Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

gedeleted

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mademoiselle Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mademoiselle Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: gedeleted
    Geplaatst op: 01 maart 2005 om 04:06

 

 

 

 

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 05:31

Salaam moealykum zuster

Als het een oprechte en eerlijke oproep met de juiste intentie is er volgensmij er niks op tegen. In de tijd van onze profeet werden vaak mensen gekopeld via een tussen persoon. Waarschijnlijk oomdat zommmige mensen heel verlegen zijn om als ze iemand zien aan te spreken. of ze zijn bang dat ze afgekaferd worden door bepaalde dames die leiver iemand verschut zetten. maar ja soms is het terrecht als ik kijk hoe sommige jongens meisjes aanspreken.

Ik wou eigenlijk ook z'n oproep plaatsen maar durfde niet zo ben blij dat jij het et gedaan hebt.

De oproep is voor een vriend van mij die nederlander is die pas geleden moslims is geworden. Hij is een heel mooie jongen zit nog op school. Hij wil heel graag iemand leren kennen. Hij wil ook graag iemand leren kennen maar hij vind het heel moeilijk nu hij moslim is geworden. Ik heb tegen hem gezegd alles is voor bestemd als er iemand is voor jou dan zul je haar wel tegen komen.

Maar toch wil ik hem een beetje helpen. der is niks op tegen om via een forum elkaar te leren kennen zolang er maar grenzen zijn

Zo is de islam er zijn dingen die je kunt doen maar voorals is een grens vast gesteld in hoever je kunt gaan.

of via msn kontackt maken met iemand. zolang het maar niet afleid van aanbidding. je hebt mensen die vergeten salah en zitten vast geklamd achter de msn.

Ik weet niet of het verstandig is om zijn msn adres hier te plaatsen maar ik wacht wel hoe de reacties zijn van de broeders. voor de zuster die oppervlakkig zijn hij is echt een mooie jongen maschalah. (voor de viezerikken hier op de site in de islam mag je best iemand mooi vinden van de zelfde geslacht alleen wij zeggen er achter macha'�llah)

Jammer zuster dat het een broeder is want ik ben ook opzoek naar een zuster die heel veel van de islam houdt.

Salaam moealykum  

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
mademoiselle Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mademoiselle Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 06:16

Dank je wel Azajamal voor je reactie. Ik hoop dat de Nederlandse broeder een dame zal vinden met wie hij verder kan.

Salaam

 

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 06:23

Salam Aleikum,

Hmmmm.........
Ik heb hier zo mijn bedenkingen over
Lees aub de topic 'liefde via msn' djazakallahu ghairan.
Het is hard, maar waar

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
mademoiselle Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mademoiselle Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 06:28

Voor alle duidelijkheid. Met betrekking tot mijn verzoek zal het contact niet via MSN gaan. Het is de bedoeling dat de zuster en de broeder in kwestie elkaar ontmoeten zoals de islam het ons heeft voorgeschreven. Zolang er een derde (mahram) bij is zal het geen moeilijkheid zijn om met de juiste niyya elkaar de mogelijkheid te geven een inzicht te krijgen in elkaar.

Het mag toch niet zo zijn dat er geen mogelijkheid is om twee mensen aan elkaar voor te stellen die in eerste instantie wildvreemden voor elkaar zijn. De intentie is trouwen en geen relatie aangaan. Moge dat duidelijk zijn.

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 06:35

Oegty ik hoop dat je het berichtje hebt gelezen, dan weet je dat het niet alleen over msn gaat maar om verschillende wegen om de juiste partner te kiezen, wat lang niet altijd goed afloopt.

Niet dat ik jouw manier van doen in twijfel neem, Allah ziet en weet alles.
ik wens de broeder veel succes met het vinden van zijn juiste sleutel naar Janah incha Allah. moge Allah hem bijstaan ameen.

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
mademoiselle Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mademoiselle Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 06:40

Shoekran ya oegt. Ik besef heel goed dat het tegenwoordig vaak zo gaat dat mensen er uiteindelijk slechter van worden en dat je niet kan weten wat de intentie is van de ander persoon. Ik onderken het probleem en hoop dat ieder eerst dubbel nadenkt voordat hij/zij ergens aan begint.

Deze broeder probeert dit inderdaad te voorkomen door een zuster niet aan te spreken. Dat durft hij niet om haar niet een verkeerde indruk te geven. Tegelijk wil hij wel verder komen en dus zal iemand een tussenweg moeten vinden.

Nogmaals bedankt voor je doe3a. Amien.

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 11:44

Assalamoe alykoem,

Zijn er ECHT GEEN zusters in de omgeving ?

