Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Bedrieger Bedrogen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Bedrieger Bedrogen
    Geplaatst op: 29 april 2006 om 13:25

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,



"De bedrieger bedrogen."

 

De Joodse David, de Christelijke Johannes en de Moslim Rahiem waren niet alleen buren, maar ook hechte vrienden. Zij kenden en respecteerden elkaars godsdienstige gewoonten en plichten. Afkomst, godsdienst en financi�n hadden zij verbannen naar de huiskamers en de gebedshuizen. Hun onderlinge vriendschap en ook hun betrokkenheid bij de buurtgemeenschap kon door hun verschillende achtergronden niet worden verstoord.

 

Op een dag besloten zij een voettocht te gaan maken. Zij pakten hun spullen en vertrokken. Weliswaar was het Ramadan, maar Rahiem kon ook onderweg wel de regels van het vasten nakomen, dacht hij.

 

De reis voerde langs verschillende steden en dorpen. In een van de dorpen werden zij extra hartelijk ontvangen.

 

Toen de dorpelingen hoorden, dat zich onder hen een vastende Moslim bevond, maakten zij meteen een avondmaal voor hen klaar, met als dessert gebak van bladerdeeg. Ze besloten het gebak te bewaren voor het ontbijt, zodat ze daarna meteen weer hun weg konden vervolgen. �Dat is dan voor ons twee�n,� dachten David en Johannes elk afzonderlijk, �Rahiem moet �s ochtends natuurlijk vasten.�

 

Maar Rahiem had ook zo zijn idee�n over het gebak. Omdat ze elkaar niet al te zeer vertrouwden � dat wil zeggen, wat het gebak betrof � maakten ze een afspraak: wie die avond de mooiste droom had, mocht het hele gebak hebben.

 

Ze legden zich te rusten en al snel waren ze in het dromenland.

 

Om half vier stond Rahiem op om zijn plicht van die dag te vervullen. Zijn vrienden waren in diepe slaap verzonken en hij had honger. Er was alleen dat gebak. Hij nam er wat van, nog een beetje en toen at hij het helemaal op, in zijn eentje. Voor hij insliep, nam hij zich voor die dag te vasten.

 

Toen de dag aanbrak stonden David en Johannes op. Ze wekten Rahiem, die na zijn ochtendgebed weer was gaan slapen.

 

Nadat de drie zich hadden opgefrist, begonnen ze hun dromen te vertellen, zoals afgesproken, om daaruit de mooiste te kiezen.

 

David begon: �Ik denk dat mijn droom alle andere dromen overtreft. Vannacht kreeg ik bezoek van mijn Profeet Mozes (Gods vrede zij met hem). Hij nam me mee op zijn tocht door de Sina�-woestijn , die wij in alle richtingen doorkruisten. Tenslotte kwamen wij bij de berg Sina�, daar waar Mozes � Gods vrede zij met hem � met Allah heeft gesproken. Ik zag er onbeschrijfelijke wonderen, die ik voor onmogelijk zou houden, als ik ze niet zelf had gezien. Dus vrienden, ik verzeker jullie, dat mijn droom niet te overtreffen is � en dat het gebak mij toekomt.�

 

Vervolgens was Johannes aan de beurt: � Wat vertel je me daar! Ben je op aarde gebleven? Wel, ik kreeg ook bezoek en wel van mijn verlosser Jezus � Gods vrede zij met hem -, die mij opdroeg hem naar de hemel te volgen. Daar kreeg ik de kans om te proeven van alle geneugten van de Hemelen. Jij hebt alleen maar de Sina� doorkruist, terwijl ik alle hemelen mocht bezoeken. Denk je, dat jouw droom de mijne overtreft? Dat denk je toch niet in ernst!� aldus Johannes.

 

Nu wilden beiden de droom van Rahiem horen.

 

Die begon aldus: �Beste vrienden, wat moet ik zeggen? Ook ik heb bezoek gehad en wel: van mijn pleiter, Mohammed � moge Allah�s welgevallen zijn deel zijn. Die zei tegen me: �Rahiem, sta op het is tijd. Nu kun je nog iets eten! Snel want de tijd is haast verstreken!� Hij drong zozeer aan, dat ik geen keus had. Behalve het gebak was er niets te eten, dus at ik dat maar op. Dat is alles wat ik heb gedroomd!�

 

De twee anderen sprongen overeind en riepen: �Wat! Heb je in je eentje alles opgegeten? Had je ons er niet bij kunnen roepen?�

 

Rahiem antwoorde: �Roepen, vragen jullie! Jongens, ik heb nog nooit in mijn leven zo hard geschreeuwd. En wie hoorde mij? Niemand, want jullie zaten op de Sina� en in de hemel! Nu is mij duidelijk geworden, waarom jullie niet op mijn geschreeuw af kwamen.�

Zijn vrienden keken elkaar aan en schoten in de lach.

 

�We waren hetzelfde met jou van plan, maar je bent ons voor geweest. Zoiets heet: de bedrieger bedrogen!�

 

En alle drie zeiden tegen elkaar: �Satan verschijnt in verschillende gedaanten om je geloof en je vrienden af te pakken, maar bij ons was zijn poging vruchteloos. Want met een schaal gebak heeft hij ons niet uit elkaar kunnen drijven.

Daarom zeggen we:

 

�Laat je niet verleiden door de lagen en listen van Satan en: vergeet nooit hoe kostbaar ware vriendschap is.�


 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.