Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenverliefd op een ongelovige

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 34567 11>
Schrijver
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Onderwerp: verliefd op een ongelovige
    Geplaatst op: 13 maart 2006 om 05:36

Aslaam a leikum

peterr

Mooi dat je me wel snapt..maar toch hebben me woorden neit tot je doorgedrongen.Ik geef je op 1 punt gelijk..en dat is dat met een moslim niet te discussere valt over zijn geloof en zijn ALLAH.
waarom niet?
ALLAH zit in zijn hart..zijn geloof is zijn LEVEN wij twijfelen neit aan ZIJN gezag wij stellen geen vragen waarom.. It just is..  
het is zo iets kostbaars dat je het gewoon niet aankan iets slechts erover te horen.

Je laat neit een werkelijkheid zien...je laat JOU kijk zien.

en als een christen of een jood nou iets doet..wordt hij ooit aangevallen op zijn geloof? nee het gaat niet om je geloof..je kan je geloof misbruiken en het als reden gebruiken maar ALLAH ziet alles..en natuurlijk geef ik een reactie als een moslim..maar ga niet mensen in hokjes zetten peter!

wat wil jij eigelijk wel horen ?
Je zegt keer op keer dat wij neit zoveel lef hebben om te zeggen dat ons geloof neit perfect is etc etc etc

Hoeveel broeders en zusters hebben dat al toegegeven ?
Maar als iemand iets verkeerds doet..dan kan je niet gaan zeggen jaaa hij was moslim..nee dat heeft te maken met ZIJN karakter en de persoon die HIJ/ZIJ is..

Ja het is de werkelijkheid ..werkelijkheid van PERSONEN
DAT kun je niet gaan vergelijken met de islam..het is ZO logisch .. Maar toch zie je dat punt nou net niet in..je bent een slim persoon je probeert de zaken zo nuchter mogelijk in te zien .. maar toch snap je het net neit..

Het is geen taboe maar dat heb ik hierbovenal uitgelegd waarom dat onmogelijk is maar natuurlijk zijn er uitzonderingen..

Je moet niet naar de kleine kleine dingetjes kijken.. Zo kan je ook neit leven..
bekijk het op een grotere schaal..en dat doe jij dus niet..
Mensen geven hun leven voor hun ALLAH en jij vraagt waarom ?
JE bent geen muslim peter..en natuurlijk wil je dingen weten .. maar dit is geen manier..iedereen is je eerder zat zo..
Accept het..er zijn nu eenmaal dingen die je niet kan begrijpen..wil je antwoord hebben ? richt je tot GOD

nogmaals..niks persoonlijks...

 ik hoop dat ik geen spellingsfouten of wat dan ook heb gemaakt..en als ik iets verkeerds heb gezegt vergeef me .. maar zo bekijk ik het ..ben ook maar een mens..en moet nog veel leren !!

KHUDahafizz..

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 05:47

O ja .. nog iets..

Steeds als iemand je een goed antwoord terug geeft..reageer je daar niet meer op..Maar van ons pak je elk klein dingetje..

hmmmmmmmmmmmmm

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 06:27

Je zegt niets dat niet deugt. Je gaat op een heel correcte manier met me om.

Het probleem dat hier lijkt te spelen is dat we vanuit verschillend perspectief kijken naar de werkelijkheid. Een werkelijkheid die voor ieder anders is. Er bestaat geen werkelijkheid omdat wij niet in staat zijn de werkelijkheid te doorgronden.

De meeste moslims alhier geven een uitleg van de theoretische heilstaat, vauit islamitisch perspectief. Ze verwijzen daarbij naar de foutloze en wijze koran. Dat is het uitgangspunt van elke discussie.

Wat ik doe is die theorie toetsen aan de praktijk. En daarbij kom ik regelmatig tot onderwerpen die liever niet door moslims gelezen worden. De moslim reageert dan vanuit een bijna natuurlijke reflex: "de islam is foutloos, want het is ons door God gegeven".

Deze natuurlijke reflex houdt het hele Midden Oosten in een wurggreep? Het is immers gemakkelijker Israel en Amerika te verketteren, Deense vlaggen te verbranden, ambassades aan te vallen. Een vijand creeeren is gemakkelijker dan in de spiegel te kijken.

De wantoestanden die ik hier laat zien zijn o.a. een gevolg van de islamitische cultuur. Ik heb al vaker aangegevn dat een cultuur NIET los gezien kan worden van het geloof dat een dominante rol speelt binnen die cultuur. Hier wil menig moslim niet aan, terwijl het een heel logische conclusie is.

Moslims die in Islamitische landen wel de moed hebben de vinger op de zere plek te leggen en de vraag opwerpen wat de individuele en collectieve gevolgen zijn van de islam, krijgt het heel moeilijk. Menig kunstenaar, intellectueel, etc. heeft moeten vluchten, of is vermoord.

Je geeft aan dat met een moslim niet valt te discussieren over  zijn geloof. Dit is dus precies wat er fout gaat. Doordat de islam niet ter discussie gesteld mag worden( zoals je al aangeeft, een groot taboe) worden wantoestanden en misdaden, voortvloeiend uit naam van een geloof, onder de mat geveegd. En daarmee in stand gehouden.

Het is stuitend dat mensen die taboes binnen de islam ter sprake brengen, bedreigd, verketterd, vermoord, etc. worden.

