Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Internet-huwelijken

 Post Reply Post Reply
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Internet-huwelijken
    Geplaatst op: 02 oktober 2006 om 02:08

Hoe denken mijn broeders en zusters erover? Ik bekeek deze grappige korte video (2 van 10) van UmmahFilms  en besefte dat wat er in de video gebracht wordt, heel vaak voorkomt. Moslims moeten meer, sneller en vaker trouwen, dat is de Soennah van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam). Maar is internet de juiste manier om een partner te vinden? Doen de moskee�n en de imams genoeg om de juiste partner te vinden?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2006 om 03:25

Assalaamoe alaykoem,

De imams en moskee�n zouden hier veel meer in kunnen betekenen en de moslimjeugd van dienst kunnen zijn denk ik.

Zulke huwelijken houden vaak stand, maar heel vaak ook niet.

Feit is dat men hoe dan ook vaak bij het internet uitkomt gezien het tekort aan begeleiding van bijvoorbeeld ouders of moskee.

Wat het vroegtijdige trouwen betreft, dit is, afgezien van een manier van handelen welke door de profeet (salallahoe alayhi wa sallam) is opgedragen, ook een logisch resultaat van de omgeving waarin wij leven.

Het islamitische bewustzijn groeid onder de moslimjeugd, alhamdoelillah, en dus komen steeds meer moslimjongeren steeds eerder tot de conclusie dat een huwelijk grote voordelen heeft en de enige houvast is tegen zinna.

Zij zien dat dit de beste oplossing is in een maatschappij waarin de seksuele moraal inmiddels subdierlijke verschijnselen is gaan vertonen, volop aanwezig is en gepromoot wordt.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2006 om 06:15

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Persoonlijk vind ik het internet niet echt de juiste manier om een partner te vinden. Misschien dat er voordelen aan zitten maar ik denk dat er ook veel nadelen bij zitten. Je weet immers nooit wie je aan de andere kant van het net spreekt,misschien kun je niet meteen trouwen dan heb je wel contact met een niet mahram.Shaytaan kan je verleiden dat je elle lange telefoongesprekken hebt met een  misschien spreek je uiteindelijk ook wel af en zo verder. Moge Allah swt ons daarvoor behoeden.

Aan de andere kant kan het ook wel zo zijn dat iemand wel oprecht is en het wel op de juiste manier wil doen zoals de Qoraan en de soenna ons aanraden Wa Allahoe A3lem...

Ik hoor wel eens dat sommige mensen echt zo hun levenspartner hebben ontmoet en een goed huwelijk hebben.

De moskeen bemiddelen ook wel eens vrouwen vragen ook het een en ander na enz.Dus ook op deze manier kan een huwelijk soms slagen. Ik ben ervan overtuigd dat je nooit zult weten hoe je huwelijk eruit zal zien want je kunt jarenlang verkering hebben maar uiteindelijk kan het ook niet goed aflopen Het einge wat wij tot onze beschikking hebben is salaat alistigarah en daarna vertrouwd men op Allah swt immers alleen Hij swt weet waar het beste voor ons is.

We leven in een moeilijke tijd tuurlijk het huwelijk is een rein en halaal iets maar mensen houden er vaak geen rekening mee dat een huwelijk moeilijk kan zijn. Het is geven en nemen het is een nieuw begin van een leven en dat men vaak sabr moet hebben omdat een huwelijk nu eenmaal niet rozengeur en manenschijn is.Want tegenwoordig neigt men te snel naar scheiden en ook dat kan families en kinderen schaden. Voor degenen die er geestelijk en financeel klaar voor zijn en een goed gevoel hebben om te gaan trouwen is het huwelijk een ideale oplossing Maar voor degenen die dit niet aankunnen die kunnen beter het advies van onze profeet vrede zij met hem opvolgen door te vasten en hun blikken neer te slaan zo om fitna en zina te voorkomen.

Moge Allah swt al onze broeders en zusters zegenen met een vrome echtgenoot/e en ons behoeden van al het kwade Allahoema Amien.

7ayaakoem Allah,

Wa Aleikoem salaam wa Ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2006 om 03:20

Wa alaikum salaam warahmatullahi

 

Aboe_Hassan

Je manier van schrijven laat mij steeds met plezier je berichten lezen. Ga zo door, ik denk dat anderen er ook van genieten.

 

AmatoelAzziz

Bedankt voor je wijze woorden. Het Internet kan inderdaad goed of slecht (mis)gebruikt worden; en dat hangt, denk ik, van de persoon zelf af. Wie een man/vrouw zoekt om mee te trouwen, kan die daar vinden. Maar wie een vriendin/vriendje zoekt om zina mee te doen, zal dat ook lukken.

Maar omdat tegenwoordig de meisjes om de vreemdste zaken een jongen weigeren, is het voor een jongen makkelijker geworden om snel het aanzoek te vergeten en via het Internet verder te zoeken. Het Internet is dan een "zegen" voor hen die geen andere opties hebben.

Moge Allah ons van het plegen van zina redden. Ameen

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2006 om 06:13

assalam alykom wara7matu Allah

ik ben het met jullie broeders en jij zuster @Amatoel3aziz eens...barakaAllahu fikie voor die goede wijze woorden. en Moge Allah ons naar de goede leiden en ons van haraam zaken behoeden. amin

fi amani Allah

 

 

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.