Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

trouwen en twee culturen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: trouwen en twee culturen
    Geplaatst op: 23 januari 2006 om 16:04
ik heb een vraagje ik ben een nederlands meisje en heb met een marokaanse jongen en als het goed is gaan we binnekort trouwen ik weet dat een marokaanse bruiloft drie dagen duurt en aangezien ik nederlands ben zou ik wel willen weten hoe jullie dat zouden doen als jullie zouden trouwen met iemand van een andere cultuur
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 01:43

Bonjour! :)

Je word gewoon als Marokkaanse beschouwt en doet gewoon zoals het in de Marokkaanse cultuur gaat. :) Je hoort vanaf dan bij de Marokkaanse familie, dus dan behoor je daar ook naar te leven. Klinkt een beetje hard zo, majah.. ;) Het is leuker dan het klinkt denk ik. Maar het is verschillend hoe Marokkanen kunnen trouwen. De ene doet het namelijk op een Islamitische manier (zoals het hoort!) en dat is eigenlijk zo gepiept. Je hebt twee getuige nodig, en 1 waliy (degene die jou hand weggeeft) en dan vraagt de imaam of jullie met elkaar willen trouwen, wat de bruidschat is, en of er nog speciale voorwaarden naast de standaardvoorwaarden zijn, en dan zijn jullie getrouwd. Daarna komt er nog wel een "bruidsmaal" aangezien de profeet Mohammed (saws) dat ook deed. Maar een Marokkaanse (gecultuurde) bruiloft is weer helemaal anders. Ik ben er gelukkig nog nooit geweest, maar heb wel verhalen gehoord. Gewoon 1 groot feest waar superveel geld in gestoken word (verspilt word dus). Meisjes met honderd lagen makeup en van die mooie taksita�s en dan gaan ze wedstrijdje doen wie nou het beste kan dansen. En natuurlijk bergen met eten.. Maar deze dingetjes heb ik maar gehoord hoor. :) En wat ik laatst ook hoorde is dat sommige Marokkaanse mensen (ligt eraan uit welk gebied ze komen volgens mij) als de man en vrouw dan getrouwd zijn, dan komt dus de huwelijksnacht en dan gaan ze naar huis. Maaaar! Dan gaat dus de familie mee, en die gaan beneden zitten wachten, en als man en vrouw dus geslachtsgemeenschap hebben gehad, dan hangen ze het laken (met bloed en andere ranzige ...) buiten zodat iedereen weet wat er gebeurd is. Dus jah, erg veel privacy heb je dan niet ahahaha. Maar dit is niet bij alle Marokkanen volgens mij hoor, want ik hoorde het pas sinds kort. En ik heb ook nog nooit een laken buiten zien hangen gelukkig. :S Maar onze Marokkaanse medeforumleden kunnen je wel een feitelijke uitleg hierover geven, ben namelijk Nederlands.. Maar ik had gewoon even zin om te praten. :P Maar weet je zeker dat je met hem wilt trouwen? Het is voor de rest van je leven he? Zie je hem al voor je met grijs haar en met een wandelstok en zou je hem dan nog steeds bij je willen hebben.. ;) Belangrijke vragen.. Maar succes hiermee.

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 03:24

Asalaam Aleikum,

Ik ben zelf Surinaams en hoop InsaALLAH binnenkort te trouwen met een Marokkaans meisje. Het beste is om het te doen op de Islamitische manier, dus zo weinig mogelijk geld verspillen. Sommige mensen huren hele grote zalen inclusief muziekband, geven ontzettend veel uit aan verschillende bruidsjurken en huren de duurste trouwauto en enz. Allemaal geldverspilling dus. Dat geld kun je beter uitgeven om aan de armen te besteden zodat je er nog beloningen voor krijgt van ALLAH SWT. Mijn advies, hou het simpel, zonder muziek, mannen en vrouwen apart. Als ik binnenkort zal trouwen zullen wij  InshaALLAH eerst voor de Nederlandse en Marokkaanse wet trouwen (wat ik overigens maar als een papieren formaliteit zie) en daarna op zn Islamitisch (de Nikaah) waar wij dus de meeste waarde aan hechten.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 03:27

