Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Graf familie jezus

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Graf familie jezus
    Geplaatst op: 14 maart 2007 om 06:29
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Dom en doorzichtig zijn kwalificaties die niet in de lijn liggen van een respectvolle discussie. 

Onjuist en incorrect zijn kwalificaties die jou veel meer sieren alzukar!



Respectvol is dat je het vermijdt om op andermans religie etiketten als "belachelijk" of "achterlijk" te kleven. Overigens laat het mij koud wann��r Jezus precies zou zijn geboren.

Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 06:41

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Respectvol is dat je het vermijdt om op andermans religie etiketten als "belachelijk" of "achterlijk" te kleven. Overigens laat het mij koud wann��r Jezus precies zou zijn geboren.

Ow, ik heb er dan overheen gelezen dat jiyuu dat heeft gezegd. Waar staat dat dan?

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 06:54

Ik heb niemands religie �achterlijk� of iets dergelijks genoemd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 06:55

In eerste instantie geplaatst door Thorax

Over enkele weken zullen miljoenen christenen over de hele wereld het paasfeest vieren.

 

Weet je zeker dat Goede Vrijdag voor Pasen niet Goede Woensdag had moeten zijn? 1.200.000.000 misleide Christenen van Amerika en Belgi� tot aan Zambia en Zimbabwe. Het is een schande!

 

 

Op de rest van je �wetenschappelijke� tekst kan ik het volgende zeggen:

 

Alle christenen die dit topic hebben gelezen en de moeite namen te reageren, gaven aan dat moderne wetenschap niet tussen hen en hun religie in zal kunnen komen. Ik gaf in mijn vorige bijdrage aan dat dat heel logisch klinkt en het dus wijzer is dat we het discoverychannel dan maar even erbuiten laten. We geloven allemaal in een GOD en dan is het raar als je bij het uitoefenen van je religie als uitgangspunt een seculiere of athe�stische bron hebt.

 

Het is net als de Hindoes om hun opinie vragen over ons geloof. Ze zullen zeggen dat dieren slachten volgens hen iets schandelijks en immoreels is. Hun normen en waarden zijn niet als die van ons. Daarom moeten we ons maar richten op wat onze eigen boeken en geschriften zeggen en buitenstaanders erbuiten laten. Ik vroeg dus:

 

Wat zegt de bijbel over dit hele onderwerp?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 07:01
In eerste instantie geplaatst door Jiyuu

Ik ken de christelijke ta�weel fabriek al zo een beetje.


Gewoon hierboven: dat over de "christelijke ta'weel fabriek". Op die manier kun je toch �lke religie wel voor gek zetten? Behalve die van onze Jiyuu z�lf natuurlijk!
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 07:17
En vrolijk draafden wij door (hierboven 13.55 uur) van Goede Vrijdag naar Goede Woensdag of wat-zal-het-zijn... Wie misleidt hier, zo vraag ik u af?
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 07:43

De Koran is heel duidelijk over de mensen van het boek in zijn algemeenheid. Ik houd me daaraan vast en ga dus ook niet in op details treden bij dit soort onderwerpen. In dat licht meng ik mij niet in dit soort discussies. Ik vind de discussie over wie de waarheid in pacht heeft voor wat betreft zijn of haar geloof onzinnig. Geloof kent geen rede of wetenschap, wel gevoel en waarde.

Hopelijk kunnen de mensen van het boek en de Moslims alhier, snel tot elkander komen. We dienen uiteindelijk dezelfde God en hebben veel meer gemeen met elkander dan vaak gedacht.

Onderstaand overduidelijke Koranteksten die niets aan twijfel overlaten! (voor de gelovigen dan)

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabi�rs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

"Onder de mensen van het boek zijn er die in God geloven, in wat naar jullie is neergezonden en in wat tot hen is neergezonden, terwijl zij zich deemoedig aan God onderwerpen. Zij verkwanselen Gods tekenen niet. Zij zijn het voor wie hun loon bij hun Heer is. ... (Koran 3:199)

 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 11:07

In eerste instantie geplaatst door alzukar

En vrolijk draafden wij door (hierboven 13.55 uur) van Goede Vrijdag naar Goede Woensdag of wat-zal-het-zijn... Wie misleidt hier, zo vraag ik u af?

www.newswithviews.com/Bill/sizemore31.htm

 

It appears that for the past two millennia Christians should have been observing Good Wednesday, not Good Friday. Now, this revelation may not portend the fall of Western civilization or threaten anyone�s salvation, but since the Bible makes a point of mentioning several times the fact that Jesus was dead for three days before resurrecting, there might be some value in pointing out that you can�t get three days into the period between a Friday crucifixion and a Sunday morning resurrection.

 

Vertaling:

 

Het blijkt dat in de afgelopen twee millennia de Christenen Goede Woensdag zouden moeten hebben waargenomen, niet Goede Vrijdag. Nu, deze onthulling zal niet de val van Westelijke beschaving doen verwachten of ieders redding bedreigen, maar aangezien de Bijbel meerdere keren een punt maakt van de vermelding van het feit maakt dat Jezus drie dagen dood was alvorens te doen herleven. Er zou wat waarde in kunnen zijn in het erop wijzen dat je niet drie dagen in de periode tussen een Vrijdag-kruisiging en een ochtendverrijzenis op de Zondag kunt krijgen.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 15:51

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

De Koran is heel duidelijk over de mensen van het boek in zijn algemeenheid. Ik houd me daaraan vast en ga dus ook niet in op details treden bij dit soort onderwerpen. In dat licht meng ik mij niet in dit soort discussies. Ik vind de discussie over wie de waarheid in pacht heeft voor wat betreft zijn of haar geloof onzinnig. Geloof kent geen rede of wetenschap, wel gevoel en waarde.

 

As-salamu alaikum

 

Ik geloof dat forumlid Stampertje een keer zei dat niet iedere niet-moslim met zijn of haar opmerkingen over de Islam, de Islam ook daadwerkelijk wil bespotten. Ik geloof dat ook. Maar aan de andere kant moet men ook weten dat wanneer moslims iets over het christendom zeggen, zij ook niet meteen dat etiket opgeplakt moeten krijgen.

 

Er zijn �rotte appels� onder evangelisten die speciaal naar ons forum komen om ons te komen beledigen. Meestal zijn het onbeschofte personen die vuile taal gebruiken en weer snel gebanned worden. Quran vers 4:140 is daar heel duidelijk in. Het is fout om met hen te blijven zitten en direct met hen te discussi�ren.

Ik-weet-meer-dan-jij-en-mijn-manier-is-goed-en-van-jou-is-fo ut-discussies zijn ook verkeerd om te voeren. Quranvers 6:70 is daar weer heel duidelijk in.

Ik geef je gelijk als je zegt dat het nutteloos is om als sport en spel met elkaar in tijdrovende en zinloze discussie te gaan over bewijzen uit eigen Heilige Boeken die door een ieder verschillend kunnen worden ge�nterpreteerd.

 

De vraag is nu wat kunnen we dan doen om de waarheid van de Islam aan te tonen?

Wat we moeten doen, is trachten te achterhalen of de archeologische, profetische, wetenschappelijke en miraculeuze verklaringen in de geschriften goddelijk zijn ge�nspireerd of niet.

 

Hopelijk kunnen de mensen van het boek en de Moslims alhier, snel tot elkander komen. We dienen uiteindelijk dezelfde God en hebben veel meer gemeen met elkander dan vaak gedacht.

 

Dat hoop ik ook.

 

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Wie misleidt hier, zo vraag ik u af?

 

Bijbel beschrijft dat Jezus zei dat hij drie dagen en drie nachten in de tombe zou doorbrengen. Christenen zeggen dat hij 1 dag en 2 nachten in de tombe doorbracht. Wie liegt er? Jezus of de christenen? Of heb ik het weer gedaan?

