Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De niet moslims vragen zich af!

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De niet moslims vragen zich af!
    Geplaatst op: 23 februari 2005 om 05:54
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

"Mensen die goede werken verichten zijn de goede mensen van het leven.

Mensen die slechte werken verichten de slechten.

Mensen die het kwaad weten te scheiden van het goede en er naar handelen zijn de slechte.

Mensen die het goede weten te scheiden van het slechte en er naar handelen zijn de goede mensen.  "

Wat is goede werk??? Een stoel maken misschien? Of is het goede werk misschien 5* per dag bidden??? En het kwaad wat is dat??? Misschien een kapotte stoel verkopen???

Ruud vergeet niet de onderscheid te maken in geloof. Elk geloof heeft verschillende en overeenkomende goede en kwade zaken. Vandaar vraag ik aan jou wat is goed en slecht. Jij verstaat daar iets anders over dan ik. Daarom moeten we afwachten tot de dood...

Zie jij iets kwaads in het maken van een stoel? "Ik niet" Zie jij iets kwaads in het 5 x bidden? "Ik niet" Zie jij iets kwaads in het verkopen van een kapotte stoel en je hebt de koper hierover niets gezegd? "Ik wel" Maar als de koper het wist en het niet erug vind waardoor de prijs bv lager ligt. "Ik niet"

Ik neem aan dat jij het net zo ziet.

En....Nee daar kan je niet op wachten.Je hebt er immers nu al mee te maken.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 05:20
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Helemaal juist Ruud. Ik ben blij dat je geen onderscheid maakt naar godsdienst, zoals spijtig genoeg wel eens gebeurt.
De Koran geeft in zijn eigen texten aan dat je dat niet mag,maar dan moet je goed lezen.

Kijk.......

91. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen God heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hen "Waarom heb je dan de vroegere profeten van God gedood, als je inderdaad gelovigen was?"

"als je inderdaad gelovigen was"

Dit stukje zegt eigenlijk dat de moordenaars gewoon geen gelovigen waren en zij die Jezus verwierpen.Maar het zegt niets over de gelovigen die dat niet deden.Dat zijn de waare Christenen en joden. 

Ook het feit dat Allah alles lief heeft zelfs een vlieg zegt veel over Allah.............

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

Iemand die nooit zou discrimineren.

Voorwaar....Er is niets boven Allah/God

En alleen naar hem ben ik verplicht te luisteren.

En beste Ruud,

waar verwijs je hier naar? De Bijbel of de Koran?

Naar alle mensen die discrimineren.

Deze text staat in zowel de Koran als de Bijbel,alleen is hij in de Bijbel iets anders geschreven.

Maar in bijde boeken is discriminatie verboden,in Gods ogen.

Ik kijk liever naar de overeenkomsten dan de verschillen.

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2005 om 05:08
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Helemaal juist Ruud. Ik ben blij dat je geen onderscheid maakt naar godsdienst, zoals spijtig genoeg wel eens gebeurt.
De Koran geeft in zijn eigen texten aan dat je dat niet mag,maar dan moet je goed lezen.

Kijk.......

91. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen God heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hen "Waarom heb je dan de vroegere profeten van God gedood, als je inderdaad gelovigen was?"

"als je inderdaad gelovigen was"

Dit stukje zegt eigenlijk dat de moordenaars gewoon geen gelovigen waren en zij die Jezus verwierpen.Maar het zegt niets over de gelovigen die dat niet deden.Dat zijn de waare Christenen en joden. 

Ook het feit dat Allah alles lief heeft zelfs een vlieg zegt veel over Allah.............

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

Iemand die nooit zou discrimineren.

Voorwaar....Er is niets boven Allah/God

En alleen naar hem ben ik verplicht te luisteren.

En beste Ruud,

waar verwijs je hier naar? De Bijbel of de Koran?

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 15:23

Salamoen Aleykoem

"Mensen die goede werken verichten zijn de goede mensen van het leven.

Mensen die slechte werken verichten de slechten.

Mensen die het kwaad weten te scheiden van het goede en er naar handelen zijn de slechte.

