Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Media soms te rechts

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Media soms te rechts
    Geplaatst op: 17 september 2004 om 15:09

Ooit de krant gelezen? Opinie bladen? Vast wel. Maar soms is de media meer rechts.

Zo kan er bijvoorbeeld in de krant staan:

2 moslims steken een auto in brand.

Maar je leest nooit:

2 katholieken steken een auto in brand of 2 Christenen steken een auto in brand. (En ga zo maar door!)

Sommige zetten er bijvoorbeeld bij: 

2 Turkse jongens steken een auto in brand.

Of het Turken of Marokkanen zijn. De media weet ook niet wat voor Turken en/of Marokkanen het gaan. Nederlandse Turken / Nederlandse Marokkanen of echte Turken/ echte Marokkanen. De media zet soms een grote stempel aan degenen die het kennelijk gedaan heeft in. Toch klopt het in deze situatie niet. Echt respect heeft de media niet altijd! En daar maak ik me zorgen over! De media kan beter iets anders neer zetten. 2 jongens steken een auto in brand. Dan staat niets over dat Moslims het gedaan heeft. Niets over dat er bijvoorbeeld Turken en/of Marokkanen hebben gedaan. Maar alleen over 2 jongens of meisjes die het dan gedaan zou kunnen hebben.

Soms ook zorgelijk en pijnlijk om de krant/opinieblad open te slaan!

Begrijpen jullie wat ik hiermee bedoel?

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 02:16

Salam,

Ik begrijp zeker wel wat je bedoelt.

De allochtonen hier, als zij eenmaal een nederlands paspoort hebben, zijn ze te verstaan onder NEDERLANDERS.

En dan wordt toch steeds die onderscheid gemaakt onder buitenlanders en nederlanders.

Inderdaad ze horen gewoon neer te zetten, 2 jongens uit amsterdam, arnhem (weet ik het) maar niet expres er nog eens bij te gaan zetten, marokkaans, turks etc.

Daardoor wordt ons dosier (Moslims) alleen maar zwarter in de maatschappij, bijv. ik ben dan wel Marokkaans, maar op papier eenmaal Nederlands.

En als er iets negatiefs gebeurd, oooh het waren die *** marokkanen, WAAROM!?

Maar goed, dit gaat zo al jaren aan de gang zonder enige verandering, en het wordt alleen maar erger.

Ik denk omdat de marokkanen steeds in de spotlichten staan, en het valt op dat marokkanen steeds de boosdoeners zijn, maar dat is schijnbedrieg, omdat er op ze (ons) gelet wordt, overal waar je loopt met een hoofddoek of met een buitenlands uiterlijk, wordt je nagekeken alsof de ware bin laden er rond loopt, dat is toch krankzinnig.

Salam Aleikum

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 11:20

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb...

Nou ik begrijp Heel goed wat je hier mee bedoeld , Ik woon zelf in Belgi� maar we zitten hier met het zelfde prob ...

Maar niet alleen media, Je hebt nog de SCHOOL, JOB enz  ....

Vaak bekijken ze je scheeft zonder Reden  Niet ALLE Marokkanen zijn dieven en niet alle Marokkanen zijn slechte mensen , Ik  neem nu een voorbeeld; Van op school stel er gebeurt iets in de klas een leerling (een belg bv) maakt iets stuk en De Allochtonen (vreemdelingen) zijn in meerderheid ... Ze gaan nooit die belg verdenken, ze gaan wel een van ons verdenken is altijd zo geweest ze zien ons als ja hoe moet ik het zeggen zoals Oeghtie al zei : binladen...

Of je hebt het ook vaker voor met Moslima's : We mogen in de klaslokalen geen  (jammer genoeg) hoofddoek dragen maar wel op de speelplaats en tijdens L.O. (gym voor NL people) ??? is ergens ook wel dom de meesten zien de hoofddoek Als een onderdrukking , Moordwapen , terwijl het een prachtig ding is een bevrijding ??? We brengen ze er zelfs niet tot last mee toch doen ze er zoooooo moeilijk over ??? Nou dat steekt soms tegen als je hoofddoek juist zo goed zat en je hebt zo van die juffen die zeggen hoofddoek af En jah dan probeer je het te vertikken om hem uit te doen gaan ze moeilijk blijven doen jah uit of je gaat naar de derectie is toch wel jammer h�  ...

Nou jah wij Marokkanen , Turken ....

Ons zien ze meestal als de zogezegde slechte mensen op aarde, is schandalig want , er bestaan zowel slechte , belgen , nederlanders, als marokkanen ,turken , en anders om natuurlijk (alhamdulilah ) ook , er bestaan ook goeie belgen, nederlanders , marokkanen , turken ...

Maar jah wat kan je er aan veranderen ...  I think Life goes on ....

