Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenmijn verhaal!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Onderwerp: mijn verhaal!
    Geplaatst op: 11 mei 2004 om 14:54

salaam broeders en zusters, wat ik je nu ga vertellen is TopSecret het is echt gebeurd ik vertel het jullie of je het gelooft of niet mag je zelf weten...het was laat in de avond vet Donker...mijn moeder gaat naar buiten toe want ze was misselijk ofzo....dus ze loopt die kant op en hoort mijn oom: ''hey...hey kom hier...'' mijn moeder zegt wat is er kom zelf....mijn moeder gaat gelijk naar huis en ziet dat mijn oom daar licht te snurken....mijn moeder denkt zo raar en maakt hem wakker en vraagt hem wat hij wou zeggen...hij zei ik heb de hele tijd hier gelegen en ben niet naar buiten geweest... 

een andere verhaaltje die ook echt gebeurt is...in Afghanistan woonden wij dicht bij een begraafplaats waar allemal mensen waren begraven het was nacht en we zaten boven te eten...iedereen bij elkaar zoals het hoort dus beneden horen we de deur ''klop klop klop'' mijn Opa roept van boven wie is daar..niemand zegt wat....het wordt echt stil en iedereen gaat verder met eten oppeens weer ''KLOP KLOP KLOP'' mijn oom roept deze keer wie is daar...weer zegt niemand wat..we gaan weer verder met eten en dan weer ''KLOP KLOP KLOP'' dus mijn Opa zegt neem het hond mee en kijk wie er is...dus mijn oom gaat naar beneden en maakt het hond los en loopt naar de deur. hij vraagt wie er is en niemand zegt wat weer horen we hard geklop en voetstappen...mijn oom doet open en het hond rent gelijk blaffend naar buiten...mijn oom rent erachteraan en die hond blijft springen en blaffen op een graf...mijn oom pakt het hond en hoort een kleine meisjes stem...Wil je niet eten...wil je niet eten....heb je geen honger? mijn oom zoekt zijn toevlucht bij Allah en gaat het huis naar binnen....Allah Akbar!

er was een oude vrouw die een eigen grond bezat waar ze dingen op geplant had zeg maar rijst en maais enzo....zij ging elke nacht als het vet donker was naar buiten om te kijken hoe het gaat met haar land en voor dieven enzo...ze was ook een Bibi (goede Moslima)..op een nacht komt ze niet terug en de volgende dag merken de mensen ook dat ze er niet is dus gaan ze haar zoeken en vinden haar in de sloot met haar gezicht tegen in het water...en brengen haar naar huis enzo je weet wel dus kijken ze op haar rug en zien een grote handafdruk...mensen dachten aan Jins enzo...maar Allah weet het beste.   

ik was zelf ook heel dom die tijd.... in Afghanistan had ik een eigen taakje...ik had een paar schapen die ik ergens vast moest zetten om te grazen...ik had ze in zo'n onbewoonde krottenwijk gezet..waar best wel veel gras was gegroeid en bij de zon's ondergang breng je ze altijd terug dus op een nacht merkte ik dat we de schapen waren vergeten terug te brengen...ik dacht woojeeuuww we moeten ze terughalen en ik ging alleen die kant op onderweg was ik niet bang ofzo ik weet ook niet waarom dus ik haal die schapen naar huis toen en als ik terug kom is iedereen mij aan het zoeken...iedereen was vet boos op mij....ahahahah...ze zeiden wat doe je ben je gek we konden die schapen ook morgen halen het is gevaarlijk enzo....en er was toen ook een gek die had meegevochten in de oorlog tegen de russen hij was op zijn hoofd gesl*gen en waw gek geworden en hij sliep op de graven want hij had geen huis enzo...ze maakten me bang zo van wat als hij je gepakt had...aahahahha bang maken om niet weer's zo iets dom's te doen.

deze verhalen heb ik meegemaakt en als ik fouten heb gemaakt Moge Allah mij daarvoor vergeven en deze verhaaltjes zijn niet 100% betrouwbaar sommige dingen kunnen wel verzonnen zijn, want je hoort veel dingen van andere mensen! en ik wou vragen of jullie ook zulke dingen meegemaakt hadden. Wasalaam,

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 15:03

Assalam Ahleikom

hehe beste broeder mooie verhaaltje hehe massallah.