Mensen die het goede weten te scheiden van het slechte en er naar handelen zijn de goede mensen.  "

Wat is goede werk??? Een stoel maken misschien? Of is het goede werk misschien 5* per dag bidden??? En het kwaad wat is dat??? Misschien een kapotte stoel verkopen???

Ruud vergeet niet de onderscheid te maken in geloof. Elk geloof heeft verschillende en overeenkomende goede en kwade zaken. Vandaar vraag ik aan jou wat is goed en slecht. Jij verstaat daar iets anders over dan ik. Daarom moeten we afwachten tot de dood...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 09:25
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

"Groep 3b zijn gelovigen,zij volgen een andere weg tot Allah met als doel de zelfde poort. In alle geloven zijn de wetten van God terug te vinden.

Je kan nog zo hoog en zo laag springen als je wil.

Naar Allah gaan de goede mensen en naar Satan de slechte. "

Wanneer is iemand een goed mens en wanneer een slechte???

Mensen die goede werken verichten zijn de goede mensen van het leven.

Mensen die slechte werken verichten de slechten.

Mensen die het kwaad weten te scheiden van het goede en er naar handelen zijn de slechte.

Mensen die het goede weten te scheiden van het slechte en er naar handelen zijn de goede mensen.  

Beste Ruud,

Waar heb je dat vandaan? De Bijbel of de Koran?

Het staat in bijde boeken omschreven.Maw uit bijde boeken kan je het halen.
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 08:05
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

"Groep 3b zijn gelovigen,zij volgen een andere weg tot Allah met als doel de zelfde poort. In alle geloven zijn de wetten van God terug te vinden.

Je kan nog zo hoog en zo laag springen als je wil.

Naar Allah gaan de goede mensen en naar Satan de slechte. "

Wanneer is iemand een goed mens en wanneer een slechte???

Mensen die goede werken verichten zijn de goede mensen van het leven.

Mensen die slechte werken verichten de slechten.

Mensen die het kwaad weten te scheiden van het goede en er naar handelen zijn de slechte.

Mensen die het goede weten te scheiden van het slechte en er naar handelen zijn de goede mensen.  

Beste Ruud,

Waar heb je dat vandaan? De Bijbel of de Koran?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 15:01

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Helemaal juist Ruud. Ik ben blij dat je geen onderscheid maakt naar godsdienst, zoals spijtig genoeg wel eens gebeurt.
De Koran geeft in zijn eigen texten aan dat je dat niet mag,maar dan moet je goed lezen.

Kijk.......

91. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen God heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hen "Waarom heb je dan de vroegere profeten van God gedood, als je inderdaad gelovigen was?"

"als je inderdaad gelovigen was"

Dit stukje zegt eigenlijk dat de moordenaars gewoon geen gelovigen waren en zij die Jezus verwierpen.Maar het zegt niets over de gelovigen die dat niet deden.Dat zijn de waare Christenen en joden. 

Ook het feit dat Allah alles lief heeft zelfs een vlieg zegt veel over Allah.............

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

Iemand die nooit zou discrimineren.

Voorwaar....Er is niets boven Allah/God

En alleen naar hem ben ik verplicht te luisteren.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 04:09
Helemaal juist Ruud. Ik ben blij dat je geen onderscheid maakt naar godsdienst, zoals spijtig genoeg wel eens gebeurt.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 02:18
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

"Groep 3b zijn gelovigen,zij volgen een andere weg tot Allah met als doel de zelfde poort. In alle geloven zijn de wetten van God terug te vinden.

Je kan nog zo hoog en zo laag springen als je wil.

Naar Allah gaan de goede mensen en naar Satan de slechte. "

Wanneer is iemand een goed mens en wanneer een slechte???

Mensen die goede werken verichten zijn de goede mensen van het leven.

Mensen die slechte werken verichten de slechten.

Mensen die het kwaad weten te scheiden van het goede en er naar handelen zijn de slechte.

Mensen die het goede weten te scheiden van het slechte en er naar handelen zijn de goede mensen.  

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 02:06

87. Voorwaar, Wij gaven Mozes het Boek en deden boodschappers de een na de ander zijn voetsporen volgen. En Wij gaven aan Jezus, zoon van Maria, duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. Telkens als een boodschapper tot jullie kwam, met hetgeen je ziel niet behaagde, heb je je laatdunkend gedragen, sommigen hunner heb je verloochend en anderen gedood.

