een klaagzang over Guatanamo. Veel dichter bij huis gebeuren op z�n minst net zulke erge zaken en een ding is zeker dat die vrouwen puur onschuldig zijn. Alleen in het ene geval is de dader geen moslim en in het andere geval wel. Selectieve verontwaardiging dus. Allemaal politiek.


In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

De media brengt het wel zoo gevaarlijk maar zoals je zelf al zei de moslims onderling hebben niet dezelfde gedachten en zijn zo divers als het maar kan....

 

Er zijn moslims die niet het beste met ons ongelovigen voor hebben en die blijkbaar ook alleen maar ons ongelovigen probleem�En jij, Oegt merjem, zit daar blijkbaar totaal niet mee...

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

ps: Verder die reacties over de hadith daar ga ik geeneens op in...

 

Dat komt omdat je vast zit. Die hadith zijn niet te verdedigen. Vandaar ook het verbod op kritiek.

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Dus dan kan je wel met overleveringen aankomen maar achter elke hadith schuilt een verhaal. En ik kan me voorstellen dat er tijdens oorlog niet zulke lieve overleveringen bestaat...dat betekent echter niet dat we ze allemaal maar moeten toepassen op onze eigen situatie...

 

In oorlogen worden altijd misdaden begaan. Maar degene die als eerste de oorlogen begint heeft de minste excuses. En dat waren toch de moslims. Ik meen dat op 1 uitzondering na al hun oorlogen aanvalsoorlogen waren. Heb ik ongelijk toon mij dan de hadith waarin het de moslims waren die aangevallen werden�


Vgr Malle Pietje

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 13:16
Er is een oplossing in de Islam. Mannen horen met vriendelijke woorden te spreken jegens hun echtgenotes. Ze mogen ook niet kwaad worden op hen. Dat is verboden, maar weinigen die deze regels in acht nemen. Dit moet van de mannen komen.
Nee het zijn er 60%. En nee, ze geven Islam niet de schuld zoals H.Ali dat wel beweert. Sterker nog, geen een van die blijf-van-mijn-lijf meisjes ondersteunde Submission omdat deze niet overeenkwam met hun ervaringen/emoties. Zij wisten dat het NIET aan Islam lag maar aan de behandeling die  zogenaamde 'moslims' hen gaven. Ze zeggen ook dat H.Ali niet voor hen opkomt,  zij (H.Ali) overrompeld hun gewoon vanwege hun situatie en wil juist de Islam aanpakken. Jammer, want zo loop H.Ali alle steun mis die zij nodig heeft.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 13:44

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ga samen met ayaan en een cameraploeg van sbs6 hart van nederland langs de huizen van alle vrouwelijke moslimslachtoffers, en maak hier een mooi programma van. Als je in ��n van de huizen een echtgenoot aantreft die aan het bidden is, of koran aan het lezen is of kan vaststellen dat hij even naar de moskee is om zijn gebed te verrichten, dan kan je concluderen dat het aan de islaam ligt.

 

Come on, natuurlijk zul je niet zo'n man in die blijf van m�n lijf huis aantreffen, laat staan dat ze daar bidden�

 

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Alles heeft met juiste interpretatie en eerlijkheid te maken. En bewust een tekst fout interpreteren is een leugen, en een moslimgeleerde niet geloven op de juiste interpretatie is een leugen.

 

Volgens oa Sura 28.2 is de koran een duidelijk boek. Dus interpreteren hoeft niet. Hoe weet jij zo zeker dat jezelf niet bent voorgelogen? Kritische vragen heb je nooit mogen stellen�

 

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ayaan heeft geen enkele kennis van islaam, zij heeft alleen kennis van de Somalische cultuur en verkeerde handelingen van mensen, die zij beiden toeschrijft aan de enige godsdienst. Zij heeft dus geen kennis, is nooit eerlijk en liegt erg veel.
   

 

De enige godsdienst zei je. Dat vind ik wel heel erg zelfverheffend. Alsof er niets buiten de islam bestaat. De islam is de tweede godsdienst qua aantal gelovigen en niet meer dan dat.