 

Vrijdag zonsondergang aan het kruis:                                        1 nacht

Zaterdag in tombe:                                           1 dag                        1 nacht

Zondagochtend Opstanding:                            -                                  -

                                                                              ===================

Totaal aantal dagen in sepulchre:           1 dag                       2 nachten

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 16:52
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

De Koran is heel duidelijk over de mensen van het boek in zijn algemeenheid. Ik houd me daaraan vast en ga dus ook niet in op details treden bij dit soort onderwerpen. In dat licht meng ik mij niet in dit soort discussies. Ik vind de discussie over wie de waarheid in pacht heeft voor wat betreft zijn of haar geloof onzinnig. Geloof kent geen rede of wetenschap, wel gevoel en waarde.

As-salamu alaikum

Ik geloof dat forumlid Stampertje een keer zei dat niet iedere niet-moslim met zijn of haar opmerkingen over de Islam, de Islam ook daadwerkelijk wil bespotten. Ik geloof dat ook. Maar aan de andere kant moet men ook weten dat wanneer moslims iets over het christendom zeggen, zij ook niet meteen dat etiket opgeplakt moeten krijgen.

Er zijn �rotte appels� onder evangelisten die speciaal naar ons forum komen om ons te komen beledigen. Meestal zijn het onbeschofte personen die vuile taal gebruiken en weer snel gebanned worden. Quran vers 4:140 is daar heel duidelijk in. Het is fout om met hen te blijven zitten en direct met hen te discussi�ren.

Ik-weet-meer-dan-jij-en-mijn-manier-is-goed-en-van-jou-is-fo ut-discussies zijn ook verkeerd om te voeren. Quranvers 6:70 is daar weer heel duidelijk in.

Ik geef je gelijk als je zegt dat het nutteloos is om als sport en spel met elkaar in tijdrovende en zinloze discussie te gaan over bewijzen uit eigen Heilige Boeken die door een ieder verschillend kunnen worden ge�nterpreteerd.

De vraag is nu wat kunnen we dan doen om de waarheid van de Islam aan te tonen?

Wat we moeten doen, is trachten te achterhalen of de archeologische, profetische, wetenschappelijke en miraculeuze verklaringen in de geschriften goddelijk zijn ge�nspireerd of niet.

Hopelijk kunnen de mensen van het boek en de Moslims alhier, snel tot elkander komen. We dienen uiteindelijk dezelfde God en hebben veel meer gemeen met elkander dan vaak gedacht.

Dat hoop ik ook.

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Wie misleidt hier, zo vraag ik u af?

Bijbel beschrijft dat Jezus zei dat hij drie dagen en drie nachten in de tombe zou doorbrengen. Christenen zeggen dat hij 1 dag en 2 nachten in de tombe doorbracht. Wie liegt er? Jezus of de christenen? Of heb ik het weer gedaan?

Vrijdag zonsondergang aan het kruis:                                        1 nacht

Zaterdag in tombe:                                           1 dag                        1 nacht

Zondagochtend Opstanding:                            -                                  -

                                                                              ===================

Totaal aantal dagen in sepulchre:           1 dag                       2 nachten

Salaam Alaikum,

Ik geloof dat forumlid Stampertje een keer zei dat niet iedere niet-moslim met zijn of haar opmerkingen over de Islam, de Islam ook daadwerkelijk wil bespotten. Ik geloof dat ook. Maar aan de andere kant moet men ook weten dat wanneer moslims iets over het christendom zeggen, zij ook niet meteen dat etiket opgeplakt moeten krijgen.

 

Daar heb je gelijk in! 

 

De vraag is nu wat kunnen we dan doen om de waarheid van de Islam aan te tonen? Wat we moeten doen, is trachten te achterhalen of de archeologische, profetische, wetenschappelijke en miraculeuze verklaringen in de geschriften goddelijk zijn ge�nspireerd of niet.

 

Ik heb goed over deze vraag nagedacht, en ik realiseer mij dat dit antwoord persoonlijk is. Ik heb teruggekeken naar mijn pad tot nu toe. Wat daarbij sterk opvalt is het volgende...Ik ben niet Christelijk opgevoed maar ik heb wel Christelijk onderwijs gevolgd vanaf de lagere school en voortgezet onderwijs. Wekelijks kwam de pastoor langs om een verhaal uit de bijbel te vertellen of meer op de moraal van de dingen des levens te wijzen. Het was een vriendelijke doch strenge pastoor van de oude stempel. Ik ben misdienaar geweest en heb mijn commune gevolgd. Al met al heb ik een Christelijke stempel meegekregen. Eigenlijk vanaf mijn puberteit tot begin 30 heb ik door het lezen van semi-wetenschappelijk en/of wetenschappelijke boeken getracht God te ontlopen, ik voelde Hem niet en twijfelde aan alles dat maar ruikte aan geloofskwesties. Ik zag het geloof als een natuurlijk menselijk verschijnsel. Ik zocht op alle terreinen bevestiging van Zijn niet bestaan. Deze zoektocht naar ongeloof deed iets merkwaardigs met mij. In plaats van het vinden van ongeloof vond ik het geloof in God opnieuw. In veel boeken dat ik las, veelal atheistisch of wetenschappelijk geschoeid gaf een regelrechte ommezwaai in mijn denken. Het voelde echt alsof ik 'wetend' werd gemaakt. De Islam kwam enige jaren geleden al op mijn pad, door mijn reis (geen luier vakantie) door Egypte. Dat is denk ik wel mijn basis geweest. Wat wil ik hiermee zeggen....Mijn basis was Christelijk, daar heb ik toch veel goede zaken geleerd. Het (logische) vervolg voor mij was de Islam, het is ondoenlijk om uit te leggen waarom. Maar zoals ik het heb ervaren ben ik teruggebracht naar mijn pad. Het is Allah die de harten opent van diegenen die Hij liefheeft.    

 

Wie liegt er? Jezus of de christenen? Of heb ik het weer gedaan?

 

Jezus, vrede zij met hem, sprak zoals mensen normaal niet spreken, Mohammed, vrede zij met hem sprak zoals mensen normaal niet spreken. Beide waren het mensen met een ongekende opdracht en doel, zij gaven het voorbeeld en de Boodschap. Er bestaat voor mij geen enkele twijfel welk Woord ik moet geloven als je deze vraag stelt. Moge zij beiden het hoogsthaalbare in het paradijs geschonken krijgen van onze Schepper! 

 

Salaam 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 19:09
Yiuu,

Op de eerste plaats: het afschuwelijke woord �mohammedaans�
bestaat niet. We zijn Moslims, we onderwerpen ons aan Allah alleen en
Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) is Zijn Boodschapper. GOD noemt
ons in de Quran: de Moslim en onze religie de Islam
Hou het a.u.b. daarbij.


in de eerste plaats,
Ik kan begrijpen dat je de voorkeur geeft aan het woord Moslims, net
zoals iemand die in een Mercedes rijdt meent dat ie de enige is die in een
auto rijdt. Dat een BMW ook een auto is is een storende factor.
Jullie geloof schrijft voor dat je alleen maar datgene volgt dat Mohammed
doorgegeven heeft. Terwijl er zoveel meer door andere profeten van God
doorgegeven is. Daarom ben je in feite een Mohammedaan; een
Mohammedaanse Moslim. Want als Islam "overgave (aan God)" betekent
en Moslim "hij die zich overgeeft (aan God)" dan gaat die kwalificatie op
voor heel veel mensen die niet de voorschriften van Mohammed volgen,
maar bvb van Mozes, van Jezus of van Boeddha.
Zo ben ik dus eigenlijk een Christelijke Moslim, omdat ook ik meen in
overgave aan God te leven... Maar goed, van mij mag je het patent op het
woord Moslim hebben en om verwarring te voorkomen zal ik mijzelf niet
zo noemen. Als je maar niet denkt dat Mohammedaanse Moslims de
enigen zijn die in overgave aan God kunnen leven.

ten Tweede: Jazeker geloven wij in Jezus zoon van Maria die
vroeger geleefd heeft. Dat moeten we van ons geloof. Maar er is absoluut
geen enkele kans dat jij een Moslim gaat kunnen overtuigen dat Jezus
GOD is, en dat GOD letterlijk aan het kruis is gestorven om
symbolisch miljarden mensen te redden. De Islamitische, correcte,
manier is dat wij Moslims alleen mogen zeggen exact wat de Quran ons
vertelt en niets anders. We geloven dat GOD openbaringen heeft gestuurd
aan Mozes, Abraham en Jezus. De Torah en de Indjeel. Moslims hun
religie en geloven zijn niet gebaseerd op veronderstellingen en
verhaaltjes. Met jouw boodschap nodig je Moslims alleen maar uit naar
het Hellevuur. En dat werkt gewoon niet.


