Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotendiscussie met postpentacost

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Onderwerp: discussie met postpentacost
    Geplaatst op: 15 juni 2006 om 15:29
Dag postpentacost

ja ik wou reageren op je post maar de topic is gesloen,waarsch omdat het 6 pagina's bevat.anyway,de latere sourahs zijn helemaal niet agressief van aard. dnek je niet dat alles wat ik tegen je zei misschien haal uit de hele koran en niet uit alleen een deel?maar goed, ik zal het je uitleggen. echter vordat ik begin wil ik wel even vragen of jij je vragen aan mij stelt zodat jij jouw eigen hypothese bevestigd of vraag je het echt om het te weten?dus uit nieuwsgierigheid?want het heeft geen zin voor mij om vragen te beantwoorden waarvan de vrager al een bep idee heeft en wat ik zeg toch neit doordirngt. want ik krijg zo een idee nu zo langzamerhand. als het zo is, dan kan ik beter niet meer antwoorden,want dan is het verloren moeite,als je toch je mening al klaar hebt.als ik het mis heb, pls let me know.dit is meer een vraag van mij aan jou en geen statement,ok?

nou, zoals je weet moet je de koran interpetern volgens de reden waarom het neergedaald is. dus waarom,wanneer,hoe,voor wie, etc. asbab an nuzul,heet dat in het arabisch.redenen vor openbaring vertaald.en de verzen waar jij het over hebt zijn voor een bep groep van de christenen en joden in DIE tijd neer gezonden. met nadruk:een bep groep!ik zal nu twee stukken plaatsen waar je kan lezen wat ik precies bedoel. die koranverzen zijn helemaal niet voor interpreatatie gevoelig,want alles heeft een reden van openabring. wanner ze interpretatiegevoelig worden is op het moment dat je de stukken als losstaand leest en niet hun reden van openbaring erbij neemt. dat heb je ook met veel stukken in de bijbel die heel erg agrressief en denegrerend overkomen jegens bep mensen. ik heb nu zelf ook even geen tijd ze op te zoeken,dan moet ike cht effe graven in mn boekenkast. als je die stukken zonder context leest zul je toch even op je hoofdje krabben.maar misschien dat de volgende twee stukken inde volgende twee posts je duidlijk maken wak bedoel.

het komt erop neer dat de Profeet saws vaak erop aanwees dat we goed moeten zijn jegens andere mensen,vooral tegen de mensen van het Boek. de stukken die jij leest gingen over eem groep mensen van de christenen en joden die "transgressors" waren. maar de koran berispt ook mensen die de Porfeet saws volgden als zij ook "transgresors"waren. dus als zij onrechtvaardig waren.maar goed, de stukken die ik zo ga plaatsen leggen het veel beter uit.ok?en nee, deze verzen over de mensen van het Boek verschillen niet van de vorige. dus zullen deze verzen de vorige verzen niet opheffen. deze stukken hebben het over iets HEEL anders. dat van de ene vers de andere vers opheft komt echt niet vaak voor. dat zijn maar een paar gevallen. en als dat het geval was,dan had de Profeet saws dat duidelijk erbij gezegd altijd. je moet echt,als je de koran wil begrijpen de context ebij halen.dat weet jij dnek ik als christen ook,nietwaar?ik bedoel de bijbel..vertel me, hoe kun je zeggen dat de Profeet saws ons vertelde dat we anders met joden en christenen moeten omgaan, als hij saws hen verdedigde op allelei manieren,gelijke behandleing predikte, een christenvrouw huwde, een joodse vriend had.vind je dan niet dat zo een bewering die je maakt misschien niet klopt?


ok nu volgen in de volgende post de stukken,haha.Ze zijn lang,maar ik hoop dat je ze toch leest.want het id duidelijk utigelegd. bij de tweede stuk is zelfs precies wat jij ongeveer vraagt,beantwoord.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 15:31
QUESTION:
Hello scholars. Kindly handle my question. You keep on saying that your religion respects the rights of non-Muslims. Can you prove this, by stating some important facts of how your Prophet, Muhammad, or his Companions, view the rights of non-Muslims. To let you know, I�m not to sound offensive, I just want to know more about Islam, for you must know that until there is freedom for all, then Islam will not be accepted by others.

ANSWER:
In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.



Dear questioner, we would like to thank you for the great confidence you place in us, and we implore Allah Almighty to help us serve His cause and render our work for His Sake.



First of all, we'd like to state that non-Muslims under Islamic Shari`ah do possess special rights irrespective of whether they constitute a minority or a majority. Islam makes it clear that Muslims are not allowed under any circumstances to burn holy places or books of non-Muslims or to abuse them.


When Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him, established the first Islamic state in Madinah, he extended to religious minorities rights that are guaranteed to them in the Qur'an. The first Islamic State was established in light the Charter of Madinah, a real and actual social contract agreed upon by Muslims, Jews and others, stipulating that they all would be treated as equal citizens of Madinah, giving the non-Muslims right of choosing a legal system they wished their affairs be governed by, be it Islamic or Jewish law or pre-Islamic Arab tribal traditions. This confirms the principle �no compulsion in religion�, freedom of expression and religious practice was open to everyone.


Elaborating on the religious rights granted to non-Muslim minorities, we'd like to cite for you the following:

It was in 622 AC, that Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him, introduced the Charter of Madinah, which in fact was the first ever written constitution in the history of mankind. It gave the people the right of protection, security, peace and justice; not only to Muslims, but also to the Jews who lived in the City of Madinah, as well as the allies of Jews who were non-Muslims. It recognized Jews as a separate political and ethnic minority, and allowed them to practice their religion quite freely. In fact, Jews were considered on an equal bases as Muslims under the Islamic State.



Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him, was the main enforcer of human rights. Over a period of 10 years, from where the Islamic calendar begins, he, peace and blessings be upon him, entered into many alliances, many treaties with the Muslims and the non-Muslims, securing peace and tranquility for the Muslims and non-Muslims alike.



Freedom of Religion



One right in particular is the freedom of religion. There is sometimes a misunderstood view, that if any non-Muslim lives under the rule of Islam, he/she would be curtailed in their religious freedom. There is no compulsion in Islam to accept Islam as your faith. It is a misconception to say that Islam is spread by the sword, with forced conversions. That never took place.



Secondly, if you again look at the practice of Prophet Muhammad, he provided excellent facilities for non-Muslims. For instance in his time, the monks of Mount Sinai were given protection. The monasteries were protected, the monks themselves were protected from any attack or persecution. Churches could not be pulled down to be replaced by mosques or to build houses. They were seen as a place of sanctuary and protected by the Islamic state.



The Jews were given a free hand to practice their faith. The interesting right that the Jews and the Christians were given because they were the main minority living under the Islamic state, was their right to have a holiday, the Jews on a Saturday, and the Christians on a Sunday. Interestingly enough, in many Western countries, up till now, Muslims are still struggling to have Friday as their public holiday. Only what they are given now in some Western countries is just an extra hour for lunch so that they can partake in their obligatory Friday Prayer. But under an Islamic state, Shariah stipulates that if a Jewish person or a Christian person wishes to have a holiday, to have time off on their particular religious day, they should be given that.



There also exist the rights of non-Muslim minorities. They would be protected from any external threat from any other nation. But perhaps more importantly for them, they would be protected from more internal threat, persecution and prejudice.



Confirming this is the following statement of Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him, in which he sheds light on the philosophy of human rights in Islam. An Arabic word for non-Muslim is Dhimmi. Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him, said: "Beware! Whoever is cruel and hard on a non-Muslim minority, or curtails their rights, or burdens them in more than they can bear, or takes anything from them against their free will; I (Prophet Muhammad) will complain against the person on the Day of Judgment." Here we have the highest, the most revered and most esteemed Prophet of Islam, himself being the champion for non-Muslim minorities.



Right to follow one's own religious laws



In most Western countries, whatever the law of the land is must be followed without any recognition to one's personal beliefs. However, an Islamic state is much more flexible in this. Non-Muslim minorities, in certain matters of personal law, such as marriage, divorce, inheritance would be able to implement their own religious laws and would not be subject to Shari`ah-law.



Right to consumption of alcohol and pork



Another interesting fact in Islamic history is that although Muslims are prohibited from entering into manufacturing, selling and consuming alcohol, whereas the ruling is not the same with non-Muslim. If there was a non-Muslim minority in an Islamic state who wish to do so, and do not involve Muslims, they would actually be given this right.


This points out that the concept of human rights in Islam has often been given a much negative view. I would urge all readers, Muslims or non-Muslims, to study the concept of human rights in Islam. To research that Islam is in fact not the violator of human rights but rather the champion of it."


Excerpted, with slight modifications, from: http://www.westernviews.com/issue2/humanrights.htm


Shedding more light on the treatment of non-Muslim minorities through Islamic history, we'd like also to cite the following:


"While on his deathbed, the Second Caliph `Umar ibn al-Khattab dictated a long will consisting of instructions for the next caliph. Here, is the last sentence of that historic document:


"I instruct you on behalf of the people who have been given protection in the name of Allah and His Prophet [i.e. the non-Muslim minorities within the Islamic state known as dhimmis]. Our covenant to them must be fulfilled, we must fight to protect them, and they must not be burdened beyond their capabilities".


At that time Caliph `Umar was lying in pain because of the wounds inflicted on him by a non-Muslim who had stabbed him with a dagger soaked in poison while he was leading the Fajr (Morning) Prayer. It should also be remembered that he was the head of a vast empire ranging from Egypt to Persia. From normal rulers of his time or ours, we could have expected vengeance and swift reaction. From a very forgiving head of state we could have expected an attempt to forget and forgive - and that would be considered noble. But a command to protect the minorities and take care of them?


What is even more remarkable is that for Muslim historians the entire affair was just natural. After all it was the caliph himself who had established the standards by writing the guarantees for the protection of life, property and religion in decree after decree as Muslims opened land after land during his rule. The pattern established here was followed for centuries throughout the Muslim world.


Of course, Caliph `Umar was simply following what he learnt from the Prophet Muhammad himself. That the protection of life, property and religious freedom of minorities is the religious duty of the Islamic state. That he personally would be demanding justice in the Hereafter on behalf of a dhimmi who had been wronged by a Muslim. That there is no compulsion in religion and that Muslims must be just to friends and foe alike.


The result of these teachings was a Muslim rule that set the golden standard for religious tolerance in a world that was not used to the idea. Not only that the Muslim history is so remarkably free of the inquisitions, persecutions, witch hunts, and holocausts that tarnish history of other civilizations, it protected its minorities from persecution by others as well. It protected Jews from Christians and Eastern Christians from Roman Catholics. In Muslim Spain under the Umayyads and in Baghdad under the Abbasid Caliphs, Christians and Jews enjoyed a freedom of religion that they did not allow each other or anyone else.