Dat mensen me zat zijn, interesseert me niet. Ik hoef geen erkenning door mee te praten met de massa waar ik het niet mee eens ben.

groet, PP

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 06:43

Aslaam a leikum

Peter 

mooi te hore

uhmm ff eerst paar dingetjes goed zetten..
ik heb niet gezegd dat het een taboe is .. ik heb het je uitgelegd waarom het niet gaat ..
En nee je hoeft ook geen erkenning maar op zown manier ga je ook geen antwoorden meer krijgen

Voordat ik op alle dingen inga..

Het eerste wat bij mij opkomt is..wat wil je ons nou echt werkelijk vertellen ?
Dat onze GOD fouten maakt ?
Dat de islam fouten maakt ?
want het lijkt erop dat je wilt zeggen dat de moslims moeten accepteren dat hun GOD ook fouten maakt en dat niet alles correct is wat in de KORAN staat en waar ISLAM voor staat..

Weetje .. het was vroeger allemaal zo veel mooier..
maar nu worden er zelfs vragen gesteld .. wie is GOD ? schaam je !!
Mensen veranderen dingen mensen zeggen dingen .. je bent toch zelf dom als je gelooft en mee gaat..Mensen kunnen maybe zeggen dit moet je zo doen en dit en dat mag niet.. ONZIN..
En dat vind ik ZOOO jammer..Mensen moorden en zeggen in ALLAH s naam..mensen maken rellen en zeggen voor ALLAH en ga zo maar door..Wie zegt dat dat goed is ? ALLAH vraagt ons dat allemaal neit te doe

ISLAM is a RELIGION of PEACE..

VREDEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Iedereen maakt alles zoo moeilijk terwijl het zo simpel is..
EN ja .. mensen zijn nu eenmaal dom.. naief ..
Wij maken de fouten ..niet anderen .. gebruik het geloof niet als smoes..

ik geef je geen ongelijk .. over..

Dat je zegt cultuur en geloof dat zit gewoon vast aan elkaar..
en ja het gaat allemaal niet eerlijk maar dat ligt niet aan ALLAH aan het ISLAM .. Het zijn domme mensen die op een of andere manier aan de macht zijn gekomen..en door hun onwetendheid lijden er nu zoveel mensen .. snapje waar ik heen wil gaan ?

en nogmaals vergeet de duivel niet..hij speelt de allergrootste rol..

peter .. het is geen probleem dat we uit verschillende perspectieven kijken..ik maak jou zo wat wijzer en jij mij .. zo gaan we meer nadenken en leren we meer.. als je maar weet dat een oplossing onmogelijk is is er niks aan de hand..

MENSEN ZIJN FOUT BEZIG    OFHET NOU MOSLIMS OF CHRISTENEN OF HINDOE S ZIJN DE MENSEN ZIJN FOUT BEZIG EN GEBRUIKEN HUN GELOOF ALS EEN REDEN .. HET LIGT AAN DE MENSEN.. maarjah .. probeer hun dat nog maar eens wijs te maken ..

ik denk dat je wel snapt wat ik probeer duidelijk te maken ..

iedereen wilt altijd zijn schuld van zich afschuiven ..
maar dit gaat dan niet meer over de ISLAM wil je het over al die dingen gaan hebben .. het gaat om die personen en hoe de duivel op hun hoofd zit !!
Wij doen het allemaal .. en tjah en als iemand muslim is en dat gebruikt..betekend het gewoon dat het hem door een verkeerde persoon of op een verkeerde manier is bijgebracht..wat ISLAM nou betekend

ik denk dat ik niet meer hoef te zeggen niks persoonlijksss

Zie je het een beetje vanaf mijn punt ?
Ik snap jou punt ook hoor

KHUDAhafizzzz...

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 06:46
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Je zegt niets dat niet deugt. Je gaat op een heel correcte manier met me om.

Het probleem dat hier lijkt te spelen is dat we vanuit verschillend perspectief kijken naar de werkelijkheid. Een werkelijkheid die voor ieder anders is. Er bestaat geen werkelijkheid omdat wij niet in staat zijn de werkelijkheid te doorgronden.

De meeste moslims alhier geven een uitleg van de theoretische heilstaat, vauit islamitisch perspectief. Ze verwijzen daarbij naar de foutloze en wijze koran. Dat is het uitgangspunt van elke discussie.

Wat ik doe is die theorie toetsen aan de praktijk. En daarbij kom ik regelmatig tot onderwerpen die liever niet door moslims gelezen worden. De moslim reageert dan vanuit een bijna natuurlijke reflex: "de islam is foutloos, want het is ons door God gegeven".

Deze natuurlijke reflex houdt het hele Midden Oosten in een wurggreep? Het is immers gemakkelijker Israel en Amerika te verketteren, Deense vlaggen te verbranden, ambassades aan te vallen. Een vijand creeeren is gemakkelijker dan in de spiegel te kijken.

De wantoestanden die ik hier laat zien zijn o.a. een gevolg van de islamitische cultuur. Ik heb al vaker aangegevn dat een cultuur NIET los gezien kan worden van het geloof dat een dominante rol speelt binnen die cultuur. Hier wil menig moslim niet aan, terwijl het een heel logische conclusie is.

Moslims die in Islamitische landen wel de moed hebben de vinger op de zere plek te leggen en de vraag opwerpen wat de individuele en collectieve gevolgen zijn van de islam, krijgt het heel moeilijk. Menig kunstenaar, intellectueel, etc. heeft moeten vluchten, of is vermoord.

