Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

zwanger en willen trouwen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
moslimaatje25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaatje25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: zwanger en willen trouwen
    Geplaatst op: 06 januari 2006 om 12:20

salaam alejkoem allemaal!!!!

wat zegt de islam over het trouwen terwijl die persoon zwanger is?de twee mensen weten nu wel dat ze zinaa hebben gepleegd,en willen het ook toegeven,maar ze willen het ook goed doen en trouwen. Ze houden veel van elkaar en hebben 6jaar relatie,allebei moslim.

hier een stuk waarbij staat dat het wel kan,deze kont van een Sheikh, dus ook een geleerd iemand,alleen kan er niemand me een antwoord er op geven, het is wel in het engels:

Zina, Pregnancy & Then Marriage?
Answered by Shaykh Faraz Rabbani

If a lady is has premarital relations with her husband to be and is pregnant before her marriage- is the marriage still valid? Is there anything specific suggested for repentance in this case?

Walaikum assalam,

The premarital relations would not affect the validity of the marriage, if the pregnancy was believed to be from relations with the husband. Otherwise, the lady would be in her waiting period (`idda) until the child is born, and no marriage in this time would be valid.

But, like in the case you mentioned, if a woman marries the person she committed zina with and is pregnant from, then the marriage is valid.

Sincere repentance is called for from both parties. There have been several articles on repentance on the Hanafi List. You can find these in the archives: http://www.sunnipath.com

And Allah alone gives success

Wassalam,
Faraz Rabbani

 

shokran, ik hoop dat ik een antwoord krijg

 

Terug naar boven
moslimaatje25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaatje25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 12:47
niemand???????
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 12:49

Salaam alaikom,

volgens mij mag het kind zoiezo de naam van de vader niet dragen. mischien dat je bij de onderwerp zina kijkt. want daar staat vaak info bij met bewijs.

wasalaam

Terug naar boven
moslimaatje25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaatje25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 12:52

maar mogen ze trouwen als de vrouw zwanger is? ik denk dat de sheikh het niet voor niks zegt?

en als ze getrouwd zijn dan lijk het me logisch dat het kind wel de naam van de vader mag dragen,of niet?

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 12:56

wat ik heb gehoord bij moskee eltawheed

is dat ze pas mogen trouwen na geboorte van het kind. en dat is bedoelt dat de haram niet wordt beloond. en over de naam, wat ik weet, ik heb alleen nu niet de tijd om de links te zoeken(mischien dan een broeder of zuster dit kan doen)  is dat kind nooit en nimmer de naam van de vader mag nemen.

het is een grote probleem, omdat het hoe dan ook je hele leven blijft achtervolgen. dus ga je met een haram manier beginnen of ga je het oprecht en proberen te verbeteren, dan nog zul je je moeten neerleggen bij de regels.

wasalaam

Terug naar boven
moslimaatje25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaatje25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 13:01

bedankt voor je antwoord Prayer,

dat heb ik ook gehoord dat ze pas na de geboorte mogen trouwen,maar toch vind ik het vreemd dat de sheikh dan zoiets schrijft als het niet zou kloppen.toch?

en de achternaam,bedoel je dat het kind de achternaam van de vader niet mag aannemen omdat ze niet getrouwd zijn of omdat het gewoon nooit gebeurt,? Ik ken zoveel moslim mensen die dat wel doen en daarom begrijp ik het niet zo goed.

shokran

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 13:15

salaam alaikom,

het klopt dat vele dat doen. maar tja dat is aan de persoon. wil je echt vergiffenis vragen of gaat het je meer omd e buitenwereld. vergeet niet dat de daad een van de zwaarste zonde zijn.

de reden dat je de naam niet mag dragen van de vader, is dat je de kind van de harampleger kent. dat betekend natuurlijk niet dat die kind slecht is ofzo. maar dit is wat ik heb gehoord. vooral omdat het een grote zonde is..

maar laten we wel wezen wat maakt het nou uit als men de naam van de moeder toewijst aan de kind, ik bedoel een schande(waar wij vaak aan denken) zal het toch al zijn, aangezien je eerst moet bevallen en een bepaalde duur niet met elkaar mag zijn.

over die site, het is vaak dat fatwas gegeven worden door een sheik,  het is de plicht van de moslim om goed natevragen over zulke gevallen. aangezien er sommige zijn die met de tijd meegaan, zoals de sheik die zei dat je geen hoofdoek hoeft te dragen in europa

Terug naar boven
moslimaatje25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaatje25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 13:22

dat klopt ook wat je zegt,maar ja ik vind ook dat je tegenwoordig van alle antwoorden krijgt die de mensen kunnen verwarren ,ook van de imaams.