LEuke avonturen allemaal

Maar als ik alleen maar de voet uit huis zet reciteer ik ayatal qursi je wordt gelijk beschermt door de engelen massallah

dat zou niet met je tante gebeuren als ze dood ook deed want het kon een jin zijn maar mooie verhale .

Ik euh ik heb niks bijzonders meegemaakt.

wasalaam,

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 15:04

Assalamoe alykoem,

je hebt me wel bang gemaakt, maar ik geloof je wel, zulke dingen kunnen gebeuren,

het mooiste vind ik deze:

in Afghanistan had ik een eigen taakje...ik had een paar schapen die ik ergens vast moest zetten om te grazen...ik had ze in zo'n onbewoonde krottenwijk gezet.

mashAllah, dat zal ik ook willen doen, schappen hoeden, pachtig

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 15:18

assalam Ahleikom

Netals een echte Arabier he Abou Jabir

grapje hoor :P

wasalaam

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 15:21
...ahahahahh....dat is het harde leven... ik ben nu een tijdje weg uit Afghanistan ik mis mijn opa en oma en mijn ooms en tantes iedereen daarzo..en mijn vader is op bezoek geweest een tijdje geleden en heeft een filmpje gemaakt echt mooi man ik werd zo blij...maar mijn opa ging huilen en zei kom de zon gaat onder je moet de schapen terugbrengen ik kreeg echt tranen in mijn ogen toen ik dat hoorde inshallah ga ik binnenkort ook daarheen ...even checken... wasalaam,
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 15:23
heeft niemand anders wat beleeft?  
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 03:21
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

assalam Ahleikom

Netals een echte Arabier he Abou Jabir

grapje hoor :P

wasalaam

assalamoe alykoem,

er niets mis met Arabier, ik ben zelf berber, maar omdat ik 6 jaar Arabisch heb gehad voel ik me ook een beetje Arabier. ik weet niet of jij Arabier bent?

wassalaam,

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 05:10

Assalamu alaikum,

ik vind het mooie en erg interessante verhalen broeder Battle! Leuk om die dingen over je moederland te lezen; ikzelf ben nooit in Afghanistan geweest en dit vind ik echt interessant. Misschien zou je meer van dat soort herinneringen kunnen opschrijven en posten? Ik zou je erg dankbaar zijn! Mogen ook andere belevenissen uit Afghanistan zijn; je hebt het al eens eerder gedaan en ook dat was mooi om te lezen. Je zou hier zo een bundel van kunnen maken.

Ik kijk er naar uit!!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 08:02

salaamu alaikom,

in Afghanistan hadden we Schapen, koeien, eenden, kippen, honden, kamelen, veel gebied mashallah, en nog veel meer dingen...in Afghanistan woonde ik ongeveer op zo'n gebied.....het sneeuwde daar nooit het heete Laghmaan...

in Afghanistan was er zo'n plek waar het graf van een profeet was (Baba Saib)...die graf was niet klein kan ik je zeggen....het was een Ziarat...er kwmen veel mensen daarheen...en wat ik ook wel weet is dat er in vroegere tijden de mensen werden bedreigd door een heel grote wezen met vier poten en een lange staart en een hele grote kop...een leguan ofzo maar vet groot...hij kwam via de bergen en viel de mensen lastig...dus die profgeet Baba siab deed een Dua en het dier veranderde in steen....en als je nu op die berg kijkt....''de baba saib ghar'' dan zie je het dier nog daar...ik bedoel het vorm dat hij had kan je duidelijk zien...en in zijn oog is nu een koud waterbron daar komt wit schoon stromend water uit....als ik binnenkort in Afghanistan ben inshallah zal ik een Foto van als die dingen maken en het op deze site zetten inshallah!