The path that the Western world took to provide harmony in society was to banish religion from the public square. For this achievement, it thinks that it has earned lecturing rights over the issue. So it may be good to remember that while it has indeed made huge progress in the area of tolerance during the last century (which should be appreciated), it has a long way to go before it can reach the standards established by Islam.


First, while Muslim Personal Law is not recognized in the West, the Personal Law of non-Muslim minorities has always been recognized in the Muslim world. Second, while throughout Europe and America, Muslims are not permitted to make the call to prayer (adhan) on loud speakers, church bells ring freely in the Muslim world. Third, the wide spread of anti-Islamic prejudice in the Western media is both a cause and a consequence of the underlying intolerance. Fourth, hate crimes are a fact of life in the West. As just one small indication, nearly two-dozen incidents of vandalism have taken place against Mosques in the peaceful USA during the last seven years, not to mention hundreds of attacks against individuals.

The above quotation is excerpted, with slight modifications, from: http://www.youngmuslims.ca/articles/display.asp?ID=43

"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 15:32
QUESTION:
Why are there so many references in the Qur�an and in the Hadith of hate and destruction specifically toward Jews and Christians? Isn�t this contrary to the basic premise of love and forgiveness?

ANSWER:

Salam, Fred.

Thank you for your question.

It seems as if there is a misunderstanding here about the message of the Qur�an. Please note that the Hadiths are no more than just elaborations of the Qur�anic message done by the Prophet for practical purposes.

If you read the Qur�an with a free mind, you can see that it does NOT criticize all Jews and Christians. It is critical only of some among them. And for that matter, the Qur�an does not spare the declared followers of Muhammad, too, when they deviate from truth and justice. Indeed, a considerable number of verses in the Qur�an are directed against the hypocrites among the �followers� of Muhammad himself (peace be on him). This was true of the followers of all prophets, including Moses and Jesus.

If we read the Books of the Old Testament, we find the prophets (and through them God) making very scathing attacks on the people who defied or ignored the teachings of the earlier prophets. For example, we find these verses rebuking the transgressions of the Children of Israel in the Book of Jeremiah 3:8�10:

�And I saw, when for all the causes whereby backsliding Israel committed adultery, I had put her away, and given her a bill of divorce; yet her treacherous sister Judah feared not, but went and played the harlot also. And it came to pass through the lightness of her whoredom, that she defiled the land, and committed adultery with stones and with stocks. And yet for all this her treacherous sisterJudah hath not turned unto me with her whole heart, but feignedly, saith the Lord.�

And again, Jeremiah 5:7-8:

�How shall I pardon thee for this? Thy children have forsaken me, and sworn by them that are no gods: when I had fed them to the full, they then committed adultery, and assembled themselves by troops in the harlots� houses. They were as fed horses in the morning: every one neighed after his neighbor�s wife.�

And now listen to Jesus rebuking the Israelites of his day in Matthew 23:25-33:

�Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! For ye make clean the outside of the cup and of the platter, but within they are full of extortion and excess. Thou blind Pharisee, cleanse first that which is within the cup and platter, that the outside of them may be clean also. Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! For ye are like unto whited sepulchers, which indeed appear beautiful outward, but are within full of dead men�s bones, and of all uncleanness. Even so ye also outwardly appear righteous unto men, but within ye are full of hypocrisy and iniquity. Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! Because ye build the tombs of the prophets, and garnish the sepulchers of the righteous and say: �If we had been in the days of our fathers, we would not have been partakers with them in the blood of the prophets.� Wherefore ye be witnesses unto yourselves, that ye are the children of them which killed the prophets. Fill ye up then the measure of your fathers. Ye serpents, ye generation of vipers, how can ye escape the damnation of hell?�

Can any sensible reader accuse God or His prophet here of hating Jews and Christians in the above verses? If not, how then can we point a finger at God, claiming He hates Jews and Christians in the Qur�an when He is rebuking the transgressors among the Children of Israel?

The approach of the Qur�an is clear: God admonishes the People of the Book, those people who were given scriptures, to return to their Books. We find that on many occasions, the doctors of the old religions have distorted the scripture for their own selfish purposes. So God admonishes them and warns them of the impending punishments awaiting them. We read in Jeremiah 8:8: �How do ye say, We are wise, and the law of the Lord is with us? Lo, certainly in vain made he it; the pen of the scribes is in vain.�

Here the Prophet Jeremiah scolds those of the Children of Israel who made the Book of God false even by the use of a pen that distorts.

We see the same idea in the Qur�an too, where God scolds those people of the Book who wrote their own verses in the Book of God and called them God�s. Can we say that God is being deliberately anti-Jewish here?

Dr. Muzammil Siddiqi, a renowned American Muslim scholar, writes on this topic saying:

�Taking a few passages from the Qur�an out of proper historical and textual context will not give a proper understanding of the religious scripture. This is not only true of the Qur�an but also of the Bible. Many passages from the Bible also criticize the Jews. Read the Hebrew Bible, particularly Micah 3:1-12 and Hosea 8:1-14, in which these prophets condemned the Jews who �abhor justice and pervert all equity� and who �build Zion with blood and Jerusalem with wrong.�

These prophets cursed Israel as a �useless vessel among nations� and called for the curse of God to �send a fire upon his [ Judah�s] cities� (Hosea 8:14) , and to make Jerusalem into �ruinous heaps� ( Isaiah 37:26 ). Prophet Ezekiel called Israel �a rebellious nation.� (Ezekiel 2:3).

Similarly, in the Book of Deuteronomy Moses warns the Jews that God �will send upon you curses, confusion, and frustration in all that you undertake to do, until you are destroyed and perish quickly, on account of the evil of your doings, because you have forsaken me� (28:20).

Now, read the following verses of the Qur�an, and judge for yourself whether God is attacking Judaism, when He says in the Qur�an what means:

*{O Children of Israel! Call to mind the [special] favor which I bestowed upon you, and fulfill your covenant with Me as I shall fulfill My covenant with you, and fear none but Me.}* (Al-Baqarah 2:40)

And then:

*{O Children of Israel! Call to mind the [special] favor which I bestowed upon you, and that I preferred you to all others [for My message].}* (Al-Baqarah 2:47)

Then also:

*{And remember We took a covenant from the Children of Israel [to this effect]: Worship none but Allah; treat with kindness your parents and kindred, and orphans and those in need; speak fair to the people; be steadfast in prayer; and give zakah. Then did ye turn back, except a few among you, and ye backslide [even now].}* (Al-Baqarah 2:83)

Also read:

*{We took the covenant of the Children of Israel and sent them messengers, every time, there came to them a messenger with what they themselves desired not�some [of these] they called impostors, and some they [go so far as to] slay.}* (Al-Ma�idah 5:70)

You can even read much more if you go to Surah 5, verse 78; Surah 7, verse 137; Surah 10, verse 93; and Surah 17, verse 2.
It is evident from the above verses how God views the Children of Israel in general. This attitude of the Qur�an is in keeping with its stand towards all humans, as it shows when it says what means:

*{O people, We have created you from a male and a female and made you into races and tribes so that you may know each other. Indeed the noblest of you in the sight of God are those who are the most pious among you. And Allah knows every thing and is aware of every thing.}* (Al-Hujurat 49:13)

The above passages make it clear that Muslims cannot use them to justify any acts of hatred or injustice against Jews or Christians because the contexts in which these verses were revealed rule out that possibility. Also because they should be well aware that the same judgment of God awaits Muslims too, if they also transgress. God has no chosen people, except those who fulfill His justice and obey Him with piety and are merciful to all His creation.

The Qur�an was not just revealed for Muslims, but for all people, including Jews and Christians. Prophet Muhammad (peace be upon him) was in the line of previous prophets of God, including Prophets Abraham, Moses, and Jesus. And, in fact, the Qur�an is the culmination of all the previous scriptures revealed by God.

The Qur�an does not condemn the Semitic race; in fact it accords Jews a special status, given their shared prophetic traditions with Islam.
The Qur�an criticizes only those Jews and Christians who turned away from God�s authentic message and admonishes those who scorned and ridiculed Prophet Muhammad and the message of the Qur�an. And what is more, the Qur�an specifically notes that such criticism is not directed against all Jews. You often see the expression *{among them there are some...}* placed before such criticisms, so that the good are not condemned along with the bad.

From the Qur�anic point of view, the Jews are descendants of Prophet Abraham, through his son Isaac and grandson Jacob. They were chosen by God for a mission (Qur�an 44:32), and God raised among them many prophets and bestowed upon them what He had not bestowed upon many others (Qur�an 5:20). He exalted them over other nations of the earth (Qur�an 2:47, 122) and granted them many favors.

The Qur�an categorically says that good people are assured of their reward with God (Surah 3, verses 113-115). It further says in Surah 7, verses 159 and 168�170, that among the people of Moses there is a section who guide and do justice in the light of truth. Among them, there are some who are righteous and some who are the opposite. The verses also state that the Creator has tried them with both prosperity and adversity in order that they might turn [to Him]. As to those who hold fast by the Book and establish regular prayer, the verses clarify that they never shall suffer.

Thus it is clear that Muslims have no business to oppose Jewish people or Christians, as such. In fact, Muslims must give special respect to them as People of the Book. Originally, the prophets whom they consider as theirs are equally revered by Muslims.

Both Jews and Arabs are the Children of Abraham (Ibrahim � peace be on him). Jews descended from his second son Isaac (Ishaq � peace be upon him) and Arabs from the first son Ishmael (Isma`eel � peace be upon him). Thus, Jews and Arabs are brothers, though the racism that has crept into the perception of some Jews would deny this brotherhood. To Moses (Musa � peace be upon him) God Almighty revealed the divine scripture known as the Tawrah (Torah) as He revealed to Jesus (`Isa � peace be upon him), the divine scripture called the Injil (Gospel).

Completing the progressive revelation of divine guidance to man, God finally revealed the Noble Qur�an to the Final Prophet, Muhammad (peace be upon him). All these prophets were the prophets of God and the religion they taught was basically the same religion from God, namely Islam (peaceful submission to God).

I quote Harun Yahya when he says :

�Concerning the People of the Book, God gives Muslims a command in the Qur�an; to rally to a common formula, when He says what means:           

*{O People of the Book! Let us rally to a common formula to be binding on both us and you: That we worship none but God; that we associate no partners with Him; that we erect not, from among ourselves, Lords and patrons other than God...}* (Aal `Imran 3:64)

This is, indeed, our call to Christians and Jews: As people who believe in God and follow His revelations, let us rally to a common formula�faith. Let�s love God, Who is our Creator and Lord, and follow His commands. And let us pray God to lead us to an even straighter path.

