Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenheb jij ook banden met al-qaida

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Onderwerp: heb jij ook banden met al-qaida
    Geplaatst op: 26 juni 2004 om 13:41
Salaam Aleykoem,
Happylady3113,

Een Islamitisch rijk zoals ik het beschrijf kan bestaan en heeft bestaan. Niet de Khalief heeft macht, maar de macht ligt in de handen van het Moslimvolk.
De macht v/d Khalief is beperkt omdat hij geen besluiten kan/mag nemen zonder de raad van de Islamitische geleerden.

Een onrechtvaardige Khalief kan dus afgezet worden, de absolute macht is aan Allah swt, Hij is de Almachtige.

Wasalaam,
Yehya

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 13:31
Salaam Aleykoem,
Amier,

Allah swt heeft de Moslims het recht gegeven om tegen de niet-Islamitische gebieden(Dar-Ul-Harb) ten strijde te trekken, indien zij noch djizja willen betalen noch tot de Islam willen bekeren, Allah swt heeft ons echter ook het recht gegeven om akkoorden te sluiten met de niet-Islamitische gebieden.

Indien de voordelen van een strijd tegen de niet-Islamitische gebieden niet opwegen tegen de nadelen, is het verstandiger om een akkoord te sluiten, zodra de niet-Moslims de verdragen niet naleven hebben wij het recht om hen te bestrijden, maar ook dan weer is er de mogelijkheid om de niet-Moslims te vergeven voor het verbreken van de akkoorden, zoals blijkt uit de Hadiths die vertellen over de meerdere malen dat de profeet Mohammed saws een Joodse stam vergaf voor het verbreken van akkoorden, na meerdere malen de akkoorden te verbreken werden echter alle Joodse mannen gedood.

Wasalaam,
Yehya

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 15:43

Salaam aleikum Yahya,

ik vind wat je zegt wel mooi, maar ook erg irreeel. Misschien ben ik cynisch, maar ik geloof niet dat de islamitische staat kan bestaan. Gewoonweg omdat niet iedereen op dezelfde manier denkt. Iedereen beleeft alles op zijn eigen manier. Een goede khalief zal zeker zorgen voor het 'volk', maar is wel de 'baas'. Ik vind macht erg gevaarlijk. Ik zie n�t iets te veel leiders van volken die goede ideeen hadden, maar niet met macht om kunnen gaan. Vandaar. Ik vind het echter opzich wel de moeite waard om over na te denken.

Salaam happylady

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 13:28

Assalamu alaikum,

hmmm, ik begin Yahya's ideeen steeds interessanter te vinden. Hij heeft hele goede punten, zeker vanuit een islamitische point of view. Alleen dat geweld he... daar moeten we toch iets op vinden een keer.

De oudste menselijke schedels die zijn gevonden hebben sporen van geweld dmv vuistbijlen en dergelijke. Misschien zit het wel gewoon in de menselijke natuur elkaar koste wat kost het hoekje om te jagen. Maar misschien is het wel onze taak hier op aarde dat niveau te ontstijgen en een echte "betere wereld" te maken, met hulp van Allah swt.

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 12:02
Citaat:

Dus, Moslims kiezen ervoor om Islamitische belasting te betalen. Maar mensen die daar niet voor kiezen moeten djizja betalen. Er is dus geen dwang in Geloof, maar wel in betalen. Dat kun jij rechtvaardig vinden, een niet-Moslim vind dat niet.

Hetzelfde geldt voor een rechtbank, misschien vind jij het rechtvaardig, een niet-Moslim vindt dat niet. Of zou jij het wel rechtvaardig vinden als je in een Chrsitelijk land niet mocht getuigen?