 

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Jij bent net zo malle pietje. Je wilt de juiste interpretatie niet horen en geeft overal een leugenachtige draai aan.

 

Kun je een leugen van mij herhalen?

 

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Je wilt niet geloven dat de islaam zegt dat er tussen man en vrouw liefde en barmhartigheid is, en zelfs nog veel meer dan dit.

 

Teksten graag�

 

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Binnen de islam heeft de vrouw een prachtige positie en dit kan niemand ontkennen behalve met leugens.

 

We moeten misschien beter een nieuw onderwerp hierover starten lijkt me...

 

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

De positie van de vrouw is erg speciaal. De juiste interpretatie m.b.t. het huwelijk van de profeet wil je ook niet geloven en ontken je met veel leugens.

 

Nogmaals, waar lieg ik?

 

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Het draait bij jou en hirsi allemaal om leugens en haat, waarbij een totale afwezigheid is van alles wat met eerlijkheid te maken heeft.

 

En nu haat ik ook al weer? Wij hebben gewoon verschillende opvattingen. Beschuldig nou niet iedereen die het niet met jouw eens is meteen van haat. De vorm van islam die fundamentalisten aanhangen ervaar ik weldegelijk als bedreigend en beangstigend. En jij neemt niets van die angst weg. Nee erger nog jij noemt het haat. En daar mag ik het mee doen. 

 

Vgr Malle Pietje.
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 14:20
Malle pietje

Er wordt zoveel gedaan in de gemeendschap waar ik woon, dagelijkse lezingen over hoe de man zijn vrouw behoort te behandelen.....JUIST VOLGENS DE ISLAAM...de mannen die hun vrouwen slaan die doen dat niet omdat het volgens JOU in de qoraan staat maar omdat zij niet met hun gevoelens om kunnen gaan.

Die vers die jij aangeeft vanuit de qoraan vindt ik prachtig...juist omdat er staat dat je eerst met je vrouw behoort te praten en als dat niet lukt de nacht niet met haar door brengen...hier staan duidelijke....dingen in die je kunt toepassen en ik zou dat ook helemaal niet erg vinden als ik mijn man ongehoorzaam ben volgens de islaam....en als laatste redmiddel mag je een CORRIGERENDE tik geven die niet harder mag aankomen dan een tik met een stokje en het mag ook niet in het gezicht....allemaal informatie van de profeet mohamed sallahoe 3alaihi wasalaam....ik snap niet waarom hier zo moeilijk over wordt heeft gedaan juist omdat de moslimmannen de profeet sallahoe 3alaihi wasalaam proberen te volgen zullen ze de volgende hadith in acht nemen( het is in mn eigen woorden kan em ff niet zo snel terug vinden)....namelijk dat de beste van de mannen zijn degene die goed zijn voor hun vrouwen...en de beste daarvan is de profeet sallahoe 3alaihi wasalaam...hij heeft nog nooit 1 van zijn vrouwen geslagen....dus???? Waar zie jij het probleem?? Elke moslim kent deze uitleg en slaat zijn vrouw echt niet omdat dat zogenaamd in de qoraan staat....!!!!

Verder die uitzending met ayaan....1 voorbeeld....Toen witteman tegen haar zei: Wat als die meiden zelf ondergeschikt willen zijn aan hun man dan kiezen ze daar toch zelf voor wat is dan het probleem....en toen antwoorde zij met een vaag verhaal dat die meiden dat gewend zijn en geen onderwijs hebben genoten en niet beseffen dat het eigelijk niet hun eigen keus is....IK WIL ONDERGESCHIKT ZIJN AAN MIJN MAN, IK WIL HEM GEHOORZAMEN EN IK WIL GOED VOOR HEM ZIJN EN IK HEB ONDERWIJS GENOTEN EN VOLG DAT NOG STEEDS EN MET MIJ NOG DUIZENDEN MEISJES....dus die redenering sloeg nergens op....dat zei witteman ook tegen haar en toen herhaalde ze weer wat ze voorheen zei.....Veel wijzer werdt je er dus niet van...