daar in Afghanistan hadden we geen Tv's Computer spelletjes enzo maar daar was het leuker dan hier...daar had je altijd wat te beleven en iets te doen...als je niks te doen had ging je gewoon ergens in een boom slapen....en gewoon fruitplukkend slapen....op TV enzo laten ze niet zien hoe Afghanistan echt is..ik zal jullie een paar Foto's laten zien die ik op zo'n site tegenkwam:

dit zijn de bergen bij de grens tussen Afghanistan en Pakistan ze worden ''Hindu Kush'' genoemd wat Hindu Doder betekeent...ik weet ook niet waarom. heeel veel drugs groeit er in de bergen van Afghanistan 50% van de wereld productie geloof ik....dat is heel veel.

de bomen waren daar heel vruchtig we gingen met zen allen naar de bergen toe om fruit te plukken er is niks leuker dan dat....we kwamen een keer bij een boer hij rende achter ons aan we hadden zijn appels gestolen...

onder weg naar de ''Bande Amir'' (beneden) dit is een zeer grote Dam en heel mooi ook...we gingen met een vrachtwagen door de bergen enzo en waren we bijna naar beneden gevallen...die voorste wiel kwam in de lucht te staan waarna iedereen opstond en zei ''Bismillah Yallah ghair'' ik was echt bang...ahahahahh...wat ik nooit zal vergeten is dat je door de bergen reist en dat koude wind voelt je hoort het geluid van de watervallen en het gessis van de bergen....beneden liggen Stenen die groter zijn dan een paar huizen van hier bij elkaar...en echte diepten beneden vet schone water allemal bloemen plantjes en heel veel dieren....

er is een plek die Takht-i-Suleiman wordt genoemd wat de troon van Solomon betekent...ik weet niet of die troon daar is of niet maar zo wordt het wel genoemd. die mensen in Afghanistan denken dat het hier Djennah is....ze denken het geld groeit aan de bomen...we leven in overvloed in alles enzo ze weten niet dat als ze hier komen het leven vet zuur is.....maar wel veiliger dan daar. Afghanistan is nu de gevaarlijkste plek op aarde...wasalaam,

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 08:41

salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah

masha Allah mooie foto's. hmmm... Afghanistan is mooier dan ik dacht. Ikzelf denk bij afghanistan automatisch aan een door oorlog verwoest land...maar dit bewijst het tegendeel....djazaak Allahoe ghairen.

Ik heb zelf geloof ik ook wat meegemaakt.

Ik was een jaar of 8. En sliep met mijn andere twee zusjes in ��n kamer. Het was zo dat ik elke nacht (zo'n maand lang) door ��n of andere djinn (dat was het volgens mij) bezocht werd. De eerste keer werd ik wakker en stond er een vrouw naast mijn bed die perfect op mijn moeder leek..alleen had ze iets wat mij afschrikte. Ze bleef me aanstaren en niet bewegen en ik dus helemaal onder de dekens kruipen. Weer een andere keer zat een er een vrouw op mijn bed. Ik wou mijn dekens omhoog trekken..maar het wou niet. Ik kijk naar beneden en zie een vrouw in een witte jurk zitten. Ze keek recht vooruit. Ewa...zo heb ik ongeveer een heel stuk van mijn jeugd in een soort van angst geleefd. Ik durfde het aan niemand te vertellen omdat ik bang was dat ik voor leugenaar of iets dergelijks zou worden uitgemaakt. Ik was psychisch ook door de war volgens mij (door die ervaringen), Op school praatte ik niet. De leraresssen waren helemaal bezorgt. Ik deed echt nooit mijn mond open. Er werden allerlei dingen bedacht om mij te laten praten maar het ging niet... Pas later toen ik 10 was of zo begon ik te praten. En nou ben ik een ongelofelijke kletskous. Ik moet immer alle tijd van zwijgen  inhalen.hihi.

Die bezoeken hielden op een gegeven moment op.