When Muslims, Christians, and Jews rally to a common formula this way; when they understand that they are friends not enemies; when they see that the real enemy is atheism and paganism; then the world will become a very different place.

The fighting that has raged for ages, enmities, fears�and terrorist attacks�will come to an end and a new civilization based on love, respect, and peace will be established upon this common formula."

And Allah knows best.

Thank you and please do keep in touch.

Salam.

"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 18:07
In eerste instantie geplaatst door muslima5

Dag postpentacost

ja ik wou reageren op je post maar de topic is gesloen,waarsch omdat het
6 pagina's bevat.anyway,de latere sourahs zijn helemaal niet agressief
van aard. dnek je niet dat alles wat ik tegen je zei misschien haal uit de
hele koran en niet uit alleen een deel?maar goed, ik zal het je uitleggen.
echter vordat ik begin wil ik wel even vragen of jij je vragen aan mij stelt
zodat jij jouw eigen hypothese bevestigd of vraag je het echt om het te
weten?dus uit nieuwsgierigheid?want het heeft geen zin voor mij om
vragen te beantwoorden waarvan de vrager al een bep idee heeft en wat
ik zeg toch neit doordirngt. want ik krijg zo een idee nu zo
langzamerhand. als het zo is, dan kan ik beter niet meer
antwoorden,want dan is het verloren moeite,als je toch je mening al klaar
hebt.als ik het mis heb, pls let me know.dit is meer een vraag van mij aan
jou en geen statement,ok?

nou, zoals je weet moet je de koran interpetern volgens de reden waarom
het neergedaald is. dus waarom,wanneer,hoe,voor wie, etc. asbab an
nuzul,heet dat in het arabisch.redenen vor openbaring vertaald.en de
verzen waar jij het over hebt zijn voor een bep groep van de christenen
en joden in DIE tijd neer gezonden. met nadruk:een bep groep!ik zal nu
twee stukken plaatsen waar je kan lezen wat ik precies bedoel. die
koranverzen zijn helemaal niet voor interpreatatie gevoelig,want alles
heeft een reden van openabring. wanner ze interpretatiegevoelig worden
is op het moment dat je de stukken als losstaand leest en niet hun reden
van openbaring erbij neemt. dat heb je ook met veel stukken in de bijbel
die heel erg agrressief en denegrerend overkomen jegens bep mensen. ik
heb nu zelf ook even geen tijd ze op te zoeken,dan moet ike cht effe
graven in mn boekenkast. als je die stukken zonder context leest zul je
toch even op je hoofdje krabben.maar misschien dat de volgende twee
stukken inde volgende twee posts je duidlijk maken wak bedoel.

het komt erop neer dat de Profeet saws vaak erop aanwees dat we goed
moeten zijn jegens andere mensen,vooral tegen de mensen van het Boek.
de stukken die jij leest gingen over eem groep mensen van de christenen
en joden die "transgressors" waren. maar de koran berispt ook mensen
die de Porfeet saws volgden als zij ook "transgresors"waren. dus als zij
onrechtvaardig waren.maar goed, de stukken die ik zo ga plaatsen leggen
het veel beter uit.ok?en nee, deze verzen over de mensen van het Boek
verschillen niet van de vorige. dus zullen deze verzen de vorige verzen
niet opheffen. deze stukken hebben het over iets HEEL anders. dat van de
ene vers de andere vers opheft komt echt niet vaak voor. dat zijn maar
een paar gevallen. en als dat het geval was,dan had de Profeet saws dat
duidelijk erbij gezegd altijd. je moet echt,als je de koran wil begrijpen de
context ebij halen.dat weet jij dnek ik als christen ook,nietwaar?ik bedoel
de bijbel..vertel me, hoe kun je zeggen dat de Profeet saws ons vertelde
dat we anders met joden en christenen moeten omgaan, als hij saws hen
verdedigde op allelei manieren,gelijke behandleing predikte, een
christenvrouw huwde, een joodse vriend had.vind je dan niet dat zo een
bewering die je maakt misschien niet klopt?


ok nu volgen in de volgende post de stukken,haha.Ze zijn lang,maar ik
hoop dat je ze toch leest.want het id duidelijk utigelegd. bij de tweede
stuk is zelfs precies wat jij ongeveer vraagt,beantwoord.


Beste Moslima,

Mede door de slechte PR heb ik een bepaald beeld van de islam/koran dat
niet echt positief is. En ik meen idd vrij zeker te weten dat de latere
openbaringen agressiever zijn, maar als je echt overtuigend materiaal
hebt dan lever ik mijn mening graag in voor een betere. Maar of dat
materiaal echt overtuigend is, dat is nog maar de vraag want dan zouden
ook de Moslims (bvb op dit forum) overwegend een positievere opstelling
tav bvb christenen hebben.

Asbad An Nuzul is ook in de christelijk theologie een onontbeerlijke
leidraad bij exegese. maar de geleerden zijn het er lang niet over eens
welke teksten universeel - en welke tijd- en plaatsgebonden bedoeld zijn.
Zo is er bvb een verschil van opvatting over het dragen van
hoofdbedekking door vrouwen. de ultra orthodoxe stroming meent dat
het een universele opdracht is dat vrouwen een hoofdbedekking dragen,
terwijl de meesten het er op houden dat die opdracht tijd -m en
plaatsgebonden was. Bovendien rept Jezus nergens in het evangelie over
dat soort zaken.

En dan komen we gelijk aan de agressieve patriottische toon van de
Bijbel. Je mooet dan wel onderscheid maken tussen het Ouden en het
Nieuwe Testament. Voor mij als Christen is hetgeen in het OT staat een
oud verbond tussen god en het Joodse volk. een teken van dat verbond is
bvb de besnijdenis.
Het Nieuwe Testament gaat over het nieuwe verbond tussen God en alle
volkeren. Het teken van dat nieuwe verbond is het bloed van Jezus.
Als je iets van het christelijk geloof weet, dan weet je ook dat het NT heel
wat minder agressief is dan het OT. Zelfs zo mild dat zelfs de
transgressors gespaard worden, ja zelfs aan God opgedragen worden.

Verder kan ik nu even niet nader op je posting ingaan, want je hebt me
een forse leesopdracht gegeven en ik heb er nog geen tijd voor gehad
om me daar echt in te verdiepen.
hgr
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 04:52
dag postpentacost

ja ik weet het verschil tussen het oude en nieuwe testament, maar ik had het over beide. ik neem nu een voorbeeld van het nieuwe. die stond ook toevallig in de tekst die ik poste:

Matthew 23:25-33:

�Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! For ye make clean the outside of the cup and of the platter, but within they are full of extortion and excess. Thou blind Pharisee, cleanse first that which is within the cup and platter, that the outside of them may be clean also. Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! For ye are like unto whited sepulchers, which indeed appear beautiful outward, but are within full of dead men�s bones, and of all uncleanness. Even so ye also outwardly appear righteous unto men, but within ye are full of hypocrisy and iniquity. Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! Because ye build the tombs of the prophets, and garnish the sepulchers of the righteous and say: �If we had been in the days of our fathers, we would not have been partakers with them in the blood of the prophets.� Wherefore ye be witnesses unto yourselves, that ye are the children of them which killed the prophets. Fill ye up then the measure of your fathers. Ye serpents, ye generation of vipers, how can ye escape the damnation of hell?�

nou, als ik zo zwart wit dacht zou ik middels deze tekst een ander idee van Jezus krijgen.maar ik neem het met een korreltje zout.ik geloof zelf immers in Profeet Jezus vzmh.dus hoe zou ik m kunnen neerhalen. das wat ik wel kenmerkend vind aan de relatie moslims-christenen. moslims zouden nooit wat slechts over Jezus kunnen zeggen, maar sommige christenen (nee ik bedoel niet jou) helaas wel over profeet Muhammed vzmh.

en ik weet dat het NT een stuk milder was dan he OT. dat weet ik heel goed.weet je hoe ik het zie en hoe het mij door mijn leraren is geleerd(jawel islamtische) is dat inderdaad in de tijd van het OT (om het zo even te noemen) de tijden hard waren. Profeet Moussa (mozes) kwam met een boodschap dat bep wetten bevatte en rechtvaardigheid. helaas hellas, door de corruptie van de mens is er een deel van zijn boodschap verdraait waardoor de samenleving verhardde:straffen etc etc. God heeft Profeet jezus vzmh gestuurd om verzachting te brengen in de samenleving door barmhartigheid te prediken en geen nieuwe wetten te brenegn. dit zei Isa immers zelf.maar slechts bevestiging te brengen van het voorgaande plus daarbij verzachting en barmhartigheid.want dit was echt nodig in die tijd.hierdoor kwam er verzachting in de samenleving door de geliefde profeet ISA (Jezus, ik wil hem liever ISA noemen,als je het niet erg vindt)helaas is er door de corruptie van de mens een heel groot stuk van zijn boodschap verdraait. een hele grote. God heeft toen zijn laatste boodschapper gestuurd. profeet Muhammed saws.Profeet Muhammed saws bracht naast barmhartigheid, die ISA predikte, ook rechtvaardigheid die Moussa vzmh predikte. Isa vzmh bevestigde wat voor hem was en bracht daarbij vrede etc. Profeet Muhammed vzmh bevestigde wat Moussa EN Isa zeiden en bracht daarbij ook vrede.Hij bracht een balans tussen beiden. met de nadruk op vrede en barmhartigheid.

en wat betreft of dat bewijs overtuigend is, geldt ook voor bep christenen die vreemde ideeen over ons voornamelijk hebben. als het christendom universeel liefde tov de medemens predikt, hoe komt het dan dat in een heleboel christelijke kerken en scholen(voornamelijk in amerika en jawel ook hier in nederland)moslims nog steeds worden gezien als heidenen en waarom wordt er nog steeds gezegd dat we een maangod aanbidden en we gevaarlijk zijn. waarom wordt er nog steeds gewaarschuwd voor ons?dus ja..als jullie bewijs ook zo overtuigend is, dan zouden ook ene heleboel christenen een positievere instelling hebben. dus misschien ligt het niet aan het bewijs, maar surprise surprise:aan de mens.want nu wordt er gewezen met een vingertje naar bep moslims, maar ik meen toch te weten dat er een heel historie is aan geweld tussen christenen en bijv joden en nu moslims..?maar ik haal dat er niet bij, omdat ik door kan kijken tussen al die mensen en hun ideeeen. immers, wat de gemiddlede christen denkt en doet, bewijst dat wat het christendom echt is?jij hebt een bep beeld van de islam door wat je ziet in mensen en wat je hoort "pr" noemde je het. maar is dat niet een vreemd fenomeen?immers. als je medicijnen gaat studeren, ga je dan eerst kijken wat de dokters allemaal doen en leer je daaruit of ga je eerst een studie aan en doe je daarna pas de co-schappen?