Ook dat stukje waarin ze aangaf dat er bepaalde dingen in de qoraan niet samengaan met het leven in nederland, dus zei witteman dat je dus geen gelovige moslim kunt zijn in nederland....daar reageerde ze weer op dat dat wel kon....maar ze zei net dat het niet kon....en zo raakte ze weer in de knel...

En anders zal ik straks wel even de link plaatsen zodat je die uitzending nog een keer kunt bekijken....ze viel voortdurend in herhaling...!!!

En over die ahadith...geloof je nou werkelijk dat de islaam met dwang is verspreid????? Sorry maar als de islaam alleen maar met dwang is verspreid dan vraag ik me af waarom zoveel mensen de islaam aanhangen want iets wat je opgelegd wordt dat zul je niet praktiseren en verder vraag ik me dan ook af hoe dan de islaam in indonesie en china terecht is gekomen??? De islaam is leifde voor ALLAH en zijn profeet en dat zit in de harten van de moslims....

Sorry malle pietje maar wat betreft ayaan en de overleveringen daar staan wij echt recht tegenover elkaar....De islaam is voor mij duidelijk genoeg en ik hoop dat het ooit ook duidelijk voor jou zal worden..Verder denk ik dat je wel de juiste bedoelingen hebt maar je haalt toch teveel dingen door elkaar.

Ik hoop dat je ooit zult inzien dat er haat wordt gecreerd maar dat ie er lang niet altijd is onderling.....de meeste moslims willen gewoon een vreedzaam leven leiden en hun kinderen en alle andere kinderen een goede toekomst geven...niemand houdt van oorlog en in vrede leven is voor iedereen een streven..

Vrede toegewenst

merjem


ps: Verder vroeg je mij hadith waarin de moslims werden aangevallen??? Lees de qoraan b.v. de slag van badr....daar waren ze nog in de minderheid ook...
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 14:25
Pietje!
Hij zei in de moskee( )zul je niet zo'n mannetjes aantreffen (immers daar kan men bidden).
Geduld.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 15:56

ach, zijn jullie nog bezig met hem, het is iets dat in hem zit, het zit in hem als een doorn dat prikt. hij zei ook nog dat hij Marokkaanse kennissen/vrienden heeft, ik weet niet hoe hij met hen omgaat ! 

nog iets, hij geeft ook fatwa's, lees hier:

Helaas voor jouw Oegt_merjem moet ik toch concluderen dat de koran weldegelijk oproept om misdaden tegen ongelovigen te plegen. Dus stelen van ongelovigen mag wel:

7:100 Is het degenen die de aarde beerven na (de ondergang van) haar bewoners niet duidelijk geworden dat, als Wij zouden willen, Wij hen zouden treffen vanwege hun zonden, en Wij hun harten zouden vergrendelen, zodat zij niet zouden kunnen luisteren? 

hij zei ook dat hij gelovig was, daarna werd hij ongelovig: 63:3 Dat is omdat zij geloofden en daarna ongelovig werden, waarna hun harten verzegeld werden, zodat zij niet begrijpen.

en InshAllah afsluiten met deze vers: 11:121 En zeg tot degenen die niet geloven: "Werkt volgens jullie vermogen. Voorwaar, (ook) wij werken."

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 03:59

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

de mannen die hun vrouwen slaan die doen dat niet omdat het volgens JOU in de qoraan staat maar omdat zij niet met hun gevoelens om kunnen gaan.

 

In koranvers 4.34 wordt volgens mij weldegelijk de opdracht geven vrouwen te slaan...

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Die vers die jij aangeeft vanuit de qoraan vindt ik prachtig...juist omdat er staat dat je eerst met je vrouw behoort te praten en als dat niet lukt de nacht niet met haar door brengen...hier staan duidelijke....

