Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenheb jij ook banden met al-qaida

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345
Schrijver
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Onderwerp: heb jij ook banden met al-qaida
    Geplaatst op: 29 juni 2004 om 08:50
In eerste instantie geplaatst door Herne

Yehyah,


Ik noem het toch dromen.


Het willen bereiken van een Islamitische staat doormiddel van geweld is echt achterhaald en die denkbeelden zijn ook verschrikkelijk gevaarlijk.


Daarbij zijn er haast geen Moslims meer die dat wensen.


Het is duidelijk dat er ten tijde van de Taliban maar weinigen in dat zogenaamde paradijs geloofden. Er was in iedergeval weinig animo om daarheen te emigreren.


Het was denk ik meer een Hel.


Somalie is ook zo een droomlandje van je.


Allemaal staten gesticht door moslims die een Islamitische staat onder een dictatuur wensten en nu zitten ze met de gebakken peren.


Maar wanneer je het Kalifaat terug wil ? waarom ga je dat niet zeggen in turkije. Daar hebben ze het Kalifaat afgeschaft is het niet?


Het waren de Moslims zelf die het afschaften niet de westerlingen.


Weet je ik heb ook een droom en dat is dat Turkeye lid gaat worden van De EU en dat de democratie , vrijheid en zelfbeschikking tot in het hart van het oosten gaat doordringen.


En ik denk dat dat de Islam veel meer goed zal doen dan die zogenaamde Jihad strijders.






Herne,

De enige manier waarop wij Moslims een Islamitisch Rijk kunnen bewerkstelligen is dmv geweld, ik zal je uitleggen waarom dat zo is.

De Arabische dictators zijn vijanden van de Islam, zij vullen hen gevangenissen met Ulama (geen vrijheid van meningsuiting), zij onderdrukken/bestrijden het Islamitisch verzet. Het Islamitisch verzet is ontstaan doordat de Arabische dictators niet regeren met de wet van Allah swt.

Kijk naar Algerije, Moslims grepen naar vreedzame middelen door mee te doen aan de verkiezingen, helaas werd de Islamitische partij verboden toen het de verkiezingen dreigde te winnen, dit veroorzaakte een burgeroorlog.

Geweld is een geweldig middel om het doel te bereiken.
Allah swt heeft ons tevens het recht gegeven om geweld te gebruiken. De profeet Mohammed saws heeft de niet-Islamitische Qoeraisj ook met brute kracht uit Mekka verdreven. Zo zullen wij allen op een dag de brute vijanden van de Islam vedrijven, het Khalifaat zal herrijzen.

De overgrote meerderheid van de Moslimjongeren streven naar een Khalifaat, zij streven naar het verdrijven/vernietigen van de vijanden van de Islam.
Ik ben een van de jongeren die streeft naar de herrijzing van het Khalifaat.
Indien de herrijzing van het Khalifaat gelijk zou staan aan een armoedig leven zonder luxe zoals tv etc zou ik je geloven dat vrij veel geen behoefte hebben aan een Khalifaat.

Ik zal voorbeelden geven van hoe het Khalifaat eruit zou moeten zien naar mijn mening:

-Geen/Nauwelijks armoede, dit kan bereikt worden door een sterkere grijp te verkrijgen op de oliehandel en door de jeugd goed op te leiden waardoor hoogontwikkelden generaties zullen ontstaan, dit gaat weer gepaard met de groei v/d kenniseconomie etc.
-Bestuur gebaseerd op de wet van Allah swt, dit is nog het meest belangrijk, want het andere kan ook bereikt worden door een Communistische of Kapitalistische staat.
-Sterk leger om de vijanden van de Islam te bestrijden.
-Goede positie op de wereldmarkt, wat enkel mogelijk is door mee te doen in de technologische ontwikkelingen, TV's en Computers etc zijn zeer zeker niet in strijd met hetgeen in de Koran/Hadiths staat, zij kunnen echter wel misbruikt worden.