bedankt dat je de stukken hebt gelezen, en ik kan er nog meer plaatsen als je dat nodig acht.

mvg

"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2006 om 17:37
Dag Moslima,
Isa was bepaald geen softie, die de gerechtigheid van God verdoezelde.
Die tekst uit Mattheus, die je weergaf is niet iets om met een korreltje
zout te nemen. Maar juist heel kenmerkend voor de opstelling van Jezus
tegenover de bobo's van het religieus establishment. En die kom je in elke
religie tegen; ook bij de Islam.
Ik kan nog wel sterkere teksten produceren zoals:
Mat 25
31 Wanneer de Mensenzoon komt, omstraald door luister en in
gezelschap van alle engelen, zal hij plaatsnemen op zijn glorierijke troon.
32 Dan zullen alle volken voor hem worden samengebracht en zal hij de
mensen van elkaar scheiden zoals een herder de schapen van de bokken
scheidt; 33 de schapen zal hij rechts van zich plaatsen, de bokken links.
34 Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: �Jullie zijn
door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al
sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. 35 Want ik
had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te
drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt,
en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen
en jullie kwamen naar mij toe.� 37 Dan zullen de rechtvaardigen hem
antwoorden: �Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten
gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u
als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39
Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn
we naar u toe gekomen?� 40 En de koning zal hun antwoorden: �Ik
verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de
onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij
gedaan.� 41 Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken:
�Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat
bestemd is voor de duivel en zijn engelen. 42 Want ik had honger en jullie
gaven mij niet te eten, ik had dorst en jullie gaven me niet te drinken. 43
Ik was een vreemdeling en jullie namen mij niet op, ik was naakt en jullie
kleedden mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten
mij niet.� 44 Dan zullen ook zij antwoorden: �Heer, wanneer hebben wij u
hongerig gezien of dorstig, als vreemdeling of naakt, ziek of in de
gevangenis, en hebben wij niet voor u gezorgd?� 45 En hij zal hun
antwoorden: �Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze
onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet
gedaan.� 46 Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de
rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven.�

Ik was er niet bij, maar in de tijd van Heer Jezus was het niet softer dan in
de tijd van Mozes. De Romeinen waren bepaald niet zachtzinniger dan
bvb de Egyptenaren. Jezus zet met zijn uitspraken duidelijk de boel op
scherp. lees de bergrede maar eens en de straf voor
onvergevingsgezindheid en als je je broeder domkop noemt, etc. Maar....
itt Mohammed gaf hij nergens opdracht tot oorlog of tot doden van
mensen of tot discriminatie. Mohammed en Mozes liggen in dezelfde lijn;
namelijk het vestigen van een theocratie op aarde, met een heel pakket
aan wetten en straffen, hetgeen de Moslims nog steeds nastreven.

Jezus heeft het daarentegen over een ander Koninkrijk dat niet van deze
wereld is. Om deel uit te maken van dat koninkrijk is niet te verdienen
maar de toegang heeft Jezus verworven door in onze plaats als een
zondaar gestraft te worden. Dat heet Genade. We hoeven alleen maar
voor dat offer te danken... Dat offer verwerpen is pas echt riskant.

Het is jammer dat je gelooft dat het Evangelie verdraaid is. Daar is
namelijk geen enkel bewijs voor. Maar zonder dat argument heeft de
Islam geen enkel bestaansrecht... en het kan je pijn doen dat Christenen
Mohammed niet als profeet zien, terwijl jullie wel Isa eren. Nou, het
Evangelie is er duidelijk over dat Jezus de laatste was. Op een ander topic
heb ik een gelijkenis weergegeven dat na de profeten als allerlaatste
gezant van de Allerhoogste de Zoon zou komen en daarna alleen nog Zijn
wederkomst.... Ik kan Mohammed hooguit als een profeet voor het volk
Ismael zien om ook hen middels de Wet en de onmogelijkheid om de Wet
volkomen te gehoorzamen, op de Genade van Jezus voor te
bereiden.

Ik denk niet dat Moslims Maanaanbidders zijn, hoewel ik de devotie ten
aanzien van de KA'aba wel wat overdreven vind. het is tenslotte toch van
oorsprong een polytheistisch heiligdom. en waarom vaak de maan als
Islamkenmerk op de top van een Moskee of minaret of ambulances?

Je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat christenen vaak ook niet leven
zoals Jezus zegt. het christendom heeft bloederige sporen door de
geschiedenis getrokken...Dat is weer dat verschil tussen theorie en
praktijk. die bloederige geschiedenis en vervolging van bvb Joden was het
werk van het Christelijk religieus instituut en dat onderstreept de stelling
dat de machthebbers van het religieus instituut in feite de grootste
vijanden van Heer Jezus zijn.

Maar het is juist wel belangrijk dat christenen naar de woorden van Jezus
leven, om daarmee te laten zien dat de Heilige Geest op de gelovigen
neergedaald is en de ware gelovigen kracht geeft om een voorbeeldig
leven te leiden. en vroeger en nu zijn er velen die dat ook doen.

Je zou voor de aardigheid eens heiligengeschiedenissen moeten lezen,
bvb over het leven van Franciscus van Assisi, die "slechts" 600 jaar
geleden leefde en wiens leven zorgvuldig beschreven is.

hgr
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 11:42
hallo

kijk ten eerste, heb ik niet gezegd dat Isa de wetten van God kwam verdoezelen of dat hij een softie was, hallo ik geloof in Isa en zou hem geen softie noemen. weet niet waar je dat van mijn text hebt gehaald. weet ook niet waar je het vandaan heb gehaald da i zei dat Isa de wetten kwam verdoezelen. ik zei duidelijk: hij kwam geen nieuwe wetten toevoegen, maar juist bevestiging van het voorgaande en hij kwam om verzachting te brengen in de gemeenschap waar hij vzmh uit is gekomen. en ik bedoelde niet dat de tijd van Jezus softer was dan in de tijd van Mozes. juist niet, de tijd van Jezus was harder. maar daarom was Jezus gestuurd. om verzacthing te brengen. als je n text goed leest dan kun je dat er wel uithalen.

de tekst die ik aanhaalde van Matt was puur als tegenargument van dat jij bep koranverzen als agressief beschouwd. waarop ik vevolgens tegen jou zei dat die verklaard moeten worden dmv de reden van openbaring. dan zullen ze niet meer agressief overkomen. jij zei vervolgens dat in het NT alles vredig en wel is en geen agressiviteit in voorkomt. daarop haalde ik deze vers aan. om aan te geven dat er wel bep teksten in voorkomen die best negatief zijn, maar dat ik hetzlefde argument ga gebruiken als die ik bij de koran gebruik, namelijk dat ik door zo een vers niet anders over Isa ga denken, want immers, alles is te verklaren. dus vandaar dak het met een korreltje zout neem. ik kan me niet voorstellen dat Isa zoiets gezegd heeft.

ik heb een een stuk tekst wat ik zo ga plaatsen, waarin staat dat Isa en Muhammed vzm hen beiden, hetzelfde leed ondergingen door vernederingen van de mensen die hen niet geloofden.Profeet Muhammed saws bleef gebukt onder vernederingen voor 13 hele jaren in Mekka, zonder enig tegenactie. dat wilde hij niet en hij had daar geen toestemming voor. weet je waarom per se in deze tijd de hoofdstukken in de koran over de andere profeten geopenbaard werden?om hoop en geduld te geven aan de Profeet Muhammed saws, om hem een voorbeeld te geven van zijn voorgangers. om vol te houden. en hij hield ook vol. ondaks alles. ik vertel je nog wel hetverhaal van zijn joodse buurman. toen de profeet saws naar medina ging, begon zijn "staat"zich te vestigen. en vanaf dit moment toen ze zo erg geboycot werden en aangvallen werden en honger hadden, mochten ze zich van Allah verdedigen. en alleen daarom. Jezus had nooit een staat, heeft die nooit gehad omdat hij nooit zover is gekomen.zonder staat heb je geen recht om zulke verdedigingspogingen uit te voeren. dat zou onrecht zijn. Jezus steeg ten hemel (laten we even niet discussieren over hoe hij ten hemel is gestegen, want we weten allebei dat we er andrs over denken en deze discussie gaat nu even over iets anders, dat onderwerp later,goed?)toen hij nog in de dertig was.erg jong dus. Profeet Muhammed saws overleed toen hinj 63 was. maar goed, de text die ik zo ga plaatsen kan dit veel beter aangeven,ok?

verder wil ik wel even zeggen dat wij niet een extreme devotie aan de kaaba tonen. de reden waarom we rochting kaaba bidden is heel simpel: het is puur een punt waar we ons moeten richten om te bidden. ja , ik weet het Allah is overal. maar daar gaat het niet om. om het gevoel van saamhorigeheid en eenheid onder de moslims te voelen en te creeeren heb je een gemeensch gebedsrichting nodig. anders zouden we in een moskee allen een ander kant op bidden. waar blijft dan het gevoel van saamhorigeheid, broeder en zusterschap en eenheid?dat is de ENIGE reden waarom we richting de kaaba bidden. puur als richting. de kaaba zelf is leeg van binnen. en wat betreft die bewering van jou dat de kaaba een polytheistisch heiligdom was: ik ben zeer teleurgetsled dat je de geschiedenis van de kaaba niet kent..je hebt toch lange reizen naar moslimlanden verrricht?heb je nooit gevraagd wat de geschiedenis van de kaaba is?de kaaba is van oorsprong gebouwd door onze vader in het geloof Abraham. Hij heeft de kaaba gebouwd met zijn zoon Ismail op bevel van Allah swt. het was juist het eerste huis van Allah. het symbool van monotheisme. de polythesieten hebben er uiteindelijk misbruik van gemaakt. en hoe dit is gekomen?tja, geschiedenis..lees het na..goed?oh en wat betreft de maan boven op een moskee: dat is niet volgens de islam. islam kent geen symbolen. dat er een paar mensen een maan als symbool voor de islam gebruiken is puur iets weer wat mensen gebruiken om zichzelf te categoriseren. een ster bijv voor de joden, een kruis voor de christenen en een maan voor moslims. nou ik kan je zeggen dat die ster niet volgens de islam is. absoluut niet!dit zijn echt eeuwenoude vooroordelen van mensen van de islam.nogmaals, geschiedenis.

t is mooi dat je het veschil zit tussen theorie en praktijk in het christendom. maar zie je dat ook in islam?dat is namelijk de kunst. want bij je eigen godsdienst dit evrschil maken is makkelijk en juist voor de hand liggend, maar kun je dat ook bij de islam doen?ik hoor t wel.

jij zou ook eens een paar authentieke geschiedenis boeken van de islam moeten lezen. en niet de boekjes die nu door iedere halve gare worden geschreven.dat soort boekjes moeten wat mij betreft beginnen met:"ik weet niks van de islam, maar ik wil zo graag meedoen met de mediahype omdat ik weet dat ik er een centje uit kan slaan"en dan moeten ze beginnen.

oh en wat betreft je bewering dat ik zei dat de evengelieen niet meer inhun oorspronleijke staat zijn. dit heb ik niet van de islam hoor. natuurlijk wordt dit ook in de islam gezegd. maar daar kwam ik pas later achter. in de eeerste instantie heb ik dit van een bijbelgeleerde. maar hij is wel christen.echt waar.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 13:57
ben een beetje verstrooid vandaag, heb beloofd een stuk te plaatsen maar kom er dus twee uur later achter dak dat vergeten ben te doen. excuus. nou hier bij deze:"

QUESTION:
Assalaamu 'alaykum,

I think I have a hard question to ask. I want a proof (but not from the Qur�an) that Islam is the true final religion and not a man-made religion.