 

Maw een man heeft altijd gelijk en als�t niet met woorden kan dan�

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

dingen in die je kunt toepassen en ik zou dat ook helemaal niet erg vinden als ik mijn man ongehoorzaam ben volgens de islaam....en als laatste redmiddel mag je een CORRIGERENDE tik geven die niet harder mag aankomen dan een tik met een stokje en het mag ook niet in het gezicht....

 

Dat tikje met een stokje heb jezelf bedacht. In koran staat het in iedergeval niet. En als je man niet wil luisteren is het dan ook ok� hem een tikje te geven? Als je nou eerlijk bent, er zijn toch hele intelligente vrouwen die met zeer domme mannen getrouwd zijn. Ik ken dr wel een paar. Waarom zouden die vrouwen naar hun man moeten luisteren en niet omgekeerd? Omdat het zo geschreven staat?

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Omdat de moslimmannen de profeet sallahoe 3alaihi wasalaam proberen te volgen zullen ze de volgende hadith in acht nemen( het is in mn eigen woorden kan em ff niet zo snel terug vinden)....namelijk dat de beste van de mannen zijn degene die goed zijn voor hun vrouwen...en de beste daarvan is de profeet sallahoe 3alaihi wasalaam...hij heeft nog nooit 1 van zijn vrouwen geslagen....dus???? Waar zie jij het probleem?? Elke moslim kent deze uitleg en slaat zijn vrouw echt niet omdat dat zogenaamd in de qoraan staat....!!!!

 

O er zijn weldegelijk hadith waar Mohammed zijn vrouwen, oa Ashia, een corrigerende tik gaf. En die kan ik nu even niet vinden.


In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Verder die uitzending met ayaan....1 voorbeeld....Toen witteman tegen haar zei: Wat als die meiden zelf ondergeschikt willen zijn aan hun man dan kiezen ze daar toch zelf voor wat is dan het probleem....en toen antwoorde zij met een vaag verhaal dat die meiden dat gewend zijn en geen onderwijs hebben genoten en niet beseffen dat het eigelijk niet hun eigen keus is....

 

Als je de kooi van een vogel open zet, die z�n hele leven daarin gezeten heeft, vliegt ie er ook niet uit�

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Ook dat stukje waarin ze aangaf dat er bepaalde dingen in de qoraan niet samengaan met het leven in nederland, dus zei witteman dat je dus geen gelovige moslim kunt zijn in nederland....daar reageerde ze weer op dat dat wel kon....maar ze zei net dat het niet kon....en zo raakte ze weer in de knel...

 

Volgens mij kun je in Nederland geen islamitisch leven leiden zoals de sharia bedoel heeft.  Moslims zullen water bij de wijn moeten doen. Net als Joden, christenen, boedisten en ongelovigen. Je hebt je allemaal wat aan elkaar aan te passen. Nu zul je zeggen, moslims willen en doen niet anders. Wel er zijn, zeer gevaarlijke, uitzonderingen. Wat daar tegen te doen? Ik stel deze vraag heel vaak maar krijg daar nooit een antwoord op�.

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

En over die ahadith...geloof je nou werkelijk dat de islaam met dwang is verspreid?????

 

Ja, zie bv: Sahih Bukhari Volume 4, Book 52, Number 220: Narrated Abu Huraira: Allah's Apostle said, "I have been sent with the shortest expressions bearing the widest meanings, and I have been made victorious with terror (cast in the hearts of the enemy), and while I was sleeping, the keys of the treasures of the world were brought to me and put in my hand." Abu Huraira added: Allah's Apostle has left the world and now you, people, are bringing out those treasures (i.e. the Prophet did not benefit by them).

 

Sahih Bukhari Volume 4, Book 53, Number 392: Narrated Abu Huraira: While we were in the Mosque, the Prophet came out and said, "Let us go to the Jews" We went out till we reached Bait-ul-Midras. He said to them, "If you embrace Islam, you will be safe. You should know that the earth belongs to Allah and His Apostle, and I want to expel you from this land. So, if anyone amongst you owns some property, he is permitted to sell it, otherwise you should know that the Earth belongs to Allah and His Apostle."