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakateohoe (indien moslima)

 

Ik ben het niet helemaal met je eens 3khadidjah3. Er zijn genoeg Marokkanen die het absoluut verbieden om te trouwen met een partner die een ander achtergrond heeft. Dus niet-Marokkaans wat dit betreft. Ze doen er alles aan om dit niet te laten doorgaan. Ik wil je nu niet afschrikken maar we moeten niet gaan doen alsof dit de normaalste zaak binnen de Marokkaanse cultuur. Ik heb er geen problemen mee. Als twee mensen van verschillende achtergronden met elkaar willen trouwen, waarom niet.

 

Er zijn er genoeg die er niets op tegen hebben om twee moslims met elkaar te zien met verschillende achtergronden maar zodra het gaat om hun eigen dochter/ zoon dan piepen ze wel anders. Waarom niet iemand binnen de familie? Waarom niet iemand die we kunnen natrekken? Waarom ook geen Marokkaan? De taalbarri�res etc. Ook hiervoor moeten wij onze ogen niet sluiten.

 

Maar goed, even over een Marokkaanse bruiloft:

 

Dit wordt meestal uitbundig gevierd met muziek, band, cameraman/vrouw, fotografen etc. Bepaalde mensen maken er een gemengd feest van. Dus gewoon mannen en vrouwen in 1 zaal zonder schaamte. De anderen doen het apart.

 

Eerste dag is de dag van de �henna�.  Er wordt dan henna aangebracht bij de bruid door een negaffa. (Soort van visagiste.)

 

Tweede dag wordt de bruid opgemaakt, versierd en doet verschillende kledij aan. Dit wordt meestal geshowed als het ware bij de gasten.

 

Derde dag wordt een beetje naar mijn mening rustig gevierd. (tussen de tweede en de derde dag vindt de huwelijksnacht plaats.)

 

Het wachten van de ouders / mensen tot de �daad�  is gebeurd komt nog maar heeeeeeel zelden voor. Het laten zien d.m.v. een doek met bloed (als dat �berhaupt wordt gebeurd) gebeurt ook nauwelijks meer.

 

Ik heb het een beetje globaal uitgelegd. Het kan zijn dat uit andere gebieden in Marokko het er een beetje anders aan toegaat. Dus, dan zul je de reacties hierover nog wel zien ;-)

 

Tot zover mijn informatie.

 

Hoop dat je er wat aan hebt.

 

 

Groetjes,

 

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 14:46
eyy ik ben een afghan
ten 1 zouw ik niet met een ander coltuur trouwen
maar oke doeii
Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 14:48
hoezo niet als die andere ook moslim is geworden
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 11:50
eyy ja als ik weet dat hij echt een moslim woord dan michien wel maar ja oke bye
Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 16:08

In eerste instantie geplaatst door misz-mg

hoezo niet als die andere ook moslim is geworden

 

ben jij al moslim geworden dan? of denk je nog om moslim te worden

 

Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 16:12
ik ben bezig om moslim te worden maar ik wil gewoon nu ff weten hoe andere mensen erover denken en wat voor tips hun mij kunnen geven
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 01:49

Asalaam Aleikum beste misz-mg,

Ik hoop je ooit InsaALLAH te mogen verwelkomen als mijn zuster in de Islam. Verder wil ik je meegeven dat als je ooit InsaALLAH mag trouwen dat je het dan het beste doet zoals de Islam het voorschrijft. Dan wordt je huwelijk tenminste gezegend door ALLAH SWT..