Mustafa Kemal heeft inderdaad het Khalifaat afgeschaft, hierdoor zal hij vrijwel zeker branden in het Hiernamaals.
Het waren echter de Westerlingen die tenstrijde tegen het Ottomaanse rijk, Mustafa Kemal dacht te weten wat het beste is voor het Turkse volk, hij slijmde bij de Westerlingen door Westerse gewoonten/gebruiken over te nemen, hij redde het Turkse volk van een oorlog, maar verdoemde zichzelf en veroorzaakte een hoop ellende voor het Moslimvolk.
(Hierover zouden we een nieuw topic kunnen openen, Mustafa Kemal is een groot onderwerp)

Ik hoop dat het Khalifaat zal herrijzen en daarvoor zal ik mij ook zeker inzetten, sterven voor de zaak van Allah swt is een prachtige realistisch doel.
Het Islamitische verzet krijgt stank voor dank, zij zijn de ware helden, Allah swt houdt van de martelaren.

Indien geweld slecht is vraag ik mij af waarom Allah swt de ongelovigen eeuwig zal pijnigen in het Hellevuur, geweld is een geweldig middel om onrechtvaardigen te straffen.

Groeten,
Yehya
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 08:57
Citaat:

Ja, natuurlijk moet je belasting betalen, maar als je daarin onderscheidt maakt tussen religies wordt dat als onrechtvaardig beschouwd. Ongeacht de redenen.

Nationaliteit is wat anders dan religie. Het maakt namelijk voor God niet uit welke nationaliteit je hebt, wel welke religie je hebt. Je kunt dus niet zomaar tegen iemand zeggen dat hij/zij meer rechten krijgt als hij/zij een andere religie aaneemt, dat komt namelijk neer op (lichte) dwang. Je kunt wel tegn iemand zeggen dat hij/zij andere rechten krijgt als hij/zij een andere nationaliteit aaanneemt. Dat heeft namelijk niks met overtuiging te maken.

Eigenlijk boeit dat wat ik net zei ook helemaal niet. Het gaat erom dat niet-Moslims het als onrechtvaardig beschouwen. Terwijl je zegt dat niet-Moslims het juist rechtvaardig vinden.


Kaas,

Niet-Moslims hebben niet het recht om het Islamitisch systeem onrechtvaardig te vinden vanwege de door jouw genoemde redenen omdat het Nederlandse(Democratische) systeem op dezelfde wijze te werk gaat.

Onwetenden vinden vaak iets onrechtvaardig, terwijl er totaal geen sprake is van onrechtvaardigheid.

Er woont in Nederland een grote massa van onwetenden die belastingen haten en het onrechtvaardig vinden dat zij belasting moeten betalen, maar hen die nadenken weten dat er totaal geen sprake is van onrechtvaardigheid omdat met het belastinggeld de sociale voorzieningen worden geregeld.

Zoals ik al een keer zei, er wordt onderscheidt gemaakt in de benaming v/d belastingen, maar het tarief zou aan elkaar gelijk gesteld kunnen worden, dat bepaalt de Khalief en raad van Islamitische geleerden.

Groeten,
Yehya
Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 09:35

Yehya, dat mensen belastingen haten betekend niet dat ze het onrechtvaardig vinden. Niemand betaald graag belasting, maar iedereen weet dat het noodzakelijk is. Mensen die belastingen ontduiken zijn ook onrechtvaardig. Ik zou trouwens niet weten waarom ik geen recht heb om iet onrechtvaardig te vinden. Jij vind mij misschien onwetend, maak jij me dan maar 'wetend', jij weet het zo goed zo te horen.

Als je de hoogte van de belastingen aan elkaar gelijk stelt, waarom is er dan nog onderscheid in naam? wat is eigenlijk het doel van belastingen, dus waar gaat dat geld van de islamitische belasting heen, en waar gaat het geld van de djizja naartoe?

Stel dat het tarief niet gelijkgesteld is, want dat hoeft niet, dan is het systeem niet rechtvaardig. Dus is het systeem in elk geval niet per definitie rechtvaardig.