Je geeft aan dat met een moslim niet valt te discussieren over  zijn geloof. Dit is dus precies wat er fout gaat. Doordat de islam niet ter discussie gesteld mag worden( zoals je al aangeeft, een groot taboe) worden wantoestanden en misdaden, voortvloeiend uit naam van een geloof, onder de mat geveegd. En daarmee in stand gehouden.

Het is stuitend dat mensen die taboes binnen de islam ter sprake brengen, bedreigd, verketterd, vermoord, etc. worden.

Dat mensen me zat zijn, interesseert me niet. Ik hoef geen erkenning door mee te praten met de massa waar ik het niet mee eens ben.

groet, PP

 

Wie twijvelt aan de Islam, voor die gene staat de deur open om een nieuw godsdienst te kiezen.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 06:50
[QUOTE=Peter Pan]

De Tjetsjeense regering heeft de vrouwelijke ambtenaar VERPLICHT gesteld vanaf vandaag met hoofddoek op het werk te verschijnen. Indien een vrouw weigert zal ontslag volgen.

In geloof bestaat geen dwang? Vrouwvriendelijke islam?

Niet zo zeuren man, het zelfde gebeurt in Frankrijk maar daar hoor ik jouw niks over zeggen. Je mag in Frankrijk juist geen Hoofdoek dragen en in een Islamitisch land hoort het wel

Of is hier toevallig weer sprake van een bedrijfsongeval, zoals het islamitische experiment Iran en Afganistan ook zijn?

 

 

Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 07:01

 broeder murat ben het met je eens !!!

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 07:02

Deze natuurlijke reflex houdt het hele Midden Oosten in een wurggreep? Het is immers gemakkelijker Israel en Amerika te verketteren, Deense vlaggen te verbranden, ambassades aan te vallen. Een vijand creeeren is gemakkelijker dan in de spiegel te kijken.

 

Objectif zijn zit er bij jouw niet in, je spreekt als Hirsi Ali en ander anti-islamitische mensen. Ik praat verder niet meer met jouw omdat er een fatsoenlijke discussie met jouw niet in zit.

God commands justice and doing good and giving to relatives. And He forbids indecency and doing wrong and tyranny. He warns you so that hopefully you will pay heed.

Those who believe and do not mix up their belief with any wrongdoing, they are the ones who are safe�
(Qur'an, 6:82)

O You who believe! Enter absolutely into peace (Islam). Do not follow in the footsteps of Satan. He is an outright enemy to you. (Qur'an, 2:208)

God calls to the Abode of Peace and He guides whom He wills to a straight path. (Qur'an, 10:25)

Let not the hatred of a people [who once] obstructed you from the Sacred Mosque lead you to transgress..." (Qur'an, 5:2)

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 07:38

Beste Murat,

Dat je niet meer op mij reageert, waardeer ik.

Ik stel dat in Tjetsjenie de hoofddoek verplicht is gesteld voor alle vrouwelijke ambtenaren.

Dat  is dus dwang.

Wat Frankrijk betreft, kan ik je zeggen dat ik een verbod op het hoofddoek altijd als absurd heb verklaard. Ik heb gesteld dat iedereen zich mag kleden zoals hij/zij wenst, mits je ook de konsekwenties daarvan accepteerd.

Bij mij dus geen dwang.

Rest mij nog te zeggen dat ik niet antiislamiet ben. Sterker, ik geloof in de vrijheid van het individu. En dat in tegenstelling met jou. Ik gun jou de vrijheid rond te lopen zoals je wilt, jij andersdenkende vrouwen,(zoals je zegt in islamitische landen) die geen hoofddoek willen dragen, niet.

Je hebt in een aantal items je bewondering voor de Taliban uitgesproken. Dat zegt denk ik genoeg.

groet,

PP

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 10:46
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik hoop dat dat land ooit zal bestaan. Helaas denk ik dat het nog tientallen danwel honderden jaren kan duren.

wanneer? lah 3lem,

maar het zal er zeker komen en Isa (a.s.) zal hem gedurende 40 jaar leiden.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2006 om 07:57

Iets in het algemeen, mag je een vrouw slaan in de Islam ?

Ook over dit onderwerp zijn er heel wat vreemde theorie�n in omloop, hoewel de Koran er zeer duidelijk over is. Zo geeft 4:34 drie richtlijnen inzake huwelijkstwist: [1] vermaan hen; [2] laat hen alleen in de slaapplaatsen en [3] �idriboe hoenna� (vertaling volgt verder). Punt 1 houdt in de partner een waarschuwing te geven, punt 2 beveelt aan een afkoelingsperiode in acht te nemen en punt 3 wordt door de meeste Koranvertalers vertaald als �sla haar�. De grondvorm van �idriboe hoenna�, zijnde �daraba�, kan echter meerdere betekenissen hebben; het woordenboek geeft ongeveer vijftig(!) andere betekenissen, waaronder �weerhouden�. In de Koran komen het woord daraba of afleidingen daarvan meer dan veertig maal voor, waarbij het in slechts enkele gevallen als �slaan� zou kunnen worden ge�nterpreteerd. Als we nu het leven van de profeet Mohammed en zijn metgezellen in beschouwing nemen, vinden wij zelfs niet ��n betrouwbare overlevering waaruit zou moeten blijken dat zij hun vrouwen sloegen. Voorts zien we in de Koran (48:29) staan dat de gelovigen mededogend tegenover elkaar moeten zijn; het slaan van vrouwen past hier totaal niet in. Verder kan worden aangehaald een overlevering van Mohammed: "De besten onder u zijn degenen die hun vrouwen het best behandelen". Ook dit gezegde spreekt het slaan van vrouwen tegen. Wij concluderen derhalve dat het woord daraba� in 4:34 geen �slaan� kan betekenen, maar �weerhoud haar�. Het is dan ook belachelijk dat velen steeds weer de verkeerde vertaling van het woord �daraba� trachten te verdedigen door de verklaring eraan te verbinden dat slechts met een tandenborstel mag worden geslagen

