Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Naar Marokko

 Post Reply Post Reply
Schrijver
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Naar Marokko
    Geplaatst op: 13 november 2004 om 10:50

Salaam,

Eigenlijk hoort mijn vraag niet echt thuis op het forum, maar ik wil het toch vragen. Ik wil eind december graag naar Marokko gaan. Ik wil graag de stad Cassablanca leren kennen en naar de wel bekende moskee gaan. Hebben jullie tips hoe ik het goedkoopst (per bus) daar naar toe kan gaan? Ik hoop het....

Wassalaam,

Marleen

Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 15:04

Salaam alaykoem zuster Marleen,

Een goede tip is misschien samen met een reisgenoot naar marokko gaan die het land een beetje kent. En Casablanca als je daar eenmaal bent het stikt daar echt van de taxi s en een taxi nemen is opzich niet zo duur.

P.S Waarom niet i.p.v naar Marokko op vakantie te gaan naar Saudi-arabie daar heb je gelijk mekka

Wasallaam alaykoem

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 15:19
Dank je wel voor je reactie. Ik ga met een reisgenoot die in Casablanca is opgegroeid, vandaar dat ik voor casablanca heb gekozen. Ik heb gehoord dat daar ook ��n van de grootste moskees staat en daar zou ik dan ook graag heen willen.
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 16:19
Ik denk dat  beste/ goedkoopste manier van reizen naar Marokko per bus is. Je neemt de 'car'(bus) vanuit belgie (kost niet meer dan een 150 euro) en je gaat rechtstreeks naar Marokko. (Je stopt onderweg wel een paar keer in belangerijke steden).
 
Eenmaal in Marokko vind ik een particuliere taxi nog altijd de goedkoopste manier om je weg te vinden in de drukke straten in Casablanca.
 
Groeten,
Abdoe_allah
 
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 16:50
haha, casablanca, dan denk ik gelijk aan drukte, veel mensen, bromfieten, ezels op de snelweg , en dat alles met een ongeregeld verkeer , een kruispunt waar 15 wegen uitkomen , verder chaos..... 
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 04:45

Salam Aleikum,

Een bus van Belgie naar Marokko kost rond de �90,-

Of je kiest voor een bus die je rechtstreeks naar Casa neemt, iets duurder, maar dan heb je ook wat.

Een taxi is spot goedkoop, en er zijn er vreselijk veel...

ma3a salama

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door rahmann

P.S Waarom niet i.p.v naar Marokko op vakantie te gaan naar Saudi-arabie daar heb je gelijk mekka

Wasallaam alaykoem

Salam Aleikum broeder,

Een reisje naar mekka is heel duur, de reis erheen kost al �1000,- dus dan is Marokko wel ff iets goedkoper, incha Allah een andere x misschien.

Incha Allah ga ik er wel heen, wanneer weet ik niet, maar als Allah het wil, zal ik er komen, macha Allah, daar waar Mohammed liep, daar waar Mohammed sliep, daar waar Mohammed leefde

ma3a salama

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 04:54

Nogmaals bedankt voor de reactie, maar hebben jullie misschien ook namen van busmaatschappijen, adressen, websites of telefoonnummers? Ik ben al opzoek geweest op internet. Heb maar 1 busmaatschappij gevonden (ben er geloof ik niet zo goed in), maar die gaat alleen in de zomermaanden naar Marokko.

Wassalaam,

Marleen

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 04:57

Salam Aleikum,

Ik weet wel dat er veel maatschappijen en Brussel zitten zoals Voyage Karim en meerdere. Zodra ik meer weet zal ik het je laten weten incha Allah.

ma3a salama

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 06:08

Dag Marleen en de anderen,

Als Moslima mag je niet reizen zonder Mahrem, Marokko is buiten hetgeen wat toegestaan is. Denk er goed over na, omdat je voor de Islam wil kiezen, dus ook hiervoor kiest.

We willen veel en als je dan te horen krijgt dat het niet correct is, dan is de mens geneigd om te zeggen dat NIETS mag in de Islam.

Zwak argument die geen fundament kent.

Groetjes Imaan

P.S InshaAllah heeft iedereen gisteren nog een fijne Eid ul Fitr gehad.

Mijn kleurtje groen doet het niet.....hihihi

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.