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Sorry maar als de islaam alleen maar met dwang is verspreid dan vraag ik me af waarom zoveel mensen de islaam aanhangen want iets wat je opgelegd wordt dat zul je niet praktiseren en verder vraag ik me dan ook af hoe dan de islaam in indonesie en china terecht is gekomen???

 

De islam bestaat niet uitsluitend door dwang. Er zit blijkbaar voor veel mensen iets logisch in dat de wereld een schepper moet hebben.

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Verder denk ik dat je wel de juiste bedoelingen hebt maar je haalt toch teveel dingen door elkaar.

 

Bedankt dat je denkt dat ik de juiste bedoelingen zal hebben. Meestal word ik een racist, fascist, leugenaar, bedrieger of zoiets genoemd� 


In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Ik hoop dat je ooit zult inzien dat er haat wordt gecreerd maar dat ie er lang niet altijd is onderling.....de meeste moslims willen gewoon een vreedzaam leven leiden en hun kinderen en alle andere kinderen een goede toekomst geven...niemand houdt van oorlog en in vrede leven is voor iedereen een streven..

 

ABSOLUUT WAAR!! We zijn allemaal mensen en uiteindelijk wil iedereen alleen maar het goede voor iedereen. Gestoorden uitgezonderd.

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

ps: Verder vroeg je mij hadith waarin de moslims werden aangevallen??? Lees de qoraan b.v. de slag van badr....daar waren ze nog in de minderheid ook...

 

Welk vers is dat precies?

 

En jij ook vrede toegewenst Merjem.

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 07:46

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

nog iets, hij geeft ook fatwa's, lees hier:
Helaas voor jouw Oegt_merjem moet ik toch concluderen dat de koran weldegelijk oproept om misdaden tegen ongelovigen te plegen. Dus stelen van ongelovigen mag wel:

Ik zeg dat de algehele teneur naar de niet-moslims zeer negatief is. En met teksten heb ik dat onderbouwd. Ik begrijp best dat jij Abou Jabir die dingen anders ziet maar geloof me er zijn moslims die die teksten precies zo lezen als ik. Daarom ben ik een potentieelslachtoffer. Eerder in deze discussie ging het erover of het westen nou wel of niet met de islam in oorlog is. Vandaag kwam in het nieuws dat Mohammed B, de moordenaar van Theo van Gogh, voorzien had bij zijn daad te zullen sneuvelen. De nadruk lag op het woord sneuvelen. En dat is iets wat soldaten doen die in oorlog zijn. Ik zat er dus niet heel erg veel naast.  
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 08:33
En wie gebruikte dat woord sneuvelen ? De nieuwslezer. Is het dan niet veel aannemelijker dat zij die woordkeuze gebruikten, juist omdat dat  jou die gedachte geeft ? Vergeet niet dat de media er opuit zijn de islam zwart te maken.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 10:49
nou el Royal eigenlijk kwam dat woord uit de mond van de advokaat van Mohammed B en van de oficier van Justicie.


Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 12:14
Malle Pietje,

Dat met een stokje (ter grootte van een potlood) slaan is niet verzonnen! Oegti Merjem verteld hoe de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) die Quraan vers in het praktijk bracht. Dus slaan met iets ter grootte van een potlood/pen ZONDER, maar ook ZONDER pijn te veroorzaken die aanhoud voor een te lange periode.

Die beeld die niet-moslims hebben over God is ook niet altijd best. Waarom denk je dan dat er velen van hen verderf zaaien? Ok, verderf zaaien doen moslims ook (helaas), maar om niet-moslims als een groep te nemen horen ook alle daden die zij doen te worden opgesteld. En die zijn soms niet best, nog luguberder dan die van moslims.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 12:43
Advocaat. Anyway, doet er niet toe. Als islam in oorlog was met het westen had je het echt wel gemerkt hoor. Dus dat is onzin. Wie is er nou bezig met de ander aanvallen ?
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 13:07

Malle pietje

insha allah zal ik morgen reageren...heb het vandaag een beetje druk..

groeten merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 13:57
In eerste instantie geplaatst door elroyal

Advocaat. Anyway, doet er niet toe. Als islam in oorlog was met het westen had je het echt wel gemerkt hoor. Dus dat is onzin. Wie is er nou bezig met de ander aanvallen ?