Verder moge Allah ons moslims het gemakkelijk maken bij het vinden van een moslimbroeder/zuster, waarmee het geloof compleet wordt...amien

wassalamoe alykoem,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 11:51
Assalaamoe Alaikoem.

Vooral na het lezen dat het om een Nederlandse broeder gaat heb ik meer begrip voor deze topic. InshAllah gaat het hier om een goede broeder die zijn vrouw goed zal behandelen.
En dat hij InshAllah een goede, gelovige vrouw zal trouwen.

Indien deze broeder een reactie van een zuster krijgt, laat hem InshAllah salaat-ul-Istagara verrichten.

Wa Alaikoem Salaam

Abou Khattab/Nak4life
Terug naar boven
mademoiselle Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mademoiselle Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 11:56

In mijn oproep gaat het niet om een Nederlandse broeder. In de oproep van Azajamal wel.

 

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 12:16
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Salaam moealykum zuster


Als het een oprechte en eerlijke oproep met de juiste intentie is er volgensmij er niks op tegen. In de tijd van onze profeet werden vaak mensen gekopeld via een tussen persoon. Waarschijnlijk oomdat zommmige mensen heel verlegen zijn om als ze iemand zien aan te spreken. of ze zijn bang dat ze afgekaferd worden door bepaalde dames die leiver iemand verschut zetten. maar ja soms is het terrecht als ik kijk hoe sommige jongens meisjes aanspreken.


Ik wou eigenlijk ook z'n oproep plaatsen maar durfde niet zo ben blij dat jij het et gedaan hebt.


De oproep is voor een vriend van mij die nederlander is die pas geleden moslims is geworden. Hij is een heel mooie jongen zit nog op school. Hij wil heel graag iemand leren kennen. Hij wil ook graag iemand leren kennen maar hij vind het heel moeilijk nu hij moslim is geworden. Ik heb tegen hem gezegd alles is voor bestemd als er iemand is voor jou dan zul je haar wel tegen komen.


Maar toch wil ik hem een beetje helpen. der is niks op tegen om via een forum elkaar te leren kennen zolang er maar grenzen zijn


Zo is de islam er zijn dingen die je kunt doen maar voorals is een grens vast gesteld in hoever je kunt gaan.


of via msn kontackt maken met iemand. zolang het maar niet afleid van aanbidding. je hebt mensen die vergeten salah en zitten vast geklamd achter de msn.


Ik weet niet of het verstandig is om zijn msn adres hier te plaatsen maar ik wacht wel hoe de reacties zijn van de broeders. voor de zuster die oppervlakkig zijn hij is echt een mooie jongen maschalah. (voor de viezerikken hier op de site in de islam mag je best iemand mooi vinden van de zelfde geslacht alleen wij zeggen er achter macha'�llah)


Jammer zuster dat het een broeder is want ik ben ook opzoek naar een zuster die heel veel van de islam houdt.


Salaam moealykum



ja, zeker ben jij die broeder(ha ha) en als je het serieus wil aanpakken, skip dat msn gebeuren dan
Terug naar boven
moslima255 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima255 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2005 om 14:40

Salaam ailekum wa rahmatullah

Ik ben benieuwd of deze broeders een goede moslima hebben gevonden?Zo niet dan ken ik een goede moslima die graag met een goede broeder wil trouwen.Dit geldt ook voor de nederlandse broeder

Gair inscha allah

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2005 om 16:29

salaamo3alaikom sob7analaah  ik zie de naam van onze broeder staan nak4life

ik hoop ooit dat hij terug komt op het forum   moge allah hem helpen en belonnen waar hij ook is  maschalaah was een goede broeder. sorry hier ging het niet iover maar dit is de eerstekeer dat ik zijn naam tegen kom op het forum.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
hoeda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hoeda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2005 om 16:07

Assalaam alaikoem

 

Ik ken ook een goede moslima zuster die graag wil trouwen met een moslim broeder.

 

 

 

Wassalaam alaikoem

Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 08:14
asalamoe alaykoem broeders en zusters,

ik ben 16 jaar(k denk niet aan trouwen ofso) maar ik wil graag een antwoord op de vraag: wrm mag je als je zeker weet dat je met diegene gaat trouwen geen relatie hebben je gaat niet iets doen ofso maar gewoon eigenlijk eerste elkaar leren kennen en dan trouwen want stel je voor dat je het eigenlijk niet so met elkaar goed kan vinden dan krijg je problemen maar even terug op de vraag wrm mag het niet???
ik hoop dat iemand hier er meer over weet...
alvast bedankt!

masalam broeders en zusters XxX
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 12:09



Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Almuslima,


-- Hallo, voor de overige --

wrm mag je als je zeker weet dat je met diegene gaat trouwen

Je kunt niet 100% zeker weten met wie je gaat trouwen.

In de tussentijd zou er nog van alles kunnen gebeuren.