Is there any unbiased scholar (who knows about both Islam and Christianity) that you can refer me to?

I always wonder, if Islam and Christianity are from the same God, why is there a difference in the nature of the religion? (I don't mean the Bible here. I know that it is corrupted most likely). I mean here values and principles. Christianity is more geared towards ideals (in loving, forgiving, not punishing in this life, turning the other cheek...) and spirituality, while Islam has more emphasis on earthly life matters.

Jesus Christ for example didn't call for a fight against his enemies even though they also wanted to stop him from preaching the words of God, but Muslims were authorized to fight and kill in certain circumstances (even that they were justifiable fights in our world measures but they are still not ideal as heavenly commands or values should be).

Please help me, I feel lost!
Thanks.

ANSWER:
Assalamu alaikum wa rahmatullah.
Thank you very much for your questions.

Please consider the following points about Islam:




From the beginning of mankind, God has been sending His messengers to give mankind true guidance from God. Thus, Islam believes in all the prophets of God, before Muhammad (including Abraham, Moses and Jesus); and all the Books of God, before the Qur�an (including the Torah, the Psalms of David and the Gospel of Christ). No other religion does this.


Islam categorically states the existence of the One and Only God, Who is the Creator and Sustainer of the whole universe. This fact is stated in the Torah, the Gospel and in the Qur�an.

If you consider the prophecies about a prophet-like-Moses, given in Deuteronomy 18: 18, Isaiah 42: 1-17, and about the Comforter, the Spirit of Truth or the Paraclete, in the Gospel, according to John 14 and 16, you can see clearly that this prophet could be none other than the last prophet of God, Muhammad (peace be upon him).


A study of the progressive guidance of God, through Judaism, Christianity and Islam, will clearly prove that Islam, as taught by Muhammad, is the culmination of that progression.


Consider the teachings of Islam: one god, one human race, one religion; belief in all the prophets of God, which is the ground of its tolerance; belief in the accountability of man in the hereafter. Besides, one can see the emphasis it lays on justice, equity and brotherhood in social life; and on purity, sincerity and the spirit of sacrifice in individual life.


Consider the intense practicality of Islamic teachings, its compatibility with science and technology and with modern times.


Also see that it is the fastest growing religion now, in spite of all the adverse conditions and the most hostile propaganda against it.


As for the difference in the teachings of Christ and the teachings of Muhammad:

The mission of Jesus was limited to the Children of Israel, as the Gospels themselves state it. For example in Matthew chapter 15, verse 24: Christ told his disciples: �I am not sent but unto the lost sheep of the house of Israel.� Christ�s mission was mainly to teach the Children of Israel of the meaninglessness of their literalism in their adherence to the letter of the Law if they ignored its spirit.

The Jews had become a very harsh people; for that was what they could learn from the strict teachings of the Law as taught by Moses. Jesus came to teach them compassion, love and mercy. Muhammad came to strike a balance between the two ways; his mission was to complete the religion of Islam, as he was the last prophet. So in Muhammad�s teachings, you can find a blend of the Mosaic Law�s strictness and Jesus�s mercy, as well.

That is the �middle path�. Muslims are described as �ummatan wasatan�, a balanced society. This is part of the perfecting of religion, since the complete religion would not be only mercy and sacrifice. It is practical and viable; it is a way of life, a complete way of life.

Jesus is reported to have said:

�� but I say unto you, that ye resist not evil: but whosoever shall smite thee on thy right cheek, turn to him the other also.� (Matthew 5: 39)

�But I say unto you, Love your enemies ��� (Matthew 5: 44)

These are beautiful ideals, but hardly practicable. How many Christians can turn the other cheek? Or love their enemies? They use cluster bombs to destroy innocent people who might, one day, possibly become their enemies. This is why Voltaire said: �There was only one Christian, and he was crucified.�

Muslims are not just directed to fight. It becomes their duty to fight in certain contexts; like when your sister is sexually attacked in front of you! �Resist not evil!!!� Think of it: not resisting evil, will be the greatest encouragement for evil in this wicked world.

Well, as I said, Islam is a practical religion. It enjoins upon its followers piety and devotion; prayer and fasting, charity and sacrifice; purity and sincerity; love and mercy.

On the other hand, it asks its followers to stand out firmly for justice, even if it is against their own kith and kin. Justice should be done to all, whether they are friends or foes. To ask us to love the enemy is to ask us to do something impractical. Still, we are commanded to do justice to them, to all.

This in a nutshell is Islam. And Allah knows best.
I hope the foregoing answers your questions, and of course, further queries are welcome.

Mr. Lamaan Ball, editor of Ask About Islam, adds:

I think it is important, to note a couple of things:

Firstly, we should distinguish as you mention in your question between the original teachings of both Jesus and Moses and what has become established thinking and practice in both Christianity and Judaism respectively.
The teachings of all the prophets were the same and were the religion of submission to the will of God.

What happened over time however is that Judaic law became very rigid and strict due to people trying to find ways to avoid practicing it. The core of Jesus' message was to bring the Jews back towards having pure intentions of obedience to God's law rather than holding to it only reluctantly by being pushed on with very strict rules. A sincere believer seeks the best way to do their acts of obedience to God � they don't need to be told to do it in the best way.

What happened with what became established Christianity however, was that this focus on the spirit of the law became exaggerated and Christianity fell into the opposite extreme, where all that matters is the doctrine of faith in your heart, and the law itself could be ignored or re-invented freely.

Muhammad's message re-balanced the teachings of the true religion of Islam. The importance of the spirit of the law and of the law itself were established clearly. Muslims can look towards both the excesses of Christian monasticism and Jewish materialism and seek to find a balance.

Taking your specific example: Muhammad (peace and blessings be upon him) and his early followers in Mecca were persecuted and Muhammad made it very clear that in these circumstances, fighting back was not allowed. This is close to the situation of Jesus (peace be upon him) when he was preaching in his society. The reason for the apparent difference in teachings is only because Jesus' mission didn't reach the phase where Jesus was in control of a state, as was the case with Muhammad (pbuh).

And Allah knows best!   
   
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 14:05
Peterpan lees alstublieft eerst de bijbel gewoon eerst vannaf het begin(gennissis) tot het einde. lees vervolgens de Koran.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Alif Laam Miem.

2. Dit is het boek (de Koran) waaraan geen twijfel is, een richtsnoer voor de Moettaqoen.

3.(Dit zijn) Degenen die in de Ghayb geloven en het gebed onderhouden en die uitgeven van hetgeen Wij (Allah) hun hebben voorzien.

4. En degenen die geloven in hetgeen wat aan jou (Mohammed) is geopenbaard en in hetgeen wat v��r jou is geopenbaard (openbaringen aan voorgaande profeten) en die overtuigd zijn in het bestaan van het Hiernamaals.

5. Zij zijn degenen die de juiste leiding van hun Heer volgen en zij zijn de succesvollen.

6. Voorzeker, zij die niet geloven voorhun maakt het niet uit of jij hen waarschuwt of niet, zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun harten en oren verzegeld en over hun ogen is een bedekking. Voor hun is er een zware straf.

8. En er zijn mensen (hypocrieten), die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf maar zij beseffen het niet.

10. In hun hart is er een ziekte (twijfel en schijnheiligheid) en Allah heeft hun ziekte verergerd. Er wacht hun een pijnlijke straf af, omdat zij plachten te liegen.

11. En als er tot hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Voorzeker, zij zijn het die onheil stichten, maar zij beseffen het niet.

13. En wanneer tegen hun wordt gezegd: "Geloof, zoals mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben gelooft?" Voorzeker, Zij zijn de dwazen, maar zij beseffen het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", maar wanneer zij alleen zijn met hun Satans , zeggen zij: "Wij zijn zeer zeker met u, wij spotten slechts."

15. Allah spot met hen en laat hen toenemen in hun slechte daden, zodat zij blindelings zullen dwalen.

16. Zij zijn het die leiding verruild hebben voor dwaling, daarom levert hun handel geen winst op. Zij zijn niet geleid.

17. Hun overeenkomsten is als de overeenkomst van iemand die een vuur ontstak en wanneer het (vuur) zijn omgeving verlichtte, nam Allah hun licht weg en liet hen in diepe duisternis, zodat zij niet meer konden zien.

18. Zij zijn doof, stom en blind, daarom keren zij niet terug (naar het rechte pad).

19. Of netals (de overeenkomst met) een zware regenbui uit de hemel met dichte duisternis, donder en bliksem. zij stoppen hun vingers in hun oren vanwege de donderslagen, uit doodsangst. Maar Allah omringt de ongelovigen.

20. Bijna neemt de bliksem hun het gezichtsvermogen weg. Telkens wanneer deze hen verlicht, lopen zij, maar wanneer het weer donker wordt dan staan zij stil. En, als Allah het wilde, kon hij hun gehoor- en gezichtsvermogen ontnemen. Waarlijk, Allah heeft macht over alle dingen.

21. O mensen, aanbidt uw Heer, die u en degenen die v��r u waren heeft geschapen. Hopelijk zullen jullie tot Moettaqoens (Allah vrezenden) behoren.

22. Die de aarde voor jullie tot een rust plaats maakte en de hemel tot een gewelf (deken). En die water van de wolken doet stromen en daardoor vruchten voortbrengt, als voedsel voor u. Ken daarom geen deelgenoten aan Allah toe, terwijl jullie weten (dat hij alleen het recht heeft aangebeden te worden).