Ten tweede
Correctie; Jezus is als mens geworden Zoon van God letterlijk aan
het kruis gestorven om letterlijk miljarden te redden van het
hellevuur. Wat jij denigrerend veronderstellingen en verhaaltjes noemt
zou voor jou wel eens de enige weg kunnen zijn om in het paradijs te
komen. Lees maar eens de woorden die volgen op te tekst onderaan mijn
postings:
17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om
een
oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18
Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet
in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam
van Gods enige Zoon. 19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld
en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun
daden waren slecht.

Net zo goed als dat jij naar wegen zoekt om niet Moslims te overtuigen
van de waarheid van je geloof, zoek ik naar wegen om niet christenen te
overtuigen van de waarheid van mijn geloof. we worden dus door
dezelfde ambitie gedreven

ten Derde: Je schrijft al langere tijd op dit forum. Je weet inmiddels
dat jouw tactiek (zie punt 2) niet werkt. Ik wil je erop wijzen dat door de
Quran, het moraal en het karakter van onze geliefde profeet Muhammad
(sallalaho alaihi wasallam) ter discussie te stellen, je ook geen enkele
kans maakt.


ten derde
ja een zwakheidje van mij; als je probeert mijn geloof onderuit te halen
met allerlei verdachtmakingen over de integriteit van de bijbel door
pseudo wetenschappelijke humbug en gezift over de tweede of derde dag
en Jezus niet de eer geeft die hem toekomt, dan neem ik de vrijheid de
Koran, de moraal en het karakter van Mohammed ter discussie te stellen,
en geloof me; er is genoeg stof voorhanden. Ik houd me redelijk in. Ik
heb bvb niet het steekhoudende wetenschappelijk materiaal van Han
Jansen geplaatst...
Verder heb je het over mijn tactiek...wat bedoel je daarmee? Ik doe soms
domme postings maar ook veel vanuit de bijbelse wijsheid en ik weet
zeker dat er mensen op dit forum zijn die dat interessant vinden en er
hun voordeel mee doen.

ten vierde: Ik begrijp al vanaf het begin toen ik dit topic startte dat
christenen wetenschappelijke ontdekkingen nooit zullen accepteren en
tussen hun geloof en zichzelf zullen laten komen. Okay. Laten we dan
kijken naar wat onze boeken en geloven hierover zeggen. Jij mag
beginnen.


ten vierde
wat bedoel je met "wat onze boeken en geloven waarover zeggen?"
het evangelie is volstrekt duidelijk over het feit dat er geen stoffelijke
resten van Jezus op aarde zijn. Hij is opgestegen naar de Hemelse Vader
en bij mijn weten zegt jouw boek over Jezus hetzelfde nl dat Hij niet in
een graf ligt maar opgestegen is naar het paradijs.
Als jij dus in de "wetenschappelijke" lariekoek over dat familiegraf van
Jezus geloof, dan pleeg je in feite shirk. Dan geloof je meer in de afgod
van deze era; "Science(fiction)" dan in de koran...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 22:15
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq



Salaam Alaikum,

Ik geloof dat forumlid Stampertje een keer zei dat niet iedere niet-moslim met zijn of haar opmerkingen over de Islam, de Islam ook daadwerkelijk wil bespotten. Ik geloof dat ook. Maar aan de andere kant moet men ook weten dat wanneer moslims iets over het christendom zeggen, zij ook niet meteen dat etiket opgeplakt moeten krijgen.

 

Daar heb je gelijk in! 

 

De vraag is nu wat kunnen we dan doen om de waarheid van de Islam aan te tonen? Wat we moeten doen, is trachten te achterhalen of de archeologische, profetische, wetenschappelijke en miraculeuze verklaringen in de geschriften goddelijk zijn ge�nspireerd of niet.

 

Ik heb goed over deze vraag nagedacht, en ik realiseer mij dat dit antwoord persoonlijk is. Ik heb teruggekeken naar mijn pad tot nu toe. Wat daarbij sterk opvalt is het volgende...Ik ben niet Christelijk opgevoed maar ik heb wel Christelijk onderwijs gevolgd vanaf de lagere school en voortgezet onderwijs. Wekelijks kwam de pastoor langs om een verhaal uit de bijbel te vertellen of meer op de moraal van de dingen des levens te wijzen. Het was een vriendelijke doch strenge pastoor van de oude stempel. Ik ben misdienaar geweest en heb mijn commune gevolgd. Al met al heb ik een Christelijke stempel meegekregen. Eigenlijk vanaf mijn puberteit tot begin 30 heb ik door het lezen van semi-wetenschappelijk en/of wetenschappelijke boeken getracht God te ontlopen, ik voelde Hem niet en twijfelde aan alles dat maar ruikte aan geloofskwesties. Ik zag het geloof als een natuurlijk menselijk verschijnsel. Ik zocht op alle terreinen bevestiging van Zijn niet bestaan. Deze zoektocht naar ongeloof deed iets merkwaardigs met mij. In plaats van het vinden van ongeloof vond ik het geloof in God opnieuw. In veel boeken dat ik las, veelal atheistisch of wetenschappelijk geschoeid gaf een regelrechte ommezwaai in mijn denken. Het voelde echt alsof ik 'wetend' werd gemaakt. De Islam kwam enige jaren geleden al op mijn pad, door mijn reis (geen luier vakantie) door Egypte. Dat is denk ik wel mijn basis geweest. Wat wil ik hiermee zeggen....Mijn basis was Christelijk, daar heb ik toch veel goede zaken geleerd. Het (logische) vervolg voor mij was de Islam, het is ondoenlijk om uit te leggen waarom. Maar zoals ik het heb ervaren ben ik teruggebracht naar mijn pad. Het is Allah die de harten opent van diegenen die Hij liefheeft.    

 

Wie liegt er? Jezus of de christenen? Of heb ik het weer gedaan?

 

Jezus, vrede zij met hem, sprak zoals mensen normaal niet spreken, Mohammed, vrede zij met hem sprak zoals mensen normaal niet spreken. Beide waren het mensen met een ongekende opdracht en doel, zij gaven het voorbeeld en de Boodschap. Er bestaat voor mij geen enkele twijfel welk Woord ik moet geloven als je deze vraag stelt. Moge zij beiden het hoogsthaalbare in het paradijs geschonken krijgen van onze Schepper! 

 

Salaam 

Heel goed.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 00:04

Postpentacost

Ik heb je 1 keer vriendelijk gevraagd het verschrikkelijke woord niet te gebruiken. Het stoort mij mateloos dat je dat blijft doen. Ik vraag het je geen tweede keer.