88. En zij zegden: "Ons hart is verhuld." Neen, God heeft hen vanwege hun ongeloof vervloekt. Weinig is derhalve hetgeen zij geloven.

89. En toen een Boek van God tot hen kwam, vervullend datgene, dat bij hen was, hoewel zij voordien om overwinning over de ongelovigen plachten te bidden, toen dat tot hen kwam, herkenden zij dat niet en verwierpen het. Gods vloek rust derhalve op de ongelovigen.

90. Kwaad is datgene, waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; daar zij verwerpen, hetgeen God heeft geopenbaard, er afkerig van zijnde, dat God Zijn genade doet dalen over diegenen Zijner dienaren, die Hij wil. Daardoor brachten zij toorn op toorn over zich en er is een vernederende kastijding voor de ongelovigen.

91. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen God heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hen "Waarom heb je dan de vroegere profeten van God gedood, als je inderdaad gelovigen was?"

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 15:54

Salamoen Aleykoem

"Groep 3b zijn gelovigen,zij volgen een andere weg tot Allah met als doel de zelfde poort. In alle geloven zijn de wetten van God terug te vinden.

Je kan nog zo hoog en zo laag springen als je wil.

Naar Allah gaan de goede mensen en naar Satan de slechte. "

Wanneer is iemand een goed mens en wanneer een slechte???

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 09:35
In eerste instantie geplaatst door Nordthiad

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

Ik dacht het niet! Als je dat pas dan moet weten, wat voor zin heeft het dan?

Als ik gelovigen van verschillende godsdiensten moet geloven, is het uiteindelijk God die zal oordelen of je in het paradijs / de hemel komt en bepaald dus niet de mens dit zelf. Het draait dus uiteindelijk in elke godsdienst, zo ook de islam, er om wie goed heeft geleefd in de ogen van God.

De vraag is alleen: is 'goed' slechts mogelijk in ��n uitleg? De een zal antwoorden: neen, een ieder heeft een andere uitleg van het geloof en dat is hun keuze. De ander zal antwoorden: er is slechts ��n juiste uitleg de juiste.

Op hen die het laatste beweren, zeg ik dat de mens niet kan weten wat die ene juiste uitleg is. Ook binnen de islam zijn er talloze verschillende richtingen. Enkel God kan dan oordelen welke uitleg, van bijvoorbeeld de islam, de juiste is. Om die reden is het echter wel normaal voor een moslim om kritiek te hebben op een bepaalde uitleg van de islam. Vooral als een persoon zegt te weten wat de juiste weg is van de islam of godsdienst in het algemeen, plaatst hij zich toch in de rol van God? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Om die reden is juist het hebben van kritiek belangrijk, omdat de menselijke uitleg altijd fouten kent.

En wat ben jij nou? Christen, katholiek,...?

Ik ben in zekere zin agnost te noemen, maar mijn enige gebedshuis is mijn eigen verstand.

O, wat ik even ben vergeten te zeggen is dat wij naast de Koran (wet) ook de Sunna van de profeet (levenswijze) moeten volgen. En die is ook PERFECT!

Dus wij spelen de rol van god niet, dankzij wat de profeet van God heeft geleerd, kunnen wij leven als hoe God het wil.

Ik hoop dat jij dit in 1 keer begrijpt.....

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 09:57

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

Ik dacht het niet! Als je dat pas dan moet weten, wat voor zin heeft het dan?

Als ik gelovigen van verschillende godsdiensten moet geloven, is het uiteindelijk God die zal oordelen of je in het paradijs / de hemel komt en bepaald dus niet de mens dit zelf. Het draait dus uiteindelijk in elke godsdienst, zo ook de islam, er om wie goed heeft geleefd in de ogen van God.

De vraag is alleen: is 'goed' slechts mogelijk in ��n uitleg? De een zal antwoorden: neen, een ieder heeft een andere uitleg van het geloof en dat is hun keuze. De ander zal antwoorden: er is slechts ��n juiste uitleg de juiste.