Op mijn twaalde was er weer iets. Het was ramadan. Fadjrtijd. Mijn moeder was mijn zusje aan het verschonen in de kamer ernaast. En al mijn andere zusjes zaten erbij...Ik lag dus alleen in de kamer. De deur was dicht. Beneden hoorde ik mijn vader bidden. En opeens zie ik een zwarte gedaante de deur achter zich dichttrekken en de kamer binnenlopen. Ik stopte mijn hoofd naar binnen en ik wacchtte gewoon af. Toen loerde ik over de dekens en zag ik die man...hij leek errug op mijn vader.. (hij had een djalaba aan met die muts op...dus zo'n punt op zijn hoofd). En hij liep zo naar het raam. Toen ben ik weer onder de dekens gekropen. Toen mijn zus binnenkwam (zij was toen 15). vroeg ik heel bang (vanonder mijn dekens) of ze even wou kijken of er niemand in de kamer was. Zij vroeg me hoezo. Toen ik het vertelde....hihi... ze stond bij het raam...maar in ��n sprong lag ze in haar bed...wallah! Op dat moment moest ik bijna lachen om haar. Ze begon keihard soera's te reciteren en toen kwamen mijn ouders erop af. Mijn vader geloofde het niet. Hij zij dat het dan in ieder geval een moslimdjinn was..omdat hij luisterde naar mijn vaders gebed... En die nacht sliepen we met zn vijfen in het tweepersoonsbed van mijn ouders. Ik, mijn zus, mijn 2 zusjes en mijn moeder. Mijn vader ging beneden op de bank slapen...best wel komisch eigenlijk...haha..

Nou nog iets....: In marokko is het altijd pikdonker 's avonds (in het rif dan). Omdat er geen straatverlichting is. Op een avond riep mijn zus me van beneden... Ze zat in het toillethokje. Ik loop dus op de tast...naar beneden door die enge garage...naar die wc. Dus roept ze door de deur dat ik even alle lichten aan moet doen. Ikke heel braaf alle lichten aandoen in huis...Er begon al iets bij mij te knagen op dat moment...Toen ze eruit was en we naar boven gingen en zij in haar bed lag. Moest ik weer naar beneden ...alle lichten uit...op de tast naar boven. En toen vertelde ze me pas wat er aan de hand was: iemand was op de wc-deur aan het tikken. Een deuntje. Ik had zoiets van : dankjewel...dat ik daar zo in het donker heb zitten lopen zonder besef van wat er aan de hand was...

En afgelopen zomervakantie was er weer iets gebeurd. Een hele mooie ervaring hoor! masha Allah!

Het was namelijk stikheet. En de enige plek waar het een betje koel was, was de zitkamer....Ik en mijn moeder en mijn twwe zusjes gingen daar slapen. Gewoon op een deken op de grond met een kussen en een laken. Ik had dat laken weggesl*gen omdat het zooooo warm was. Voordat ik sliep vroeg ik aan mijn moeder of ze me bij fadjr wakker wou maken zodat ik dat laken om me heen kan slaan. Omdat mijn vader 's ochtends vroeg naar de zitkamer komt en ik daar niet onbedekt voor zijn ogen wil liggen. Oke...zegt ze. Midden in de nacht...wordt ik akker door een stem die mijn naam roept: Badia...badia. Drie keer of zo. Dus ik zeg half slapen: ja....ik trek dat laken over me heen en slaap verder. De volgende ochtend bedankt ik mijn moeder dat ze me wakkeer heeft gemaakt. Zegt ze: wakker gemaakt? ik heb je helemaal niet wakker gemaakt. ik was het vergeten.

 

Dat waren mijn avontuurtjes...Maar tegenwoordig zeg ik een aantal soerah's voor het slapen gaan. An-nas, Al-falaq zijn er goed voor geschikt. En als ik die soerah's zeg gebeurd er niets. Ik vind het jammer dat ik in die tijd dat ik acht was...niet wat soerah's van mijn ouders geleerd heb...zodat ik die kon zeggen. Dan waren al die enge dingen waarschijnlijk ook niet gebeurd.. Wallahoe A3lem.

Salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 09:03

Assalam ahleikom

haha erg leuk jmrr dat ik zo'n een saai persoon ben die niks meemaak ook al hier in nl wanneer ik fjer gebed naar moskee ga ook in de ochtend gebeurt er van niks ben maar 15 dus wil graag wat beleven hehe .

