Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenheb jij ook banden met al-qaida

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Onderwerp: heb jij ook banden met al-qaida
    Geplaatst op: 16 juni 2004 om 13:42

een goede heerser zal zich nooit gedragen als een heerser...

noem eens 5 voorbeelden van zogenaamde goede moslim-heersers, dan kan ik wat gaan zoeken op internet...

ik ken bijvoorbeeld timoer lenk, moslim, die het rijk van mohammed op een bloedige manier heeft uitgebreid...

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 14:33

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Amier,

Wat ik nog van jou wil weten is of je het nu wel of niet met me eens bent over de verspreiding van de Islam ?

Salaam,

als je de islam wilt verspreiden maak je gebruik van da'wa oftewel uitnodiging. Ook kun je goede boeken schrijven waar mensen zich toe aangetrokken voelen of kun je door goed te leven en goed te doen laten zien wat de islam voor jou teweeg heeft gebracht. Dat en alleen dat kun je doen om iemand te helpen geloven, en geloven is noodzakelijk om je te kunnen overgeven.

Als gelovig mens wil ik natuurlijk anderen overtuigen van mijn keuze, maar je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn, zoals het spreekwoord zegt.

In mijn geval heeft helemaal niemand mij overtuigd met mooie verhalen over het paradijs of dreigingen van het hellevuur. Sowieso heeft niemand mij bekeerd, dat ging "vanzelf". Nou ja, niet door actieve da'wa maar door te denken, te lezen, te kijken, te ervaren etc.

Militaire middelen om de islam te verspreiden keur ik af, zoals ik ook miltaire middelen om de american dream te verspreiden af keur, de heksenvervolgingen van vroeger afkeur en de kruistochten afkeur. Allemaal oorlog ingegeven door Hogere Motieven of wat men ervoor aanzag. Misschien ben ik wel een beetje pacifist... maar kom niet aan mijn familie!!!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 14:43

Amier,

Jij bent een moslim zoals ik ze graag zie.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 14:47

Dank je, maar in de ogen van sommige moslims maakt mij dat een verrader, haha! Ik zeg wat ik vind, want daar is zo'n forum erg geschikt voor, en soms provoceer ik een beetje, want daar is zo'n forum ook geschikt voor.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door aadtos

een goede heerser zal zich nooit gedragen als een heerser...

noem eens 5 voorbeelden van zogenaamde goede moslim-heersers, dan kan ik wat gaan zoeken op internet...

ik ken bijvoorbeeld timoer lenk, moslim, die het rijk van mohammed op een bloedige manier heeft uitgebreid...

Assalamoe alykoem,

ik geef je wel die vijf: Abor Bakr, Omar ibn Al Khattab, Othmaan, Ali ibn Abi Talib en Omar ibn Abdel Aziz, en ik weet zeker dat je mee eens bent dat deze rechte heersers zijn.

zonder deze vijf heb je ook andere, ze hebben wel wat fouten, maar wie maakt nou geen fouten? als een heerser zegt dat ie moslim is, dan behoor je hem te gehoorzamen wat betreft toegestaan is door Allah, want je mag niemand gehoorzamen wanneer hij je bevelt om iets te doen dat veboden is door Allah.

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 09:47

Salaam Aleykoem,
Amier,

De manier waarop jij de Islam wilt verspreiden is de juiste, maar dan gaat het enkel over de verspreiding van de Islam. Want Allah swt heeft in de Koran gezegd dat we de ongelovigen niet tot de Islam mogen/kunnen dwingen. Dus een gewelddadige verspreiding v/d Islam is niet alleen verboden maar ook onmogelijk, want een persoon die niet werkelijk in Allah swt en zijn profeet gelooft is geen Moslim.

Vergeet niet dat we wel de taak hebben om het Khalifaat(Moslimrijk) te creeren en te globaliseren.
Het globaliseren van het Moslimrijk heeft oa het doel om de ongelovigen met de rechtvaardigheid van de Islam te confronteren, maar het is ook een plicht omdat de enige wet die geldt, de wet van Allah swt is.
Daarom is het voor ons Moslims verplicht om de andere systemen te bestrijden.

Een mogelijkheid waar ik nog niet veel over gesproken heb, is de mogelijkheid die Allah swt ons heeft gegeven om een verbond te sluiten met de mensen van Dar-ul-Harb(Huis v/d Oorlog). Zo een verbond moeten wij Moslims echter alleen sluiten als wij zien dat een Jihad tegen de Kufar in het nadeel zal zijn van de inwoners van Dar-As-Salaam(Huis v/d Vrede).

Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 11:05

Het globaliseren van het Moslimrijk heeft oa het doel om de ongelovigen met de rechtvaardigheid van de Islam te confronteren, maar het is ook een plicht omdat de enige wet die geldt, de wet van Allah swt is.

Hoe wil je niet-Moslims rechtvaardigheid laten zien als ze bijv. extra belasting moeten betalen, en niet mogen getuigen voor een rechtbank?

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 08:34
Wie had het over extra-belasting ?
Een speciale belasting (djizja) betekent niet dat de niet-Moslims meer moeten betalen, zij kunnen geen Islamitische belasting betalen omdat er geen dwang is in het geloof.
Maar ipv het betalen van de Islamitische belasting, zijn de niet-Moslims verplicht om djizja te betalen.

In een Islamitische rechtbank wordt geregeerd volgens de wet van Allah swt, een niet-Moslim kan niet getuigen omdat men moet zweren dat niets anders dan de waarheid wordt verteld, terwijl de persoon zijn/haar hand op de Koran legt, dit is niet geldig bij een niet-Moslim, omdat die niet gelooft in hetgeen in de Koran staat.
In Nederland moet men zweren de waarheid te vertellen terwijl de persoon zijn hand op de Bijbel (of Nederlandse grondwet) legt.

Oa de levenswijze van Moslims onderling, en hun vriendelijk gedrag jegens de niet-Moslims zal de niet-Moslims overtuigen v/d goedheid van de Islam.






Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 09:27

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Wie had het over extra-belasting ?
Een speciale belasting (djizja) betekent niet dat de niet-Moslims meer moeten betalen, zij kunnen geen Islamitische belasting betalen omdat er geen dwang is in het geloof.
Maar ipv het betalen van de Islamitische belasting, zijn de niet-Moslims verplicht om djizja te betalen.
Dus, Moslims kiezen ervoor om Islamitische belasting te betalen. Maar mensen die daar niet voor kiezen moeten djizja betalen. Er is dus geen dwang in Geloof, maar wel in betalen. Dat kun jij rechtvaardig vinden, een niet-Moslim vind dat niet.


In eerste instantie geplaatst door Yahya

In een Islamitische rechtbank wordt geregeerd volgens de wet van Allah swt, een niet-Moslim kan niet getuigen omdat men moet zweren dat niets anders dan de waarheid wordt verteld, terwijl de persoon zijn/haar hand op de Koran legt, dit is niet geldig bij een niet-Moslim, omdat die niet gelooft in hetgeen in de Koran staat.
In Nederland moet men zweren de waarheid te vertellen terwijl de persoon zijn hand op de Bijbel (of Nederlandse grondwet) legt.
Hetzelfde geldt voor een rechtbank, misschien vind jij het rechtvaardig, een niet-Moslim vindt dat niet. Of zou jij het wel rechtvaardig vinden als je in een Chrsitelijk land niet mocht getuigen?

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Oa de levenswijze van Moslims onderling, en hun vriendelijk gedrag jegens de niet-Moslims zal de niet-Moslims overtuigen v/d goedheid van de Islam.
Hier heb je geen Islamitische staat voor nodig, en daar ging het in dit topic juist om. Zoals je zelf zei: "Het globaliseren van het Moslimrijk heeft oa het doel om de ongelovigen met de rechtvaardigheid van de Islam te confronteren"

Terug naar boven
*sihem* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 03:56
sorry maar ik wil het even over de amirikanen hebben ik wat ik wil zeggen is laat irak met rust ze hoefen jullie hulp niet irakezen sturen toch ook geen soldaten om in amirika te regeren of mensen de huis vernielen of mensen die naar de markt gaan of feest vieren te vermoorden  ik vind het gewoon nergens op slaan wat sde amirikanen doen en waarvoor hebben julli8e de kinderen  gedood voor de lol of zomaar wat vinden jullie dervabn als iemand jullie kind bombardeerd miljarden kinderen zijn zonder redenen door jullie gedood AMIRIKANEN JULLIE MOETEN JULLIE SCHAMEN. ik vind het ook niet goed wat al-qaeda doet maar de grootst flikker is gewoon bUSCH.
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 11:31