Hier heb je geen Islamitische staat voor nodig, en daar ging het in dit topic juist om. Zoals je zelf zei: "Het globaliseren van het Moslimrijk heeft oa het doel om de ongelovigen met de rechtvaardigheid van de Islam te confronteren"



Kaas,

Een groot deel v/d Nederlanders vindt de belastingen te hoog en betaalt het liefst zelfs helemaal geen belasting, toch is het verplicht voor mij als allochtoon en jij als autochtoon om belasting te betalen. Een aantal zaken moet je nou eenmaal verplichten, want uiteindelijk komt het het volk ten goede.
Of dacht je dat de belasting van Moslims en niet-Moslims in een Moslimrijk worden gebruikt voor het bouwen van paleizen ? Dat is in het verleden natuurlijk wel gebeurd, maar dergelijke praktijken kwamen hier in Europa in de middeleeuwen ook voor.
De Khalief moet een verstandig persoon zijn, samen met de raad van Ulama zal er bv besloten worden om met de belastinginkomsten een nieuwe weg aan te leggen.
Een Khalief is zoals uit een Hadith blijkt, zelfs verantwoordelijk voor het overlijden van een koe, als die koe is gestorven omdat de weg niet goed was.

In Nederland heb ik niet het recht om op een politieke partij te stemmen vanwege mijn Marokkaanse identiteit.
Er zijn meerdere beperkingen voor mensen met een niet-Nederlandse identiteit.
In Nederland werkt men met nationaliteiten, en in een Islamitisch rijk is het gebaseerd op religie.
Hier in Nederland kan ik bv meer rechten verkrijgen door het aannemen van een Nederlandse nationaliteit (die ze tegenwoordig zelfs weer kunnen innemen), het laten maken van een Nederlandse paspoort gaat gepaard met kosten van een paar honderd euro.
Niet-moslims in een Moslimrijk kunnen ook meer rechten verkrijgen door het kiezen voor de Islamitische religie.

Het stichten van een Islamitische staat is verplicht, want de enige wet die geldt is de wet van Allah swt.



Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 11:31

In eerste instantie geplaatst door *sihem*

sorry maar ik wil het even over de amirikanen hebben ik wat ik wil zeggen is laat irak met rust ze hoefen jullie hulp niet irakezen sturen toch ook geen soldaten om in amirika te regeren of mensen de huis vernielen of mensen die naar de markt gaan of feest vieren te vermoorden  ik vind het gewoon nergens op slaan wat sde amirikanen doen en waarvoor hebben julli8e de kinderen  gedood voor de lol of zomaar wat vinden jullie dervabn als iemand jullie kind bombardeerd miljarden kinderen zijn zonder redenen door jullie gedood AMIRIKANEN JULLIE MOETEN JULLIE SCHAMEN. ik vind het ook niet goed wat al-qaeda doet maar de grootst flikker is gewoon bUSCH.

Tsja, en dan geeft alqaida amerika een paar klapjes en dan worden ze niet gesteund, moeten we amerika met popcorn verdrijven soms?

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
*sihem* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 03:56
sorry maar ik wil het even over de amirikanen hebben ik wat ik wil zeggen is laat irak met rust ze hoefen jullie hulp niet irakezen sturen toch ook geen soldaten om in amirika te regeren of mensen de huis vernielen of mensen die naar de markt gaan of feest vieren te vermoorden  ik vind het gewoon nergens op slaan wat sde amirikanen doen en waarvoor hebben julli8e de kinderen  gedood voor de lol of zomaar wat vinden jullie dervabn als iemand jullie kind bombardeerd miljarden kinderen zijn zonder redenen door jullie gedood AMIRIKANEN JULLIE MOETEN JULLIE SCHAMEN. ik vind het ook niet goed wat al-qaeda doet maar de grootst flikker is gewoon bUSCH.
Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 09:27

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Wie had het over extra-belasting ?
Een speciale belasting (djizja) betekent niet dat de niet-Moslims meer moeten betalen, zij kunnen geen Islamitische belasting betalen omdat er geen dwang is in het geloof.
Maar ipv het betalen van de Islamitische belasting, zijn de niet-Moslims verplicht om djizja te betalen.
Dus, Moslims kiezen ervoor om Islamitische belasting te betalen. Maar mensen die daar niet voor kiezen moeten djizja betalen. Er is dus geen dwang in Geloof, maar wel in betalen. Dat kun jij rechtvaardig vinden, een niet-Moslim vind dat niet.