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb ...

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 15:15

Assalaam alaykoum/Hallo,

Zulke mensen kijken niet langer dan hun neus lang is. Het is en zal zo blijven, gewoon accepteren en verder leren leven, want ik lig er niet meer wakker van. Als je de kans geeft, zullen ze je kapot maken en door elke keer weer te denken aan die negativiteit, kan je een minderwaardihgheidscomplex oplopen en omdat te voorkomen moet je alles met een korreltje zout nemen.

Gewoon denken, genoeg aandacht, erom kunnen lachen is het beste medicijn, want eigenlijk is men erg zielig, nietwaar???

FiaminAllah/groetjes Imaan

 

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 16:30

Tsja...wat moet ik hierop zeggen...we zijn een slecht volkje....en het is hier een rotland en zo...dus zullen we met zijn allen emigreren ? Heb je een suggestie ? Hawai misschien of Nieuw-Zeeland, Canada ?

Ik ben het er ook niet mee eens dat het specifiek genoemd wordt in de media. Een tijd lang is het ook taboe geweest dat je zoiets mocht zeggen. Tegenwoordig hoor je ook de NL media wel eens specifiek ergens bij zeggen dat het om een allochtoon of een autochtoon ging. Maar ja Hells Angels worden ook apart vermeld of bekende van de politie....Iedereen doet er een beetje spastisch over.

Wat heeft dat trouwens met Vrouwen in de Islaam te maken ?

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2004 om 05:29
Links, rechts, allemaal 1 POT NAT, waar je ook komt, Holland, Canada, Japan, Nigeria, Egypte.......blij dat ik kan leven zonder hen. Want als het aan hen lag, was de Mensheid allang uitgestorven.
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2004 om 17:02

Hoi Remco,

Iedereen (spreek voor jezelf), want ik vond en vind Pim geen racist, hoor! Ik vond hem gewoon een dwalende. Maar om terug te komen op de media, is het nou echt een boeiend onderwerp, de media doet toch altijd datgene wat ze zelf willen. De media is net de politiek, allemaal corrupt, vriendjespolitiek etc...etc...het is altijd blablablablabalabla....en er komt geen zinnig woord uit.

Vr.G Imaan

P.S Praatjes vullen geen gaatjes, misschien in de kleuterklas, maar niet in de harde wereld.....

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2004 om 06:36

Salam alikum,

 

Ik geef Imaan wel gelijk. Het is in Den Haag ook niet echt helemaal tof. Veel geblaat en weinig wol! Er komt niet veel zinnigs uit. En uit het kabinet ook niet! Ik was ook niet altijd eens wat Pim heeft verteld. Maar was ook geen reden om hem dood te schieten. 

Bericht aan Remco: Er is ��n krant wat wel (een beetje) fatsoenlijk doet. Dat is Trouw. In deze krant staat ook meer over Religie en Filosofie in. Dus o.a. ook over de Islam. Maar er zijn ook kranten en opinie bij die ik liever niet open sla! Ik weet niet aan degene die je hebt gesproken. Omdat je over hebt dat media rechts is. Dat is niet altijd waar! En dat de Telegraaf een grote foto op de voorpagina Pim Fortuyn heeft gezet, toen hij was overleden is ook niet acceptabel.

TOT SLOT:

Je moet ook proberen jezelf te zijn. En proberen een verbintenis maken tussen God en jezelf. R-E-S-P-E-C-T!

ASSALAMUALAIKUM!

 

RHIDO

Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 09:13

Salaam beste broeders en zusters,

Geloof aub niet in de leugens van de media.Ik zelf heb veel contact gehad met de pers.En ik heb zelf ook meegemaakt dat mijn woorden totaal zijn verdraaid en er veel leugens zijn bij verzonnen.Waar het de media vooral omgaat is veel lezers,luisteraars en kijkers te trekken zodat ze er lekker op kunnen verdienen.

wasalaam,

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 09:20

Even een wat andere reactie.

Toen ik zaterdag naar het nieuws keek, was er een topic over jongeren die een stoel tegen de buik van hun zwangere lerares geslagen hadden.  Het ging echt de hele tijd over 'jongeren'.  Gaan ze mensen in de straat interviewen, komen daar 2 vermoedelijk-noord-afrikaanse jongeren zeggen dat de leerkrachten het verdienen geslagen te worden, en dat het toch allemaal rotzakken en 'des imbicieles' zijn...

