Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenwat nu?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rina Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Onderwerp: wat nu?
    Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 13:25

Assalam mallaikum....

Ik wens jullie allen bij deze een gezegende ramadan toe.

Liefde is mooi en prachtig, maar ja bij mij vormt dat een groot probleem.  Ik ben verliefd op een niet-moslim nl jongen, die heel tolerant is om mij te accepteren zoals ik ben en mij te laten in mijn dagelijkse activiteiten zoals het bidden, vasten etc. Tevens wilt hij wel meer over de islam leren en te weten komen en te begrijpen. Maar me ouders willen niet dat ik nu een relatie aanga met hem, omdat hij niet moslim is en nl. Dat laatste ben ik totaal neit mee eens, en tenzij een niet moslim heus wel moslim kan worden. HIj heeft een gevoel dat hij wordt gedwongen om te bekeren. Ik heb een mening dat als je iets doet, doe het met je hele hart en niet voor een ander, maar voor jezelf.  Maar door dat gedwang wilt hij zich niet eens bekeren en hij bekeert zich pas als hij bewijzen ziet... Wat moet je toch doen? Ik hou verschrikkelijk veel van hem en ook van mijn familie. Ik wil hun beide niet kwijt. Ik zit in een situatie waarbij ik meot kiezen tussen hem of me familie..

Ik heb me vastbesloten me momenteel geheel op het vasten te richten, maar ja dit houdt je nog al sterk bezig...

Wat zou ik moeten doen, HELP !!!???

Aan een ieder een gezegend ramadan....

Terug naar boven
patjer1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 14:30

hallo,

ik heb hetzelfde probleem als je vriend, ben ook niet overtuigd en ook op zoek naar bewijzen..kan je wel zeggen dat het hoe langer hoe moeilijker wordt, vraag hem maar goed of ie wil moslim worden, zoniet goed nadenken of jij zo met hem verder wil ...ik voel nu ook dat de liefde tss mij en mijn vriendin eronder lijdt en het niet uitmaakt dat ik van haar hou zolang ik niet moslim ben...hoop dat je de goede beslissing neemt

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 23:48

Alaykoum wa Assalaam wr wb, zuster,

Een relatie lieve zuster, wat vind je er zelf van? Kun jij de Ramadan in, terwijl je eigenlijk iets doe, wat tegen de regels in gaat van de Dien?

Mijn advies is, om geen of tijdelijk geen contact met hem te hebben, zodat hij zelf kan onderzoeken wat de Islam is, wat het allemaal inhoudt en noem maar op en dan kan jij in die tussentijd alles op een rijtje zetten. Wat je wil, of je zelf nog veel dingen moet leren wat betreft de Islam, wat anders kan, wat beter moet etc.

Geef hem boeken, laat hem de Koran lezen, hij kan een naar lezingen, een moskee ingaan, een keer meekijken en noem maar op.

Als je ECHT van hem houd, doe je er toch alles voor, zodat hij inshaAllah het Paradijs kan betreden?

Kan jij leven met de gedachte dat hij anders als een KAFir overlijdt?

Houden van......tot hoever gaat dat bij jou?

Lieve oegti, ga bij jezelf na wat je ZELF nou wil?

Je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
karen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 22
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 13:33

salam allekum wa rahmatoela

ik ben ook moslima geworden hamdoelila ik ben er trots en ben gelukkig '

en ik wou dat heel de wereld molsims was maar ja

helaas is het niet zo

 

 

Terug naar boven
oemi s Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2003 om 14:13

a salam ou alykoum zuster,

wat is er nog mooier dan liefde? masja allah.. maar als je nadenkt weet je zo ie zo dat een relatie haram is.. een duidelijke voorbeeld waar allah ons voor heeft gewaarschuwd.. laat hem zelf zoeken naar kennis, zoals je al eerder aangaf hij voelde zich gedwongen.. denk goed naar allah leid wie hij wil leiden.. ik zeg niet dat je helemaal niks moet vertellen over onze mooie religie.. maar ik denk altijd zou een jongen of meisje ook zo denken als ie een relatie had met een niet moslim??!!

moge allah je hierbij helpen

ps: als je vind dat het niet klopt hoor ik het graag

ik hou van jullie omwille van Allah swt
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 02:30

Beste Rina,

Heb zelf (als Nederlander) al meer dan 10 jaar een heel gelukkige relatie met een allochtone vrouw. Samen ook een hele mooie dochter van inmiddels 6 jaar.