In eerste instantie geplaatst door Yahya

In een Islamitische rechtbank wordt geregeerd volgens de wet van Allah swt, een niet-Moslim kan niet getuigen omdat men moet zweren dat niets anders dan de waarheid wordt verteld, terwijl de persoon zijn/haar hand op de Koran legt, dit is niet geldig bij een niet-Moslim, omdat die niet gelooft in hetgeen in de Koran staat.
In Nederland moet men zweren de waarheid te vertellen terwijl de persoon zijn hand op de Bijbel (of Nederlandse grondwet) legt.
Hetzelfde geldt voor een rechtbank, misschien vind jij het rechtvaardig, een niet-Moslim vindt dat niet. Of zou jij het wel rechtvaardig vinden als je in een Chrsitelijk land niet mocht getuigen?

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Oa de levenswijze van Moslims onderling, en hun vriendelijk gedrag jegens de niet-Moslims zal de niet-Moslims overtuigen v/d goedheid van de Islam.
Hier heb je geen Islamitische staat voor nodig, en daar ging het in dit topic juist om. Zoals je zelf zei: "Het globaliseren van het Moslimrijk heeft oa het doel om de ongelovigen met de rechtvaardigheid van de Islam te confronteren"

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 08:34
Wie had het over extra-belasting ?
Een speciale belasting (djizja) betekent niet dat de niet-Moslims meer moeten betalen, zij kunnen geen Islamitische belasting betalen omdat er geen dwang is in het geloof.
Maar ipv het betalen van de Islamitische belasting, zijn de niet-Moslims verplicht om djizja te betalen.

In een Islamitische rechtbank wordt geregeerd volgens de wet van Allah swt, een niet-Moslim kan niet getuigen omdat men moet zweren dat niets anders dan de waarheid wordt verteld, terwijl de persoon zijn/haar hand op de Koran legt, dit is niet geldig bij een niet-Moslim, omdat die niet gelooft in hetgeen in de Koran staat.
In Nederland moet men zweren de waarheid te vertellen terwijl de persoon zijn hand op de Bijbel (of Nederlandse grondwet) legt.

Oa de levenswijze van Moslims onderling, en hun vriendelijk gedrag jegens de niet-Moslims zal de niet-Moslims overtuigen v/d goedheid van de Islam.






Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 11:05

Het globaliseren van het Moslimrijk heeft oa het doel om de ongelovigen met de rechtvaardigheid van de Islam te confronteren, maar het is ook een plicht omdat de enige wet die geldt, de wet van Allah swt is.

Hoe wil je niet-Moslims rechtvaardigheid laten zien als ze bijv. extra belasting moeten betalen, en niet mogen getuigen voor een rechtbank?

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 09:47

Salaam Aleykoem,
Amier,

De manier waarop jij de Islam wilt verspreiden is de juiste, maar dan gaat het enkel over de verspreiding van de Islam. Want Allah swt heeft in de Koran gezegd dat we de ongelovigen niet tot de Islam mogen/kunnen dwingen. Dus een gewelddadige verspreiding v/d Islam is niet alleen verboden maar ook onmogelijk, want een persoon die niet werkelijk in Allah swt en zijn profeet gelooft is geen Moslim.

Vergeet niet dat we wel de taak hebben om het Khalifaat(Moslimrijk) te creeren en te globaliseren.
Het globaliseren van het Moslimrijk heeft oa het doel om de ongelovigen met de rechtvaardigheid van de Islam te confronteren, maar het is ook een plicht omdat de enige wet die geldt, de wet van Allah swt is.
Daarom is het voor ons Moslims verplicht om de andere systemen te bestrijden.