Op hen die het laatste beweren, zeg ik dat de mens niet kan weten wat die ene juiste uitleg is. Ook binnen de islam zijn er talloze verschillende richtingen. Enkel God kan dan oordelen welke uitleg, van bijvoorbeeld de islam, de juiste is. Om die reden is het echter wel normaal voor een moslim om kritiek te hebben op een bepaalde uitleg van de islam. Vooral als een persoon zegt te weten wat de juiste weg is van de islam of godsdienst in het algemeen, plaatst hij zich toch in de rol van God? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Om die reden is juist het hebben van kritiek belangrijk, omdat de menselijke uitleg altijd fouten kent.

En wat ben jij nou? Christen, katholiek,...?

Ik ben in zekere zin agnost te noemen, maar mijn enige gebedshuis is mijn eigen verstand.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 09:05
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

Je zult je nooit bekeren, en dat is maar goed ook voor ons geloof.

Want zo een domme wijf als jij, zou een belediging zijn voor het geloof!

 

En zulk een reactie getuigt natuurlijk wel van intelligentie?  Ach ja, dat proberen mensen al eeuwen, als ze het met iemand niet eens zijn, die persoon voor dom uitmaken.  Ze vergeten echter steeds dat het hun eigen persoon is, met alle onvolkomenheden, die ze te kijk (en lachen) zetten.

Dus jochie, ga toch ergens anders de bromvlieg uithangen (en je weet wel waar dit op slaat).

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 05:13

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ga toch lekker haken Anne.

Is dit omdat ik een vrouw ben?

Het is in ieder geval een betere bezigheid dan anderen beledigen.

Beste Anne,

Ik zal mijn best doen om je niet meer te beledigen, zolang jij rekening houdt met mij.

Vrede

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 05:10

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door malikah

 wat grappig ik lig helemaal krom als ik die opmerkingen lees whahahha ja ga maar gewoon naar de hel whahahaha
Een goede kans dat ik hem daar waarschijnlijk nog tegen kom.

Beste Ruud,

Het was wel als grap bedoeld! God zal ons beoordelen, jij,ik, zuster Terresa en alles wat Hij geschappen heeft.

Ik begrijp jou best, ik zeg niet dat je een moslim moet zijn om in het paradijs te komen...onzin! Wat ik jou wel duidelijk wil maken is:

Jij Ruud gelooft in Jezus (ik ook), jij gelooft in de Bijbel (ik ook), jij gelooft dat God 1 is (ik ook), enzovoort.

Maar zeg eens nou eerlijk, geloof jij in de laatste profeet Mohammed en de Koran het laatste boek van de Enige God?

De Joden wouden profeet Jezus niet erkennen en de laatste profeet ook niet, de christenen/katholieken erkennen Mohammed niet en de Koran!

Wat vind je daarvan? Zou het niet kunnen? Na de Tohra kwam toch ook de Bijbel? Waarom niet de Koran na de Bijbel? En in de Koran vermeld God dat het zijn laatste geschrift zal zijn, ben jij nog iets van een geschrift tegen gekomen na de Koran?

Ik zie het zo, de Koran is het laatste versie van alle andere boeken van God ( dezelfde auteur).

Salaam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 08:54
In eerste instantie geplaatst door malikah

 

Een goede kans dat ik hem daar waarschijnlijk nog tegen kom.

als Allah swt. het wilt, maar dat moet dan wel toevallig zijn wand er zijn

3 soorten mensen,

2soorten poorten

en elke poort heeft appart 7 lagen.

25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hen van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

27. Die na de bekrachtiging er van het verbond met God breken en datgene, wat God gebood te verenigen scheiden en die onheil op aarde stichten, dezen zijn de verliezers.

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 08:36

 

Een goede kans dat ik hem daar waarschijnlijk nog tegen kom.

als Allah swt. het wilt, maar dat moet dan wel toevallig zijn wand er zijn

3 soorten mensen,

2soorten poorten

en elke poort heeft appart 7 lagen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 08:32
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

" Zekers te weten!!!! Er zijn namelijk maar 2 soorten mensen...Goede en Slechte mensen of wou jij beweren van niet. "

Ja natuurlijk beweer ik van niet. Er zijn 3 soorten mensen.