 

Gelijke straffen voor man en vrouw:

"De overspelige vrouw en de overspelige man, geselt elk van hen beiden met honderd geselslagen..." (Koran 24:2)

"Imam Ahmad meldde dat A'ishah zei: "Alle lof komt God toe, Die alle stemmen hoort. De vrouw die twistte kwam bij de Profeet en redetwistte met hem terwijl ik in een ander gedeelte van de kamer was en niet kon horen wat ze zei. God de Verhevene en de Meest Ge�erde openbaarde dit vers : "God heeft haar wel horen spreken die met jou over haar echtgenoot twist..." (het betreft hier de Openbaring van de verzen 58:1-4)

 

Moet een vrouw thuis zitten ?

Een vrouw moet dus helemaal niet thuis opgesloten worden. Dat blijkt ook uit de woorden van Profeet Mohamed zelf:

Aisha meldde dat Saudah bint Zam'ah op een avond uitging. 'Umar zag haar en herkende haar en zei: "Bij God, O Saudah, waarom verberg jij je niet voor ons?". Ze keerde terug naar de Profeet (vrede zij met hem) en vertelde hem erover terwijl hij aan het eten was in haar kamer, en hij zei: " Het is toegestaan door God dat je uitgaat voor je noden." 12

"En tot Zijn tekenen behoort dat Hij voor jullie echtgenotes uit jullie eigen midden geschapen heeft om bij haar rust te vinden. En Hij heeft liefde en erbarmen tussen jullie gebracht." (Koran 30:21)

"O mensen, jullie vrouwen hebben zekere rechten over jou en jullie hebben zekere rechten over hen".

"Er werd gemeld door Khansa bint Khidam Al-Ansariya dat haar vader haar ten huwelijk gaf en zij dit huwelijk niet graag had. Dus ging zij naar de Apostel van God en hij verklaarde het huwelijk ongeldig."

Jabir (radhiallaho anho) meldde dat de Profeet (sallallaho alaihi wasallam) ook de volgende instructies gaf gedurende zijn preek tijdens zijn Afscheids Bedevaart. "Vrees God met betrekking tot de vrouwen; vermits jullie hen gehuwd hebben met het vertrouwen van God." (Mishtat)

Abu Hurayra verhaalt dat de Boodschapper van God zei: "De meest volmaakte gelovige onder de gelovigen is hij die zich best gedraagt en vriendelijkst is tegenover zijn vrouw." (Abu Dawud)

"Als jullie een afkeer van haar hebben, dan zijn jullie misschien wel afkerig van iets waar God veel goeds in gelegd heeft." (Koran 4:19)

"...spreek tot hen op een vriendelijke manier..."(Koran 4:5)

Bahz Ibn Hakim vertelde: "Ik vroeg de Profeet hoe om te gaan met vrouwen en hij zei: Voed ze zoals jullie jezelf voeden, kleed ze zoals jullie jezelf kleden en sla of berisp hen niet."

"De deugdzame vrouwen zijn dus {qanitat}, en zij waken over wat verborgen is, omdat God erover waakt."

 

En als een vrouw van haar echtgenoot {nushuz} vreest dan is het voor beiden geen vergrijp als ze zich met elkaar verzoenen; verzoening is beter..." (Koran 4:128)

"En als jullie onmin tussen jullie beiden vrezen, zendt dan een scheidrechter van zijn mensen, en een scheidsrechter van haar mensen. Als zij beiden het weer goed willen maken, dan zal God hen met elkaar verzoenen. God is wetend en welingelicht. " (Koran 4:35)

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2006 om 11:10

Wat Frankrijk betreft, kan ik je zeggen dat ik een verbod op het hoofddoek altijd als absurd heb verklaard. Ik heb gesteld dat iedereen zich mag kleden zoals hij/zij wenst, mits je ook de konsekwenties daarvan accepteerd.

Bij mij dus geen dwang.

Hoe bedoel je geen dwang je wordt gedwongen om je geloof niet te kunnen praktiseren dus dan is er wel degelijk dwang met dwingt jouw om je hoofddoek af te doen.In principe net zoals jij het ziet men dwingt een ander om een hoofddoek op te doen wat niet kan Iedereen bepaald zelf wat hij/zij kiest en wat hij/zij draagt en waar hij/zij in geloofd.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2006 om 11:48

Beste moslims, nogmaals stel ik dat ik geen enkel probleem met de islam heb. Ook heb ik geen enkel probleem met Allah. (Ik heb ook geen enkel recht de islam danwel Allah te be- danwel veroordelen.

Wel heb ik het recht, de theoretische islam, de koran en de invulling daarvan, te toetsen aan de praktijk.