Een mogelijkheid waar ik nog niet veel over gesproken heb, is de mogelijkheid die Allah swt ons heeft gegeven om een verbond te sluiten met de mensen van Dar-ul-Harb(Huis v/d Oorlog). Zo een verbond moeten wij Moslims echter alleen sluiten als wij zien dat een Jihad tegen de Kufar in het nadeel zal zijn van de inwoners van Dar-As-Salaam(Huis v/d Vrede).

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door aadtos

een goede heerser zal zich nooit gedragen als een heerser...

noem eens 5 voorbeelden van zogenaamde goede moslim-heersers, dan kan ik wat gaan zoeken op internet...

ik ken bijvoorbeeld timoer lenk, moslim, die het rijk van mohammed op een bloedige manier heeft uitgebreid...

Assalamoe alykoem,

ik geef je wel die vijf: Abor Bakr, Omar ibn Al Khattab, Othmaan, Ali ibn Abi Talib en Omar ibn Abdel Aziz, en ik weet zeker dat je mee eens bent dat deze rechte heersers zijn.

zonder deze vijf heb je ook andere, ze hebben wel wat fouten, maar wie maakt nou geen fouten? als een heerser zegt dat ie moslim is, dan behoor je hem te gehoorzamen wat betreft toegestaan is door Allah, want je mag niemand gehoorzamen wanneer hij je bevelt om iets te doen dat veboden is door Allah.

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 14:47

Dank je, maar in de ogen van sommige moslims maakt mij dat een verrader, haha! Ik zeg wat ik vind, want daar is zo'n forum erg geschikt voor, en soms provoceer ik een beetje, want daar is zo'n forum ook geschikt voor.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 14:43

Amier,

Jij bent een moslim zoals ik ze graag zie.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 14:33

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Amier,

Wat ik nog van jou wil weten is of je het nu wel of niet met me eens bent over de verspreiding van de Islam ?

Salaam,

als je de islam wilt verspreiden maak je gebruik van da'wa oftewel uitnodiging. Ook kun je goede boeken schrijven waar mensen zich toe aangetrokken voelen of kun je door goed te leven en goed te doen laten zien wat de islam voor jou teweeg heeft gebracht. Dat en alleen dat kun je doen om iemand te helpen geloven, en geloven is noodzakelijk om je te kunnen overgeven.

Als gelovig mens wil ik natuurlijk anderen overtuigen van mijn keuze, maar je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn, zoals het spreekwoord zegt.

In mijn geval heeft helemaal niemand mij overtuigd met mooie verhalen over het paradijs of dreigingen van het hellevuur. Sowieso heeft niemand mij bekeerd, dat ging "vanzelf". Nou ja, niet door actieve da'wa maar door te denken, te lezen, te kijken, te ervaren etc.

Militaire middelen om de islam te verspreiden keur ik af, zoals ik ook miltaire middelen om de american dream te verspreiden af keur, de heksenvervolgingen van vroeger afkeur en de kruistochten afkeur. Allemaal oorlog ingegeven door Hogere Motieven of wat men ervoor aanzag. Misschien ben ik wel een beetje pacifist... maar kom niet aan mijn familie!!!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 13:42

een goede heerser zal zich nooit gedragen als een heerser...

noem eens 5 voorbeelden van zogenaamde goede moslim-heersers, dan kan ik wat gaan zoeken op internet...

ik ken bijvoorbeeld timoer lenk, moslim, die het rijk van mohammed op een bloedige manier heeft uitgebreid...

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 12:56
Amier,

Wat ik nog van jou wil weten is of je het nu wel of niet met me eens bent over de verspreiding van de Islam ?
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 12:55
Citaat:


Inderdaad, als het volk het wil: AFTREDEN. Als het volk het niet wil, blijven. Een goede leider vraagt zoiets trouwens aan zijn volk.
En wie beslist die goeie vrome moslims zijn?
Iemands hand afkappen is BARBAARS. Mensen veranderen en daartoe moet je ze de kans geven.