Je zult inchaAllaah gaan trouwen met degene die mektab voor je is.

Alleen Allaah soebhana wa ta3ala weet wie voor jou de ware zal zijn InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Agie_Jamal538 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Agie_Jamal538 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2005 om 11:56

Assalaammoualaikoum warahmatoulahi wabaraktouh,

Moge allah jullie allen (voor degenen die nog niet getrouwd zijn) een perfecte (insha-allah) partner geven. Ik hoop echt dat iedereen die zeer serieus is een levenspartner zal vinden.

Wallahi ik vind het moeilijk om ook iemand te vinden, ik heb ook gezocht en rond gevraagd maar helaas er was altijd wel wat, of de zuster wilde nog haar studie afmaken of ze vond dat we allebei te jong waren. Wat ik eigenlijk een beetje raar vind is dat veel moslimas denken dat ze hun studie niet mogen afmaken nadat ze getrouwd zijn, hierover zou ik wel reacties willen horen van de broeders en zusters.

Ik heb ook gemerkt dat veel mensen bang zijn over de geschiedenis van de jongen/meisje, maar ja............terecht toch......kijk maar wat je op straat ziet......wallahi laatst heb ik serieus gehuild toen ik zag hoe een jongen en een meisje(moslima)  op centraal station gewoon openlijk zaten te zoenen en aan elkaar zaten.........wallahi toen werd ik woedend en er liep een traan in mijn ogen....Ik ben bang dat zulke taferelen steeds meer ertoe zullen leiden dat moslims elkaar minder zullen vertrouwen. En waar waarschijnlijk veel moslims/moslimas de dupe van zijn.

Moge allah ons  allen beschermen en leiden tot siraat al moestakiem

Wasalaammoualaikoum warahmatoualahi wabaraktouh.

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2005 om 12:22

Aminnnnnnnnnnnnnnnnn inshAllahhhh!!!!!!!!!!!!!

Echt te erg wat er tegenwoordig gebeurt, je word er natuurlijk wantrouwig door.

El Gair inshAllah...Sorry ik praat niet over het onderwerp waar ik over zou moeten praten......

Moge Allah swt inshAllah al mijn broeders en zusters, de juiste levenspartner schenken, opdat ze inshAllah heel gelukkig worden met elkaar!!!!

En alles gebeurt zoals Allah sobhanahoe wa ta3la dat wilt!!!

Ik hou van jullie allen omwille van allah sobhanahoe wa ta3la.

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2005 om 12:27

(daar ben ik weer hihi)

In eerste instantie geplaatst door almuslima

asalamoe alaykoem broeders en zusters,

ik ben 16 jaar(k denk niet aan trouwen ofso) maar ik wil graag een antwoord op de vraag: wrm mag je als je zeker weet dat je met diegene gaat trouwen geen relatie hebben je gaat niet iets doen ofso maar gewoon eigenlijk eerste elkaar leren kennen en dan trouwen want stel je voor dat je het eigenlijk niet so met elkaar goed kan vinden dan krijg je problemen maar even terug op de vraag wrm mag het niet???
ik hoop dat iemand hier er meer over weet...
alvast bedankt!

masalam broeders en zusters XxX

Zoals een zuster al had verteld, hoe weet jij 100% zeker, dat jij met die jongen gaat trouwen???

Alleen Allah sobhanahoe wa ta3ala weet wie jou partner voor het leven gaat worden.

Als jij contact houd met een jongen op zo�n manier die haram is voor jou. Dan kan de sjeitan daartussen komen, die jou allemaal dingetjes in jouw oren gaat fluisteren.

Dan denk je op een gegeven moment, hey, het kan toch geen kwaad, een kusje, wat is daar nou weer mis mee. En zo gaat het verder. Van een kusje naar iets groter!! Moge Allah swt ons allen daartegen beschermen inshAllah!!!

Dus vandaar mijn zuster, pas goed op, de duivel kan heel erg verleidelijk zijn, waardoor jij fouten gaat maken. En dat is niet de bedoeling.

Je bent nog jong, maar als je wilt trouwen, dan moet je trouwen, hou het niet bij een relatie!!!

Hoop dat je het een beetje begrijpt.

Gair inshAllah, je zuster in de islam.

Wa salamoe 3alaikoem warahamtoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 11:16
asalamoe alaykoem,
ja zuster je hebt echt gelijk dan ga je zeggen jah een kusje kan geen kwaad en dan word het steeds groter en groter en voor je het weet ben je je ....kwijt. Je hebt echt helemaal gelijk zuster we moeten opletten dat jongens ons niet in de maling nemen . Ik hoop dat Allah ze op het rechte pad brengt inshallah!!!
masalama broeders en zusters.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.