Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

nederlandse soldaten irak

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: nederlandse soldaten irak
    Geplaatst op: 08 november 2005 om 04:55

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabaraktoe zusters en broeders,

Wat denken jullie over de inzet van de nederlandse troepen. ik weet dat een bezetting nooit goedgepraat kan worden. Als je deze nederlandse soldaten ziet..ze lopen met hun wapens gericht naar de grond..en praten met de burgers..er zullen wel wat misbruikers tussen zitten, maar dat heb je bij iedere volk.

wat denken jullie moslims erover? Zien jullie de nederlandse troepen vooral aan als bezetters en dus volgers van Amerika of vooral dat ze de vrede willen handhaven??

Wa salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabaraktoe

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 05:12
In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabaraktoe zusters en broeders,

Wat denken jullie over de inzet van de nederlandse troepen. ik weet dat een bezetting nooit goedgepraat kan worden. Als je deze nederlandse soldaten ziet..ze lopen met hun wapens gericht naar de grond..en praten met de burgers..er zullen wel wat misbruikers tussen zitten, maar dat heb je bij iedere volk.

wat denken jullie moslims erover? Zien jullie de nederlandse troepen vooral aan als bezetters en dus volgers van Amerika of vooral dat ze de vrede willen handhaven??

Wa salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabaraktoe

Sallem alleikoum wa rahmatoelilahoe wa barakatoehoe aghie fie lah

Om eerlijk te zijn kan ik niet in hun harten kijken maar mijn mening is niet dat ze de vrede willen handhaven maar nogmaals Allah oe a3lam, laat hun aan Allah over die weet wat in hun harten is.

Wa sallaam alleikoum wa rahmatoelilahoe wa barakatoehoe

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 05:16

asalaamo3alaikom war7matolaahwabarakatoho 

weg daar ze volgen bezters onderdrukkrs verkrachters  ze gehoorzamen hen .

dus ik vind dat iedere soldaat meedeschuldig is aan elke verkrachting en moord en onderdrukking.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yarem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2005 om 11:36

ik zie hen als vredehandhavers niet als bezetters. trouwens volgens mij zitten we niet eens meer in Iraq. (Nederlandse leger)

@taqwaa: je kunt niet het Nederlandse leger de schuld geven van de dingen die jij noemt, diegene die zulke dingen doet is daar schuldig aan en moet daarvoor bestraft worden. Ik begrijp eigelijk ook niet waarom er bepaalde groeperingen die de ''bezetters'' willen verdrijven zich opblazen in moskee's... en daarbij onschuldigen vermoorden...

Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2005 om 11:58

Asalaam Aleikum,

Ik ben het eens met zuster taqwaa....de nederlandse militairen hebben daar niks te zoeken. Zal ook geen medelijden met ze hebben als ze daar verliezen zullen lijden. AmeriKKKa wilt de grote taart en nederland hoopt op de kruimeltjes. Niks vredesmacht...het nederlandse leger maakt deel uit van een bezettingsmacht.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2005 om 12:11

Ik vind dat een aantal moslims hier wel een erg grote vereenvoudiging maken van de werkelijkheid.

Als ik in dezelfde grove bewoordingen omga met moslims in nederland, dan zou ik, jullie lijn doortrekkende, ook kunnen stellen dat jullie in Nederland niks te zoeken hebben. De islam heeft immers in Nederland niks te zoeken.

Op het moment van typen, valt me de absurditeit van mijn woorden, echter ook jullie woorden op.

Ik ben ervan overtuigd dat de Nederlandse soldaten daar, ondanks dat ik tegen hun aanwezigheid was, als vredesmacht hun werk hebben gedaan. De verhouding tussen de nederlanders het de plaatselijke bevolking was ook redelijk goed te noemen.

De moslims die het felst gekant zijn tegen de aanwezigheid van de westerse legers zijn de soennieten. Niet de sjiietten, niet de koerden. Slechts een kleine minderheid wil de buitenlandse troepen weg hebben.

Ik vind het ook enigzins vreemd dat de soennieten zo fel gekant zijn tegen de aanwezigheid van buitenlandse troepen. Mijn laatste nieuws uit Najaf is dat de sjiieten zich massal aan het bewapenen zijn. Het wordt bijltjesdag in Irak als de buitenlandse troepen nu verdwijnen. En weet wel beste soenniet, de soennieten vormen slechts 20% van de iraakse bevolking.

En Chrissie, gedraag je. Gebruik argumenten om je mening te geven en krakeel er niet alleen maar op los.

gr. PPPP

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.