Een goed volk heeft het recht niet om een goede heersers af te laten treden.
Dit kan wel in het Democratische systeem, dit is 1 van de minpunten van het Democratische systeem.
Het volk kan de leider kiezen uit een groep geleerden, aan de hand van de daden die een geleerde in het dagelijkse leven kunnen wij weten of hij een goede heerser zou zijn voor de Moslims. Het karakter van de profeet Mohammed saws is het beste karakter dat een mens kan hebben, als een verstandige Moslim een goed karakter heeft, is hij in mijn een geschikte kandidaat voor het leiderschap.
Enkel Allah swt weet wat er daadwerkelijk in onze harten is, dus indien de gekozen leider helemaal niet zo goed blijkt te zijn, kan hij door het volk afgezet worden, dat recht heeft Allah swt het Moslimvolk gegeven.

Jij noemt Allah swt en de profeet Mohammed saws indirect ook barbaars, dit zal ik niet vergeten.
Men kan ervoor kiezen om een dief te vergeven, maar men heeft het recht om een dief zijn hand af te hakken.
De bestolen man/vrouw heeft dus 2 opties.
Mensen kunnen inderdaad veranderen, indien een dief berouw heeft van zijn zonden en zijn straf is ondergaan, is Allah swt Vergevingszindig en Barmhartig,
de dief zal gered zijn van het hellevuur.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 09:48

In eerste instantie geplaatst door Yahya




Overgave aan God houdt meer in dan enkel het gebed uitvoeren
Wassalam,

Yehya

Absoluut!

Wa alaikum salaam,

Amier

 

 

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 02:52

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Kimmie,

Waarom zou een goede heerser moeten aftreden ? Enkel omdat de meerderheid dat wil ? De mening van de meerderheid is meestal de mening van een onwetende massa. Die onwetende massa maakt vaak fouten.

Inderdaad, als het volk het wil: AFTREDEN.  Als het volk het niet wil, blijven.  Een goede leider vraagt zoiets trouwens aan zijn volk.


Een heerser heeft plichten ten opzichte van het volk en God. Indien hij zich daaraan houdt, heeft het volk niet het recht om hem van de troon te stoten.

Tuurlijk wel.


God heeft het beste voor met de mensheid.
Het probleem van Democratie is dat er onwetenden tot leiders gekozen kunnen worden. De keus van het volk in een Khalifaat zou daarom beperkt moeten zijn zoals de profeet Mohammed saws ons heeft geleerd, enkel uit een groep vrome verstandige Moslims kan een leider gekozen worden, en hij wordt in zijn taak geholpen door een groep van Islamitische geleerden.

En wie beslist die goeie vrome moslims zijn?

In een Islamitische rijk zijn de niet-Moslims niet gedwongen om zich aan regels te houden zoals het 5x per dag bidden. Er zijn een aantal regels die van toepassing zijn op zowel de Moslims als Niet-Moslims zoals bv de wetten mbt tot diefstal, maar er zijn ook regels die niet van toepassing zijn op Niet-Moslims, zoals het plegen van overspel, tenzij er een Moslim/Moslima bij betrokken zou zijn.

De Islamitische straffen worden in de ogen van de meeste niet-Moslims gezien als barbaars, dit is onterecht, want men is bewust van de mogelijke gevolgen van het plegen van diefstal, tegen hen die toch diefstal plegen en betrapt worden, kan men zeggen: eigen schuld dikke bult.

Iemands hand afkappen is BARBAARS.  Mensen veranderen en daartoe moet je ze de kans geven. 


Groeten,

Yehya

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 19:38

In eerste instantie geplaatst door Yahya


Ik vrees niet voor het rechtse radicalisme, God heeft de Moslims verplicht om te vechten tegen de vijanden van hun broeders/zusters.

