Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Links of rechts?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Links of rechts?
    Geplaatst op: 14 juli 2006 om 18:33

Asalaam Aleikum beste broeder en zusters,

De Islam leert ons dat rechts goed is en links slecht. Mijn broertje die nu nog christen is, is de laatste rijd heel erg ge�nteresseerd in de Islam en we hadden het dus over dat links en rechts. Ik weet dat hij met links schrijft, is dat een zonde? Ik weet dat er ook een hadieth is van een man die tegen de profeet (vrede zij met hem) zei dat hij niet met rechts kon eten omdat hij linkshandig was. Eten met rechts zal voor mijn broertje niet zo een probleem zijn maar weet iemand hoe het zit met dat om maar een voorbeeld te noemen het schrijven? Het lijkt mij wel moelijk om iets wat je je hele leven met links hebt gedaan daarna met rechts te doen. Hopelijk vinden jullie mijn vraag niet raar. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala mij vergeven als ik iets fouts heb gezegd.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2006 om 22:21
assalamalaikum ah,

ten eerste is dit niet mijn vakgebied , maar ik zal een antwoord geven en Allah weet dit het beste.

Links schrijven lijkt mij geen zonde, 10% van de mensen is linkshandig,dus zal dit dan een zonde zijn

Ik ben linksbenig als ik voetbal , lijkt me toch ook geen zonde ? Ik schrijf gewoon met rechts btw   

Dit is mijn mening erover , en klinkt logisch denk ik , als iemand hier meer over weet ik hoor het ook heel graag.

Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 10:01

een en al wazigheden trappistje

de reden waarom het gebruik van de linkse hand om te eten haraam is : omdat met links men het vuile werk verricht, zich proper maken na het ontlasten... dus links is een "vuile hand" daarom doen we al de propere dingen met rechts zoals: een persoon een hand geven, het vastnemen vn een heilig boek,...

dus is die onzin nog steeds onzin?

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 10:09

Trappistje,

Ik ben in deze topic niet ge�nteresseerd in jouw mening...ik stelde de vraag hier duidelijk aan mijn broeders en zusters in de Islam en wil dan ook een antwoord dat op de Islam is gebaseerd. Dus ik hoop dat je daar respect voor kunt opbrengen en niet meer in deze topic wilt reageren.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 10:14

In eerste instantie geplaatst door Wadee

assalamalaikum ah,

ten eerste is dit niet mijn vakgebied , maar ik zal een antwoord geven en Allah weet dit het beste.

Links schrijven lijkt mij geen zonde, 10% van de mensen is linkshandig,dus zal dit dan een zonde zijn

Ik ben linksbenig als ik voetbal , lijkt me toch ook geen zonde ? Ik schrijf gewoon met rechts btw   

Dit is mijn mening erover , en klinkt logisch denk ik , als iemand hier meer over weet ik hoor het ook heel graag.

Salaam Aleikum broeder,

 dat met dat links schrijven was meer als voorbeeld bedoeld als een van de dagelijkse dingen die een linkshandige zoal doet. Misschien was mijn vraag in eerste instantie een beetje krom geformuleerd. Mijn broertje is linkshandig en nu wil ik dus weten of de hadieth die ik eerder noemde het bewijs is dat je moet proberen om het af te leren en rechts moet gaan gebruiken.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 11:42

euhm trapistje ff les godsdienst voor jou ..

aan welke kant van de heer komen katholieken in de hemel ?? ook rechts h� ;)

nog niet zo lang geleden (generatie van mijn ouders) werd links schrijven afgeleerd in nonnenscholen ..

Om op vraag te beantwoorden .. zoals wadee al zei .. je wordt linkshandig geboren .. het is aangetoond wetenschappelijk dat links en rechthandige mensen hun hersenen anders gebruiken .. dat bv stotteren vaker voorkomt bij mensen die gedwongen zijn hun linkshandigheid af te leren ...

doordat hersenen zich moeten aanpassen aan voor hen abnormale situatie verliezen ze een deel van capaciteiten ..

Waarom nu dit betoog .. jullie geloven ook dat God (Allah) de wereld geschapen heeft .. als hij de mens zo schept .. met verschillen .. kan ik me niet voorstellen dat linkshandig zijn zonde zou zijn .. (maar mischien zeg ik nu wel heel erg heidense dingen ;))

Bepaalde handelingen als eten en kruisteken (jullie zullen ook wel zoiets hebben vermoed ik) worden in bepaalde kringenb ook nog steeds belangrijk gevonden om rechtshandig te doen .. schrijven ed niet ...

mischien kan het zo compromis zijn ?

maar ik ben geen islamdeskundige gewoon .. mijn relaas hierboven is gewoon mijn gezond verstand ;)

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 11:56

Ik begrijp wat je bedoelt Stampertje...leren eten met rechts lijkt mij niet zo een probleem dan om te leren schrijven met rechts. Ik zie links schrijven ook niet als zonde evenals een voetballer die linksbenig is. (maar ALLAH weet het het beste).

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.