Daarbij kom ik tot een aantal voorbeelden die jullie theoretisch trachten te weerleggen. De praktijk wijst echter anders uit. De praktische islam heeft, net als het jodendom en  christendom een aantal misdaden op haar naam staan. Dat geld nog steeds. Nog steeds worden mensen uit naam van Allah, verstopt achter de heilige woorden van de koran, mensen verkracht, onthoofd en vernederd.

Pagli ziet het heel scherp. Zij heeft wel de moed om te wijzen naar misdaden, die weldegelijk uit naam van de islam plaatsvinden. Het is stuitend, kinderlijk naief, en bezijden de waarheid om alle wereldse problemen in de schoenen van het Westen schuiven. Bekijk alle islamitische landen eens objectief. Hoe staan deze landen er voor op het gebied van economie, mensenrechten, vrijheid van pers, etc. Het antwoord is eenvoudig. Het is triest gesteld. 

Miljoenen en miljoenen moslims hebben de laatste decenia hun weg weten te vinden  naar het Westen. Waarom? Waarom gaan naar dat vervloekte Westen?

Waarom vertrekken weinig Westerlingen naar Islamitische landen?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2006 om 12:11

Salaam a leikum

FF een snel antwoord want ik heb niet veel tijd..

Kijk het is gewoon heel logisch maar alsnog kan je niks blamen aan de islam..
Het ligt aan de mensen..
Mensen maken tegenwoordig hun eigen wetten doen alsof zij zelf ALLAh zijn..Dat is gewoon fout..Als iemand zegt ik dood jou in aLLAH s naam..wil dat nog niet zeggen dat ALLAH dat gezegd heeft..maar dat betekend gewoon dat bij die persoon een draadje los zit.. Hoe komt dat allemaal ? maatschappij omgeving opvoeding ?
Wij maken de fouten .. er is niks fouts aan de ISLAM .. Wil je iets toetsen aan de praktijk ? waarom hou je je gewoon niet lekker bezig met je eige geloof ?
Maar jah
De islam heeftgeen misdaden op haar naam staan..Maar de mens..
snap je nu wat ik bedoel
Dat de mensen iets fouts doen heeft niks met de islam te maken .. als een christene iets fouts doet en zegt daarbij ik heb het voor me GOD gedaan..dan pak je hem toch aan..je gaat niet je vinger wijzen naar zijn geloof ..
Ons geloof is zo simpel zo puur en mooi..
Maar dat me mensen het verpesten wil niet zeggen dat je moet vragen stellen en DE KORAN toetsen in praktiijk

Ik ben er weer vandoor..
KHUDahafizz

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2006 om 13:58
My Life as Muslim Women

I Am a Moslem Woman

They differed with me over what times we are living in.
It is not a democracy when a man can talk about politics without anyone threatening him. Democracy is when a woman can talk of her lover without anyone killing her. Dr. Sauad M. Al-Sabah

I am a Moslem woman. I have no face. I have no identity.
At age 9, based on lunar year (a lunar year is twelve months of 28 days each or 336 days) or, when I am actually 8 years and 8 months old, I am considered an adult. Being an adult means that I have to adhere with Islamic laws as stated below.

I have to pray five times a day, fast one month out of the year and cover myself from head to toe in yards of black fabric. I am eligible to be married and can be punished for any wrong doing. I can be incarcerated and, if needed, executed for my crimes, even political ones.

Islam's law - that Allah sent down to his messenger Muhammad - came to announce that women (exactly like men) are full human beings. Women (like men) are therefore required to follow the way appointed by Allah.

"A woman (like a man) is therefore obligated with all three degrees of this religion: Islam (outward submission to Allah), iman (inward faith in Allah), and ihsan (perfection of worship of Allah)".

"Women have such honorable rights as obligations, but men have a (single) degree above them". The Koran 2:228

"Men are the managers of the affairs of women because Allah has preferred men over women and women were expended of their Rights". The Koran 4:34

Islam believes and promotes only one relationship between male and female and that is the relation of lust.

"If a man and a woman are alone in one place, the third person present is the devil". Prophet Mohammed

I am not allowed to swim, ski, ride a bike, dance, learn to play musical instruments, practice gymnastics, or any other sport. I am not even permitted to watch men play sports, either in the stadium and/or on television.

I am not permitted to participate in Olympic games.

From age 7, I am segregated from all males in and out of my extended family.

My father, grandfather, uncles, brothers or my male cousins are not allowed to be present at any ceremonies for my accomplishments. They will not be allowed to participate in my birthday parties.

I have to study under female teachers and professors. However, since women of prior generations were not allowed to go to school, there are not that many qualified women teachers and professors. Male professors must teach me from behind a wall.

I am to be treated by female doctors. Go to female dentists. And if there are none, then I have to go without or I must be examined through some sort of divider.

I am not allowed to practice birth control or have abortions, even if carrying or having a child means I have to die.

My worth is based on the Islamic Laws of Retribution, 24th edition, December 1982, as half of a man. It doesn't matter who I am, how educated I am, and what earning potential I may have in my life. My worth is half of a man, any man.

According to clauses 33 and 91 of the law in respect, Qasas (The Islamic Retribution Bill) and its boundaries, the value of woman is considered only half as much as the value of a man.

Article 1: dieh or blood money paid to the victim or next of kin for as compensation for bodily injury or murder of a relative.