maar dan nog een vraagje: er zijn genoeg mensen in de araboische landen,heb ik persoonlijk gezien,dus marokko ,algerie en ook tunesie die ook zinaa hebbe gepleegd ,de familie is achtergekomen dat de vrouw zwanger is en zijn ze dan ook meteen moeten trouwen,dan vraag ik me af hoe dat nou eigenlijk zit,snap je?

shokran

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 13:28

tja... dit is een voorbeeld zoals  er ook voorbeelden zijn over uithuwelijking. dit mag ook niet vanuit islamitische oogpunt.

islam is helder met wat wel en niet mag. de mens is degene die allerlei zwaktes en afleiding gaat zoeken om een bepaalde keuze goed te praten. uiteindelijk moeten ze zelf weten wat ze willen doen, ik bedoel wat er in de hart zit kan allah alleen over oordelen. dus of men spijt heeft of berouw toont het zijn allemaal dingen waar god over oordeeld. alleen kun je als mede moslim hun adviseren in het goede.

wasaalaam

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 04:59
In eerste instantie geplaatst door moslimaatje25

deze kont van een Sheikh

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
moslimaatje25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaatje25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 13:00
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door moslimaatje25

deze kont van een Sheikh

AMIER,

Iedereen kan een foutje maken met typen,ook ik,wel een beetje kinderachtig dat je dat zo doet,want degenen die het heeft gelezen weet dat het niet de bedoeling is ,maar jij blijkbaar nog niet...,maar ja,moet je helemaal zelf weten.ok?

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 13:11

AMIER,

Iedereen kan een foutje maken met typen,ook ik,wel een beetje kinderachtig dat je dat zo doet,want degenen die het heeft gelezen weet dat het niet de bedoeling is ,maar jij blijkbaar nog niet...,maar ja,moet je helemaal zelf weten.ok?

ach hij zal het wel niet zo bedoelen, maar het is idd beetje kinderachtig om er op te hameren. Amier weet dat ie verkeerd zit

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 13:50

Gewoon een grapje, stelletje zuurpruimen... anders had ik er wel een  bijgezet ipv een . Ik maak zelf ook zo vaak typfouten, omdat ik maar met twee vingers kan typen en het altijd erg snel probeer te doen.

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:02
wuhahaha
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:04

Gewoon een grapje, stelletje zuurpruimen... anders had ik er wel een  bijgezet ipv een . Ik maak zelf ook zo vaak typfouten, omdat ik maar met twee vingers kan typen en het altijd erg snel probeer te doen.

Amier.

 

Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:06
  hihihihi
Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:06
Van deze Onderwerp snap ik er helemaal niks van ...
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:07
Asmae*.*
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Geslacht: vrouw
Locatie: Nederland
Berichten: 6

Status is Online
Geplaatst op: 07 januari 2006 om 21:06 | IP Genoteerd Rapporteer bericht Quote *.*Asmae*.*

  hihihihi

 

hiihihihi bedankt voor je leerzame bijdrage asmae

Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:08
Graag Gedaan
Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:09

Deze topic zie je ook  maar niet elke dag

 

maar goed...

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:55
In eerste instantie geplaatst door moslimaatje25

salaam alejkoem allemaal!!!!

wat zegt de islam over het trouwen terwijl die persoon zwanger is?de twee mensen weten nu wel dat ze zinaa hebben gepleegd,en willen het ook toegeven,maar ze willen het ook goed doen en trouwen. Ze houden veel van elkaar en hebben 6jaar relatie,allebei moslim.

hebben ze wel een erg grote fout gemaakt ! al 6 jaar relatie waar zaten hun hersenen !

hier een stuk waarbij staat dat het wel kan,deze kont van een Sheikh, dus ook een geleerd iemand,alleen kan er niemand me een antwoord er op geven, het is wel in het engels:

Zina, Pregnancy & Then Marriage?
Answered by Shaykh Faraz Rabbani

If a lady is has premarital relations with her husband to be and is pregnant before her marriage- is the marriage still valid? Is there anything specific suggested for repentance in this case?

Walaikum assalam,

The premarital relations would not affect the validity of the marriage, if the pregnancy was believed to be from relations with the husband. Otherwise, the lady would be in her waiting period (`idda) until the child is born, and no marriage in this time would be valid.

But, like in the case you mentioned, if a woman marries the person she committed zina with and is pregnant from, then the marriage is valid.