Als Moslim geloven we in iedere openbaring die GOD heeft gestuurd. Bij de Hindoes stopt hun geloof bij Ram, bij de ander is Boeddha het eindpunt, bij de christenen komen ze niet verder dan Jezus en de joden hebben ook altijd geprobeerd nieuwe profeten te doden. Maar de Islam is de enige godsdienst die zegt in alle 124.000 profeten te geloven die er zijn geweest. Een boodschap duidelijker en krachtiger heb ik niet eerder gezien. Vandaar mijn bekering vanuit het christendom 10 jaar terug. Allah zegt in de Quran: jullie religie is Islam en jullie heten Moslims, dan is Moslim de juiste benaming voor iemand die in alle 124.000 ware profeten gelooft.

 

Net zo goed als dat jij naar wegen zoekt om niet Moslims te overtuigen van de waarheid van je geloof, zoek ik naar wegen om niet christenen te overtuigen van de waarheid van mijn geloof. we worden dus door dezelfde ambitie gedreven

 

Iedereen heeft ergens binnenin een wens om voor de eigen overtuiging op te komen, om mensen naar hun godsdienst uit te nodigen, om tegen beweringen en misvattingen over hun geloof op te komen. Wat jammer is, is wat met heel wat mensen gebeurt: bedoelingen zijn goed, maar de nodige kennis ontbreekt nog. En dit is waar het fout gaat en religies worden besmeurd. Er zijn genoeg mensen die denken alles te weten omdat zij een paar argumenten van een anti-Islam/anti-christen website hebben geplukt.

Ik denk dat gebed, karakter, gedrag en persoonlijkheid meer invloed hebben in een discussie dan de drang om iemand te overtuigen.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 01:00

je probeert mijn geloof onderuit te halen met allerlei verdachtmakingen over de integriteit van de bijbel door pseudo wetenschappelijke humbug en gezift over de tweede of derde dag en Jezus niet de eer geeft die hem toekomt,

 

Er zijn mensen die hele boeken hebben geschreven en documentaires hebben gemaakt over de authenticiteit van de bijbel. Wat is er mis mee als je praat over de authenticiteit van de bijbel?

 

Er stond een artikel in een Jehova blad uit 1957 dat berichtte dat er 50.000 fouten in de bijbel stonden:

www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/isdebijbelgodswoord/is debijbelgodswoord15.html

 

De bijbel bestaat uit verschillende boeken, geschreven door verschillende schrijvers die schreven vanuit hun eigen perceptie, wat ze hadden gehoord, hun persoonlijke mening, geloof en interpretatie. Het hele NT is op die manier verhalend opgebouwd. Zelfs grote delen van het OT bestaan uit het  �verhaal volgens die en die�. Het is voor ons niet toegestaan in speculaties van mensen te geloven. Voor een moslim ligt het allemaal heel simpel. Het geloof kan niet gebaseerd zijn op veronderstellingen.

 

[En sommigen hunner zijn ongeletterd; zij weten niets van het Boek, maar hebben hun valse denkbeelden: zij vermoeden slechts.

Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van God",]


Quran 2:78-79

 

 

De boeken van Lucas, Matthe�s, Johannes, Paulus, etc. zitten vol waarnemingen, geloof, adviezen, horen zeggen van, verhalen, en interpretaties van de auteur. De woorden: het �evangelie volgens� aan het begin van de bijbelhoofdstukken geven aan dat het niet om de woorden van God gaat - zij zijn de waarnemingen van mensen.

 

Narrated Ubaidullah: Ibn 'Abbas said, "Why do you ask the people of the scripture about anything while your Book (Quran) which has been revealed to Allah's Apostle is newer and the latest? You read it pure, undistorted and unchanged, and Allah has told you that the people of the scripture (Jews and Christians) changed their scripture and distorted it, and wrote the scripture with their own hands and said, 'It is from Allah,' to sell it for a little gain. Does not the knowledge which has come to you prevent you from asking them about anything? No, by Allah, we have never seen any man from them asking you regarding what has been revealed to you!" 

(Bukhari Hoofdstuk: Holding Fast to the Quran and Sunnah, Hadith #461)

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 07:25
Jiyuu,
je zegt in 124000 profeten te geloven; welke zijn dat allemaal? Als je zegt
in die profeten te geloven moet je toch minstens weten welke dat zijn...
Idd is de bijbel een samenvoeging van een flink aantal heilige geschriften.
Er zit wetgeving bij, er zit geschiedschrijving bij, er zit poezie bij en er
zijn een aantal geschriften van profeten. die maken vast en zeker deel uit
van die 124000. als je in ze gelooft dan is het toch zeker zaak dat je
kennis neemt van hetgeen die profeten shreven of lieten schrijven.
Bijvoorbeeld wat Jesaja honderden jaren tevoren schreef over de Christus
en zijn Taak (Jes. 53).

Jij veronderstelt dat ik mijn argumenten haal van anti islamsites. Nee hoor
ik heb de Koran ooit gelezen en gedeeltes redelijk bestudeerd. En een
aantal zwakheden zijn zo duidelijk dat ik geen anti-Islamsite nodig heb
om daar de vinger op te leggen.

jullie geloven in die ene profeet, die boodschappen van God doorgegeven
zou hebben en die later opgeschreven zijn. OK, prima, maar waarom dan
zo kritisch over een bron (de bijbel) die informatie bevat van een aantal
erkende profeten die over bepaalde onderwerpen gelijkluidende
profetieen uitspreken? Het lijkt me toch betrouwbaarder als er over een
bepaalde kwestie meerdere getuigen zijn dan 1 (feilbaar) persoon.

Het kan zijn dat er onzorgvuldigheden in de overdracht geslopen zijn. Ik
neem dat zelfs als vanzelfsprekend aan; het betreft immers ook maar
mensen. Maar doordat er meerdere getuigen/profeten aan het woord zijn
ontstaat er toch een nauwkeurig en helder beeld.
Als slechts 1 persoon met een reeks verklaringen komt, dan is het ook
hier onvermijdelijk dat er onzorgvuldigheden in die informatie sluipen.
Maar omdat het maar 1 persoon is die met de boodschap komt, is er geen
enkele toets en is het in feite heel riskant om de informatie van die ene
persoon voor 100% als waar aan te nemen. Vooral als die persoon
informatie door geeft over de status van hemzelf. Ik vind het altijd toch
bedenkelijk als een persoon van zichzelf zegt dat ie de grootste van alle
profeten is; de zegel van de profeten...
De hele Islam is een gigantishe piramide....op zijn kop. hij staat op die
ene punt; de boodschappen van die ene mens. Zodra die boodschap
enigszins kritisch bekeken wordt begint die piramide te wankelen.
Daarom is het ten strengste verboden om maar enigszins kritsch naar de
persoon en de berihten van mohammed te kijken.
Even aangenomen dus, dat Mohammed echt bestaan heeft.

Verder zou ik nog graag een reactie zien op het vierde punt van mijn
reactie op jouw vierde punt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 07:48
Jiyuu,
nog even over die dagen dat Jezus in het dodenrijk was, want ik begrijp
dat het je slapeloze nachten bezorgt.