23. En, indien u in twijfel verkeert omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar (Mohammed) hebben geopenbaard, probeer dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roep uw helpers buiten Allah, als u waarachtig bent.

24. Maar, indien u het niet kunt doen - en u zult het nooit kunnen doen - wacht u dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, waarin mensen en stenen als brandstof dienen. 




succes
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 15:39
salam broeder

waarom heb jet het tegen peter pan..?ik zie geen reactie van m in deze topic. alleen die van mij en postpentacost..dus tegen wie heb je het?is het een typefout of..?
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 16:36
Moslima5,
Je haalt veel verschillende punten aan; de discussie wordt zo erg
wijdlopend.
Ik zal enkele beantwoorden.

De schrijver van het stukje beroept zich op 3 bijbelteksten die de komst
van Mohammed zouden voorspellen. Deutreronomium 18; 18 betreft een
profeet uit het midden van het Joodse volk. Er wordt dan door moslims
beweerd dat die tekst slaat op het broedervolk van de Joden; de
nakomelingen van Ishma�l... Maar lees eens goed over Ishma�l in Genesis
17:
19 Maar God zei: �Nee, je vrouw Sara zal je een zoon baren, die je Isaak
(17:19) Isaak � Isaak kan worden vertaald als �hij lacht�.
moet noemen, en met hem zal ik mijn verbond voortzetten. Het zal een
eeuwigdurend verbond zijn, dat ook voor zijn nakomelingen zal gelden.
20 En wat Isma�l betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem
vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf
stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem
voortkomen. 21 Maar mijn verbond zal ik voortzetten met Isaak, de
zoon die Sara je volgend jaar omstreeks deze tijd zal baren.� 22 Nadat
God zo met hem gesproken had, ging hij bij Abraham vandaan.

en

Genesis 21:
12 Maar God zei tegen hem: �Je hoeft je niet bezwaard te voelen vanwege
de jongen of je slavin. Alles wat Sara je vraagt moet je doen, want
alleen de nakomelingen van Isaak zullen gelden als jouw nageslacht   
. 13 Maar ook uit de zoon van je slavin zal ik een volk doen
voortkomen, omdat ook hij een kind van je is.�


God sloot met het Joodse volk een bijzonder verbond. Zij waren
exclusief bestemd om het Boek voort te brengen en te bewaren, om
alle profeten voort te brengen en tenslotte om middels het lichaam
van Mirjam de Messias Jezus op aarde te doen komen.

Die tekst uit Deuteronomium zou op de profeet Elia kunnen slaan. In
Mattheus 17: 3 verschijnt Jezus in een verheerlijkte staat:

1 Zes dagen later nam Jezus Petrus, Jakobus en diens broer
Johannes met zich mee een hoge berg op, waar ze alleen waren. 2 Voor
hun ogen veranderde hij van gedaante, zijn gezicht straalde als de zon en
zijn kleren werden wit als het licht. 3 Plotseling verschenen aan hen
Mozes en Elia, die met Jezus in gesprek waren.


Mozes en Elia waren beide profeten van het oude verbond van de Wet.
Jezus is de Heer van het nieuwe verbond.

Dan die tekst van Jesaja 42; lees die maar eens goed door en je zult
inzien dat deze tekst over Jezus gaat. De titel "uitverkorene" komt een
paar keer in het Evangelie voor, als God duidelijk hoorbaar voor de
omstanders zegt:
"deze is mijn uitverkorene, in wie ik mijn behagen heb."


En om de tekst in Johannes 14 en 16 op Mohammed toe te passen, moet
je wel erg creatief met de tekst om gaan. In die zelfde teksten staat
duidelijk dat de Comforter geen man, maar de Geest van God is; de
heilige Geest. En deze Geest is idd gekomen 10 dagen nadat Jezus naar
de hemel opgevaren is. Dat kan je allemaal lezen in Handelingen 2 en ook
zien wat het verschil is tussen een gelovige die niet - en een die wel met
de heilige Geest vervuld is. Je kunt pas echt als Christen leven als je de
Heilige geest ontvangen hebt. Aan de vruchten herken je de boom.

Dan die christen theoloog, die beweert dat het Evangelie veranderd is. Er
zijn zelfs Christen theologen die ontkennen dat God bestaat. Niet voor
niets bad Jezus:
�Ik loof u, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat u deze dingen voor
wijzen en verstandigen verborgen hebt gehouden, maar ze aan
eenvoudige mensen hebt onthuld.
De kerken waar zulke
theologen de leiding hebben, die lopen leeg als een lekke band, maar
tegelijkertijd is er een krachtig groeiende beweging gaande van gelovigen
die het Evangelie wel serieus nemen en zich door de heilige Geest laten
leiden. Daar groeit de christelijke gemeenschap als kool.

Tenslotte nog iets over het misverstand dat Jezus kwam om de wet te
verzachten. Integendeel; hij kwam om de wet aan te scherpen. want de
essentie van de wet is de liefde tot God en tot de medemens.
Dat van de andere wang toekeren hoort daarbij. Als Hij daarbij zegt de
duivel geen voet te geven door terug te slaan bedoelt hij dat er geen
ruimte moet zijn voor haat of boosheid.

Als je de bergrede leest dan zie je dat Jezus de wet van de leifde nog
strenger maakt. waarom, terwijl de mensen zich al niet aan de wet van
Mozes konden houden? Puur om de mens er mee te confronteren dat ie
niet in staat is om uit eigen kracht aan de eis van de wet te voldoen en
derhalve verloren is. De mens moet zich bewust worden dat ie verlossing
nodig heeft.

Nou, maar even hierbij laten.

hgr

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 16:44
O ja, Moslima,

Mohammed was heel wijs om in Mekka alles over zich heen te laten gaan.
Als ie zich verweerd had, dan had ie dat waarschijnlijk niet overleefd.
Maar ging Mohammed ongewapend terug naar Mekka? en wat deed hij
daar? Wat schrijven de koran en ahadith over die periode?

En wat een mager argument dat Jezus zo vredelievend was omdat Hij er
niet aan toe kwam om een rijk te vestigen... Jezus heeft geen belang bij
wereldse macht. Dat heeft hij bij diverse gelegenheden aangegeven.
Hij verbindt zich bij voorkeur met de machtelozen...
De verbintenis tussen het religieus instituut en politieke macht is altijd
zeer verdacht.

hgr
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 17:15
beste postpentacost

ik zie dat de discussie wat andere vormen gaat aannemen. je hebt mij ten eerste verkeerd begrepen. de tekst die ik plaatste plaatste ik niet vanwege de prophecies. ik plaatste het puur om de laatste alinea. over dat bewapening etc. ik heb nog veel meer te zeggen, maar ik vind dat de discussie andere vormen gaat aannemen. ik heb hele andere opvatiingen over Jezus en ik respecteer hem. ik zie dat niet tterug bij jou jegens Muhammed vzmh.je schuift het feit dat muhammed vzmh niet heeft verzet in mekka op wijsheid omdat hij anders vermoord zou worden. waarom schuif je het niet af op misschien zijn vredelievendheid. ik zie dat je niet voldoende kennis hebt van de islam,dat is niet erg. maar misschien moeten we discussieren als jij wat meer kennis van de islam. en ik zal me meer verdiepen (meer dan ik heb gedaan)in het christendom. ik geloof nou eenmaal niet dat de evangelie puur en in zijn juiste vorm is. je moet toegeven dat er meerdere evangelieen waren in die tijd. vertel me, waarom besloot keizer constantijn om te vergaderen en een officiele geloofsbelijdneis vast te stellen?wie was arius?en wat geloofde hij?waarom waren er zoveel evangelien in die tijd?hoekomt het dat alleen 4 zijn uitgekozen?omdat ze heilig zijn?en de rest dan?waarom worden er een boel vragen niet beantw als je het aan een priester vraagt?kijk, je hoeft hier geen antw te geven. jij gelooft in het NT en in je geloof. ik niet. ik geloof iest anders. dus we komen hier niet uit. en ik ben bang dat het vormen gaat aannemen waarbij de 1 de ander kan gaan kwetsen. discussie is leuk, maar respect voor andermans religie is leuker.wat vind je ervan?
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 17:21
trouwens over dat hele ismael isaakk verhaal. ik heb uitgebreide literatuur daarover. ik kan het dromen.dat dit zinnetje:" 21 Maar mijn verbond zal ik voortzetten met Isaak"in de bijbel staat betekent niet dat God geen verbond met ismael zou sluiten. waar staat in de bijbel dat God met ismael geen verbond zal sluiten?maar het is beter om het vrhaal van ismael en isaak voor een andere x te laten. its a long exhausting story. ik moet het telkens uitleggen aan mensen.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 19:53

In eerste instantie geplaatst door muslima5

beste postpentacost

ik zie dat de discussie wat andere vormen gaat aannemen. je hebt mij ten eerste verkeerd begrepen. de tekst die ik plaatste plaatste ik niet vanwege de prophecies. ik plaatste het puur om de laatste alinea. over dat bewapening etc. ik heb nog veel meer te zeggen, maar ik vind dat de discussie andere vormen gaat aannemen. ik heb hele andere opvatiingen over Jezus en ik respecteer hem. ik zie dat niet tterug bij jou jegens Muhammed vzmh.je schuift het feit dat muhammed vzmh niet heeft verzet in mekka op wijsheid omdat hij anders vermoord zou worden. waarom schuif je het niet af op misschien zijn vredelievendheid. ik zie dat je niet voldoende kennis hebt van de islam,dat is niet erg. maar misschien moeten we discussieren als jij wat meer kennis van de islam. en ik zal me meer verdiepen (meer dan ik heb gedaan)in het christendom. ik geloof nou eenmaal niet dat de evangelie puur en in zijn juiste vorm is. je moet toegeven dat er meerdere evangelieen waren in die tijd. vertel me, waarom besloot keizer constantijn om te vergaderen en een officiele geloofsbelijdneis vast te stellen?wie was arius?en wat geloofde hij?waarom waren er zoveel evangelien in die tijd?hoekomt het dat alleen 4 zijn uitgekozen?omdat ze heilig zijn?en de rest dan?waarom worden er een boel vragen niet beantw als je het aan een priester vraagt?kijk, je hoeft hier geen antw te geven. jij gelooft in het NT en in je geloof. ik niet. ik geloof iest anders. dus we komen hier niet uit. en ik ben bang dat het vormen gaat aannemen waarbij de 1 de ander kan gaan kwetsen. discussie is leuk, maar respect voor andermans religie is leuker.wat vind je ervan?
Das nie zo moeilijk waarom Keizer Constatijn dit deed.... Waar Rome niet mee gebaat was,waren opstandelingen die voor onrust konden zorgen binnen het rijk.Arius en zijn volgelingen haden een andere kijk op de 3 eenheid.Arius ging er van uit dat Jezus niet in alle eeuwigheid een God of "De vader was". Om die onrust binnen het volk en dus zijn rijk voor te zijn,stelde hij voor dat er een overleg moest komen waarin deze zaak uitgesproken moest worden.

