Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

interview met Imam Fawaz

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: interview met Imam Fawaz
    Geplaatst op: 07 december 2004 om 13:13

Assalamoe alykoem,

een interview van Nova met Sheikh Fawaz;

http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=videoaudio.details &reportage_id=3085

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2004 om 13:31

Salam Aleikum,

Macha Allah die meneer spreekt de waarheid, maar ik weet zo nog niet, of het wel of niet veranderingen met zich mee zal brengen.

Hij sprak wijze woorden en wist goed wat ie zei, maar wie een standpunt bekijkt vanuit 1 invalshoek, zal de andere duizenden niet begrijpen......

Moge Allah zijn imaan versterken en kennis versterken, zodat hij het ons kan overdragen, om sterker in onze schoenen te staan, en de kufar te laten zien waar wij werkelijk voor staan, met Allah aan onze zijde hamdolillah.

het enige probleem is, is dat wij lang niet zo sterk zijn als men vroeger was, uiteen gedreven, maar we moeten samen staan, hand in hand door nederland  door de wereld, want dit hebben we zelf laten gebeuren, mensen die alleen aan roem denken en aan macht, het is de 'macht' die ons ter onder zal brengen.

Macht behoort toe aan Allah, aan Hem alleen, wij zijn te zwak te onwetend, en zullen het alleen misbruiken, waardoor wij zelf het slachtoffer ervan zullen worden, wat nu ook blijkt.

Macht moeten we overlaten aan Allah, Hem dienen, is waarom wij bestaan. De dood staat ons te wachten, dus heb later geen spijt.

Vul jullie huizen  niet met goud en verzuim, maar met imaan en liefde, weet dat dit niet ons 'huis' is, dus bereid je voor op je echte thuis, een thuis gevuld met liefde en meer dan goud, als je hier goed weet te handelen, wat moeilijk kan zijn, maar daar is Allah voor, vraag hem om hulp, en raad. Hij zal ons leiden incha Allah.

**denk je nou echt dat daar het hele leven om gaat?
vergeet die goude tand, snelle wagen en mooie meid
het is Allah, en alleen Hem, waar je je leven voor leidt!
de sjaytan verleidt maar Allah bevrijdt
**

Ya Rabb, leid ons op de sirat el-mustaqiem, en behoed ons van het hellevuur, de plek van de shaytaan die ik vervloek, en Mohammed vzmh die ik eer en incha Allah zal ontmoetn in Janah, en Allah die ik bedank, om mij als moslima te scheppen, om Zijn weg te volgen, de verheerlijking.

ma3a salama

 

 

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2004 om 13:44

Salamoe 3alaikoum broeders en zusters,

ik heb et gister ook gezien en ik was alhamdoe lilah heel blij met de dingen die hij zei.....want toen ze dingen omhoog gingen halen die hij in 2002 ooit had gezegd tijdens een gotba moest ik echt lachen.....wollahi volgens mij houden Ze echt een archief bij....

Ook zijn standpunt over mevrouw verdonk en ayaan daar sloot ik me volledig bij aan....

ik hoop dat ze hem vaker om informatie zullen vragen in plaats van de mensen die tot nu toe zogenaamd voor de islaam komen spreken sub7anna allah...

Moge ALLAH jullie bijstaan...

m3a salama
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2004 om 13:46

ps: wat verstaan ze onder radicaal???

Ben ik nog steeds niet over uit!!!
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2004 om 14:02

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


ps: wat verstaan ze onder radicaal???

Ben ik nog steeds niet over uit!!!

hihi, dat weet ik ook niet, ieder ziet het anders denk ik, daarom als iemand mij vraagt, ben je radicaal? vraag ik hem eerst de definitie ervan te geven die hij gebruikt......

p.s. trouwens ik zie dat ik over de 1000 berichten ben....