De Joden gebruiken net als de Moslims (zeg ik het zo goed ) de
maankalender. Die spoort niet met de Romeinse kalender van het westen.
Pesach is voor de Joden de dag dat herdacht wordt dat God zijn volk uit
egypte leidde. Maar pesach kan op verschillende dagen van de week
vallen.
Zo kan het gebeuren dat er af en toe maar 1 dag tussen het
begin van de pesach (de joodse dag begint 's avonds) en de
eerste dag van de week zit, nl als pasen/pesach en de sabbath
samenvallen.
Maar het verschuift ieder jaar en zo kan ook af en toe pesach gevolgd
worden door een of twee gewone dagen en dan een sabbath en is de
eerste dag van de week, de dag dat Jezus opstond, dus zeker 3 dagen
later.
zoals je weet heeft keizer Constantijn de kerk ontjoodst, uitgaande van
de gedachte, dat God wegens de hardnekkigheid van de Joden dat volk
verlaten had. (waar heb ik dat toch meer gelezen..?) de kerk werd dus,
inclusief de kalender en de erediensten de vervanging van het Joodse
volk. Hij heeft geregeld dat de dood van Jezus op vrijdag herdacht wordt
en zijn opstanding op zondag. Zondag is de vervanging van zaterdag; de
sabbath. dus als je onze kalender er op gaat toepassen dan lijkt er niks
van te kloppen, maar wees gerust; het is allemaal uitgezocht en Jezus is
echt waar na 3 dagen / nachten opgestaan. (Jezus is op de eerste dag van
de week, op zondag dus, opgestaan)
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 07:53

Op je vierde punt krijg je nog zeker een reactie, daar gaat het bij mij allemaal juist om. Op de rest ook nog, inshallah. Anders blijven we bezig.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 16:42

Voordat we aan de eigenlijke discussie (jouw puntje vier) kunnen starten, moeten we eerst een aantal misvattingen uit de wereld helpen.

 

1.

 

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

 

je zegt in 124000 profeten te geloven; welke zijn dat allemaal? Als je zegt in die profeten te geloven moet je toch minstens weten welke dat zijn... 

 

Profeten zijn gestuurd naar verschillende plekken op aarde en in verschillende tijden. Een aantal (25) van hen worden in de Quran en in authentieke Hadith (overleveringen) vermeld, van de rest is de kennis bij Allah alleen. Als Allah van alle profeten de namen en het levensverhaal zou hebben geopenbaard in de Quran, dan zou de Quran abnormaal dik zijn.

 

{Wij zonden boodschappers, welke Wij reeds hebben genoemd en boodschappers welke Wij u niet hebben genoemd} Quran 4:164

 

Imam Ahmad bin Hanbal vermeldde in zijn Musnad Hadith no. 21257 dat Allah 124.000 profeten heeft gestuurd en van die 124.000 waren er 315 Boodschappers.

 

{en er is geen volk waaronder zich geen boodschapper heeft bevonden.} Quran 35:24

 

 

De hele Islam is een gigantishe piramide....op zijn kop.

 

Narrated Abu Huraira: Allah's Apostle said, "My similitude in comparison with the other prophets before me, is that of a man who has built a house nicely and beautifully, except for a place of one brick in a corner. The people go about it and wonder at its beauty, but say: 'Would that this brick be put in its place!' So I am that brick, and I am the last of the Prophets."  (Bukhari Boek #56, Hadith #735)

 

2.

 

Idd is de bijbel een samenvoeging van een flink aantal heilige geschriften. Er zit wetgeving bij, er zit geschiedschrijving bij, er zit poezie bij en er zijn een aantal geschriften van profeten. die maken vast en zeker deel uit van die 124000. als je in ze gelooft dan is het toch zeker zaak dat je kennis neemt van hetgeen die profeten shreven of lieten schrijven. Bijvoorbeeld wat Jesaja honderden jaren tevoren schreef over de Christus en zijn Taak (Jes. 53).

 

Het is een misvatting dat Moslims zouden geloven dat de bijbel pas later onzuiver zou zijn geworden. Ook is het fout te denken dat er in de Torah en de Indjeel (evangelie) is geknoeid omdat deze openbaringen van GOD aan Zijn profeten al bestonden voordat ze (soms tientallen jaren) later op vellen papier tussen twee harde kaften werden vastgelegd.

 

Bijvoorbeeld de woorden van Mozes (alaihi salaam) geopenbaard door GOD, vormden de pure en originele Torah. Er is dus een cruciaal verschil tussen de originele openbaring en wat later door anderen, schrijvers, geleerden en discipelen wordt neergeschreven. De bijbel is zo een boek dat interpretaties, meningen, verhalen en persoonlijke inzichten bevat. Het is een soort mix van openbaring en vertellingen. Wat is Torah en wat is interpretatie? Wat is het evangelie en wat de mening van ooggetuigen?

 

Je zult dus moeten begrijpen dat wanneer de Quran refereert naar Torah en Indjeel (evangelie), de originele openbaring aan de profeten wordt bedoeld. En niet de latere geschriften worden bedoeld die vol staan met interpretaties, persoonlijke visies, verhalen, meningen en geruchten van mensen.

Het �evangelie volgens� betekent dat het niet de woorden van GOD betreft, maar opvattingen van mensen.

 

3.

 

Jij veronderstelt dat ik mijn argumenten haal van anti islamsites. Nee hoor ik heb de Koran ooit gelezen en gedeeltes redelijk bestudeerd. En een aantal zwakheden zijn zo duidelijk dat ik geen anti-Islamsite nodig heb om daar de vinger op te leggen.

 

Mooi, want dan kan je een eigen topic erover starten en kan ik of een van mijn broeders die meer weet dan ik, kijken of we iets zinnigs erover kunnen zeggen.

 

4.

 

jullie geloven in die ene profeet, die boodschappen van God doorgegeven zou hebben en die later opgeschreven zijn. OK, prima, maar waarom dan zo kritisch over een bron (de bijbel) die informatie bevat van een aantal erkende profeten die over bepaalde onderwerpen gelijkluidende

profetieen uitspreken? Het lijkt me toch betrouwbaarder als er over een bepaalde kwestie meerdere getuigen zijn dan 1 (feilbaar) persoon.

 

Ik vertel u bij dezen, ik geloof niet in de bijbel en ik mag niet eens denken dat een deel van de bijbel waar is. Simpel omdat Moslims hun religie en geloof niet gebaseerd is op veronderstellingen.

 

Omdat jij waarschijnlijk de Nederlandse vertaling van de Quran leest, is het voor jou moeilijker het wonderbaarlijke van de Quran te ontdekken. Het wonderbaarlijke zit niet in de vertaling van een interpretatie, maar in de originele geopenbaarde Arabische taal. De grammatica, stijl en schoonheid maken het iets compleets anders dan de bijbel. Verder bevat de Quran niet 1 standpunt afkomstig van Muhammad, een metgezel, een schrijver of van wie dan ook. Het bevat alleen de originele geopenbaarde miraculeuze verzen, de pure Woorden van GOD afkomstig. Alle interpretaties zijn apart vermeld in aparte overleveringen in andere boeken, en juist hierdoor blijft de Quran levendig en blijven de verzen zuiver en ongeschonden tot het einde der dagen.

 

De joden gaven de Torah vroeger (net als de Moslims) ook mondeling door, zij beschouwden de �mondelinge Torah� hoger dan de later opgeschreven versie. Omdat de originele openbaringen eerder bestonden dan de opgeschreven versies.

 

De Quran is in stukjes en beetjes geopenbaard. Het woord Quran komt van de Arabische wortel �Iqra�. Toen de Engel Gabriel de eerste keer voor Muhammad verscheen om de openbaring door te geven, zei Gabriel �Iqra� tot Muhammad. �Reciteer�. Muhammad was ongeletterd en moest �reciteren�. Elke nieuwe openbaring gedurende die 23 jaar die volgde, werd altijd meteen door tientallen andere metgezellen uit het hoofd geleerd.

 

Wist je dat de naam Muhammad 5 keer voorkomt in de hele Quran, terwijl de naam Jezus 25 keren voorkomt. Als het werkelijk een onemanshow was, dan was dat wel omgekeerd.

 

5.

 

Zondag is de vervanging van zaterdag; de sabbath. dus als je onze kalender er op gaat toepassen dan lijkt er niks van te kloppen, maar wees gerust; het is allemaal uitgezocht en Jezus is echt waar na 3 dagen / nachten opgestaan.

 

???