The Islamic Law of Retribution

In the old Islamic laws, recently placed into practice by the Islamic Republic of Iran, the worth of a man's life is equal to the market value of 100 camels or 200 cows and that of a woman is equal to half of the man's, 50 camels or 100 cows.

The clause number 6 regarding the dieh (cash value of the fine) states that the cash fine for murdering a woman intentionally or unintentionally is half as much as for a man. The same clause adds that if a man intentionally murders a woman and the guardian of the woman himself is not able to pay half of the Dieh (the value of 50 camels or 100 cows, the difference between the value of a man to that of a woman's life) to the murderer, the murderer will be exempted from retribution.

New Legal Standing: Pursuant to article 85 of the constitution, the Islamic penal code was implemented in December 1981. According to article 300, blood money or dieh, a sum paid to the next of kin as compensation for the murder of a relative, is twice as much in the case of a murdered man as in the case of a woman. The number of witnesses required to prove a crime is higher if the witnesses are female. For example, article 237 of the penal code states that first degree murder must be proven by testimony of two just men and evidence for second-degree murder or manslaughter requires the testimony of two just men, or one just man and two just women, or of one just man and the accuser.

My testimony in a court of law is equal to half of that of a man. In most countries I don't vote and I don't get elected to office. And if I do, it does not mean much. I inherit only half as much as my male siblings.

I cannot get custody of my children. Even if their father dies. In the case of divorce or death I have to surrender my children to their father and/or his family.

I cannot travel, work, go to college, join organizations, even visit my friends and relatives without my father or husband's permission.

I must live where my husband desires.

I am banned from studies such as engineering, agriculture, archaeology, restoration of the historic monuments and handicrafts, and many other fields. I am not allowed to become a judge.

Under the terms of Koranic law, any judge fulfilling the seven requirements (that he have reached puberty, be a believer, know the Koranic laws perfectly, be just, and not be affected by amnesia, or be a bastard, or be of the female sex) is qualified to dispense justice in any type of case.

I have no right to choose the clothing I wear in public. This is done by the Office of the Islamic Guidance which sets the color, the style, and the accessories for women and girls as young as 6 years of age.

I will get arrested, beaten, and sometimes even executed if I wear make-up, nylons, bright colors and specifically the color of red.

I cannot choose my mate and am not permitted to divorce him if things did not work out.

According to Khomeini, the Iranian Islamic Imam, "The most suitable time for a girl to get married is the time when the girl can have her first menstrual period in her husband's house rather than her father's".

I have to meet all my husband's desires including the sexual ones. And if I refuse he has the right to deny me food, shelter, and all of life's necessities. I have to say yes every time he wants to have sex.

According to Hojatoleslam Imani, Religious Leader in Iran. "A woman should endure any violence or torture imposed on her by her husband for she is fully at his disposal. Without his permission she may not leave her house even for a good action (such as charitable work). Otherwise her prayers and devotions will not be accepted by God and curses of heaven and earth will fall upon her".

My husband can divorce me without my knowledge and by the Islamic law he is required to support me for only 100 days. And if he dies, I am entitled to 1/8 of his Estate.

I can only ask for divorce if my husband is impotent, if he does not have sex with me at least one night in every forty nights, and if he refuses to provide me with a minimum standard of living.

My husband can have four permanent wives and if he is from Shi'i sect, he can have as many temporary wives as he wants.

Koran says that "Men your wives are your tillage. Go into your tillage anyway you want". This means that a man is allowed to sodomise his wife and she cannot complain.

In some countries they even mutilate, cut and sew my female sexual parts in order to control and regulate my sexual desire.

According to the Islamic Laws, I am supposed to be seen outside of my home three times in my life. When I am born, when I get married and when I die.

I have no explanation on why God denied me everything and made men in charge of me, if there is a God. I don't believe there ever was one.

In Islam, the age of majority for a girl is 9 years and for a boy is 15 years. This means that a 9 year old girl and a 15 year old boy are considered to have the same level of maturity. Now, if girls reach maturity six years earlier than boys, then why did God place men in charge of women? Was there something wrong with God's Judgment?

In some Islamic countries such as Iran, if I am arrested for wearing make-up, the guards will force me to clean my face with cotton balls rubbed in pieces of glass. This cuts my face. The barbaric revolutionary guard, while watching the blood run out of my flesh, will tell me, "next time you think about this and will not wear it".

As a political prisoner I will be used as a concubine for the revolutionary guards. In case I am condemned to death I will not undergo the sentence as long as I am a virgin. Thus I will be systematically raped before the sentence is executed. Mullahs believe that virgin girls who die go to heaven but politically inclined girls are ungodly creatures and they do not deserve to go to heaven, therefore they are raped so that the Mullah's can be sure that they indeed will be sent to hell.

In Islam, if a 6 or 7 year old girl is raped by an adult man, she will be the one that gets punished. It is her fault because she provoked it. The parents then will burn or kill her because she has dishonoured the family.

It has been said that the Moslem Prophet got very upset one day noticing his wives flirting with men who visited him and ordered women to stay behind a dividing curtain when speaking with men. The idea of hijab, the covering up of women, became a law in Islamic countries from that day.

In 1991, the Prosecutor-General of Iran, declared that "anyone who rejects the principle of hijab is an apostate and the punishment for an apostate under Islamic law is death."

Polygamy is legal in Islam. A man may marry "four Permanent" and as many "Provisional" or temporary wives as he desires.