In eerste instantie geplaatst door *sihem*

sorry maar ik wil het even over de amirikanen hebben ik wat ik wil zeggen is laat irak met rust ze hoefen jullie hulp niet irakezen sturen toch ook geen soldaten om in amirika te regeren of mensen de huis vernielen of mensen die naar de markt gaan of feest vieren te vermoorden  ik vind het gewoon nergens op slaan wat sde amirikanen doen en waarvoor hebben julli8e de kinderen  gedood voor de lol of zomaar wat vinden jullie dervabn als iemand jullie kind bombardeerd miljarden kinderen zijn zonder redenen door jullie gedood AMIRIKANEN JULLIE MOETEN JULLIE SCHAMEN. ik vind het ook niet goed wat al-qaeda doet maar de grootst flikker is gewoon bUSCH.

Tsja, en dan geeft alqaida amerika een paar klapjes en dan worden ze niet gesteund, moeten we amerika met popcorn verdrijven soms?

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 12:02
Citaat:

Dus, Moslims kiezen ervoor om Islamitische belasting te betalen. Maar mensen die daar niet voor kiezen moeten djizja betalen. Er is dus geen dwang in Geloof, maar wel in betalen. Dat kun jij rechtvaardig vinden, een niet-Moslim vind dat niet.

Hetzelfde geldt voor een rechtbank, misschien vind jij het rechtvaardig, een niet-Moslim vindt dat niet. Of zou jij het wel rechtvaardig vinden als je in een Chrsitelijk land niet mocht getuigen?

Hier heb je geen Islamitische staat voor nodig, en daar ging het in dit topic juist om. Zoals je zelf zei: "Het globaliseren van het Moslimrijk heeft oa het doel om de ongelovigen met de rechtvaardigheid van de Islam te confronteren"



Kaas,

Een groot deel v/d Nederlanders vindt de belastingen te hoog en betaalt het liefst zelfs helemaal geen belasting, toch is het verplicht voor mij als allochtoon en jij als autochtoon om belasting te betalen. Een aantal zaken moet je nou eenmaal verplichten, want uiteindelijk komt het het volk ten goede.
Of dacht je dat de belasting van Moslims en niet-Moslims in een Moslimrijk worden gebruikt voor het bouwen van paleizen ? Dat is in het verleden natuurlijk wel gebeurd, maar dergelijke praktijken kwamen hier in Europa in de middeleeuwen ook voor.
De Khalief moet een verstandig persoon zijn, samen met de raad van Ulama zal er bv besloten worden om met de belastinginkomsten een nieuwe weg aan te leggen.
Een Khalief is zoals uit een Hadith blijkt, zelfs verantwoordelijk voor het overlijden van een koe, als die koe is gestorven omdat de weg niet goed was.

In Nederland heb ik niet het recht om op een politieke partij te stemmen vanwege mijn Marokkaanse identiteit.
Er zijn meerdere beperkingen voor mensen met een niet-Nederlandse identiteit.
In Nederland werkt men met nationaliteiten, en in een Islamitisch rijk is het gebaseerd op religie.
Hier in Nederland kan ik bv meer rechten verkrijgen door het aannemen van een Nederlandse nationaliteit (die ze tegenwoordig zelfs weer kunnen innemen), het laten maken van een Nederlandse paspoort gaat gepaard met kosten van een paar honderd euro.
Niet-moslims in een Moslimrijk kunnen ook meer rechten verkrijgen door het kiezen voor de Islamitische religie.

Het stichten van een Islamitische staat is verplicht, want de enige wet die geldt is de wet van Allah swt.



Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 13:28

Assalamu alaikum,

hmmm, ik begin Yahya's ideeen steeds interessanter te vinden. Hij heeft hele goede punten, zeker vanuit een islamitische point of view. Alleen dat geweld he... daar moeten we toch iets op vinden een keer.

De oudste menselijke schedels die zijn gevonden hebben sporen van geweld dmv vuistbijlen en dergelijke. Misschien zit het wel gewoon in de menselijke natuur elkaar koste wat kost het hoekje om te jagen. Maar misschien is het wel onze taak hier op aarde dat niveau te ontstijgen en een echte "betere wereld" te maken, met hulp van Allah swt.