 

Er is geen enkel bewijs voor wat je hier vertelt. Van alle 27 boeken in de bijbel is er geen 1 schrijver die iets met eigen ogen heeft gezien. En hoeveel ik ook probeer, het lukt me niet om de 3 dagen en 3 nachten, die Jezus volgens de geschriften voorspelde, tussen vrijdagavond en zondagochtend in te persen. Je klinkt weer als een echte christen en dit keer zou zelfs Einstein je er niet bij kunnen helpen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 19:26
Jiyuu,

Wist je dat de naam Muhammad 5 keer voorkomt in de hele Quran, terwijl
de naam Jezus 25 keren voorkomt. Als het werkelijk een onemanshow
was, dan was dat wel omgekeerd.

Dat is mooi dat de naam Jezus zo vaak in de koran voorkomt. Maar de
meeste keren om te ontkennen dat Hij van goddelijke oorsprong is.


Er is geen enkel bewijs voor wat je hier vertelt. Van alle 27 boeken in de
bijbel is er geen 1 schrijver die iets met eigen ogen heeft gezien. En
hoeveel ik ook probeer, het lukt me niet om de 3 dagen en 3 nachten, die
Jezus volgens de geschriften voorspelde, tussen vrijdagavond en
zondagochtend in te persen. Je klinkt weer als een echte christen en dit
keer zou zelfs Einstein je er niet bij kunnen helpen.


Ik denk dat ik het niet goed uitlegde. Nogmaals.
Jezus is op de eerste dag van de week opgestaan:
Mat 28,1
Na de sabbat, toen de ochtend van de eerste dag van de week gloorde,
kwam Maria uit Magdala met de andere Maria naar het graf kijken.

Dat lezen we in 3 van de 4 evangelie�n.

De dagen van de week zijn een constant gegeven en veranderen nooit.
Altijd 7 dagen in dezelfde volgorde met als laatste dag de sabbath
(zaterdag) en als eerste dag de zondag. Op die bewuste zondag is dus
Jezus opgestaan uit de dood.

De Joodse feesten zijn echter op vaste datums van de maanden en die
corresponderen niet altijd met bijvoorbeeld een zondag, zoals dat bvb
wel met christelijke feestdagen zoals Pasen en Pinksteren geregeld is.
Kerstfeest is echter ook altijd op een vaste maanddatum; 25 december.
daarom valt kerst de ene keer midden in de week maar ook wel eens op
een zondag.

Het Joodse paasfeest, Pesach, kan dus op alle dagen van de week vallen.
Jezus werd op de dag voordat het eindfeest begon gekruisigd. Dat was
dus niet op een vrijdag, maar in dat jaar op een donderdag. en aangezien
Hij zeker op zondag opstond zijn dat 3 dagen.

Dat de Christenen het sterven van Jezus op een vrijdag gedenken is dus
onjuist, want hij is niet op een vrijdag gekruisigd.

En de stelling dat geen van de schrijvers van de 27 bijbelboeken zelf
getuige geweest is van hetgeen hij schreef, dat is niet te bewijzen. Voor
veel van de profeten gaat dat zeker niet op en bewijs jij maar eens dat
Mattheus, Johannes en Marcus geen getuige waren. Zo is ook vrijwel
zeker dat Paulus op afstand getuige geweest is van de acties van Jezus.
Hij was immers een leerling van Gamaliel, die in het proces tegen Jezus
nog een matigende rol gespeeld heeft. Hij kende de meeste apostelen
persoonlijk en was een vervolger van de gelovigen luttele jaren na de
hemelvaart van Jezus. Dan is er Jacobus de broer van Jezus die een brief
schreef die in het NT opgenomen is en de brieven van Petrus en van
Johannes en de openbaring van Johannes.
De enige evangelist waarvan met vrij grote zekerheid aangenomen mag
worden dat hij geen directe getuige was, is Lucas. Maar Lucas was
wetenschapper en heeft naar hij zelf zegt uitvoerig onderzoek gedaan...
en Al was Lucas wellicht geen ooggetuige; hij leefde wel in de dagen van
jezus en hij was een reisgenoot van Paulus.
De schrijver van de Hebree�nbrief is onbekend, maar ook hier valt niet te
bewijzen dat hij Jezus niet persoonlijk gekend heeft.
Welnu, in een fatsoenlijk rechtsysteem is de verklaring van een gedaagde
waar zolang het tegendeel niet bewezen is. Ik denk dat jij dat recht ook
claimt inzake de Islam.

Maarre, waar blijf je met je reactie op punt 4?
Het misstaat je niet als je een vergissing toegeeft of mag je dat niet tav
een niet-moslim?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2007 om 01:20

Vergissing? Puntje vier gaat over de vragen: Was Jezus nog in leven na het hele voorval met het kruis? En kon hij het geslachte lammetje zijn? En dit alles puur vanuit de geschriften bekeken. We spraken in het begin al af visies van buiten de boeken en wetenschappelijke ontdekkingen dan maar even erbuiten te laten en ons alleen maar te richten op de Heilige boeken. We moesten wel eerst even wat misverstanden wegwerken voordat we aan puntje vier konden beginnen.

 

De wetenschappelijke ontdekkingen van discoverychannel (als ze waar zijn) hebben gevolgen voor het christendom, maar niet voor de Islam. De Quran is hier heel duidelijk in. Het vertelt ons alles waar we in moeten geloven. En dat zijn ook de originele openbaringen aan Mozes, Abraham, Jezus, David enz. Het OT en NT zijn daar GEEN onderdeel van. Dit heb ik hierboven al uitgebreid uitgelegd. Ik geloof zelfs niet een klein beetje in ze. Dus wat voor overeenkomsten jij ook ziet tussen de Bijbel en de Quran, ik moet je hierin teleurstellen.

 

Ik weet niet over wat voor vergissing jij het hebt. Quran zegt: Jezus stierf niet aan het kruis. GOD weet wat er daarna nog gebeurde. Vandaar dat �puntje vier�: Wat zegt de bijbel over wat er daarna gebeurde, laten we ons daarop richten en kijken of het verhaal van de christenen samenloopt met hun bijbel. Wat gebeurde er na de kruisiging? Wat zijn de bewijzen die in de bijbel staan. Hopelijk is het nu wat duidelijker wat ik bedoel.

 

 

Ik denk dat ik het niet goed uitlegde. Nogmaals.

Jezus is op de eerste dag van de week opgestaan: [COLOR=green]

Mat 28,1

Na de sabbat, toen de ochtend van de eerste dag van de week gloorde,

kwam Maria uit Magdala met de andere Maria naar het graf kijken.[/

COLOR]

Dat lezen we in 3 van de 4 evangelie�n.

 

De dagen van de week zijn een constant gegeven en veranderen nooit.

Altijd 7 dagen in dezelfde volgorde met als laatste dag de sabbath

(zaterdag) en als eerste dag de zondag. Op die bewuste zondag is dus

Jezus opgestaan uit de dood.

 

De Joodse feesten zijn echter op vaste datums van de maanden en die

corresponderen niet altijd met bijvoorbeeld een zondag, zoals dat bvb

wel met christelijke feestdagen zoals Pasen en Pinksteren geregeld is.

Kerstfeest is echter ook altijd op een vaste maanddatum; 25 december.

daarom valt kerst de ene keer midden in de week maar ook wel eens op

een zondag.

 

Het Joodse paasfeest, Pesach, kan dus op alle dagen van de week vallen.

Jezus werd op de dag voordat het eindfeest begon gekruisigd. Dat was

dus niet op een vrijdag, maar in dat jaar op een donderdag. en aangezien

Hij zeker op zondag opstond zijn dat 3 dagen.

 

Dat de Christenen het sterven van Jezus op een vrijdag gedenken is dus

onjuist, want hij is niet op een vrijdag gekruisigd.