Het probleem bij jou is, dat je iedere niet-moslim als vijand beschouwt of op z'n minst wilt 'annexeren'. Herne heeft gelijk: je hebt er geen idee van hoe zeer jouw soort uitlatingen het belang van de Islam en dat van haar volgelingen schaadt. Je geeft hen die dat willen de stok om je mee te slaan. Principeel maar dom. Overigens weet ik, dat er miljoenen Moslims zijn die echt een andere interpretatie hebben van de Koran c.a. dan jij. Weet je zeker dat jij de juiste hebt? Inderdaad, dat weet je niet.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 11:48
Kimmie,

Waarom zou een goede heerser moeten aftreden ? Enkel omdat de meerderheid dat wil ? De mening van de meerderheid is meestal de mening van een onwetende massa. Die onwetende massa maakt vaak fouten.
Een heerser heeft plichten ten opzichte van het volk en God. Indien hij zich daaraan houdt, heeft het volk niet het recht om hem van de troon te stoten.
God heeft het beste voor met de mensheid.
Het probleem van Democratie is dat er onwetenden tot leiders gekozen kunnen worden. De keus van het volk in een Khalifaat zou daarom beperkt moeten zijn zoals de profeet Mohammed saws ons heeft geleerd, enkel uit een groep vrome verstandige Moslims kan een leider gekozen worden, en hij wordt in zijn taak geholpen door een groep van Islamitische geleerden.

In een Islamitische rijk zijn de niet-Moslims niet gedwongen om zich aan regels te houden zoals het 5x per dag bidden. Er zijn een aantal regels die van toepassing zijn op zowel de Moslims als Niet-Moslims zoals bv de wetten mbt tot diefstal, maar er zijn ook regels die niet van toepassing zijn op Niet-Moslims, zoals het plegen van overspel, tenzij er een Moslim/Moslima bij betrokken zou zijn.

De Islamitische straffen worden in de ogen van de meeste niet-Moslims gezien als barbaars, dit is onterecht, want men is bewust van de mogelijke gevolgen van het plegen van diefstal, tegen hen die toch diefstal plegen en betrapt worden, kan men zeggen: eigen schuld dikke bult.


Groeten,

Yehya
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 11:07








Salaam Aleykoem,

Amier,

Wat jij wil, komt overeen met hetgeen ik wil, maar dat verbaasd me niet, want deze gedachte hoort immers bij alle Moslims aanwezig te zijn.
Indien dat niet het geval is kun je je niet een Moslim noemen, want een van de taken van een Moslim is het uitnodigen van mensen tot de Islam.
Het laten herrijzen van het Khalifaat zoals het was gedurende de periode van de 4rechtgeleide Khaliefen (AbuBakr, Omar, Oethman, Ali), is een doel waar we naar moeten streven en het is tevens een realistisch doel.
De belangrijkste voorwaarde is dat het Moslimvolk de Islam moet belijden zoals de profeet Mohammed saws ons heeft geleerd, indien wij de Islam praktiseren zoals het hoort zijn we tot vrijwel alles in staat.
God heeft een verbond gesloten met de Moslims, indien zij God vereren zoals het hoort, zal God hun gebeden verhoren.

Wat jij zegt over vrijheden, djizja, zakaat en rechten/ plichten komt overeen met hetgeen ik wil.
Misschien had ik dat beter ook in mijn vorige posts kunnen zeggen, maar in mijn ogen is hetgeen jij zegt logisch. Want de Islam is perfect op elke gebied.
En wat ik wil is enkel het praktiseren van een zuiver Islam. Het Islamitische rechtsysteem is een onderdeel van het geloof, dus men kan niet zeggen dat hij van Allah swt houdt en Moslim is, terwijl hij zich niet inzet voor een Moslimrijk.

Het vernietigen van geweld op deze wereld is een van mijn vele idealen, toch is het zo dat geweld een middel is om onrechtvaardigen te straffen, het is dus een onrealistisch ideaal, want het zou beteken dat er geen strafbare zonden (bv diefstal en overspel),op aarde gepleegd worden.
Geweld moet ook gebruikt worden tegen hen die het verbond met de Moslims breken of die noch djizja willen betalen noch tot de Islam willen bekeren.

Overgave aan God houdt meer in dan enkel het gebed uitvoeren, ik zeg niet dat jij dat denkt, maar ik zeg het om duidelijk te maken dat het voeren van Jihad voor het Moslimvolk een van de vele onderdelen is van het bewijzen van volledige overgave aan Allah swt.