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 09:15
eyy ja maar ik wil zelf niet met een nederlander trouwen maar somig wil wel ik heb ook een nicht die is met een denmarks jongen getrouwt hij is ook moslim gewoorden maar ja oke ik ga van door doei
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 09:21
eyy weetje waroom ten 1 zouw me ouders niet goed vind ten 2 mijn family ook niet ten 3 ik wil zelf echt niet man oke maar ik ga snapje doei
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 17:15

Islam komt voor de meeste mensen maar op de tweede plaats. Ik ken veel moslims die liever hebben dat hun kind trouwt met een ontzettende eikel van de eigen culturele afkomst, dan met een goede moslims van een andere cultuur.

Ik zou op de Laatste Dag niet graag in hun schoen staan.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Imani Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imani Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 19:24

 

misz-mg, ik raad je aan om een heel simpel bruiloft te geven, kost veel minder geld en vooral minder moeite, hoe groot je die bruiloft ook geeft, mensen vinden wel iets om commentaar op te geven. ik spreek uit ervaringen!! besteed je geld nuttig.

hoe een marokkaanse bruiloft verloopt:

(ik ben uit Tanger in marokko)

eerste dag nodig je dichte familie en close friends uit, je handen en voeten worden versierd met henna, er wordt gedanst, uitgebreid gegeten ...etc

tweede dag: er worden iets meer familieleden uitgenodig, meer vrienden, nog steeds thuis, voor de rest is het net als de eerste dag. je handen zien dan mooi, rood/bruin/orange. die worden dan besprenkeld met oranjebloesemwater, en wordt er een traditioneel liedje gezongen (heel triestig) er wordt dan gehuild, normaal gezien, omdat je dan het ouderlijk huis gaat verlaten, van het moment dat het liedje eindigt, begint de muziek terug, en wordt er hevig gedanst ( hahaha wat zijn wij marokkanen toch gek)

derde dag: wordt meestal in een zaal gedaan, sommige doen het thuis, andere verkiezen dan weer een hotel ofzo (gezever vind ik), maar jah allemaal eigen keuze. je wordt fel opgemaakt, lange kledingstukken, hoge hakken, zo word je aan de mensen getoond, dit 3 x. ondertussen krijgen de gasten hapjes en drankjes te verorberen. nadien wordt het hoofdgerecht opgediend, dan het dessert, uiteraard wordt er gedanst, foto's ...etc

dan is er een soort vierde dag, waar de man zijn nieuwe schoonfamilie uitnodigt voor een klein festijn.

moehim dit is de manier waarop wij mensen van Tanger het doen, voor de rest kan ik niet spreken.

ohja ivm het doek laten zien na het geslachtsgemeenschap, verschrikkelijk gewoon. mn nicht is met ene van casa getrouwd, en jah je kunt het al raden, ze stonden met 5 man aan haar deur te wachten. het is nog geen 3 jaar geleden gebeurd. dus .... sterkte

ze zijn niet allemaal zo uiteraard

ik kan het niet blijven zeggen maar een sober feestje onder je dierbaren en op de juiste manier zoals Allah het ons heeft voorgelegd blijft de beste manier.

In ieder geval meisje, al is het niet echt een wauw dag voor de bruid die marokkaanse bruiloft, probeer er toch maar van te genieten

groetjes Imani

wasallaam wahalaykoum

I can carry a burden of pain, but without Allah I'll go insane.
His love is Innocent and Pure something you have never seen before.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 01:28
In eerste instantie geplaatst door islaam_girl

eyy weetje waroom ten 1 zouw me ouders niet goed vind ten 2 mijn family ook niet ten 3 ik wil zelf echt niet man oke maar ik ga snapje doei
Door dit soort dingen zulln de Moslims nooit ��n Ummah worden. Hoe kan je het als ouder nou niet goed vinden dat je kind met een Moslim van een andere nationaliteit trouwt die heeeeeeeeel erg goed zn best doet met betrekking tot zijn geloof maar liever wilt dat je kind trouwt met iemand uit dezelfde cultuur die verder helemaal niks aan geloof doet......Helaas moeten veel Moslims nog leren om dit soort achterlijke culturele gedachtes achter zich te laten en echt eens te gaan leven volgens wat ALLAH SWT ons heeft opgedragen. De profeet Mohamed (vrede zij met hem) heeft toch gezegd dat een arabier niet beter is dan een niet-arabier, of een blanke niet beter dan een zwarte? Heeft ALLAH SWT niet verschillende mensen geschapen zodat wij elkaar zouden leren kennen?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 01:33

