Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHet vergiftigde schaap

 Post Reply Post Reply
Schrijver
FaCciNo Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juli 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 208
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het vergiftigde schaap
    Geplaatst op: 17 mei 2004 om 14:28

De Boodschapper van Allah salaa Allahu alayhi wa sallam werd ge�nformeerd over het vergiftigde schaap

 

Imam Al-Boekharie vermeldde op gezag van Aboe Hurayraradie Allahu anhoe, die zei:�Toen Khaibar was overwonnen,werd Allah�s Boodschapper salaa Allahu alayhi wa sallam een vergiftigd (geroosterd) schaap aangeboden.Allah�s Boodschapper salaa Allahu alayhi wa sallamzei: �Verzamel voor mij alle aanwezige joden in dit gebied.�(Toen ze waren verzameld) zei Allah�s Boodschapper salaa Allahu alayhi wa sallam tegen hen: �Ik wil jullie iets vragen, zullen jullie mij de waarheid vertellen?� Ze antwoordden: �Ja, O Aboe-Qasim!� Allah�s Boodschapper salaa Allahu alayhi wa sallamvroeg aan hen:�Wie is jullie vader?� Ze zeiden:�Onze vader is die en die.� Allah�s Boodschapper salaa Allahu alayhi wa sallamzei:�Jullie hebben een leugen verteld,omdat jullie vader die en die is.� Ze zeiden: �Ongetwijfeld, u hebt de waarheid gezegd en hebt juist gehandeld.�Hij vroeg weer: �Als ik jullie iets vraag, zullen jullie me de waarheid vertellen?� Ze antwoordden: �Ja, Aboe-Qasim!� En als we een leugen gaan vertellen,zult u het toch weten,zoals u het over onze vader wist.� Allah�s Boodschapper salaa Allahu alayhi wa sallamvroeg daarna:�Wie zijn de mensen van het (helle)vuur?�Ze antwoordden: �We zullen voor een poosje in het (helle)vuur blijven en dan zullen jullie (moslims) ons vervangen.� Allah�s Boodschapper salaa Allahu alayhi wa sallam zei tegen hen: �Jullie zullen met schande erin wonen.Bij Allah, we zullen jullie helemaal nooit vervangen.�Vervolgens vroeg hij hen nog een keer: �Als ik jullie over iets vraag, zullen jullie me de waarheid vertellen?�Ze antwoordden: �Ja.� Hij vroeg: �Hebben jullie vergif in dit geroosterde schaap gestopt?� Ze antwoordden; �Ja.� Hij vroeg : �Waarom hebben jullie dat gedaan?� Ze antwoordden: �We wilden weten of u een leugenaar bent, in dat geval zouden we van u bevrijd zijn en als u een profeet bent, dan zou het u geen kwaad doen.

 

Overgeleverd door Imam Al-Boekhari in het boek �Medicine�

Terug naar boven
amazigh_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 14:42
Salaam oe alaikom

echt een mooi verhaal. Vanwaar heb je die. Ik vind het namelijk heekl leuk om zulke berhalen te lezen.

Alvast bedankt

Beslama
Terug naar boven
FaCciNo Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juli 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 208
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 03:44

In eerste instantie geplaatst door amazigh_moslima

Salaam oe alaikom

echt een mooi verhaal. Vanwaar heb je die. Ik vind het namelijk heekl leuk om zulke berhalen te lezen.

Alvast bedankt

Beslama

Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu oegt amazigh_moslima

Dit verhaal is afkomstig van het boek van Ibn Kathir genaamd: De wonderen van de Profeet Mohammed salaa Allahu alayhi wa sallam 

Hij is verkrijgbaar in de meeste Islam-shops 

 

 

Ma3a Salama

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.