Weet ik niet El Royal.
Wie vermoorde Theo van gogh en dacht /denkt dat hij dit deed voor en in naam van de Islam?
Wie  liet die bommen in spanje ontploffen?
Wie vloog er met een vliegtuig dor een wolkenkrabber in de VS?
Wie zijn al die mensen in het Midden Oosten die oproepen om het Westen en hun culturen te vernietigen? die dagelijks elk uur oproepen tot de Jihaaad tegen het Westen?
Wie zijn die mensen die die geschriften geschreven hebben die Mohamed B in zijn nalatenschap  achter gelaten had?
Wie zijn die Imaams die Hamas steunen ?
Wie zijn die mensen die in naam van de moslim broederschap al die gijzelingen plegen?
wie zijn al die mensen in Pakistan die Bin Laden in hun hart dragen?
Wie zijn die mensen die gijzelen om een moslim afscheiding te kunnen bewerkstelligen in diverse delen van de wereld?
Vertel me hebben die niks met de Islam te maken?
Ik wil trouwens graag geloven dat deze niks te maken hebben met jouw manier van geloven :-)
Maar zeg eens zijn al deze mensen  Moslims of Volgelingen van Satan?

Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 15:56
Het ligt niet echt zo simpel. Al lang geleden is de moslim wereld bedrogen, in de 1ste wereldoorlog vochten ze samen met de britten omdat die hen beloofden onafhankelijk te zijn van ottomaanse overheersing, maar na de oorlog werden ze verdeeld in mandaten. En als je nog verder teruggaat kom je onvermijdelijk weer bij de kruistochten uit.. 
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2005 om 03:25

In eerste instantie geplaatst door elroyal

En wie gebruikte dat woord sneuvelen ? De nieuwslezer. Is het dan niet veel aannemelijker dat zij die woordkeuze gebruikten, juist omdat dat  jou die gedachte geeft ? Vergeet niet dat de media er opuit zijn de islam zwart te maken.
   

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1106722896571.html  "Plasman 

vindt dat een heilloze weg: ,,Mohammed B. laat weten dat hij volledig verantwoordelijk gehouden kan en wil worden voor zijn handelen. Op geen enkele manier wil Mohammed B. zich beroepen op enigerlei vorm van verminderde toerekenbaarheid. Hij heeft een keuze gemaakt en vanuit die keuze gehandeld. Hij heeft al laten zien dat hij ervanuit ging op 2 november 2004 te sterven; in zijn visie te sneuvelen.'' Want B. meent, net als het Openbaar Ministerie en minister Zalm van Financi�n, dat het oorlog is."

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2005 om 05:14

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Malle Pietje, Dat met een stokje (ter grootte van een potlood) slaan is niet verzonnen! Oegti Merjem verteld hoe de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) die Quraan vers in het praktijk bracht. Dus slaan met iets ter grootte van een potlood/pen ZONDER, maar ook ZONDER pijn te veroorzaken die aanhoud voor een te lange periode.

We hadden het over vers 4.34 he? (4.34: Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot. )

Er zijn blijkbaar mensen die het beter dan Allah menen te weten, en hebben daarom 'tuchtigen met een stokje' aan zijn onveranderlijke woord toegevoegd.

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Die beeld die niet-moslims hebben over God is ook niet altijd best. Waarom denk je dan dat er velen van hen verderf zaaien? Ok, verderf zaaien doen moslims ook (helaas), maar om niet-moslims als een groep te nemen horen ook alle daden die zij doen te worden opgesteld. En die zijn soms niet best, nog luguberder dan die van moslims.

 

In iedergeval ben ik blij dat je toegeeft dat moslims verderf zaaien. Dat hoor je niet vaak uit hun eigen mond.