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 15:43

Salaam aleikum Yahya,

ik vind wat je zegt wel mooi, maar ook erg irreeel. Misschien ben ik cynisch, maar ik geloof niet dat de islamitische staat kan bestaan. Gewoonweg omdat niet iedereen op dezelfde manier denkt. Iedereen beleeft alles op zijn eigen manier. Een goede khalief zal zeker zorgen voor het 'volk', maar is wel de 'baas'. Ik vind macht erg gevaarlijk. Ik zie n�t iets te veel leiders van volken die goede ideeen hadden, maar niet met macht om kunnen gaan. Vandaar. Ik vind het echter opzich wel de moeite waard om over na te denken.

Salaam happylady

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 13:31
Salaam Aleykoem,
Amier,

Allah swt heeft de Moslims het recht gegeven om tegen de niet-Islamitische gebieden(Dar-Ul-Harb) ten strijde te trekken, indien zij noch djizja willen betalen noch tot de Islam willen bekeren, Allah swt heeft ons echter ook het recht gegeven om akkoorden te sluiten met de niet-Islamitische gebieden.

Indien de voordelen van een strijd tegen de niet-Islamitische gebieden niet opwegen tegen de nadelen, is het verstandiger om een akkoord te sluiten, zodra de niet-Moslims de verdragen niet naleven hebben wij het recht om hen te bestrijden, maar ook dan weer is er de mogelijkheid om de niet-Moslims te vergeven voor het verbreken van de akkoorden, zoals blijkt uit de Hadiths die vertellen over de meerdere malen dat de profeet Mohammed saws een Joodse stam vergaf voor het verbreken van akkoorden, na meerdere malen de akkoorden te verbreken werden echter alle Joodse mannen gedood.

Wasalaam,
Yehya

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 13:41
Salaam Aleykoem,
Happylady3113,

Een Islamitisch rijk zoals ik het beschrijf kan bestaan en heeft bestaan. Niet de Khalief heeft macht, maar de macht ligt in de handen van het Moslimvolk.
De macht v/d Khalief is beperkt omdat hij geen besluiten kan/mag nemen zonder de raad van de Islamitische geleerden.

Een onrechtvaardige Khalief kan dus afgezet worden, de absolute macht is aan Allah swt, Hij is de Almachtige.

Wasalaam,
Yehya

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 14:10

Salaam aleikum Yahya,

wie bepaalt dan of een khalief onrechtvaardig is? Ik zal je een voorbeeld geven. Als een wahabitische khalief aan de macht zou komen, zou ik ook onder vuur liggen, omdat ik geen hoofddoek draag. Ik zou dat onrechtvaardig vinden. Wiens mening telt dan? Ik krijg namelijk allemaal Iran en Afghanistan brain-waves....  Nou geloof ik je best wel, maar toch..... Volgens mij vertelt de islamitische geschiedenis ons ook dat er niet voor niets een grote scheiding is na slechts zo'n twintig jaar van khaliefen. Ik bedoel, het ging TOEN al mis, hoe kunnen wij het dan beter doen?

Salaam happylady

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 18:57

Yehyah,

Wanneer je droomt van een samenleving die leeft naar de wil van God,

Dan zou ik zeggen ik droom met jouw :-)

Maar wat is dromen? Wat zijn dromen. Wat zegt El.

Heb je Hem wel ooit ontmoet? Je hebt ooit gehoord van Shaitan. Heb je hem wel ooit ontmoet?

 Yehyah veel dingen gaan buiten jouw waarneming om.

ps Yehyah we leven echt wel in de eindtijd :-)

 

 

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 05:29
Salaam aleykoem,
Happylady3113,

Op basis van hetgeen in de Koran/Hadiths staat kan een Khalief als onrechtvaardig bestempeld worden.
Een Khalief die zijn plichten tegenover God of het volk niet nakomt kan tot aftreden gedwongen worden, het volk heeft dus de mogelijkheid om instanties op te richten die de Khalief daadwerkelijk tot aftreden kunnen dwingen.

Indien jij een Moslima bent is het verplicht om een hoofddoek te dragen, ik streef naar een Khalifaat waarin alle regels v/d Islam serieus worden genomen, dus ook het dragen van een hoofddoek.
Ik ben ervan overtuigd dat jij een hoofddoek zou dragen als er een Islamitisch Rijk zal herrijzen, Allah swt zal je insha Allah leiden op het rechte pad.

Wij kunnen het beter doen door ons vast te houden aan hetgeen Allah swt ons gegeven heeft (Koran) en de Sunna van de profeet Mohammed saws.
Allah swt verhoort de gebeden van hen die hem prijzen.

