Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

verliefd worden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: verliefd worden
    Geplaatst op: 17 april 2006 om 17:50

Assalaamualeikum Warahmattullahhai Wabarakatohu

Ik zit met een probleem, namelijk: verliefd worden.


Ik ben pas 14 [sinds kort (A)] dus trouwen ofzo zal moeilijk gaan :S
En ik ben echt helemaal jongensgek enz.  :$ :$ :$
en toen het niet-verliefd-zijn me overkwam kreeg ik een best wel leeg gevoel.
Maar dat was jaren terug, als ik nu niet verliefd zou zijn
dan zou ik er wel mee kunnen leven hoor.
ik probeer weleens om de verliefdheid te laten varen..
maar nu heb k een nichtje [12 jr] die nog meer jongensgek is dan ik.
en dan zie ik haar best vaak waar ik niets op tegen heb
maar als ze dan over jongens begint wil ik ook weer in love zijn enzo
ik wil niet zeggen dat ze moet ophouden het erover te hebben
want dan voel ik me gwn schuldig [althans ik denk dat het schuldgevoel is]
maargoed ik ben op dit moment ook heel erg verliefd..
en omdat ik [sinds een paar maanden] hoofddoek draag voel ik me er extra schuldig om.. :$
kan iemand mij helpen?

GodaHafiz

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 04:41

Salaam aleikoum


Welkom op dit forum.


Wat je kan doen is om zoveel mogelijk liefde voor Allah te geven. Als je liefde hebt voor Allah dan voel je die verliefdheid vanzelf niet meer. Want dan weet je dat Allah veel van ons houdt en alleen goede dingen voor ons wil, Hij geeft ons pas echte liefde.

Shaytaan is slecht, hij zegt ons dat we verliefd moeten zijn en maakt het mooi, terwijl het eigenlijk niet goed en mooi is. Hij wordt ook wel influisteraar genoemd, omdat hij slechte dingen laat denken die hij mooi maakt.

Dus als je opeens over verliefdheid denkt of over love enzo, dan moet je altijd aan Allah denken en denken dat Hij pas echte liefde en geluk aan ons geeft. Als we bijv namaaz verrichten dan voelen we liefde in ons hart voor Allah. Shaytan gunt ons die liefde voor Allah niet, en hij wil ook niet dat Allah ons hiervoor het paradijs geeft, dus probeert hij dit te veranderen in slechte liefde.

Je kan gewoon vrijwillig namaaz doen en tegen Allah zeggen dat je veel van hem houdt en dan vraag je aan Allah of hij die domme shaytaan wil laten stoppen met zijn trucjes om van iets slechts iets goeds te maken en jou stopt lastig te vallen. Shaytan is heel zwak. Allah zal dan shaytaan ver weg bij jou vandaan houden. Voor het slapen zeg je ook ayat al koersi, en surat alnas en surat alfalaq. Allah zal je dan beschermen tegen shaytan.

Je kan beter meer namaaz verrichten of koraan lezen en met andere moslim meisjes en spelen en leren, die jongens moeten ook samen bidden, koraan lezen en spelen. We mogen niet samen spelen, maar apart, want anders kan shaytaan die liefde voor Allah veranderen in slechte liefde, zodat je niet meer aan liefde voor Allah gaat denken maar aan verliefdheid voor een jongen.

Snap je

Salaam aleikoum

Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 10:00

Assalaamualeikum Warahmattullahhai Wabarakatohu


dankjewel!! :D nog meer mensen aub? :$ :$ :$


GodaHafiz

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 17:25
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Verliefdheid is een normale reactie, zeker in de puberteit.� Ontkennen dat het bestaat of het zien als iets fouts, is gewoon je ogen sluiten voor een simpele waarheid, nl dat je lichaam en geest zich voorbereiden op de voortplanting.� Waarom zou je een van de mooiste gevoelens in je leven zo verguisen?



J�ist omdat het hier gaat om voortplanting, iets dat direct is gebonden aan je zielewezen, moet je kinderen leren om hier, in hun eigen belang, zorgvuldig met zichzelf en met de ander om te gaan. Z�nder te vervallen in puritanisme, want dan vervreemdt een kind op een �ndere, ongewenste maniet van zichzelf. E�n kant-en-klaar recept daarvoor bestaat niet. Kinderen aan de straat overlaten is niet goed (daar loopt van alles rond). Kinderen van de straat weghouden is evenmin goed(confrontatie is nodig). Kinderen moeten weten dat ze over �lles met hun ouders kunnen praten.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 18:07
Hmmmm... ik kan met mijn ouders over alles praten... toch heb ik het niet over alles ... Ik vind dat je in principe altijd in een leerproces zit, en daar is inderdaad geen kant-en-klaar-recept voor. Dat ligt precies in welke omgeving en in welke tijd en cultuur die persoon zich bevindt. Ik ben het wel mee eens dat je niet enkel je emoties de vrije loop moet geven want dat kan inderdaad voor problemen zorgen. Je zult voor jezelf die tussenweg moeten vinden en iedere keer je plek van jezelf tussen de andere mensen in de maatschappij proberen te ontdekken. Ik ben het trouwens voor de rest eens met Kimmie en Alzukar.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 04:07

Ik raad je aan boeken te gaan lezen over wat schuldgevoel met de mensheid gedaan heeft.