Wassalam,

Yehya
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 16:37

Zo is dat!

Wassalam en welterusten,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 16:03

Hoi Amier,

inderdaad als iedereen gelukkig is, is het prima.  Maar daar heb je die 'als' weer  Een idealisme dus...  Wat dat betreft, is volgens mij democratie ook niet ideaal, maar wel de beste oplossing in deze tijd en in deze cultuur.

Slaap ze, Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 15:42
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

[

Assalamoe alykoem broeder Amier,

effe over wahabieten (als zoiets bestaat natuurlijk), mag ik je vragen wat je hier over weet? ik denk weinig.

je zegt: veel moslims in Saudi Arabie volgen de wahabitische sekte; een groep die als zodanig niet erkend wordt door de vier canonieke wetscholen in de soennietische islam.Wahabieten erkennen ook geen enkele wetschool behalven hun eigen en daarmee plaatsen ze zichzelf buiten de rest van de ummah (islamitische gemeenschap). Ze zeggen wel meer rare dingen.

wat bedoel je met de vier canonieke wetscholen?

als je bedoelt de vier madhahib, dan weet ik zeker dat je helemaal niets weet wie wahabieten zijn, wanneer zijn ze geweest, waar komt die naam vandaan, wie is hun sheik, wat geloven ze, wie volgen ze en nog veel dingen.

maar gelukkig voor jouw Amier, heb ik voor je een artikel die daar over gaat, lees hem goed aub, dan zal je veel antwoorden vinden op je vragen.

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/ontmaskert/waha bismeontmaskert.doc

vraag vergiving aan Allah, want je hebt ze voor kuffar verklaart, jij zegt: daarmee plaatsen ze zichzelf buiten de rest van de ummah (islamitische gemeenschap).

wassalaam,

Wa alaikum salaam,

hier een paar links met een soenitische kijk op het wahabisme/ salafisme.

http://www.ummah.net/Al_adaab/radd_ul_salafiyya.html

http://village.flashnet.it/users/fn034463/fitnah.html (onderaan deze webpagina staan meer interessante links)

http://www.sunnah.org/publication/fajr/fajr.htm

Wel lezen he!

Wassalam,

Amier.

P.s. ik heb niemand tot kafier verklaard, ik zei dat ze zichzelf buiten de rest van de islamitische gemeenschap plaatsen.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 15:33

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Maar kan je verlicht despotisme ideaal noemen, zelfs indien de heersers het goed doen? 

Dat kan, omdat een staatssysteem geen doel op zich is maar een weg dat tot een doel moet leiden. Als het doel is dat iedereen gelukkig is dat doel is bereikt, dan is de weg goed geweest.

Volgens mij is dat een boeddhistisch principe, of niet?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 15:22

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Kaas,

Niet-Moslims hebben een aantal beperkingen in een Islamitische rijk, die beperkingen kunnen Wij niet opheffen omdat de wet van God niet verandert mag/kan worden. God weet het best wat rechtvaardig is.
God heeft deze beperkingen ter bescherming van het Islamitische Khalifaat en haar inwoners ingesteld.

Ja, dat snap ik wel.

Maar dan kun je mijns inziens niet zeggen: "de niet-Moslims worden dagelijks geconfronteerd met de rechtvaardigheid van de Moslims en de wet van God." Niet-Moslims zien deze regels namelijk niet als rechtvaardig, en worden dus met, (in hun ogen), onrechtvaardigheid geconfronteerd.

Overigens ben ik er van overtuigd dat God deze regels niet gesteld heeft, maar dat is een heel ander verhaal.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 15:19
Maar kan je verlicht despotisme ideaal noemen, zelfs indien de heersers het goed doen? 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 14:41
Daarom denk ik dat het khalifaat zoals ik dat beschreef een ideale situatie is en geen realistische. Er komt kortgezegd teveel "als" in voor. En dat van Yahya niet om de redenen die ik eerder gegeven heb.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.