Ook zou een niet-moslim niet in het bestuur van een khalifaat mogen komen, ook dat is onrechtvaardig.

Verder hebben we nog het punt van het niet mogen getuigen van niet-moslims voor een rechtbank. Dit zou betekenen dat iemand die zich moslim noemt een niet-moslim kan maken wat hij wil.

Sowiezo vind ik het idee dat Moslims heel de wereld zouden moeten regeren onrechtvaardig.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 07:31
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Yahya,


in Nederland val je echt niet buiten de boot als je niet mooi opgemaakt bent. Maar ja, dit is een eindeloze discussie. Als ik een hoofddoek op zou doen omdat ik gedwongen wordt of anders buiten de boot val , is het loos. Dus, ik doe het als ik het wil en erachter sta. Dat doe ik nu niet.


Salaam happylady



Salaam alejkoem,
Happylady3113,

Geloof jij in hetgeen in de Koran/Hadiths staat ?
Twijfel jij aan het bestaan van Allah swt ?
Als je werkelijk in Allah swt gelooft en in hetgeen in de Koran/Hadiths staat, kan ik niet goed begrijpen waarom je toch geen hoofddoek draagt ?
Ben je bang om niet geaccepteerd te worden door de Nederlandse-Kufar samenleving ?

Het is inderdaad zo dat wanneer jij een hoofddoek draagt zonder de juiste intenties, dat je op de Dag des Oordeels alsnog zult worden afgestraft, want het zou betekenen dat je geen Imaan had.

Insha Allah zul je spoedig het nut inzien van het dragen van een hoofddoek, hopelijk zullen jij en ik en de gehele Moslimgemeenschap een sterke imaan verkrijgen en een einde maken aan de overvloedige Kufr op deze wereld.

Wasalaam,
Yehya
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 10:51

Yehyah,

Een puur Islamitisch rijk zoals jouw droom is heeft geen enkele levenskans meer.

Er is bv geen enkel land waar moslims de meerderheid vormen die een eigen oorlogsindustire hebben.

Ook Irak had dat niet en ook Turkije heeft die niet.

Er zijn wel wapens natuurlijk maar er is geen wapen dat ze zelf kunnen produceren.

Noem bv maar eens een automerk.dat van Islamitische bodem is.

Het gaat niet alleen om kennis , maar ook om grondstoffen.

De Olie als bron van rijkdom en energie is zeer snel over.

Het wordt eigenlijk alleen nog in stand gehouden omdat de Westerse concerns  op dit moment er nog het meeste geld mee verdienen.

Maar noodzakelijk is het eigenlijk al niet meer.

Waarschijnlijk zal het geen vijftig jaar meer duren voordat olie als energie middel heeft afgedaan.

Een moslim samenleving gebaseerd op een kalifaat (In het westen zullen ze zeker zeggen dictatuur)  zou geheel geisoleerd in de wereld staan.

Wanneer deze staat ook nog eens geweld zou prediken Zouden de gevolgen voor die arme mensen niet meer te overzien zijn.

In het gunstigste geval zou je hun situatie kunnen vergelijken met een indianen reservaat. waar de indianen ook hun eigen leefwijze een beetje doen kunnen.

 

 

 

Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 11:55
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Ik raad aan om iedereen hoofdstuk 8 en 9 van de quraan te bestuderen met tafsier van ibn kathier. Ik neem aan dat iedereen het eens is met de woorden van ibn kathier. Wie heeft de quraan het best begrepen dan de sahabas, en wie durft ze tegen te spreken op het gebied van tafseer.

Salaam,

Ibn Kathir was geen sahabi; hij werd 700 en 1jaar na de hidjra geboren.

Wassalam.

Salam oe3aleikoem,

Ibn Kathir is geboren in het jaar 701.

En niet 700 en 1 jaar na de hidjra dat zou betekenen dat hij dan ergens in de 14e eeuw zou zijn geboren

 

His respected name is Abu Al-Fida, �Imad Ad-Din Isma�il bin �Umar bin Kathir Al-Qurashi Al-Busrawi � Busraian (Busra) in origin, Dimashqi (Damascus) in training, learning, and residence.