Salaam Aleikum,

Mensen moeten gewoon trouwen op de manier zoals het in de Islam beschreven staat... weg met al die muziek en al dat gedans enz enz enz. Krijg je helemaal geen zegeningen voor. Trouw om de tevredenheid van ALLAH SWT te krijgen en niet de tevredenheid van mensen aangezien de mensen zoals al eerder door zuster Imani werdt gezegd toch altijd wel ergens commentaar op zullen hebben, hoe groots je bruiloft ook zal zijn.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 02:01
In eerste instantie geplaatst door Amier

Islam komt voor de meeste mensen maar op de tweede plaats. Ik ken veel moslims die liever hebben dat hun kind trouwt met een ontzettende eikel van de eigen culturele afkomst, dan met een goede moslims van een andere cultuur.

Ik zou op de Laatste Dag niet graag in hun schoen staan.

Wassalam.

...inderdaad broeder.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 02:22
mooi gezegd
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 04:10
In eerste instantie geplaatst door Amier

Islam komt voor de meeste mensen maar op de tweede plaats. Ik ken veel moslims die liever hebben dat hun kind trouwt met een ontzettende eikel van de eigen culturele afkomst, dan met een goede moslims van een andere cultuur.

Ik zou op de Laatste Dag niet graag in hun schoen staan.

Wassalam.

Dat klopt, de meeste traditionale 1e generatie bijv: "marokanen" die hebben liever dat hun dochters met een niet praktiserende marokaan trouwen dan met een praktiserende moslim van een andere nationaliteit. Dit is heel erg, want ze vinden het prachtig wanneer iemand bekeerd tot de islam, maar ze willen niet dat hun dochter trouwt met een moslim van een andere nationaliteit. Het zal wel niet bij alle marokanen zo zijn, maar onder de meeste marokanen is dat wel zo. Het is heel erg en heel erg jammer want moslims zijn moslims of je nou turks, marokaans, surinaams of irakees bent. Het is juist de bedoeling om niet de verschillen te zien bijv huidskleur maar de overeenkomsten namelijk het geloof ISLAM.

Ik vraag me vaak af wat de oorzaak hiervan is, dan kom ik uit op onwetendheid en angst. Onwetendheid heerst erg veel onder oudere 1e generatie marokanen, als je ze ziet of als je met ze over het geloof praat dan denk je machaAllah, maar als het erop aankomt dan merk je dat ze eigenlijk helemaal niks afweten van het geloof. Ik heb vaak heftige discussies met mijn moeder over dit soort onderwerpen, uiteindelijk lopen die discussies alleen maar uit op geruzie. Het is voor hen onbespreekbaar om met een moslim te trouwen van een andere nationaliteit.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 04:53

Ik kan me ergens die angst ook wel voorstellen. Ik ben zelf getrouwd met een vrouw uit een andere cultuur en we hebben in de aanloopperiode voor ons huwelijk heel veel problemen gehad met vooroordelen en tegenwerking, vooral van haar kant (en ik ben nog wel zo'n lieve jongen). Mensen zijn bang dat het huwelijk niet zal werken vanwege de verschillen tussen de man en de vrouw, ze zijn bang voor de vooroordelen die bekend staan over de cultuur van de man / vrouw. En soms (vaak) wordt hetzelfde gedacht over huwelijkskandidaten uit notabene hetzelfde land maar een andere streek of clan. Waar mijn vrouw oorspronkelijk vandaan komt trouwt men praktisch uitsluitend binnen de clan, vooral vrouwen. Toen ik voor het eerst kennis maakte met haar familie, ontmoette ik in drie weken meer familie dan van mezelf in 25 jaar bij elkaar!