 

De onderlinge tegenstellingen zoals bij moslims is natuurlijk nog veel groter bij niet-moslims. Japanners, Chinezen, Europeanen, Zuid-Amerikanen, Afrikanen enz zijn natuurlijk totaal geen eenheid. Je kunt daarom nooit Europeanen verwijten wat Japanners fout hebben gedaan. En visa versa.
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2005 om 07:41

In eerste instantie geplaatst door Herne

Maar zeg eens zijn al deze mensen Moslims of Volgelingen van Satan?

Heel mooi gevonden Herne!

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2005 om 07:59
Blijkbaar betekent slaan bij jou kapot slaan. Helaas denk jij dus ook beter te weten dan Allah.
God(=Allah) heeft duidelijk gezegt in de Quraan dat mensen de voorbeeld van de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) te nemen. En uit zijn voorbeeld kunnen we leren dat bepaalde manieren van slaan niet toegestaan zijn.

En Alleen Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2005 om 09:37
Ik zou trouwens niet weten hoe je iemand mishandelt met een stokje ter groote van een potlood.. je kunt daar nou niet bepaald hard mee slaan. Je zou er wel mee kunnen prikken.. alleen dat heeft ook weinig invloed tenzij het een puntig stokje is. Anyway, is wel duidelijk dat dat nooit bedoeld kan zijn om hard mee te slaan of mishandelen.
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2005 om 10:39

Malle pietje

Wat betreft dat slaan dat is heel duidelijk uitgelegd in dit artikel...

http://www.moslima.nl/familie/slaanvrouwen.html

Verder beweer jij dat de profeet sallahoe 3alaihi wasalaam zijn vrouw 3aisha heeft geslagen..Die hadith ken ik ook maar het arabische woord wat daarvoor gebruikt wordt is een vertaling van duwen....dus met andere woorden hij duwde haar...nou als dat het ergste is wat hij heeft gedaan bij al zijn vrouwen dan kan ik daar alleen maar respect voor hebben. En dan zien de mannen die hun vrouwen mishandelen hem echt niet als voorbeeld of ze handelen er in elk geval echt niet na...

Graag zou ik van jou willen weten wat jij verstaat onder het ondergeschikt zijn aan de man....voor mij staat dat gelijk aan het luisteren en streven naar de gehoorzaamheid aan ALLAH...Dat wil echter niet zeggen dat ik dommer ben dan mijn man of andersom....ik snap dat voorbeeld van jou ook niet echt want wat heeft inteligentie daar nou mee te maken???

Ook dat antwoord wat jij geeft over ayaan dat valt bij mij in het verkeerde keelgat...jij veronderstelt namelijk het zelfde als ayaan als we het hebben over meiden die et ZELF voor kiezen om hun man te gehoorzamen op islamitisch gebied en die wel zo vrij zijn geweest als zij wilden (al weet ik nou niet echt wat vrij zijn voor nut heeft...ik voel me vrij omdat ik me wil bedekken dus jah) en zij zit er helemaal naast wat dit betreft.

Ik begrijp dat er mensen zijn die zich moslims noemen en die enkel uit zijn op moord dat die verkeerde gedachten hebben en dit in strijd is met de leer van de islaam...je vraagt wat we daaraan kunnen doen...mijn antwoord daarop is verander het denken in zij en wij (wat van beide kanten veel gebeurt) in het wij (mensen die met elkaar willen leven in vrede tegen zij (mensen die tegen vrede zijn dus ook extreem rechts en terroristen) Zo simpel ligt de zaak maar helaas is het in de praktijk nog ver te zoeken...