Ibn Kathir was born in the city of Busra in 701AH. His father was the deliverer of the Friday Khutba in his village and he died when Ibn kathir was only four years old. Ibn Kathir�s brother, Shaykh Abdul-Wahhab raised him and taught him until he moved to Damascus in 706AH at the age of five.

Wa salammmmmmm
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 16:52

Salaam beste vriend,

weet jij wat "701 AH" betekend...?

AH betekend "anno hegira" in het latijn, oftewel "na de hidjra". Ibn kathir is dus inderdaad ergens in de 14e eeuw geboren, in 1301 AD (anno domini = na christus) om precies te zijn. Hij stierf in 1373 in Damascus, Syrie.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 08:02
In eerste instantie geplaatst door Herne

Yehyah,


Een puur Islamitisch rijk zoals jouw droom is heeft geen enkele levenskans meer.


Er is bv geen enkel land waar moslims de meerderheid vormen die een eigen oorlogsindustire hebben.


Ook Irak had dat niet en ook Turkije heeft die niet.


Er zijn wel wapens natuurlijk maar er is geen wapen dat ze zelf kunnen produceren.


Noem bv maar eens een automerk.dat van Islamitische bodem is.


Het gaat niet alleen om kennis , maar ook om grondstoffen.


De Olie als bron van rijkdom en energie�is zeer snel over.


Het wordt eigenlijk alleen nog in stand gehouden omdat de Westerse concerns� op dit moment er nog het meeste geld mee verdienen.


Maar noodzakelijk is het eigenlijk al niet meer.


Waarschijnlijk zal het geen vijftig jaar meer duren voordat olie als energie middel heeft afgedaan.


Een moslim samenleving gebaseerd op een kalifaat (In het westen zullen ze zeker zeggen dictatuur)� zou geheel geisoleerd in de wereld staan.


Wanneer deze staat ook nog eens geweld zou prediken Zouden de gevolgen voor die arme mensen niet meer te overzien zijn.


In het gunstigste geval zou je hun situatie kunnen vergelijken met een indianen reservaat. waar de indianen ook hun eigen leefwijze een beetje doen kunnen.






Herne,

Een Islamitische staat heeft zoals ik al vaker heb gezegd om akkoorden te sluiten, in deze tijden lijkt het me zeker veel beter om een akkoord te sluiten met de niet-Islamitische gebieden, we zijn niet sterk genoeg om een oorlog te voeren ten behoeve van de economie, maar men kan importen/exporten.

Het Khalifaat zou zwak beginnen, maar indien de inwoners van het rijk gemotiveerd zijn om het rijk op te bouwen en zij ook de mogelijkheid daartoe krijgen, kan er binnen 100jaar een mooi Moslimrijk zijn.

Als de Moslims goed vasthouden aan het geloof, zijn zij tot veel in staat, het Moslimvolk wordt immers aangespoord om kennis te vergaren, de Khalief moet ervoor zorgen dat er goede educatie mogelijk is en dat men mijn zijn diploma ook werkelijk aan de slag kan.

Een intellectueel volk creeert vrijwel altijd een welvarende samenleving, wie weet wat de Moslims in dat Khalifaat nog allemaal zouden uitvinden, een bepaalde uitvinding kan een grote invloed hebben op de economie van een land.

Groeten,
Yehya
Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 08:31

Ah, acoorden sluiten? probeerde Osama dat niet ook met Europa?

Jammer voor hem, Europa trapte er niet in.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 09:36
Dus jij bent tegen het sluiten van akkoorden ?
Ga dan ook niet klagen als er weer een paar honderd Europeanen de lucht in worden geblazen.
Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 10:33

Oja, dus jij vindt dat we Osama maar z'n zin moeten geven?