"Marry such women as seem good to you, two, three, four; but if you fear you will not be equitable, then only one, or what your right hands own; so it is likelier you will not be partial". The Koran 4:3 "Most Europeans have mistresses. Why should we suppress human instincts? A rooster satisfies several hens, an stallion several mares. A woman is unavailable during certain periods where as a man is always active....", Ayatollah Ghomi, LE MONDE, January 20, 1979.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2006 om 14:53

Aslaam a leikum

Peter..

Ik had beter van je verwacht..dit is echt onzin..
Wat jij vergeet is .. de land waar die persoon in leeft haar eigen omstandigheden.Wat wil jij duidelijk maken ? Nogmaals..wat een vrouw zelf meemaakt als persoonlijke ervaringen kan je niet zien als iets dat de islam doet nee dat doen mensen..Hoeveel veranderingen accepteren wij wel niet ?
Ik krijg meer en meer het idee dat jij gewoon tegen DE ISLAM bent..niet tegen moslims maar tegen ISLAM

Dit is allemaal zo lekker makkelijk gezegd..maar je bekijkt ook alles van de negatieve kant..NIET alles is perfect en goed..

Maar ach een discussie met jou houden heeft geen nut..Want je blijft maar aankomen met voorbeelden en bronnen die gaan over persoonlijke ervaringen van mensen..Maar je vergeet dat elk land ook zn eigen regels heeft..net zoals nederland en dat heeft niet altijd met je geloof te maken maar wie zegt dat mensen heilig zijn..ALles wordt verkeerd gebruikt Mensen zijn gewoon dom en tjah tref je slechte mensen aan de macht..heb je ongeloofelijk pecht

Ik moet er weer vandoor

Laterzz

KHUDahafiz

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2006 om 16:12

"Women have such honorable rights as obligations, but men have a (single) degree above them". The Koran 2:228

227. En indien zij besluiten tot echtscheiding voorzeker Allah is Alhorend, Alwetend.

228. De gescheiden vrouwen moeten drie menstruatieperioden wachten; en het is haar niet geoorloofd, hetgeen Allah in haar baarmoeder heeft geschapen, te verbergen, indien zij in Allah en de laatste dag geloven; en haar echtgenoten hebben het recht, haar (intussen) terug te nemen, indien zij verzoening wensen. En v��r haar geldt hetzelfde als tegen haar, hetgeen billijk is, de mannen hebben voorrang boven haar, Allah is Machtig, Alwijs.

Dit staat open voor discussie(niet voor mij zelf natuurlijk, maar de verschillende interpertaties ervoor) ik zal de benodigde interpertatie later leveren, maar eerst wil ik het volgende zeggen:

De profeet Mohammed vzmh zei:

�Het meest waar ik bevreesd voor ben voor mijn oemmah is de misleiding door de Imam.�
(Overgeleverd door Abdoellah bin Amr )

En hij zei (profeet vzmh): �Voorwaar, Allah zal de kennis, nadat Hij die jullie heeft gegeven niet (in ��n keer) wegrukken, maar Hij zal haar (kennis) van hen wegnemen door het nemen (van de levens) van de Oelamaa� en daarmee ook hun kennis. Daarna zullen slechts onwetende mensen overblijven. Zij zullen om fatwa�s (religieuze uitspraken) gevraagd worden, waarna zij fatwa�s zullen geven die gebaseerd zijn op hun eigen meningen, en daarmee dwalen zij af en doen zij anderen afdwalen.� (al-Boechari)

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2006 om 11:46

Miljoenen en miljoenen moslims hebben de laatste decenia hun weg weten te vinden  naar het Westen. Waarom? Waarom gaan naar dat vervloekte Westen?

Waarom vertrekken weinig Westerlingen naar Islamitische landen?


De aarde is uitgesterkt en de aarde is van Allah ik kan overal naar toe gaan waar ik ook wil Alhamdulilah ben hier geboren en getogen dus doe nu niet alsof ik wat aan "het westen" te danken heb.

Zat westerlingen wonen o.a in Dubai

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2006 om 12:56

Maar niet als vluchteling!

Ik heb geen enkel probleem met het gegeven dat moslims in het Westen wonen. Wel bekruipt me een raar gevoel als ik een aantal moslims die hier dankbaar gebruik maken van hun rechten (vrijheid van meningsuiting, recht op onderwijs, recht op vrijheid van godsdienst, recht huisvesting, recht op een uitkering, recht op....) het Westen vervloeken.

Wees dan kordaat, toon moed, vertrouw op Allah en ga.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2006 om 12:59

Beste man ik vervloek geen Westen, ik heb zat Westerlingen in mijn vrienden kring die erg veel om mij geven en andersom

Praat niet steeds over de Moslims misschien dat sommige moslims dan ook kappen om te praten over al die Westerlingen immers niet iedereen is hetzelfde dat een appel verrot is betekend nog niet dat de rest van de appels ook verrot zijn

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2006 om 13:09

Beste AmmatoelAziz,

Ik heb jouw naam niet genoemd. Wie de schoen passe trekke hem aan.

Wat die rotte appels betreft heb je gelijk. En wat doe je met rotte appels in een mand tussen allerlei goede appels?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2006 om 13:17

Aslaam a leikum

hmmm

Ik snap niet eens meer waar deze discussie heen gaat .. Wat gezegd kan of moest worden is gezegd..
T begint nu gewoon onzin te worden
Echt gewoon onzin

KHUDahafiz

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2006 om 13:37
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste AmmatoelAziz,

Ik heb jouw naam niet genoemd. Wie de schoen passe trekke hem aan.