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 00:47
Moslima 5 als de ster en maan als symbool niet volgens de Islam is waarom worden dan de Moskeen geaccepteerd die deze gebruiken?
En wanneer de Kabaah niets meer is dan een richtingspunt waarom schenken de Moslims de Vulva van Allatoe dan niet niet terug?
Dat zou een grootse daad zijn :-)
Maar eerlijk gezegd beter van niet want elke steen heeft zo zijn mogenlijkheden en maakte deel uit van een heel energie netwerk.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 12:02
Taking your specific example: Muhammad (peace and blessings be upon him) and his early followers in Mecca were persecuted and Muhammad made it very clear that in these circumstances, fighting back was not allowed. This is close to the situation of Jesus (peace be upon him) when he was preaching in his society. The reason for the apparent difference in teachings is only because Jesus' mission didn't reach the phase where Jesus was in control of a state, as was the case with Muhammad (pbuh).

Dit klopt niet met wat Jezus heeft gezegd denk ik.

Johannes 18:
33 Nu ging Pilatus het pretorium weer in. Hij liet Jezus bij zich komen en vroeg hem: �Bent u de koning van de Joden?� 34 Jezus antwoordde: �Vraagt u dit uit uzelf of hebben anderen dit over mij gezegd?� 35 �Ik ben toch geen Jood,� antwoordde Pilatus. �Uw volk en uw hogepriesters hebben u aan mij uitgeleverd � wat hebt u gedaan?�

36 Jezus antwoordde: �Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld. Als mijn koningschap bij deze wereld hoorde, zouden mijn dienaren wel gevochten hebben om te voorkomen dat ik aan de Joden werd uitgeleverd. Maar mijn koninkrijk is niet van hier.�

37 Pilatus zei: �U bent dus koning?� �U zegt dat ik koning ben,� zei Jezus. �Ik ben geboren en naar de wereld gekomen om van de waarheid te getuigen, en ieder die de waarheid is toegedaan, luistert naar wat ik zeg.


Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 16:03
[/QUOTE]
�Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld</span>. Als mijn koningschap bij deze
wereld hoorde, zouden mijn dienaren wel gevochten hebben om te voorkomen dat ik
aan de Joden werd uitgeleverd.
[/QUOTE]

met dit stukje bewijs je juist precies wat ik wil zeggen. als hij een konkinkrijk hier op aarde zou hebben, dan zouden zijn dienaren wel gevochten hebben om hem te verdedigen, zoals de metgezellen van de profeet hebben gevochten. so this really proves my point.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 16:18

120. En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 17:22
In eerste instantie geplaatst door muslima5


�Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld</span>. Als mijn
koningschap bij deze
wereld hoorde, zouden mijn dienaren wel gevochten hebben om te
voorkomen dat ik
aan de Joden werd uitgeleverd.


met dit stukje bewijs je juist precies wat ik wil zeggen. als hij een
konkinkrijk hier op aarde zou hebben, dan zouden zijn dienaren wel
gevochten hebben om hem te verdedigen, zoals de metgezellen van de
profeet hebben gevochten. so this really proves my point.


Moslima, ik gun je best een punt maar die is er niet
Deze tekst toont aan dat Jezus itt Mohammed geen koninkrijk op aarde
nastreefde.
Jouw punt en dat van die schrijver was dat het slechts door tijdgebrek
kwam dat Jezus geen koninkrijk stichtte maw geen machtcentrum
opbouwde...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 18:11

Ik lees

Taking your specific example: Muhammad (peace and blessings be upon him) and his early followers in Mecca were persecuted and Muhammad made it very clear that in these circumstances, fighting back was not allowed. This is close to the situation of Jesus (peace be upon him) when he was preaching in his society. The reason for the apparent difference in teachings is only because Jesus' mission didn't reach the phase where Jesus was in control of a state, as was the case with Muhammad (pbuh).

Er is een moment geweest waarop (op dat specifieke moment) Jezus ''in control zou kunnen komen van de wereld'', en dat was toen satan hem aanbood: ''Val voor mijn voeten en aanbid mij, dan zal ik uw de wereld schenken''

Maar Jezus wist dat het niet zijn taak was om control over de wereld te krijgen....niet op dat moment.....en niet door die daad.

Satan heeft Gods werkelijke plan niet begrepen....tot het moment dat het te laat was, en zijn macht hem volledig ontglipte. Hij dacht Jezus te kunnen misleiden, maar Jezus koos Gods weg, en nam ''het satans aanbod'' niet aan.

Jezus wist:

- De machtsoverdracht komt op Gods moment

- En onder maar een voorwaarde: Onder gezag van God zelf

- En daarna komt er ook nog eens ''een nieuwe hemel, en nieuwe aarde''...het hemelse konkrijk, waarin alleen de in genade toegelatenen zullen leven.....met God....voor eeuwig

- Dat daar geheerst zou worden zonder enige invloed, of zelfs maar de aanwezigheid van satan, of ook maar van een van satans volgelingen.

Jezus kwam geen tijd tekort.....hij koos het goede moment om Gods will te doen.....en liet het toe dat het zou gebeuren op het moment zoals dat in het oude testament al was aangekondigd:....door een offer van zichzelf....verhoogd aan het kruis....en op de 3e dag ''gewoon'' weer levend worden....and ''de dood'' / ''de satan'' beschaamd doen laten staan door zo een overweldigende levenskracht

als satan wel iets haatte was het die levenskracht.....satan was een mensenmoordenaar van den beginne, er op uit om de levenskracht in mensen weg te nemen....

hij en gaat nog een korte tijd als een razende te keer....als een kronkelende slang waarvan de kop al vermorzeld is onder de voeten van het nageslacht van de eerste mens,

de mens geschapen door God uit stof en Geest, een schepping die satan nooit heeft willen erkennen als meerdere, satan wilde zelf nr1 zijn

Gen 3

14.  Daarop zeide de HERE God tot de slang (satan): Omdat gij dit gedaan hebt, zijt gij vervloekt onder al het vee en onder al het gedierte des velds; op uw buik zult gij gaan en stof zult gij eten, zolang gij leeft. 
 15.  En Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; dit zal u de kop vermorzelen 

Jesaiah beschreef hoe dit zou gebeuren....door vergeving en genade....aan de meest rechtvaardige van allen....iemand die zonder zonde zou leven....zijn leven zou geven voor zijn vrienden....en het leven weer terug zou nemen op de 3e dag.

5.  Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden. 
 6.  Wij allen dwaalden als schapen, wij wendden ons ieder naar zijn eigen weg, maar de HERE heeft ons aller ongerechtigheid op hem doen neerkomen. 
 7.  Hij werd mishandeld, maar hij liet zich verdrukken en deed zijn mond niet open; als een lam dat ter slachting geleid wordt, en als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed hij zijn mond niet open. 
 8.  Hij is uit verdrukking en gericht weggenomen, en wie onder zijn tijdgenoten bedacht, dat hij is afgesneden uit het land der levenden? Om de overtreding van mijn volk is de plaag op hem geweest. 
 9.  En men stelde zijn graf bij de goddelozen; bij de rijke was hij in zijn dood, omdat hij geen onrecht gedaan heeft en geen bedrog in zijn mond is geweest. 
 10.  Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben, zal hij nakomelingen zien en een lang leven hebben en het voornemen des HEREN zal door zijn hand voortgang hebben. 
 11.  Om zijn moeitevol lijden zal hij het zien tot verzadiging toe; door zijn kennis zal mijn knecht, de rechtvaardige, velen rechtvaardig maken, en hun ongerechtigheden zal hij dragen

satan begreep dit plan niet, en dat was het begin van zijn einde 

ps: dat stukje text van jesaia komt ook voor in de dode zee rollen....je hoeft er niet bang voor te zijn dat de katholieke kerk het ''verdraaid heeft''.....het werd geschreven en begraven honderden jaren voordat Jezus op aarde was.....en weer ''opgegraven'' 1400 jaren na mohammed.....en bleek 100% te matchen met het overeenkomstige hoofdstuk in de intussen wereldwijd verbreide bijbel

 

 

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 18:18

tja....zal dat verwijderd worden.....of beantwoord.....ik ben benieuwd.

 

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 12:28
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

tja....zal dat verwijderd worden.....of beantwoord.....ik ben benieuwd.




god oh god oh god, wat een vertrouwen zeg "zal dat verwijderd worden".vooroordelen?eeuuhhm,

anyway, back to business:jullie verzen (ook die van jou sunni side up)ontkrachten mijn bewering helemaal niet hoor. ik word juist steeds meer overtuigd. en wat betreft de dode zee rollen: ik heb daar ook een boel literatuur over,hoor ik plaats het nog wel een keer.dan zie je dat die dode zee rollen zowel voor Jezus als voor Muhammed spreken. het zal je verbazen.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 12:34
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door muslima5


�Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld</span>. Als mijn
koningschap bij deze
wereld hoorde, zouden mijn dienaren wel gevochten hebben om te
voorkomen dat ik
aan de Joden werd uitgeleverd.


met dit stukje bewijs je juist precies wat ik wil zeggen. als hij een
konkinkrijk hier op aarde zou hebben, dan zouden zijn dienaren wel
gevochten hebben om hem te verdedigen, zoals de metgezellen van de
profeet hebben gevochten. so this really proves my point.


Moslima, ik gun je best een punt maar die is er niet
Deze tekst toont aan dat Jezus itt Mohammed geen koninkrijk op aarde
nastreefde.
Jouw punt en dat van die schrijver was dat het slechts door tijdgebrek
kwam dat Jezus geen koninkrijk stichtte maw geen machtcentrum
opbouwde...


nogmaals bewijs je postp dat je weing van Muhammed saws weet. hij wou helemaal geen machtscentrum op aarde bouwen en ook geen konikrijk,maar hij wou vrede op aarde en de mensen duidelijk maken dat waar het om draait de volgende wereld is en niet deze.verdiep je aub eerst in het leven van Muhammed saws. vervolgens uitspraken verrrichten. tell me, accepteer jij uitspraken over gezondheid van een dokter die gestudeerd heeft of van iemand die alleen deels wat over heeft gelezen en gehoord en niet zoveel verstand van heeft?je hebt trouwens niet op mn vraag geantwoord. ik vraag me daarom dus af of je wel mn posts leest. het heeft geen zin dan.hebben jullie trouwens niet gemerkt dat het 4 tegen 1 is?niet eerlijk he.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 13:10

Muslima 5 ik kijk uit naar aanhalingen uit de dode zee rollen...lijkt me een goed plan.