De profeet Mohammed saws heeft gezegd dat er nog een 7-jarig Khalifaat onderleiding v/d Mahdi zal komen, dus er zal zeer zeker een Khalifaat herrijzen.

Wasalaam,
Yehya
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 05:42
Herne,

Het zijn niet enkel dromen, ik zal me actief inzetten voor de herrijzing van het Khalifaat.

5x per dag "ontmoet" ik Allah swt, tijdens het gebed staat een Moslims tegenover Allah swt.
Wij zien Allah swt niet, maar Allah swt ziet ons wel.
Het is als een ontmoeting tussen een blinde en ziende, de blinde weet dat de andere er is, maar ziet hem niet,

De Sjaitan "ontmoet" ik meerdere malen, de Sjaitan ontmoet ik vlak voordat ik een zonde bega.
Hij is het die door het bloed van de mens circuleert.

De mens is beperkt, maar wij kunnen veel bereiken als Allah swt dat wil. Allah swt staat achter hen die strijden voor de zaak van Allah swt.
Allah swt houdt van hen die sterven op het slagveld, Allah swt houdt van hen die Hem liefhebben, enkel hen die Hem gehoorzamen hebben Allah swt daadwerkelijk lief.

Indien wij in de eindtijd leven zal het Khalifaat spoedig herrijzen, de Mahdi zal het Khalifaat laten herrijzen, gedurende 7jaar lang zal hij de Khalief zijn.

Groeten,
Yehya

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 16:23

Salaam aleikum Yahya,

daar begint het dus al. Jij praat over de verplichting van de hoofddoek. OK, maar dat is mijn verantwoordelijkheid tov God. Niet de jouwe. Dan zou ik 'm dus gedwongen moeten dragen? Nee hoor, laat mij maar op mijn tempo ontdekken hoe het allemaal in elkaar zit en op dit moment gewoon zonder hoofddoek.

Salaam happylady

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 08:32
Salaam aleykoem,
Happylady3113,

Uit een andere topic:

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Happylady3113,

Jij zult in een Islamitische staat vrijwel zeker een hoofddoek dragen, alleen al omdat je anders buiten de mand zult vallen, net zoals je buiten de mand valt in vrijwel iedere Westerse samenleving als je niet "mooi" opgemaakt bent.

Een Moslim/Moslima die zijn plichten jegens God of zijn medemens niet nakomt is vervloekt door Allah swt.
Zolang jij geen hoofddoek draagt zal er aan je zijde een engel zijn die je namens Allah swt vervloekt.

Wasalaam,
Yehya


Hopelijk besef je dat het Khalifaat niet iets is van het verleden, maar iets van alle tijden.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 08:48

Yehyah,

Ik noem het toch dromen.

Het willen bereiken van een Islamitische staat doormiddel van geweld is echt achterhaald en die denkbeelden zijn ook verschrikkelijk gevaarlijk.

Daarbij zijn er haast geen Moslims meer die dat wensen.

Het is duidelijk dat er ten tijde van de Taliban maar weinigen in dat zogenaamde paradijs geloofden. Er was in iedergeval weinig animo om daarheen te emigreren.

Het was denk ik meer een Hel.

Somalie is ook zo een droomlandje van je.

Allemaal staten gesticht door moslims die een Islamitische staat onder een dictatuur wensten en nu zitten ze met de gebakken peren.

Maar wanneer je het Kalifaat terug wil ? waarom ga je dat niet zeggen in turkije. Daar hebben ze het Kalifaat afgeschaft is het niet?

Het waren de Moslims zelf die het afschaften niet de westerlingen.

Weet je ik heb ook een droom en dat is dat Turkeye lid gaat worden van De EU en dat de democratie , vrijheid en zelfbeschikking tot in het hart van het oosten gaat doordringen.

En ik denk dat dat de Islam veel meer goed zal doen dan die zogenaamde Jihad strijders.

 

 

 

Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 10:28

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Citaat:

Dus, Moslims kiezen ervoor om Islamitische belasting te betalen. Maar mensen die daar niet voor kiezen moeten djizja betalen. Er is dus geen dwang in Geloof, maar wel in betalen. Dat kun jij rechtvaardig vinden, een niet-Moslim vind dat niet.

Hetzelfde geldt voor een rechtbank, misschien vind jij het rechtvaardig, een niet-Moslim vindt dat niet. Of zou jij het wel rechtvaardig vinden als je in een Chrsitelijk land niet mocht getuigen?