Wat die rotte appels betreft heb je gelijk. En wat doe je met rotte appels in een mand tussen allerlei goede appels?

Als je het over moslims hebt zie je vorige post dan voel ik me wel degelijk aangesproken.

Wat ik doe met rotte appels? Ik concentreer me op de goede appels en laat de rotte appels voor wat ze zijn.

Groetjes...

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2006 om 02:56
Miss Belgi� is niet alleen de mooiste maar ook de dapperste van het land." Zo stond het in de krant nadat Miss Belgi� 2002 Ann Van Elsen liet weten dat ze de Miss Universe-verkiezingen in Nigeria wilde boycotten omdat Amina Lawal, een 'overspelige' vrouw, dreigde gestenigd te worden. Het woordje 'dapperste' is wat overdreven maar in tegenstelling tot veel van haar collega's Missen uit andere landen bleef ze consequent en gebruikte ze haar titel op een verstandige manier, om een groot onrecht aan te klagen, namelijk de onderdrukking van de vrouw. Hierover schreef Ann Van Elsen samen met journaliste Inge Ghijs het boekje Amina is niet alleen. Hierin worden diverse vormen van vrouwenonderdrukking aangeklaagd.

In een eerste deel wordt de zaak van Amina Lawal beschreven. Ze werd door een islamitische rechtbank veroordeeld tot dood door steniging. De wet op basis waarvan Amina veroordeeld werd is geen relict uit het verleden, maar een nieuwe wet die nog maar twee jaar oud is. Ze werd voor het eerst ingevoerd in begin 2000 in Zamfara, een deelstaat in het noorden van Nigeria, snel gevolgd door elf andere noordelijke staten waar moslims het voor het zeggen hebben. De shariawetten voorzien in zweepslagen, het afhakken van handen en het stenigen van vrouwen. Daarbij worden vrouwen tot de kin in het zand begraven waarna mannen ze met stenen bekogelen tot de vrouw sterft. In 2002 werd Amina Lawal veroordeeld tot de dood door steniging. Hierop besloot Ann Van Elsen niet deel te nemen aan de Miss-Universe verkiezingen in Nigeria. Ondanks beloftes van de Nigeraanse overheid dat Amina niet zou gedood worden en ondanks druk van Miss-Belgi�-organisatrice C�cile M�ller bleef Van Elsen weigeren. Ze eiste de afschaffing van de shariawetten, maar dat kon de Nigeriaanse regering niet sterk maken (sindsdien werden nog andere mensen op basis van de sharia veroordeeld, nvdv).

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2006 om 07:45

Salaam a leikum

Ja duss ??
Alles heeft zn regelss..een overspelige vrouw is een vrouw die regels overtreedt..Het is een heftige straf die ze ervoor heeft gekregen maar tja..ze is niet dom..ze wist wat er zou gebeuren..Je moet de conscequenties van je daden ook aanvaren hai..Heftig of niet..rechter is een rechter..of is het ineens anders omdat het een islamitische rechtbank was..

Waarom zetten jullie op deze topic eigelijk geen slot ?

Ach man zeik niet zo en hou je lekker bezig met je eigen geloof .. daar valt ook genoeg te beleven .. of krijg je hier een kick van ofzo

KHUDAhafizz

 


 

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2006 om 07:48
GET A LIFE MAN
EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2006 om 08:22

Het maakt me niet uit waar deze misdaad gepleegd wordt en door wie. Ik maak geen onderscheid.

Het blijft misdadig. Er heerst een groot taboe op dit onderwerp. Reden te meer om het onderwerp 'warm' te houden.

fijn weekend. PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2006 om 09:30

Aslaam a leikum

Dat is dus de grootste onzin die ik ooit gehoord/gelezen heb..Je maakt dus wel een onderscheidt..als je dat niet dee wat doe je dan hier..
Ja het is en blijft misdadig Maar kom niet aan met dat het je niet uitmaakt door wie en waar ..Je bent gewoon een klein ventje met een grote bek achter je pc..Als je zoveel intresse hierin hebt .. waarom hou je iemand op straat niet tegen en zeg je al je nonsens tegen hem ?

Maar kom niet op een islamitische site onzin verspreiden over de ISLAM heb je vragen stel ze..wil je iets leren leer.. Maar kom niet met die onzin dingen aan ..

Wat denk je dat we wel niet zijn..een stelletje terrorisen die elk ongelovige doodmaken ???? 

SJemig Grow up men..

pppffff Ik vraag me af wat jij hier doet..of is je leven zo levensloos dat je om islamitische sites onzin komt vertellen  .. Damnz gek..

KHUDahafiz

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2006 om 09:32
jij ook een fijn weekend
EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2006 om 10:20

De doodstraf staat zowel voor de man als de vrouw dus kom hier niet zielig doen dat alleen de vrouw de zielepoot is in dit geval.

2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing. (Soera Ar Noer vers 2)

Leer eerst eens om begrijpend te lezen en daarna te reageren wil je? Dat voorkomt een hoop onbegrip.

By the way wordt zeker tijd dat deze topic wordt gesloten troost je PaGli dit is de 5e pagina dus als deze vol is is de topic dat ook meteen beiindigd : )

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 34567 11>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.