 

En de stelling dat geen van de schrijvers van de 27 bijbelboeken zelf

getuige geweest is van hetgeen hij schreef, dat is niet te bewijzen. Voor

veel van de profeten gaat dat zeker niet op en bewijs jij maar eens dat

Mattheus, Johannes en Marcus geen getuige waren. Zo is ook vrijwel

zeker dat Paulus op afstand getuige geweest is van de acties van Jezus.

Hij was immers een leerling van Gamaliel, die in het proces tegen Jezus

nog een matigende rol gespeeld heeft. Hij kende de meeste apostelen

persoonlijk en was een vervolger van de gelovigen luttele jaren na de

hemelvaart van Jezus. Dan is er Jacobus de broer van Jezus die een brief

schreef die in het NT opgenomen is en de brieven van Petrus en van

Johannes en de openbaring van Johannes.

De enige evangelist waarvan met vrij grote zekerheid aangenomen mag

worden dat hij geen directe getuige was, is Lucas. Maar Lucas was

wetenschapper en heeft naar hij zelf zegt uitvoerig onderzoek gedaan...

en Al was Lucas wellicht geen ooggetuige; hij leefde wel in de dagen van

jezus en hij was een reisgenoot van Paulus.

De schrijver van de Hebree�nbrief is onbekend, maar ook hier valt niet te

bewijzen dat hij Jezus niet persoonlijk gekend heeft.

Welnu, in een fatsoenlijk rechtsysteem is de verklaring van een gedaagde

waar zolang het tegendeel niet bewezen is. Ik denk dat jij dat recht ook

claimt inzake de Islam.   

 

Ik had gelijk je hebt Einstein niet nodig, je bent zelf Einstein.

Postpentacost, laten we ons aub op de Heilige Boeken richten en niet allerlei theorie�n gaan aanhalen van buitenaf. In ieder geval geef je wel toe dat er een paar dingen goed fout zijn in het hele kruisiging, pasen en opstandingverhaal. Dat is al een hele beweging.

 

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2007 om 02:20

Puntje vier:

Laten nu we stap voor stap een begin maken met de bewijzen uit de bijbel of Jezus na het gebeuren met het kruis nog in leven was of niet:

 

38 Toen antwoordden enigen van de Schriftgeleerden en Farize�n, zeggende: Meester, wij wilden gaarne een teken van u zien.

39 En hij antwoordde en zeide tot hen: Dit kwade en overspelige geslacht begeert een teken, en hun zal geen teken gegeven worden dan het teken van den profeet Jona.

40 Want gelijk Jona drie dagen en drie nachten in den buik van den groten vis geweest is, zo zal des Mensen Zoon drie dagen en drie nachten in het hart der aarde zijn.

 

Matthe�s 12:38-40

 

Als je het verhaal van Jona kent, dan weet je dat hij ging levend in de vis ging, bleef drie dagen en drie nachten levend in de vis, en kwam levend eruit. Op dezelfde manier zou Jezus zoon van Maria levend in de tombe en weer levend eruit komen na drie dagen en drie nachten.

 

17 De Heer nu beschikte een groten vis, die Jona inzwolg; en Jona was in den buik van den vis drie dagen en drie nachten. 1 En Jona bad in den buik van den vis tot den Heer, zijnen God, en sprak:

2 Ik riep in mijnen angst tot den Heer en Hij antwoordde mij; ik kermde uit den schoot der onderwereld, en Gij hoordet mijne stem; 10 En de Heer sprak tot den vis en hij spuwde Jona uit op het land.

 

Jona 1:17, 2:1-2, 2:10

 

Laten we kijken naar de vergelijking die de bijbel ons hier heel duidelijk geeft. 1. jona verbleef drie dagen en nachten in de buik. 2. Hij bad tot de Heer om hem te redden. 3. De Heer redde hem van de dood. 4. �zo zal des Mensen Zoon drie dagen en drie nachten in het hart der aarde zijn� (Matthe�s 12:38-40)

 

Tot nu toe klopt het allemaal. Jezus nog in leven en alles in volledige harmonie met de bijbel:

 

7 En hij heeft in de dagen zijns vleses gebeden en smeekingen met een sterk geroep en tranen geofferd aan dengene, die hem uit den dood kon uithelpen, en is ook verhoord, omdat hij God in ere hield.

 

Hebree�n 5:7

 

Jezus en Jona, beide gered door het gebed. Volgens de bijbel ging Jezus drie maal in gebed tot GOD en volgens deze verzen �gebeden en smeekingen met een sterk geroep en tranen geofferd aan dengene, die hem uit den dood kon uithelpen, en is ook verhoord�. Als je de bijbel zo duidelijk de zaak ziet beschrijven, is er geen vuiltje aan de lucht en zijn de gebeden van zowel Jona als Jezus verhoord.

 

36 Abba, mijn Vader! u is alles mogelijk. Neem dezen kelk van mij;

 

39 Mijn Vader, is het mogelijk, laat deze kelk van mij voorbijgaan

 

41 Vader, ik dank u, dat Gij mij verhoord hebt.

42 Doch ik weet, dat Gij mij altijd verhoort;

 

Marcus 14:36, Matthe�s 26:39, Johannes 11:41-42

 

Hopelijk is het ook nu nog duidelijk dat de bijbelverzen aangeven dat Jezus gered zal worden en zijn lot niet zal zijn te sterven aan het kruis. Hij bad tot GOD dit aan hem voorbij te laten gaan en dankte de Vader die �mij verhoord� en �mij altijd verhoort�.

 

Tot zover duidelijk?

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2007 om 03:08

Zullen we het gewoon houden op ieder zijn geloof en zijn overtuiging?

Met respect voor elkaar.

Zou God echt gewild hebben dat er discussie bestond over wie van zijn boodschappers nu de juiste was? Of wie er nu meer gelijk heeft dan de andere?

God heeft zijn boodschap in verschillende manieren over gebracht, zodat het verschillende mensen groeperingen zou aanspreken. In de hoop van iedereen te bereiken. Niet in de hoop dat die groeperingen onderling ruzie zouden maken. (al� dat is mijn bescheiden visie dan... als god oneindig slim is lijkt me dat wel een goede strategie). Is niet de basis van elke godsdienst liefde? Liefde voor elkaar en voor god.

Vrede op aarde voor alle mensen die van goede wille zijn !! of ze nu joods, christelijk, moslim, boedhist, atheist, agnost of eender wat zijn...

Ik persoonlijk vind het graf van jezus zeker geen tegenstelling met het geloof. en dat hij broers zussen vrouw en kinderen gehad heeft ... nou en .. dat maakt hem mens. Maakt dat de boodschap die hij bracht anders?

en of hij nu gestorven is op woensdag of op vrijdag, of op eender welke andere dag van de week. Doet dat er eigenlijk toe? Is het niet de boodschap die telt?

(trouwens, ik zelf ben niet echt gelovig)

groetjes,

stampertje

 

en ja jiyuu ik heb dat gezegd, en geloof dat ook rotsvats, er zijn nog mensen die gewoon respectvol met elkaar kunnen omgaan wat hun geloofs- of andere overtuiging ook is.

 

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2007 om 03:51
Stampertje, je bent helaas te optimistisch. Ten diepste heeft de fundamentele islamiet een doel: de wereld te islamiseren, door overtuiging of door geweld - dat verschilt per stroming. Verwacht in een islamitisch land geen ruimte voor je eigen geloofsbelijdenis. Verwacht dat dan ook niet van Jiyuu, want dat strijdt ten diepste met zijn overtuiging. 
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2007 om 04:18

ik vond uitspraak van moeder theresa heel mooi.
Wil je mee opstappen tegen oorlog... nee maar ik wil wel mee opstappen VOOR de vrede.

En beter optimistich, misschien komt er een tijd dat de wereld het ook zo zal zien.