Groep 1: Mu'mien(mensen die geloven volgens de islamitische wetgeving)

Groep 2:Munafiek(mensen die ZEGGEN dat ze geloven volgens de islamititsche wetgeving maar niet geloven)

Groep 3:Kafier(mensen die niet geloven in de islamitsche wetgeving)

Groep 3 kan je onderverdelen in a en b.

Groep 3a: Kafier(mensen die gewoon niet-gelovig zijn)

Groep3b:Ehl-kitap(mensen van de eerdere boeken zoals christenen en joden van vandaag de dag.)

Zo lekker ingewikkeld...

Groep 3b zijn gelovigen,zij volgen een andere weg tot Allah met als doel de zelfde poort. In alle geloven zijn de wetten van God terug te vinden.

Je kan nog zo hoog en zo laag springen als je wil.

Naar Allah gaan de goede mensen en naar Satan de slechte.

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 08:26

Salamoen Aleykoem

" Zekers te weten!!!! Er zijn namelijk maar 2 soorten mensen...Goede en Slechte mensen of wou jij beweren van niet. "

Ja natuurlijk beweer ik van niet. Er zijn 3 soorten mensen.

Groep 1: Mu'mien(mensen die geloven volgens de islamitische wetgeving)

Groep 2:Munafiek(mensen die ZEGGEN dat ze geloven volgens de islamititsche wetgeving maar niet geloven)

Groep 3:Kafier(mensen die niet geloven in de islamitsche wetgeving)

Groep 3 kan je onderverdelen in a en b.

Groep 3a: Kafier(mensen die gewoon niet-gelovig zijn)

Groep3b:Ehl-kitap(mensen van de eerdere boeken zoals christenen en joden van vandaag de dag.)

Zo lekker ingewikkeld...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 06:46
In eerste instantie geplaatst door malikah

 wat grappig ik lig helemaal krom als ik die opmerkingen lees whahahha ja ga maar gewoon naar de hel whahahaha
Een goede kans dat ik hem daar waarschijnlijk nog tegen kom.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 06:06
 wat grappig ik lig helemaal krom als ik die opmerkingen lees whahahha ja ga maar gewoon naar de hel whahahaha
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 05:33
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door malikah

salemaleykoem

wie weet als Allah swt. het wilt kunnen zelfs ruud, anne of kimmie nog een heldermoment krijgen, hoewel jij en ik dat niet zouden verwachten.

wa aleykoem salaam zuster

Beetje vreemd....Men treft in het hiernamaals zowel Joden,Christenen,Moslims en anders gelovigen aan.Maar dat bereik ik pas als ik moslim wordt zie ik het zo goed?

Nee hoor, je hoeft geen moslim te worden, ga toch gewoon naar de hel!

Grapje!

Het zit zo Ruud,

De eerste gelovigen van de Joden en Christenen gaan ook naar het paradijs met Allah's wil (de goede getuigen van de profeten toen ze leefden).

En mensen die het bericht van Allah niet bereikt heeft en dus nog onwetend zijn gaan misschien met Allah's wil naar het paradijs.

Mensen die verstandelijk gehandicapt zijn gaan met Allah's wil naar het paradijs.

Zo kan er nog veel meer met Allah's wil.

 

En zuster Madeleine en zuster Siebeline ook.Zij hebben hun heele leven aan God en het onderwijzen van kinderen gegeven.Daarna hebben zij al hun verdiende loon aan de armen gegeven.Zij waren geen materialisten die auto's bezitten maar waare Christenen
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 05:13
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door malikah

salemaleykoem

wie weet als Allah swt. het wilt kunnen zelfs ruud, anne of kimmie nog een heldermoment krijgen, hoewel jij en ik dat niet zouden verwachten.

wa aleykoem salaam zuster

Beetje vreemd....Men treft in het hiernamaals zowel Joden,Christenen,Moslims en anders gelovigen aan.Maar dat bereik ik pas als ik moslim wordt zie ik het zo goed?

men zal iedereen in het hiernamaals (dag des oordeels) treffen, Allah zal niemand vergeten uit zijn graf tot leven op te wekken, ongeacht zijn geloof !

Goed zo broeder

 

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 05:12
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door malikah

whahaha nee als je gelooft in Allah swt. en dat mohammed saws. zijn boodschapper is, en je aan de voorschriften van god houd!