Hier heb je geen Islamitische staat voor nodig, en daar ging het in dit topic juist om. Zoals je zelf zei: "Het globaliseren van het Moslimrijk heeft oa het doel om de ongelovigen met de rechtvaardigheid van de Islam te confronteren"



Kaas,

Een groot deel v/d Nederlanders vindt de belastingen te hoog en betaalt het liefst zelfs helemaal geen belasting, toch is het verplicht voor mij als allochtoon en jij als autochtoon om belasting te betalen. Een aantal zaken moet je nou eenmaal verplichten, want uiteindelijk komt het het volk ten goede.
Of dacht je dat de belasting van Moslims en niet-Moslims in een Moslimrijk worden gebruikt voor het bouwen van paleizen ? Dat is in het verleden natuurlijk wel gebeurd, maar dergelijke praktijken kwamen hier in Europa in de middeleeuwen ook voor.
De Khalief moet een verstandig persoon zijn, samen met de raad van Ulama zal er bv besloten worden om met de belastinginkomsten een nieuwe weg aan te leggen.
Een Khalief is zoals uit een Hadith blijkt, zelfs verantwoordelijk voor het overlijden van een koe, als die koe is gestorven omdat de weg niet goed was.

In Nederland heb ik niet het recht om op een politieke partij te stemmen vanwege mijn Marokkaanse identiteit.
Er zijn meerdere beperkingen voor mensen met een niet-Nederlandse identiteit.
In Nederland werkt men met nationaliteiten, en in een Islamitisch rijk is het gebaseerd op religie.
Hier in Nederland kan ik bv meer rechten verkrijgen door het aannemen van een Nederlandse nationaliteit (die ze tegenwoordig zelfs weer kunnen innemen), het laten maken van een Nederlandse paspoort gaat gepaard met kosten van een paar honderd euro.
Niet-moslims in een Moslimrijk kunnen ook meer rechten verkrijgen door het kiezen voor de Islamitische religie.

Het stichten van een Islamitische staat is verplicht, want de enige wet die geldt is de wet van Allah swt.

Ja, natuurlijk moet je belasting betalen, maar als je daarin onderscheidt maakt tussen religies wordt dat als onrechtvaardig beschouwd. Ongeacht de redenen.

Nationaliteit is wat anders dan religie. Het maakt namelijk voor God niet uit welke nationaliteit je hebt, wel welke religie je hebt. Je kunt dus niet zomaar tegen iemand zeggen dat hij/zij meer rechten krijgt als hij/zij een andere religie aaneemt, dat komt namelijk neer op (lichte) dwang. Je kunt wel tegn iemand zeggen dat hij/zij andere rechten krijgt als hij/zij een andere nationaliteit aaanneemt. Dat heeft namelijk niks met overtuiging te maken. 

Eigenlijk boeit dat wat ik net zei ook helemaal niet. Het gaat erom dat niet-Moslims het als onrechtvaardig beschouwen. Terwijl je zegt dat niet-Moslims het juist rechtvaardig vinden.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 10:43

Salaam aleikum Yahya,

in Nederland val je echt niet buiten de boot als je niet mooi opgemaakt bent. Maar ja, dit is een eindeloze discussie. Als ik een hoofddoek op zou doen omdat ik gedwongen wordt of anders buiten de boot val , is het loos. Dus, ik doe het als ik het wil en erachter sta. Dat doe ik nu niet.

Salaam happylady

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 11:33
happylady is snel beledigt als we over hoofdoek praten
Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 11:37

En Nour-al-Islam gaat niet in op mijn opmerking.

Jammer

Salaam happylady

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 12:03
sorry, wat was jou opmerking happylady?
Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 12:54
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Yahya,

in Nederland val je echt niet buiten de boot als je niet mooi opgemaakt bent. Maar ja, dit is een eindeloze discussie. Als ik een hoofddoek op zou doen omdat ik gedwongen wordt of anders buiten de boot val , is het loos. Dus, ik doe het als ik het wil en erachter sta. Dat doe ik nu niet.

Salaam happylady

Deze opmerking

Salaam happylady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 12:55

Enne, nu zie ik het. Sorry, ik verwar jou even met Yahya.  Maarre, ben je niet boos?

Sowieso zou ik daar wel een antwoord op willen hebben.

Salaam happylady

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.