Tja en dat ik zei onder mijn stukje ''zal dit verwijderd worden?' was niet voor niets....50% wordt namelijk verwijderd.

Niet omdat het leugens bevat....maar omdat het onweerlegbare waarheid bevat.

Maak je dus maar geen beeld over mij aan de hand van de stukken die er nog staan.

 

 

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 13:12
waarom worden koranverzen van christelijke fora verwijderd..?om dezelfde onweerlegbare waarheid?ok, dan weet ik dat nogmaals, browse eens effe door op deze site. zul je een boel bijbelverzen vinden. en browse eens even door op christelijke fora.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 13:41
In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door muslima5


�Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld</span>. Als mijn
koningschap bij deze
wereld hoorde, zouden mijn dienaren wel gevochten hebben om te
voorkomen dat ik
aan de Joden werd uitgeleverd.


met dit stukje bewijs je juist precies wat ik wil zeggen. als hij een
konkinkrijk hier op aarde zou hebben, dan zouden zijn dienaren wel
gevochten hebben om hem te verdedigen, zoals de metgezellen van de
profeet hebben gevochten. so this really proves my point.


Moslima, ik gun je best een punt maar die is er niet
Deze tekst toont aan dat Jezus itt Mohammed geen koninkrijk op aarde
nastreefde.
Jouw punt en dat van die schrijver was dat het slechts door tijdgebrek
kwam dat Jezus geen koninkrijk stichtte maw geen machtcentrum
opbouwde...


nogmaals bewijs je postp dat je weing van Muhammed saws weet. hij wou
helemaal geen machtscentrum op aarde bouwen en ook geen
konikrijk,maar hij wou vrede op aarde en de mensen duidelijk maken dat
waar het om draait de volgende wereld is en niet deze.verdiep je aub
eerst in het leven van Muhammed saws. vervolgens uitspraken
verrrichten. tell me, accepteer jij uitspraken over gezondheid van een
dokter die gestudeerd heeft of van iemand die alleen deels wat over heeft
gelezen en gehoord en niet zoveel verstand van heeft?je hebt trouwens
niet op mn vraag geantwoord. ik vraag me daarom dus af of je wel mn
posts leest. het heeft geen zin dan.hebben jullie trouwens niet gemerkt
dat het 4 tegen 1 is?niet eerlijk he.


Muslima, je speelt nog steeds op de man ipv op de bal. Ik weet genoeg
van Mohammed om te zien dat hij wereldse macht nastreefde, ook al was
dat om de Dar el Salaam te vestigen. Mohammed geloofde kennelijk
evenals Machiavelli dat het doel de middelen heiligt...
Het lijkt er eerder op dat jij niet goed op de hoogte bent van de
levensgeschiedenis van Mohammed. Hij voerde toch niet alleen een
veroveringsstrijd met Mekka? Bij mijn weten heeft ie heel wat afgeknokt
met zijn kameraden, waarbij velen van hen om het leven kwamen.

O hu, wat was je vraag ook al weer?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 13:59
ik speel niet op de man af, maar ik geef puur aan dat je niet zomaar dingen kan zeggen zonder kennis te hebben. op basis van al je vorige posts, heb ik kunnen conluderen dat je het verhaal van muhammed saws niet goed kent. en omdat je mijn vorige post niet hebt gelezen met mn vraag, had je wel kunnen begrinjpen waarom ik dit zei. ik hoef mn vraag niet te herhalen. je kan toch gewoon naar boven scrollen?

en ik bene cht niet aan deze discussie begonnen zonder wel degelijk al een aantal jaar in mn vrije tijd en sinds kort in colleges het christendom bestudeer.jarenlang met ene openmind. en je kan in een land als nederland niet om het christendom heen. dus ik heb wel degelijk wat bagage om mee te doen aan deze discussie. en ik heb ook bagage van mn eigengeloof. meer dna het christendom natuurlijk.en doordat ik die bagage heb, weet ik wel degelijk dat het jou ontbreekt aan bep kennis. das niet op de man afspelen,maar en feit constateren. want als je nu zo ver gaat om Muhammed saws met Machiavelli te vergelijken vind ik niet getuigen van respect. heb ik Jezus met een bep persoon vergeleken?ik denk dat ik de discussie gauw ga eindigen. ik vertrouwde er namelijk op dat ik een volwassen discussie zou hebben.maar het is nu uitgekomen op Profeet Muhammed saws met Machiavelli te vergelijken. en je hebt niet gereageerd om mijn 4 tegen 1 vraag. wat vreemd. je begrijpt de hele essentie van mn posts niet. even heel kort:het christendom en islam hebben 1 en hetzelfde boodschap. dat zie ik heel erg goed in, maar een heleboel van jullie niet. hoe erg ik ook probeer, jullie kijken met een bep bril, die jullie niet af willen zetten of zo. begrijp het niet. is jullie keus.maar ik heb mijn keus al gemaakt. ik heb me open gesteld voor het christendom en heb christelijke vriendinnen, heb veel gelezen en geleerd en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik me erg content voel in een religie als islam. en ik ben er achter gekomen dat alle drie de godsdiensten een zelfde kern hebben, een opeenvolging. het is alleen een kunst om het te zien. want vind je het niet vreemd dat dezelfde discussie die jij met mij voert over Profeet Muhammed saws, een jood die ook met jou kan voeren over Jezus?zie je de lijn niet?stap uit de cirkel en kijk ernaar. ga terug naar waar de discussie nou echt om gaat. wat wil je bereiken. wat IK wilde bereiken toen ik deze discussie begon,is aantonen dat de islam wel vrede is. heb mn best gedaan en verder is het jouw zaak en vernatwoordelijkheid.wat wil jij bereiken?of is dit een doorlopende discussie?want dan zijn we 100 en zitte we nog steeds hier. we hebben het immers over godsdienst.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 14:01
oh by the way postpentacost

als je islamitisch recht gaat studeren dan zie je dat het doel de middelen NIET heiligt. wees wetend voor u spreekt.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 14:20
Het doel heiligt de middelen?eeuhm,lees dit effe eerst, 1 van de vele teksten die dit tegenspreekt.

QUESTION:
As-Salamu `Alaykum wa Rahmatu Allah wa Baraktuh. Could you please clarify the Islamic stance on violence and aggression? Also, please shed light on the relation between Muslims and non-Muslims.

ANSWER:
Wa `alaykum As-Salamu wa Rahmatullahi wa Barakatuh.

In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.

Dear questioner, thanks for your question and we implore Allah Almighty to help us serve His cause and render our work for His Sake. May Allah reward you abundantly for your interest in knowing the teachings of Islam.

One of the important objectives of Islam is to safeguard people's life, property and honor. It is in this light that Islam prohibited aggression against innocent people, Muslims and non-Muslims alike. The Qur'an and the Sunnah are abundant with provisions that crystallize and emphasize this principle. In the Sunnah we read that a woman entered Hell Fire because she tied a cat until it starved. Then, what will be the fate of those who shed innocent people's blood and violate their rights?

Shedding more light on the issue of violence, intolerance, and aggression against innocent civilians, the eminent Muslim scholar, Sheikh Yusuf Al-Qaradawi, states:


No doubt, aggression against innocent people is a grave sin and a heinous crime, irrespective of the victim's religion, country, or race. No one is permitted to commit such crime, for Allah, Most High, abhors aggression. Unlike Judaism, Islam does not hold a double-standard policy in safeguarding human rights.

Following, I would like to highlight some relevant Islamic principles based on the Glorious Qur'an and Sunnah:

1. Islam Forbids Aggression Against Innocent People

Islam does not permit aggression against innocent people, whether the aggression is against life, property, or honor, and this ruling applies to everyone, regardless of post, status and prestige. In Islam, as the states subject is addressed with Islamic teachings, so is the ruler or caliph; he is not allowed to violate people's rights, lives, honor, property, etc.

In the Farewell Pilgrimage, the Prophet (peace and blessings be upon him) declared the principle that people's lives, property, and honor are inviolable until the Day of Judgment. This ruling is not restricted to Muslims; rather, it includes non-Muslims who are not fighting Muslims. Even in case of war, Islam does not permit killing those who are not involved in fighting, such as women, children, the aged, and the monks who confine themselves to worship only.

This shouldnt raise any wonder, for Islam is a religion that prohibits aggression even against animals. Ibn `Umar, may Allah be pleased with them both, quote the Prophet, peace and blessings be upon him, as saying: "A woman (was made to) enter (Hell) Fire because of a cat which she tied, neither giving it food nor setting it free to eat from the vermin of the earth." (Reported by Al-Bukhari)

If such is Islamic ruling concerning aggressive acts against animals, then, with greater reason, the punishment is bond to be severe when human being happens to be the victim of aggression, torture and terrorism.

2. Individual Responsibility

In Islam, every one is held accountable for his own acts, not others'. No one bears the consequences of others' faults, even his close relatives. This is the ultimate form of justice, clarified in the Glorious Qur'an, as Allah, Most High, says, (Or hath he not had news of what is in the books of Moses and Abraham who fulfilled (the commandments): That no laden one shall bear another's load. ) (An-Najm 53: 36-38)

Therefore, its very disgusting to see some people  who are Muslims by name launching aggression against innocent people and taking them as scapegoats for any disagreement they have with the states authority!! What is the crime of the common people then?! Murder is one of heinous crimes completely abhorred in Islam, to the extent that some Muslim scholars hold the opinion that the repentance of the murderer will not be accepted by Allah, Most High. In this context, we recall the Glorious Qur'anic verse that reads, (if any one slew a person - unless it be for murder or for spreading mischief in the land - it would be as if he slew the whole people) (Al-Ma'idah 5: 32)


3. Ends Do not Justify Means

In Islam, the notion End justifies the means has no place at all. It is not allowed to attain good aims through evil means, and, therefore, alms collected from unlawful avenues are not halal (lawful). In this context, the Messenger of Allah, (peace and blessings be upon him) said, "Surely, Allah is Good and never accepts but what is good."

Thus, in Shari`ah, with all its sources the Glorious Qur'an, the Sunnah, consensus of Muslim jurists aggression and violation of human rights are completely forbidden.

Besides, it is the duty of the Muslim scholars to do their utmost to guide the perplexed people to the straight and upright path.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.