Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mag een vrouw een man op zijn slechte dad

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mag een vrouw een man op zijn slechte dad
    Geplaatst op: 13 april 2005 om 09:17

salemaleykoem

ik had een vraag mag een vrouw een man op zijn slechte daden wijzen?

in dit geval bedoel ik een man die al door vele moslims op zijn daden is gewezen maar ik heb het gevoel dat mensen hem niet goed benaderen en wil het ook zo graag een keer proberen,

alleen is dit toegestaan? eventueel met nirqaab?

wa aleykoem salem

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 09:31

Salaam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

Sub7anallah...

Ja natuurlijk mag dat wel.
We zijn er om elkaar te behoeden van het slechte en te leiden met behulp van Allah naar het goede.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 09:43

Assalaam Aleikoem,

Het is gevaarlijk om zomaar meningen zonder dalil te plaatsen. Hier moeten we echt voorzichter mee zijn insha'Allah.

Ik had het volgende eens gelezen op al-yaqeen:

Mag ik als vrouw zijnde een man uitnodigen naar de Islam?

Vraag & antwoord

Vraag:

Mijn buurjongen bidt niet en ik, als vrouwzijnde, wil hem graag adviseren te beginnen met het gebed. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Vraag ontvangen op 15 maart 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Beste zuster, laat dit beter over aan een man. Of stuur ons zijn adres en dan sturen wij hem wat folders met adviezen over het belang van het gebed. Pas ervoor op dat je hiermee allerlei problemen op de hals haalt en houd je slechts bezig met het verrichten van dacwah onder zusters.

 

En Allah weet het beter.

Sheich Fawaz Jneid

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 10:29
In eerste instantie geplaatst door malikah

ik had een vraag mag een vrouw een man op zijn slechte daden wijzen?

Salaam Aleikum,

Het is maar net hoe je het interpreteerd.
Natuurlijk mag een vrouw een man aanspreken op zijn daden, indien hij een mahram is.

Het is beter om als een man die geen mahram is te willen aanspreken op zijn daden, je een ander man inschakelt, die met hem kan praten

De mens is zwak en Allah weet het beste

wasalaam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 12:49

Assalaam Aleikoem,

Klopt oeghtie Jaseena. Het ligt er dus aan of de man een mahram is. Ik nam aan v niet en jij v wel. Masha Allah daarom 2 goede antwoorden.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.079 seconden.