Wat denkt'ie wel niet, toegeven aan terrorisme, dat is wel het l��tste wat je moet doen.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 11:12
Osama bin Laden was van plan om de wapens neer te leggen als de Westerse overheden geen agressie zouden tonen jegens Moslims, het Westen weigerde te onderhandelen omdat zij zeggen dat ze niet onderhandelen met terroristen.

De Westerse overheden hebben indirect gezegd dat ze hun agressie jegens Moslims zullen voortzetten.

Groeten,
Yehya
Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 12:07

Ahum, wie tonen geweld? Volgens mij tonen Osama en dat soort types geweld tegen alles wat het niet met hen eens is.

Volgens jou redenatie van ��n post terug zou een land ook niet moeten zeuren als de VS bijv. zegt: geef alle olie of we schieten jullie af, en als ze dan hen af gaan schieten. Hadden ze maar olie moeten geven.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2004 om 10:36
In eerste instantie geplaatst door kaas

Ahum, wie tonen geweld? Volgens mij tonen�Osama en dat soort types geweld tegen alles wat het niet met hen eens is.


Volgens jou redenatie van ��n post terug zou een land ook niet moeten zeuren als�de VS bijv.�zegt: geef alle olie of we schieten jullie af, en als ze dan hen af gaan schieten. Hadden ze maar olie moeten geven.



Osama bin Laden heeft de oorlog verklaard aan het Westen, oa vanwege het feit dat het Westen het Saudische koningshuis met zo'n 40.000 militairen overeind houdt. De woede van Osama bin Laden is zeer begrijpelijk, zijn denkwijze komt in grote lijnen overeen met het mijne, een groot verschil is dat hij iedere Westerling (ook burgers) als doelwit ziet.

Nee, je ziet het verkeerd.
Ik bekijk de problemen bij hun wortels, het verzet is ontstaan uit ongenoegen.

Groeten,
Yehya



Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2004 om 11:17

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Osama bin Laden heeft de oorlog verklaard aan het Westen, oa vanwege het feit dat het Westen het Saudische koningshuis met zo'n 40.000 militairen overeind houdt. De woede van Osama bin Laden is zeer begrijpelijk, zijn denkwijze komt in grote lijnen overeen met het mijne, een groot verschil is dat hij iedere Westerling (ook burgers) als doelwit ziet.

Nee, je ziet het verkeerd.
Ik bekijk de problemen bij hun wortels, het verzet is ontstaan uit ongenoegen.

Groeten,
Yehya

Conclusie: Osama toont geweld.

Wat is er volgens jouw allemaal mis met het Saudische koningshuis (behalve dat ze geen Sharia heeft ingevoerd.)

Het ongenoegen is ontstaan doordat Osama en ze zijnen alle macht willen hebben, maar dat niet krijgen. Pech voor hem, maar volkomen terecht.

Groeten,
Kaas

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2004 om 07:20
Wie begon er met het tonen van geweld ?
Het zijn toch echt elke keer de Arabische dictatoriale regimes die allerlei Islamitische partijen verbieden en leden ervan arresteren en doden.
En die gewelddadige regimes worden gesteund door het Westen, vandaar de rechtvaardige vijandigheid tegen het het Westen.

Saudi-Arabie claimt de Sjaria te hebben ingevoerd, maar zij voeren enkel de Islamitische lijfstraffen uit.
De handen van dieven worden afgehakt terwijl het volk in armoede leeft, leeft het koningshuis in overdreven luxe. Het volk verhongert en is genoodzaakt te stelen, maar na het plegen van diefstal raak je wel je hand kwijt. Een halve-Sjaria is een belediging voor alle Moslims, ze zetten ons op deze manier voorschut.

Saudi-Arabie vult haar gevangenissen met Islamitische geleerden die kritiek hebben op het beleid van het Koningshuis, zij worden gemarteld en gedood.

Het meerendeel van het verzet wil zelf geen macht, maar wil de weg openen voor de Islamitische geleerden om over het Moslimvolk te regeren.
Het ongenoegen is onstaan door de onrechtvaardige on-Islamitische(onmenselijke) praktijken van de Arabische dictatoriale regimes.

Groeten,
Yehya
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.