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2004 om 14:07

Salam aleikum,

ra�di�ca�lis�me (het ~)
1 neiging om principes tot het uiterste door te voeren
Mischien wel alleen al als je praktiserend bezig bent, je best doen en voor het uiterste gaan om een zo goed mogelijke moslim (a) te zijn........
dan zijn er wel heeeeeeeeeeeeeeeeel veel radicale moslims, denk je ook niet
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2004 om 14:26
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

p.s. trouwens ik zie dat ik over de 1000 berichten ben....

Welkom in de groep van de 1000 (je bent dus de tweede)!

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2004 om 14:33

salaam oe ehleykoom,

Hahahah denk ik seker oegty noor al islam

zoals oegty noor al-islam al zei : idd de  meneer spreekt de waarheid ...

Hahhaha en die vraag vroeg ik onlangs aan m'n leerkracht tijdens een debat met haar en m'n klas, van wat verstaan jullie onder radicalisme (want je hoort niet anders via ,jornaal,nieuws, krant enzo), hah en ze wist er zelfs geen antwoord op dat was toch wel ff lacheeuuuh hahahaha

nu weet ik het �h shokran oegty voor deze = ) neiging om principes tot het uiterste door te voeren

NU weet ik het tenminste,

En trouwens Shapo abou, dat je al over de 1000 bent hahahaha, daar aan merk je hoeveel interessante onderwerpen bestaan over de Islaam , een doel "islaam" en zoveel vertakkingen en je bent al aan  1003 Mash'Allah...

Ma3a salaam oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2004 om 15:41

Ogtie noor al islaam

Djazaka allahoe gairan voor de info....
Nu kan ik tenminste heel actief zeggen

Insha ALLAH ben ik radicaal

En zoniet dan probeer ik et in elk geval na te streven ....ghair insha allah


M3a salama
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2004 om 16:48

Salaam Aleikum,

Ik heb Nova gisteren ook gevolgd en ik moet zeggen dat ik heel blij ben met de uitspraken van deze Imam uit Den Haag. Die ze in 1e instantie als radicaal bestempelde, waarna in het interview bleek wat voor een journalistiek de mensen bij Nova bedrijven. Volgens mij waren ze achteraf ook niet echt blij met de antwoorden van de imam, maar gelukkig hebben ze het wel uitgezonden.

Ik denk dat heel veel moslims het eens zijn met de uitspraken van deze imam. Ik hoop daarom dat ze hem ook vaker uitnodigen. Alhoewel hij waarschijnlijk nog niet zo goed nederlands kan zou hij een grote aanwinst zijn voor het debat met de niet moslims.
Maar waarschijnlijk zullen ze de verkeerde personen blijven uitnodigen om voor "ons" te praten. Ik noem een directeur van de NMO, een voorzitter van 1 of ander cultureel forum, een directeur van een turkse organisatie die waarschijnlijk niet eens moslim is of een Abou Taleb die alles voor macht en bekendheid zal doen en zeggen.

 

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 08:32

assalamoe aleikum,

Ik heb dit intervieuw ook gezien en ik denk dat als deze imam vloeiend nederlands zou spreken, de moskee nog voller zou zitten. Het is soms jammer dat alles vertaald moet worden.Hij is duidelijk en heeft ook nog humor. Hij is vriendelijk en geduldig.

Dit komt ook naar voren in de antwoorden die hij geeft op de site www.al-yaqeen.com

Hij is heel actueel en springt in op de dingen die in de samenleving gebeuren, door middel van brieven en reakties op stukjes of items uit de krant.

Jammer dat hij niet vaker op tv is en dat het niet goed aangekondigd staat.

wassalaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 16:41
Ik kan het video-bestand van Nova niet bekijken. Kan iemand zijn
standpunten naar voren brengen? Ik heb wel al gelezen dat hij openlijk de
moord van Mohammed B. sterk afkeurt en niet ziet als een daad van een
moslim en daar ben ik al erg blij mee.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.