 

Vind je het goed als ik het dan bij God en Jezus houdt,we hebben het dan over dezelfde God en ieder een eigen boodschapper.

Dat mag ook beste Ruud.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 05:11
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

In eerste instantie geplaatst door Nordthiad

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

(...) Allah weet alles. (...)

Een God weet misschien alles, maar mensen nadrukkelijk *niet*. De wijze waarop mensen hun geloof belijden is dan ook de uitleg die mensen er zelf aan geven. Pas als je aan de hemelpoort staat kom je er achter of je belijdenis inderdaad de juiste was. Het is dan toch vrij normaal om kritisch te zijn tegenover de menselijke uitleg en dus ook je eigen uitleg van het geloof, SoldierOfAllah?

Ik dacht het niet!

Als je dat pas dan moet weten, wat voor zin heeft het dan?

En wat ben jij nou? Christen, katholiek,...?

Allah heeft rekening gehouden,met de verschillen die mensen onderling hebben.Daarom zijn er meerdere wegen,via meerdere godsdiensten.Wel is het zo dat in die verschillen belangrijke regels overeenkomen.Leg de boeken maar eens naast elkaar en zoek naar de overeenkomsten.Heel veel mensen kijken naar de verschillen en maar weinig naar de overeenkomsten.

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 05:11
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door malikah

salemaleykoem

wie weet als Allah swt. het wilt kunnen zelfs ruud, anne of kimmie nog een heldermoment krijgen, hoewel jij en ik dat niet zouden verwachten.

wa aleykoem salaam zuster

Beetje vreemd....Men treft in het hiernamaals zowel Joden,Christenen,Moslims en anders gelovigen aan.Maar dat bereik ik pas als ik moslim wordt zie ik het zo goed?

Nee hoor, je hoeft geen moslim te worden, ga toch gewoon naar de hel!

Grapje!

Het zit zo Ruud,

De eerste gelovigen van de Joden en Christenen gaan ook naar het paradijs met Allah's wil (de goede getuigen van de profeten toen ze leefden).

En mensen die het bericht van Allah niet bereikt heeft en dus nog onwetend zijn gaan misschien met Allah's wil naar het paradijs.

Mensen die verstandelijk gehandicapt zijn gaan met Allah's wil naar het paradijs.

Zo kan er nog veel meer met Allah's wil.

 

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 05:04
In eerste instantie geplaatst door Nordthiad

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

(...) Allah weet alles. (...)

Een God weet misschien alles, maar mensen nadrukkelijk *niet*. De wijze waarop mensen hun geloof belijden is dan ook de uitleg die mensen er zelf aan geven. Pas als je aan de hemelpoort staat kom je er achter of je belijdenis inderdaad de juiste was. Het is dan toch vrij normaal om kritisch te zijn tegenover de menselijke uitleg en dus ook je eigen uitleg van het geloof, SoldierOfAllah?

Ik dacht het niet!

Als je dat pas dan moet weten, wat voor zin heeft het dan?

En wat ben jij nou? Christen, katholiek,...?

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2005 om 05:02
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Beste Kimmie,

(Ik reageer zelf ook maar even).

Het is gewoon een feit dat Islam perfect is. Of je dat nu wil geloven of niet, Dat is gewoon zo. En by the way, Het is juist de enige religie die in sterke mate toeneemt. Dus het is zeker geen menig van slechts weinigen dat de Islam perfect is. Het is ook helemaal geen mening, Het is gewoon een feit :) . Met andere woorden: De meerderheid vindt juist wel dat de islam perfect is..en de minderheid niet ;)

Groetjes,

Ni3met

Gelijk heb je zuster

Masha Allah.

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 12:43

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

(...) Allah weet alles. (...)

Een God weet misschien alles, maar mensen nadrukkelijk *niet*. De wijze waarop mensen hun geloof belijden is dan ook de uitleg die mensen er zelf aan geven. Pas als je aan de hemelpoort staat kom je er achter of je belijdenis inderdaad de juiste was. Het is dan toch vrij normaal om kritisch te zijn tegenover de menselijke uitleg en dus ook je eigen uitleg van het geloof, SoldierOfAllah?

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.