Volgens mij is het dus niet enkel een media-probleem, maar zouden bepaalde 'jongeren' eens wat verder mogen nadenken over de consequenties van hun daden/woorden, of over associaties die na hun woorden gelegd worden.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 09:38

Hoi Kimmie

Het ligt gewoon aan iedereen. Maar ook al zou er niets aan de hand zijn, dan zorgen ze er wel voor dat er iets is...nietwaar?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 16:27

Hoi imaan,

Het ligt aan iedereen en er is altijd wat aan de hand... Als het niet sensationeel genoeg is, zorgen ze daar zelf wel voor  Ach ja, ik moest gewoon aan dit topic denken toen ik het zag.
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2004 om 15:26

Even een wat andere reactie.

Toen ik zaterdag naar het nieuws keek, was er een topic over jongeren die een stoel tegen de buik van hun zwangere lerares geslagen hadden.  Het ging echt de hele tijd over 'jongeren'.  Gaan ze mensen in de straat interviewen, komen daar 2 vermoedelijk-noord-afrikaanse jongeren zeggen dat de leerkrachten het verdienen geslagen te worden, en dat het toch allemaal rotzakken en 'des imbicieles' zijn...

Volgens mij is het dus niet enkel een media-probleem, maar zouden bepaalde 'jongeren' eens wat verder mogen nadenken over de consequenties van hun daden/woorden, of over associaties die na hun woorden gelegd worden.

Groetjes Kim

ik ben het niet eens met je, sommige Nederlanders zijn net zo goed maf in hun hoofd, daar hoef je niet Noord-Afrikaans voor te zijn. Maar als een allochtoon iets verkeerds doet wordt het meteen door de media zo opgeblazen. En ik denk ook dat het Nederlands eigen schuld is. Allochtonen worden altijd zo gediscrimineerd. Als niemand een goed woord over je zegt begin je dat zelf ook te geloven, en dit is natuurlijk geen excuses voor wat allochtone criminelen doen maar wel een verklaring.

By the way hoorde ik gisteren nog op het nieuws... ik zal even proberen om het te citeren : ... aantal moslims zijn gisteren ( ? ) opgepakt wegens mogelijk deelgenomen te hebben aan terroristische aanslagen.... dit was het volgens mij, maar goed... ik vind.. mensen die zoiets doen mogen zowiezo de naam van een moslim niet dragen toch? of zie ik dat verkeerd...

assalaamoe alaikoem

gr Tarah

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2004 om 15:57

Hoi,

het probleem zit erin dat er wel degelijk een probleem is met bepaalde n-afrikaanse jongeren (ontkennen dat de criminaliteit bij hen hoger is, kan niet), maar dat het probleem door zichzelf in stand wordt gehouden, dat idee heb ik in ieder geval.  Of je ze moslims kan noemen of niet, tja...  Natuurlijk wil de Islam dit niet, maar er wordt heel wat rottigheids verteld over het westen in bepaalde milieu's (hier ook wel eens) 'in naam van Allah'.  Zo kunnen er wel eens jongeren een verkeerd idee krijgen natuurlijk.
Natuurlijk zijn straatboefjes niet alleen n-afrikanen, dat bedoelde ik ook absoluut niet, maar je zou bijna geen geloven dat sommigen van hen wel dat idee willen doorgeven.  Ik ken weinig mensen die zich veilig voelen als ze s nachts voorbij zo'n groepje moeten, vooral meisjes zijn dan vaak het slachtoffer van scheldpartijen (of erger).  Ook dit is niet enkel een 'n-afrikaans' probleem, maar toch wel vaak, en deze jongeren doen zichzelf daar natuurlijk geen goed mee...
Tja, ik weet het dus zo niet.  Ze telkens specifiek n-afrikanen of moslims noemen hoeft natuurlijk absoluut niet, maar er moet wel aandacht komen voor het probleem en ook echt op de pijnpunten, dus oa jongeren van n-afrikaanse afkomst.

Even erbij zeggen, ik besef dat dit niet politiek correct is, maar daar heb ik eerlijk gezegd sowieso een hekel aan
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2004 om 16:23
Als journalisten goed hun werk doen zou je naar mijn mening niet moeten kunnen zeggen wat voor een politieke kleur een medium heeft, dan zou opinie beperkt blijven tot de opiniepagina. Wat dat betreft ken ik geen enkel Nederlands dagblad (om me daar maar toe te beperken) waarin op een enkele willekeurige dag alleen maar artikelen staan die de toets der kritiek (een toets op objectiviteit) kunnen doorstaan. We zullen dus, denk ik, onze info. kritisch moeten lezen en het objectiveren zelf moeten doen. Dus, alvorens je een mening te vormen meer feitelijke en minder harde info van elkaar scheiden, genoemde bronnen beoordelen op credibiliteit (verleden ervan?, mogelijke belangen bij een bepaalde berichtgeving? representativiteit van ge�nterviewden?,etc.), overbodige waardeverlenende predikaten (bijvoeglijk naamwoorden enzo) negeren ...... En laat ze dan maar schrijven. Zo kijk ik er tegenaan.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.093 seconden.