Je wil het beste voor je kind/ nicht / neef enz. Als ik aan mijn eigen kinderen denk als ze gaan trouwen insha Allah, dan wil ik ook graag dat alles goed gaat en er niet meer problemen komen dan noodzakelijk. En cultuur is nu eenmaal een hele grote overeenkomst waarbij veel dingen op elkaar afgestemd zijn. Als die culturen al verschillen, hoeveel obstakels zal zo'n echtpaar niet te verwerken krijgen in hun leven met elkaar? Veel.

Ik begrijp die angst dus wel denk ik. Maar die angst is onterecht.

Uit mijn eigen huwelijk kan ik zeggen dat de problemen die mijn vrouw en ik tegenkomen vanwege onze verschillende culturele achtergrond niet meer of erger zijn dan de problemen die we tegenkomen vanwege onze verschillende persoonlijkheden. En soms hangen die twee ook samen: ik ben nogal stipt met tijd, mijn vrouw kijkt niet op een uurtje. Dat is soms best frustrerend als je iets afgesproken hebt om een bepaalde tijd. De oplossing: ik ben wat losser geworden en zij wat strakker. Ik ben wel close met mijn familie, maar niet zo close als mijn vrouw is met haar familie. Dat zorgt soms voor onbegrip als er iets in de familie gebeurt (zoals een overlijden ofzo) waar zij zus mee omgaat en ik zo. De oplossing: ik laat haar de dingen op haar manier beleven en zij mij de dingen op mijn manier. Ik heb niet het idee dat wij meer of moeilijkere problemen hebben dan het doorsnee mono-culturele huwelijk.

Ook als ik kijk naar andere multi-culturele huwelijken zie ik dat juist in die gezinnen heel bewust en goed met problemen en struikelblokken wordt omgegaan, misschien nog wel meer dan in mono-culturele huwelijken. Juist door de culturele verschillen leren de beide partners goed te relativeren en tolerant en flexibel te zijn, en dat is noodzakelijk voor ieder goed huwelijk! En communicatie is de sleutel.

Het is ook gewoon leuk om een andere cultuur echt goed te leren kennen, en soms zie je vooroordelen bevestigt en soms niet, maar je leert wel dat alle mensen gewoon mensen zijn met exact dezelfde emoties en gevoelens, en dat cultuurverschillen nooit zo groot zijn dat het de verschillen in mens-zijn overschaduwt. We bloeden allemaal rood, we zijn allemaal verdrietig als we een dierbare verliezen, we worden allemaal blij van prettige dingen, we willen allemaal het beste voor onszelf en als het kan voor iedereen en er komt bij allemaal aan de achterkant poep uit.

Ik wist niet dat je ging trouwen Rahil Amin!!!! Alhamdulillah, gefeliciteerd man! Moge Allah ta'ala jullie een lang en gelukkig leven geven met elkaar, en moge het beste van de marokkaanse keuken vermengd worden met het beste van de surinaamse keuken zodat er weer een nieuw super-gerecht uit voort kan komen.

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 14:35
hallo ik weet waroom ouders niet wil dat hun docter met een nederlander of geen moslim is om dat somig rodelaar zijn dan zeg ze van soe ook ik heb die dochter met sow een jongen gezien en sow oke doeii
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 14:50

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Ik heb een hekel aan bourjouzy bruiloften is enkel geldverspilling waar het eten letterlijk word weggesmeten terwijl sommigen gewoon dagen zitten zonder eten!

Ik kan niet tegen al dat verspillen , geef het dan uit als zakaat dat bespaart jullie zonden en vermeerderd je hasanaats�

Ik snap niet waarom sommige feesten geven waar arme gezinnen ��n maanden van kunnen eten????

Waarom een dj? Waarom een fotograaf? En laten we dan nog maar zwijgen over die gemengde feesten�

En wat is de reden van deze nutteloze elementen op een feest ??? om de mensen tevreden te kunnen stellen ??? Wat heb je liever Allah SWT blij maken of de mensen die je feest komen bekritiseren en dan naar huis gaan en zo verder gaan vertellen!