Het komt misschien omdat ik te beschermd bent want als ik slaap haha riciteer ik bijna hele koraan die ik uit me hoofd ken ben dan wel uur bezig en dan nog altijd berouw tonen kwartier  maar als ik niet koraan lees  en slapa heb dan ton ik berouw en lees ichlaas 3x al falaq 3x a nas 3x en daarna reciteer ik ayatal qursi en dan een smeekgebed voor het slape en dan shada. Hehhe voor beveiliging hahaha netals dat i kslaap met kogelvrij vest en helm en alles derop en deraan hehe zo beschermd  beetje overdreven hehe maar kan zijn dat ik daarom niks beleef. En als ik de deur uit ga reciteer ik altijd ayatal qursi en dan stopt me mond niet met het gedenken van Allah swt hehe ben niet perfect

Maar het kan zijn dat ik door ayatal qursie wordt beschermt door de engelen heeh massallah en de jihns me niet kunnen aanrake  moeten ze bluffen hehe grapj

maar dat was het en euh abou Jabir

BlAcKsHaDoW15 schreef:

assalam Ahleikom

Netals een echte Arabier he Abou Jabir

grapje hoor :P

wasalaam

assalamoe alykoem,

er niets mis met Arabier, ik ben zelf berber, maar omdat ik 6 jaar Arabisch heb gehad voel ik me ook een beetje Arabier. ik weet niet of jij Arabier bent?

wassalaam,

 

ik ben een puure marokaan hehehe

Misschien dat ik dit jaar zomervakantie in maroko wat beleef dan meld ik het wel ff spannend allemaal

Waslaam,

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 09:51

salaam, in Afghanistan Marokko enzo zijn heel veel spookverhalen......alleen ik al he een gewoon simpel persoon heb er heel veel van meegemaakt....bijvoorbeeld een keer toen werden we beschoten met stenen vanaf een oude krottenwijk...aahahaha...toen we dat huisje binnengingen was er echt niemand....of een andere...toen mijn vader klein was en in de wieg lag sliep mijn oma buiten je weet toch zo'n hang ding aan een boom...dus mijn vader was daar ook mijn oma zag toen een vrouw die daar bij een kleine riviertje water op haar gezicht gooide met lang haar en hele lange nagels....mijn oma pakt mijn vader en gaat snel via de achterdeur naar binnen....toen we in Afghanistan waren werden onze kuikens vet vaak gestolen door gieren ofzo ze namen het gewoon mee de lucht in....dus ik had ook als een Cadeautje van mijn Oma een kuikentje gekregen die mocht ik zelf uitkiezen...ze waren allemal hetzelfde maarja...dus ik koos er eentje en ik zette er een lintje om zijn poot zodat ik hem herken toch...dus over een paar weken wordt mijn kip vet dik en groot en zet alleen maar eiren met die dubbele gele ding erin.....mijn oma zei he hoe kan dat ik heb dezelfde als jou hoe kan die van jou zo groot zijn en die van mij nog niet die van haar waren vet klein...weet je in Afghanistan heb je echt waar veel Scorpioenen mischien in Marokko ook...woojeeuuwww vet veel man overal zag je er wel eentje savonds...een keer was er een scorpioen in een kom gevallen wat echt niet kon...hij kon er niet inklimmen en de kans was zeer klein dat het van het dak recht daarin zou vallen...mijn moeder zegt pak dat kom even ik kijk en ik zie een vet zwarte scorpioen...ik schrok me hellemal kapot...mijn moeder zei Allah heeft jullie gered.

ik heb drie oma's.....weet je..dus mijn oma in Afghanistan zegt tegen mij toen ik en mijn nichtjes onder een muur zaten te spelen ze zegt ga buiten spelen wat doen jullie hier ze stuurde ons weg en gelijk toen we naar buiten gingen storte dat muur neer...ik dacht Allah akbar...wat als zij ons niet had weggestuurd? zij leerde mij koran enzo een hele goede vrouw...diep in de avond werd ik wakker, en zette mijn eigen olie lampje...ja olie lampje aan om Koran te lezen en te herhalenb wat ik geleerd had...iedereen sliep alleen ik diep in de nacht lezen enzo.

en hoe wij vissen vingen was echt perfect....je maakt het water vies je rent er doorheen waardoor het zand onhoog komt en dan komen die visjes vanzelf omhoog en zie je die vin uit het water komen en pak je het gewoon met je handen...oeroude techniek...

maar dat soort dingen gebeuren hier in Europa niet...ahahah..ik weet niet waarom. wasalaam broeders en zusters...