De slag bij badr was de strijd die de moslims hadden met vijanden van de islaam. In de qoraan staat vermeld:

ALS JULLIE IN ALLAH GELOVEN EN IN HETGEEN WIJ AAN ONZE DIENAAR OP DE DAG DER ONDERSCHEID NEERZONDEN, DE DAG DAT DE TWEE LEGERS ELKAAR ONTMOETEN (SOERA AL ANFAAL AYA 41)

De boodschapper van ALLAH had gehoord dat abou soefian ibn harb die uiterst vijandig tegen de islaam stond met grote karavans van de qoraisj uit syrie kwam. Men had een boel geld en koopwaar bij zich. Er heerste oorlog tussen moslims en godenaanbidders en de qoerasj besteden hun geld eraan om de islaam te bestrijden. Hun ruiterij kwam soms tot aan de grenzen van Medina en in de weilanden die door de dieren van de moslim gebruikt werden. Toen de boodschapper van ALLAH over deze karavaan hoorde stuurde hij daar moslima naar om deze te onderzoeken. Hij hechtte niet veel waarde aan deze aanslag en hij kondigde GEEN verplichting af om oorlog te voeren. Toen aboe soefian dit hoorde dat de boodschapper van ALLAH naar hem toe kwam liet hij om hulp roepen ter bescherming tegen de moslims. Toen dit verzoek de mensen van Mekka bereikte meenden ze dat het ernst moest zijn. Zij maakten zich snel klaar en vertrokken.

Verder kan ik je ook als voorbeeld de slag van de greppel geven:

TOEN ZIJ OVER JULLIE KWAMEN VAN BOVEN EN BENEDEN EN TOEN JULLIE OGEN ROLDEN EN DE HARTEN IN DE KEEL KLOPTEN EN JULLIE ALLERLEI DINGEN DACHTEN OVER ALLAH, TOEN WERDEN DE GELOVIGEN BEPROEFD EN HEVIG GESCHOKT. (SOERA AL AZHAAB AYA 10-11)

Als je gewoon het leven van de profeet mohamed sallahoe 3alaihi wasalaam leest dan zul je zien dat zij vaak genoeg uit verdediging hebben gehandeld...

Maar in elk geval malle pietje...we hebben ieder onze eigen mening en gevoel over de islaam...ik begrijp waarom sommige mensen op dit forumm jou beoordelen als iemand die haat heeft tegenover de islaam...dat heeft slechts te maken met sommige uitspraken die je hier doet...maar ik begrijp ook dat je emoties soms te hoog �plopen.
Als moslima geloof ik in de liefde van de islaam in de harten van de mensen en de liefde die al in de harten van de mens zit. Het is goed dat we in elk geval proberen onze mening te geven en te bekritiseerd te worden op dit forumm....woorden staan altijd sterker dan de daden die sommige helaas in praktijk brengen.

Ik hoop echter wel dat je zult proberen de islaam van twee kanten te bekijken en niet slechts de haat op te zoeken...

vrede toegewenst van merjem

ps: Graag dus nog wel jou defenitie van het ondergeschikt zijn aan de man en hem gehoorzaam zijn...misschien dat we daar onze mening over kunnen delen insha ALLAH want ik denk dat jij dat veel te negatief opvat terwijl dat absoluut niet zo is!!

ps2: haha nog iets...et valt je waarschijnlijk op dat ik elke keer in een verhaal reageer dat komt omdat ik dat quoten heel irri vind
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2005 om 15:48
Ik denk zelf als een man echt houdt van zijn vrouw, zal hij haar niet behandelen als een sloofje ofzo, een goed huwelijk is gebaseerd op gelijkwaardigheid, samenwerking en liefde. Als ik het goed gelezen heb gaf Mohammed (vzmh) hierin ook het voorbeeld, hij hielp zijn vrouwen in de huishouding en behandelde ze goed. 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 11:18

Zo zie je maar weer waar een paar vliegtuigen toe kunnen leiden,zouden de terroristen daar stil bij hebben gestaan?Wat als Amerika had besloten om Irak met de grond gelijk te maken?

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 08:21

Guantanamo:

 

Ik maak duah dat de meest edele engelen de zielen van onze vermoorde en mishandelde moslimbroers en -zusters bij de mooiste namen noemen en ze hun zielen met de lekkerste geuren naar de hemelen leiden. Dat hun zielen afwachtende op de Dag Der Wederopstanding in hun graf de heerlijkheid van de hemelen mogen proeven met een uitzicht tot het paradijs. En dat we hen ooit eens mogen ontmoeten �
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.