Als ik inch�Allah in de toekomst ga trouwen wil ik het zo simpel mogelijk houden� En laat de mensen praten zolang ik Allah SWT maar kan tevreden stellen!

Dus in mijn ogen hou je het beter volgens de islamitische normen dat zal jou en je toekomstige wederhelft  het beste uitkomen inch�allah�

Het doel van een het huwelijk is om twee mensen samen te brengen en met vreugde en geluk de toekomst tegemoet gaan en die bekom je niet door een BIG-PARTY�.

Tot zover hoe ik er over denk

Verder wens ik je nog een leuk huwelijk en dat jij en je toekomstige gelukkig mag zijn...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

 

 

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 16:40
10 Adviezen voor de moslimvrouw


PrintenTien adviezen aan de moslimvrouw...

1. Maak een smeekbede om jouw huwelijk succesvol te maken. Alle goede zaken komen van Allah de Verhevene. Vergeet Allah de Verhevene niet te vragen om een succesvolle huwelijk te hebben die in deze wereld begint en verder zal gaan met de wil van Allah in de Paradijs.




2. Luister en gehoorzaam! Je man gehoorzaam zijn is Fard (verplicht)! Jouw man is het hoofd van jullie gezin. Geef hem dat recht en dat respect�




3.Tracht altijd je man tevreden te stellen, hij is jouw sleutel naar het paradijs. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd dat wanneer een vrouw overlijdt en haar man tevreden over haar is, zij het Paradijs zal betreden. Dus� stel hem tevreden.




4. Een woordentwist is net een brand in huis. Blus het door simpel je excuses aan te bieden ook al was het jouw fout niet. Als je terugvecht dan zorg je ervoor dat je hout bij het vuur gooit. Kijk hoe aangenaam een discussie eindigt wanneer je vriendelijk zegt dat het je spijt en dat je weer vrienden wilt zijn.




5. Dank je echtgenoot constant voor de goede leuke dingen die hij doet. En dank hem nogmaals. Dit is belangrijk want de tegenovergestelde van dit is de karaktereigenschap van de vrouw in de hel.

6. Speel en maak grappen met jouw man. De geheim van de man is dat zij zoeken naar vrouwen die luchthartig zijn en die gevoel voor humor hebben. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) gaf aan Jabir het advies om te trouwen met iemand die hem kon laten lachen en die hij kon laten lachen�

7. Draag jouw sieraden en kleed je mooi aan thuis.

8. Onderzoek de eigenschappen van de Hoor Al-Ayn en probeer hen na te bootsen. De Qor�aan en de Soenna beschrijft de vrouw in het Paradijs met de zekere eigenschappen. Zoals de zijde die ze dragen, gebruik kohl voor je ogen om je ogen groter doen te lijken en zing voor je echtgenoot.




9. Als je man thuiskomt, ontvang hem met een wonderbaarlijke begroeting. Stel je voor: je man komt thuis, jullie huis is schoon, een prachtige goede mooie geklede vrouw, het avondeten staat klaar, de kinderen zien er goed verzorgd uit, een schone slaapkamer - wat zou dit doen voor zijn liefde voor jou? En stel je voor wat het tegenovergestelde met hem zou doen.

10.Gebruik de goede eigenschappen die jij hebt om op een toegestane manier de hart van jouw echtgenoot te overwinnen. Alle vrouwen hebben een sieraad waar Allah hen mee gezegend heeft. Gebruik de schoonheid die Allah jouw geschonken heeft om de hart van je echtgenoot te overwinnen.