Als ik de diverse reacties op jouw vraag lees schrik ik. Mijn relatie (en die van jou met je vriend) zou '' slecht''  zijn. Hier heb ik een simpel antwoord op: onzin!

Als je echt denkt dat je nederlandse vriend degene is waarmee je je leven wilt doorbrengen, laat je dan door niemand van de wijs brengen. Het gaat om jouw geluk. Niemand heeft het recht jou dat te ontzeggen, zelfs je familie of je geloofsgenoten niet.

Veel wijsheid en sterkte toegewenst. En no matter what: volg je hart!

Vriendelijke groet,

Vincent

Groet,
Vincent
Terug naar boven
FaZiEgUrL Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2003 om 21:17

                salaam iedereen

ik ben 13 jaar...wel jong he
maar ik mag geen verkering en dat begrijp ik ook.
ik ben een moslim.. maar als ik nou verliefd ben wil ik egt verkering maar ja het mag niet...
wat moet ik doen om dit te voorkome? maar aan de ene kant wil ik best verkering hebbe?
maar ik doe het niet

groetjes
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 01:56

Ik ben ook nederlander en woon samen met een meisje dat eerst Islamitisch was, hoezo kunnen mensen niet gelukkig zijn als je anderen religies hebt? Is hier ook maar enig concreet bewijs van? Het enige wat ik tot nu toe dr over heb gehoord is dat je dan niet samen naar de hemel gaat, maar ik geloof toch niet in de hel, maar goed dat is mijn keuze.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 21:16
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Beste Rina,

Heb zelf (als Nederlander) al meer dan 10 jaar een heel gelukkige relatie met een allochtone vrouw. Samen ook een hele mooie dochter van inmiddels 6 jaar.

Als ik de diverse reacties op jouw vraag lees schrik ik. Mijn relatie (en die van jou met je vriend) zou '' slecht''  zijn. Hier heb ik een simpel antwoord op: onzin!

Als je echt denkt dat je nederlandse vriend degene is waarmee je je leven wilt doorbrengen, laat je dan door niemand van de wijs brengen. Het gaat om jouw geluk. Niemand heeft het recht jou dat te ontzeggen, zelfs je familie of je geloofsgenoten niet.

Veel wijsheid en sterkte toegewenst. En no matter what: volg je hart!

Vriendelijke groet,

Vincent

 

Assalaam Aleykoem Vincent,

Hier moet ik toch echt even op reageren.

Voor ons moslims is het Haram om een relatie met een niet-moslim te hebben. Wij proberen zo goed mogelijk ons aan de regels van Allah swt te houden om later insha'Allah het Paradijs te kunnen betreden. Zou deze jongen geen moslim worden dan zal zij geen toekomst met hem hebben, want dan is hun relatie niet gezegend door Allah swt. Wij geloven dat "dit" niet het echte leven is, maar het leven hierna (het Paradijs). Dit leven kan je slechts zien als een test of wij het Paradijs waard zijn. Mocht de jongen geen moslim worden dan kan zij zoals ik al zei niet met hem verder, omdat Allah swt dit ons verbied en niet ons geloofsgenoten of familie. Je schreef dat het om "haar" geluk ging. Maar beste Vincent zij zal haar geluk niet vinden in een haram-relatie, tenzij hij natuurlijk molslim wordt insha'Allah.

Wat jou relatie betreft: Je spreekt over een allochtone vrouw, maar is zij ook Islamitisch?

 

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.