Sincere repentance is called for from both parties. There have been several articles on repentance on the Hanafi List. You can find these in the archives: http://www.sunnipath.com

And Allah alone gives success

Wassalam,
Faraz Rabbani

 

shokran, ik hoop dat ik een antwoord krijg

 

Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 14:57
Nou  Dat klopt..he he waar waren hun hersenen nou niet dAAR aan zotezien...
Terug naar boven
moslimaatje25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaatje25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:23

salaam

hier wordt iets serieus gevraagd en die mensen hadden ook graag serieus een een antwoord erop gehad.... dat ze fout zaten dat weten we nu wel allemaal,maar jullie zijn niet degenen die mogen beordelen,dat doet Allah(SWT) alleen,er wordt een vraag gesteld,en hun hadden graag fatsoenlijke antwoorden en niet stomme opmerkingen,die kunnen jullie wel thuis laten.

Degene die tot nu toe normale antwoorden gaf is Prayer,waarvoor mijn dank.

Als iemand een mening wil is dat iets heel anders,dan zoeken ze een andere forum om dat er op te zetten,met een andere vraagstelling.

Beslama

 

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:26

salaam

hier wordt iets serieus gevraagd en die mensen hadden ook graag serieus een een antwoord erop gehad.... dat ze fout zaten dat weten we nu wel allemaal,maar jullie zijn niet degenen die mogen beordelen,dat doet Allah(SWT) alleen,er wordt een vraag gesteld,en hun hadden graag fatsoenlijke antwoorden en niet stomme opmerkingen,die kunnen jullie wel thuis laten.

Degene die tot nu toe normale antwoorden gaf is Prayer,waarvoor mijn dank.

Als iemand een mening wil is dat iets heel anders,dan zoeken ze een andere forum om dat er op te zetten,met een andere vraagstelling.

Beslama

 

salaam alaikom zuster,

je hebt helemaal gelijk. l

aten we het houden op dat die gene die onbenullige dingen posten, ze dat doen puur om een status als groupie te krijgen.. 

veel sterkte ermee en mogen ze inshallah keuze maken naar hun imaan.

Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:28

hm lekker boeie wie nu de normale antwoord geeft

Terug naar boven
moslimaatje25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaatje25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:30
In eerste instantie geplaatst door Prayer

salaam

hier wordt iets serieus gevraagd en die mensen hadden ook graag serieus een een antwoord erop gehad.... dat ze fout zaten dat weten we nu wel allemaal,maar jullie zijn niet degenen die mogen beordelen,dat doet Allah(SWT) alleen,er wordt een vraag gesteld,en hun hadden graag fatsoenlijke antwoorden en niet stomme opmerkingen,die kunnen jullie wel thuis laten.

Degene die tot nu toe normale antwoorden gaf is Prayer,waarvoor mijn dank.

Als iemand een mening wil is dat iets heel anders,dan zoeken ze een andere forum om dat er op te zetten,met een andere vraagstelling.

Beslama

 

salaam alaikom zuster,

je hebt helemaal gelijk. l

aten we het houden op dat die gene die onbenullige dingen posten, ze dat doen puur om een status als groupie te krijgen.. 

veel sterkte ermee en mogen ze inshallah keuze maken naar hun imaan.

Bedankt Prayer voor je moeite en je tijd

en inderdaad,laten we die mensen die die onzin verkopen op deze site gewoon links liggen

shokran

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:31

salaam alaikom Asmae,

volgens mij realiseer je het niet... maar je bent op een islamitische site. waarbij we dus met de islamitische gedachte te werk gaan. dus zo eerlijk mogelijk het helpen de moslimsbroeders.zusters.

en idd als je geen advies of antwoord kunt geven dan houdt het op. want ze vroeg hier niet naar je personelijke oordeel.

salaam alaikom

Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:32
heb je het tegen mij Noem namen aub >
Terug naar boven
moslimaatje25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaatje25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:32
In eerste instantie geplaatst door *.*Asmae*.*

hm lekker boeie wie nu de normale antwoord geeft

 

zeker geen moslima,he? of slecht opgevoed als je al zo praat,of gewoon een aandacht trekkertje????

zielig

Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2006 om 15:38

Ehum..Meisje wat kom je hier heilig voor doen...

Slecht opvoeding ?? sorry hoor maar als ik zo met jou praat heeft dat zeker geen invloed op mijn opvoeding praat heel gewoonlijk kun je daar niet tegen aan staat die mooie kruisje daar voor je neus..

Zeker geen Moslima He ? wie ben jij om dat tegen mij te zeggen Of vragen

Als je zo doet tegen een mens trouwens wat doe ik ik geef me mening.ja dat heeft helemaal niks mee temaken over moslima of moslima ja..Als ik een moslima ben betekent niet dat ik aan Moslimaatje 25 respect moet geven Meisje respect moet je verdienen jij toon mij recpect dan toon ik het terug ..Beter hou je vingers in stil stand voordat je ****** typt ik mag zeggen wat ik wil en daar is geen een mens die me kan tegen houden en zeker jij niet...

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.