Ter afsluiting: vergeet nooit om een smeekbede aan Allah de Verhevene te vragen om jouw huwelijk succesvol te maken.
Zie dit boek :

 

10. Adviezen voor de moslimman.


1.Kleed je mooi aan voor je vrouw, zorg dat je er goed verzorgd uitziet en ruik lekker. Wanneer was de laatste keer dat wij mannen een mooie pyjama kochten? Zoals een man wilt dat zijn vrouw er goed voor hem uitziet zo wilt de vrouw dat haar man er leuk uitziet voor haar.De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) begon eerst met miswak als hij naar huis terugkeerde en hield altijd van lekkere geuren

2.Kies schattige namen voor je vrouw. De profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) had koosnaampjes voor zijn vrouwen, waar zijn vrouwen van hielden. Roep jouw vrouw met de meest beminde namen en vermijd namen die haar pijn doen.

3.Behandel haar niet als een vlieg. We denken nooit aan vliegen in onze dagelijkse leven totdat het ons �ergert�. Gelijkelijk, een vrouw doet heel de dag iets goeds � wat de man niet opvalt - totdat ze hem �ergert�. Behandel haar niet zo, erken al de goede dingen die ze doet en blijf dat herinneren. Als je iets slechts ziet in je vrouw, probeer het te verzwijgen en geef er geen commentaar op! Dit is een manier die de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) hanteerde wanneer hij iets ongepast zag bij zijn vrouwen (moge Allah tevreden over hen zijn). Het is een manier die weinig moslimmannen hebben weten te overwinnen van zichzelf.

4.Lach naar je vrouw wanneer je haar ziet en omhels haar vaak. Een glimlach is een liefdadigheid (sadaqa), en je vrouw is niet uitgezonderd van de moslimgemeenschap. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) kuste zijn vrouw eerst voordat hij naar het gebed ging, ook al vastte hij.

5.Dank haar voor alles wat zij doet voor jou. En dank haar nogmaals! Neem bijvoorbeeld het eten die zij klaarmaakt, de huis die ze schoon maakt en vele andere taken die zij vervult. En de commentaar die zij hierop krijgt is dat er meer zout in de soep moet. Laat dit niet gebeuren maar bedank haar juist!

6. Vraag haar voor jou te noteren wat de laatste tien dingen zijn die jij gedaan hebt voor haar om haar gelukkig te maken, en herhaal deze nogmaals. Het is moeilijk om te bedenken wat jouw vrouw gelukkig maakt. Je hoeft niet een raadspelletje te spelen, vraag het haar gewoon en probeer het vaak te herhalen in jouw leven.

7.Wees niet kleinzielig met haar verlangens en begeerten. Maak het haar aangenaam. Soms kijken de mannen neer op de wensen van hun vrouwen. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft ons een voorbeeld gegeven tijdens een voorval met Safiyyah (moge Allah tevreden over haar zijn), zij moest huilen zoals ze zei, de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) had haar op een langzame kameel gezet. Hij droogde haar tranen, maakte het haar aangenaam en bracht haar de kameel.

8.Wees humoristisch en speel spelletjes met je vrouw.

9.Kijk hoe de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) wedstrijdjes deed met zijn vrouw Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) in de woestijn. Wanneer was de laatste keer dat wij dit hebben gedaan.

10.Blijf altijd aan de woorden van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) denken: de beste van jullie zijn degene die goed zijn voor hun echtgenoten. En ik ben goed voor mijn echtgenoten. Probeer de beste te zijn!

Ter afsluiting: vergeet nooit om een smeekbede aan Allah de Verhevene te vragen om jouw huwelijk succesvol te maken.

 

Zie dit boek :

 

 

Met Vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien



{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Imani Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imani Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 16:52

moslima_Y  bedankt meisje, net wat ik nodig had

vanwaar haal je dat?

shoukran bezaf hbieba

sallaam wahalaykoum

I can carry a burden of pain, but without Allah I'll go insane.
His love is Innocent and Pure something you have never seen before.
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 04:46

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Wa ijaaki oegty Imani,

Die boeken vindje in Islamitischeboekhandels of in islamitische boeken beurzen en in Brussel vindje ze zeker.

La shokran 3ala wajib

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

 

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.