Een klein tipje van de sluier kan ik vast oplichten: er is veel ellende uit voortgekomen.

Veel leesplezier.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2006 om 07:33

nog meer mensen aub??

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2006 om 11:51




 

 

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem Beste zuster,

Ik sluit me aan bij de woorden van AbdAra7maan, Allah swt heeft ons geschapen en hij swt weet wat goed voor ons is en wat slecht voor ons is. Verliefheid is iets menselijks en Shaytaan speelt daarbij natuurlijk een grote rol, Als mens heb je gevoelens en Allah swt heeft ons geschapen Hij verwacht dat wij onze best doen en de baas proberen te zijn over onze gevoelens. Liefde bestaat in de Islaam maar wel binnen de grenzen van Allah Meest Verhevene. Dus d.m.v een huwelijk en aangezien jij daar veels te jong voor bent, is het advies van onze geliefde rasoel Salla Allahoe 3lejhie wa Salaam om te gaan vasten. Dus je kunt vrijwillig gaan vasten indien dit mogelijk voor je is op de maandag en donderdag bijv. Dat je je schuldig voelt dat is je Imaan Immers de hadith waarin staat Als je goede daden je gelukkig maken en de slechte daden je ongelukkig maken dat is je imaan.

Moge Allah swt je bijstaan beste oegtie, immers een vrouw heeft meer te verliezen ( haar goede naam) wat relaties betreft en dat heb ik het over cultuur gericht niet over de kijk van Deen Al Islaam, immers het is voor beiden verboden om onwettige relaties aan te gaan.

Veel succes en vraag Allah swt je bij te staan en je te leiden immers Al het succes is afkomstig van Allah swt en al het kwade van shaytaan en onze nafs, immers onze nafs liegt ons voor omdat shaytaan tegen je nafs spreekt.

gayr Inscha Allah...

~7aayaki Allah~

En welkom overigens : )

Wa Aleikoem Salaam wa Rah7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2006 om 12:59

AsSalamou 3alaykoum wa ra7matullahou ta3ala wa barakatuhou,

Je kan nop op vele manieren leren, insha'allah. Bvb, je kan je liefde opbouwen voor Allah, soub7anahou wa ta3alaa en natuurlijk ook voor onze profeet, sallalahou 3aleyhi wasellam, door er hoofdzakelijk over te lezen, of zeer belangrijk over te praten met andere mensen.

Tegenwoordig zijn er verschillende manieren die je imaan kunnen verhogen, en de beste zijn die van onze profeet, sallalahou 3aleyhi wasellam (zoals hierboven staat vermeld), en dat het bij jouw moge lukken, amien, dan heb je weldegelijk getriomft. Heb kennis van deze 7adieth:

Abou Hourairah verhaalt dat de Profeet   zei:
�Er zijn 7 (soorten mensen) die Allah van Zijn schaduw zal geven op de Dag dat er geen schaduw zal zijn dan de schaduw van Hem! De rechtvaardige leider; een jongeling die terwijl hij opgroeide Allah de Verhevene aanbad; iemand wiens hart met de moskee verbonden is; 2 personen die omwille van Allah van elkaar houden en (door die liefde voor Allah) elkaar ontmoeten; de man die door een mooie vrouw met een hoge positie uitgenodigd (verleid) wordt en zegt: �Voorwaar, ik vrees Allah�!; degene die in het geheim liefdadigheid uitgeeft, zodat zijn linkerhand geen weet heeft van hoeveel zijn rechterhand geeft; en iemand die in stilte Allah gedenkt terwijl zijn tranen vloeien!�
(rawahi Buchariyyu wa mouslim)

Van dezelfde overleveraar:
De Profeet  zei: �Op de Dag des Oordeels zal Allah de Verhevene uitroepen: �Waar zijn degenen die ter wille van Mijn glorie van elkaar hielden? Vandaag zal Ik hen schaduw geven van Mijn schaduw op deze dag dat er geen schaduw is dan Mijn schaduw.�
(rawahi Muslim, 7adieth Qudsi)

 

Hier zijn ook een paar links in Islaammail zelf (als begin):

 

Film:

 

Recitaties:

 

 

Anasheed:

 

Overig:

 

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2006 om 10:12

Assalaamualeikum Warahmattulahai Wabarakatohu

Allemaal heel erg bedankt! (:

Gudahafiz

Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2006 om 14:36
Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

t is lang geleden dat ik reageerde en nog langer geleden dat ik dit plaatste.
maar ik wou ff zeggen: ik ben al heel lang niet meer verliefd geweest.. hooguit iets meer dan aardig of leuk vinden maar niet echt heel leuk of verliefd ofzo..
 dus ehh bedankt ! ^^ :D

Assalaamualeykum Warahamattullah Wabarakatohu
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.