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 12:33

Assalamoe alykoem,

MashAllah, battle for peace, je bent trots op je land, dat vind ik mooi, zo hoort het ook, mooie foto's uit Afhganistan, bijna hetzelfde als marokko, zo is het maar, waar moslims zijn is het altijd prachtig sfeer, de lucht is heerlijk, hier in Nederland is alles vervuild, je kan niet eens stomende rivieren zien, geen bergen enz, maar kheir inshAllah, dit jaar ga ik niet naar marokko, vind ik heel jammer, misschien volgend jaar weer inshAllah.

wassalaaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 14:47

Assalamu alaikum,

prachtige foto's broeder Battle!! Ik hoop echt insha Allah een keer daarheen te kunnen gaan en dat mooie land te kunnen bekijken. Wist je trouwens dat in de jaren 60, dus voor de russische invasie, afghanistan heel populair was bij vooral hippies uit europa die van het eenvoudige maar "pure" leven hielden. Grappig he. Helaas is dat nu voorbij met al die oorlog. Ik las laatst in de krant dat twee westerlingen waren doodgegooid met stenen, dus ik wacht nog maar even met m'n vakantie.

O.k, ik moet achter de computer weg van m'n vrouw, maar ik kijk uit naar meer verhalen. Van iedereen trouwens; ik heb er ook nog wel een paar!

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 05:21

salaam oe aleikum

nou amier...kom maar op met de verhalen.

Ik ga trouwens deze zomervakantie wel naar marokko...naar t Rif...insha Allah.

Maar ik heb er eigenlijk helemaaaaaaal geen zin in. Maar ghair insha Allah

salaam oe aleikum

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 07:11

salaam alaikom,

ja Amier kom maar op met je verhalen.....ahahhaha....en Badia waarom heb je er eigenlijk geen zin in? Marokko is een Prachtige land....

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 07:54
Inderdaad, Marokko staat dit jaar hoog in mijn vakantie-lijstje.  Ik ga wel in jouw plaats mee, hoor Badia, als je niet wilt gaan ;)
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 11:29

asallam aleikum,

ik ook!!

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 07:11

salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah/hallo

Mij best hoor...kimmie. Trek maar gewoon een lang gewaad aan...een hoofddoek erop...en dan stap je gewoon bij mijn familie in het busje...Je moet alleen wat woordjes berbers leren...dan zullen ze helemaal niks door hebben..hihi En zahra..als je ook mee wilt kruip je maar onder dat gewaad van kimmie..haha

salaam oe aleikum/doei

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 16:57
mag ik ook......?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 17:32

Hahahaha! Battle_For_Peace toch!!!! Wil jij ook onder dat gewaad van Kimmie kruipen??!! Wat moeten wij daar nu van denken.

Wassalam en groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 17:35

Salaam Alaikum,

Wat een leven ..schapen hoeden lijkt me geweldig.

Enne niets mis met arabier zijn is een understatement,als ik er een was
kon ik de Quraan in het arabisch lezen een Allah taal spreken.

Dus wees gelukkig als je arabier bent zou ik zeggen.

wa salaam

mohammed

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 18:45
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 23:23
In eerste instantie geplaatst door Badia

salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah/hallo

Mij best hoor...kimmie. Trek maar gewoon een lang gewaad aan...een hoofddoek erop...en dan stap je gewoon bij mijn familie in het busje...Je moet alleen wat woordjes berbers leren...dan zullen ze helemaal niks door hebben..hihi En zahra..als je ook mee wilt kruip je maar onder dat gewaad van kimmie..haha

salaam oe aleikum/doei

asallam aleikum,

haha,ik weet niet of Kimmie op mijn gezeldschap zit wachten

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 01:35

salaam oe aleikum

vast wel zahra...ze mag je heeeeel graag hoor! of niet...kimmie..

Enne batle for peace....daar doen we niet aan he!

salaam oe aleikum

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 05:58
Salaam Alaikum,

Ik weet een klerenmaker die kan vast ook 2-persoons gewaden maken.
Compleet met 4 armgaten en de hele mikmak.
 
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 07:04
..ahahahahhaha...
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.095 seconden.