Met roepen en ruzie maken tegen elkaar zijn we nog geen stap verder gekomen. Misschien eens met begrip en respect proberen?

trouwens Torax, ik heb jiyuu leren aprecieren als iemand die kei fel kan zijn. Maar hij is wel respectvol. Hij heeft me nog nooit proberen te bekeren, of aangevallen voor mijn anders-denken.

 

groeten,

stampertje

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2007 om 14:58
Jiyuu

Ik had gelijk je hebt Einstein niet nodig, je bent zelf Einstein.
Postpentacost, laten we ons aub op de Heilige Boeken richten en niet
allerlei theorie�n gaan aanhalen van buitenaf. In ieder geval geef je wel
toe dat er een paar dingen goed fout zijn in het hele kruisiging, pasen en
opstandingverhaal. Dat is al een hele beweging.


Einstein ha ha, nee dat is teveel eer. ik ben slechts bedeeld met een
redelijke portie nuchter verstand en meer is ook niet nodig.
Mijn uitleg over die 3 dagen is niet zomaar een theorie van buiten af,
maar een heel voor de hand liggende verklaring voor een ogenschijnlijke
onvolkomenheid in het evangelie.
idd. in de kerkelijke traditie/de religie wordt het sterven van Jezus op de
verkeerde dag herdacht. So what...ik heb nooit beweerd dat de
christelijke religie perfect is. Onvermijdelijk gaan er religieuze bobo's
mee aan de haal. Dat gebeurt in het christendom en in de koran. Maar
christenen zitten er niet mee, het gaat er om dat herdacht wordt dat Jezus
voor hun zonden stierf. Eigenlijk dient dat iedere dag herdacht te worden.
Ik snap dat dat voor een moslim vreemd is, want voor jullie gaat het om
de letter.

En nu Jona...
Ook typologie�n kunnen niet helemaal letterlijk ge�nterpreteerd worden.
Jezus refereert aan het verhaal van Jona, die drie dagen in de buik van de
vis verbleef. analoog aan die beeldspraak zou Jezus 3 dagen in het
dodenrijk verblijven (de vis is hier symbool van het dodenrijk). Jezus is
dus niet echt in de buik van een vis geweest...
En het is van belang ook de aanloop van dat verhaal te lezen.
Jona was ongehoorzaam aan God. Hij moest Niniveh oproepen tot
bekering, maar hij ging de andere kant uit met een schip. Het schip kwam
in een storm en dreigde te zinken. Jona wist dat het door zijn
ongehoorzaamheid kwam en vertelde de bemanning dat ze hem
overboord moesten gooien, zodat het schip behouden zou blijven. Aldus
gebeurde.
Jona staat hier symbool voor 2 personen; Adam en Jezus. Jezus wordt ook
wel de 2e Adam genoemd. Adam was ongehoorzaam, waardoor de hele
mensheid (het schip met bemanning) ten dode opgeschreven was. Jona
overboord gegooid staat voor het offer van Jezus, waardoor schip en
bemanning (de mensheid) gered werden.

Punt 4
Ik vind dat je wel om de hete brei heen draait. Jij komt met een
zogenaamd wetenschappelijk verhaal dat er een graf van Jezus en familie
zou zijn. Ik neem dat verhaal niet serieus en jij wilt bewijs uit onze heilige
boeken dat stoffelijke resten van Jezus niet in een graf te vinden zijn. Ik
geef je duidelijk aan dat de bijbel zegt dat Jezus opgestaan is uit de
dood. en ik geef daarbij tegelijkertijd aan dat ook in de Koran staat dat
Jezus door Allah opgenomen werd. Dus als je beweert dat de resten van
Jezus in dat graf liggen dan pleeg je shirk...
Hieronder de tekst uit de Koran. Laat maar eens weten wat de beste
Korangeleerden zeggen over de wijze waarop Allah Isa tot zich verhief...
betrof dat een verheffing met of zonder lichaam...


4.157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van
Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet,
noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij,
die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er
geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem
gewis niet,
4.158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is
Almachtig, Alwijs.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 16:39
Jiyuu, ik ben toch wel heel benieuwd naar je reactie mbt de opvatting van
de koran-geleerden aangaande de opname van Jezus.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 23:35

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Jiyuu, ik ben toch wel heel benieuwd naar je reactie mbt de opvatting van de koran-geleerden aangaande de opname van Jezus.


De manier waarop Jezus (alaih salato wasalam) is �opgenomen� is bij ons mensen niet bekend. Allah zegt ons in de Quran dat Hij �hem (Jezus zoon van Maria) juist tot Zich opgeheven� heeft. (Quran 4:158)


Speculeren hoe dat gegaan moet zijn, heeft dus geen enkele zin. Er zijn overleveringen bekend waarin de Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) de gedaante en huidige toestand van Jezus (alaih salato wasalam) beschrijft toen hij tijdens de Miraaj naar de Hemel reisde. Rood krullend haar en een roodachtige gelaatskleur.

 

Voor de visies van de geleerden klik maar eens hier:

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_view_of_Jesus'_death

 

Er is wat verschil in exacte interpretatie van de verzen, maar de algemeen aanvaarde Moslimmening is dat Jezus (alaihi salaam) niet de gebruikelijke menselijke dood stierf, maar nog leeft in de hemel. Een veel kleinere groep interpreteert de verzen anders en zegt dat hij wel stierf, maar niet bij de kruisiging, pas later. Het woord �opgeheven� interpreteren zij als in alle eer sterven en niet zoals de joden wilden: dat Jezus als een crimineel stierf.

 

Hier heb je ook meteen een uitleg wat de Islam leert over lichamelijke opstanding:

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_eschatology

 

Dat Jezus (alaih salato wasalam) getrouwd was of een kind had, daarover staat geen woord in de Islamitische teksten (voor zover ik heb gelezen). Maar er staat ook geen ontkenning. In het Islamitisch geloof is Jezus (alaihi salaam) een mens. Dus gaat het niet tegen ons geloof in als hij een vrouw, kind of beide had. Voor ons Moslims is het allemaal geen fundamenteel punt in ons geloof. Voor jullie (christenen) is het cruciaal.

 

Punt 4

Ik vind dat je wel om de hete brei heen draait. Jij komt met een zogenaamd wetenschappelijk verhaal dat er een graf van Jezus en familie zou zijn.

 

Je vindt dat ik mij ontwijkend gedraag? Jij bent degene die steeds allerlei ongefundeerde formules verzint die het christendom tot 1 grote metafoor maken zodat je erna makkelijk de waarheid kan claimen. Waarom beantwoord jij de vragen niet die ik stel, maar moet ik wel steeds jou met alle bewijzen voorzien? Die wegwuifargumenten van je brengen ons negens!  Ik speel geen woordspelletjes zoals jullie.

 

(In mijn eerste post plaatste ik de link van discoverychannel en de �tomb of Jesus� docu. Dat betekent niet dat ik het met ze eens ben. Kaskrakers hebben ze daar altijd al willen maken. Normaal zijn mijn oren en ogen open en heb ik een open visie op veel dingen in het leven. Maar discoverychannel is een kanaal dat ik niet erg hoog schat. Een jaar terug noemden ze de Kongolese slingeraap nog onze voorvader!!! Ik was hier zo van geschrokken dat ik serieus heb overwogen het kanaal bij de kabelmaatschappij te laten blokkeren.)

 

Ik neem dat verhaal niet serieus en jij wilt bewijs uit onze heilige boeken dat stoffelijke resten van Jezus niet in een graf te vinden zijn.

 

Dan heb je mijn vraag niet goed begrepen. Ik vraag vanuit de bijbel te bewijzen wat er allemaal met Jezus gebeurde in de momenten tijdens en na het kruis. Simpel toch?

 

Ik geef je duidelijk aan dat de bijbel zegt dat Jezus opgestaan is uit de dood. en ik geef daarbij tegelijkertijd aan dat ook in de Koran staat dat Jezus door Allah opgenomen werd.

 

Quran zegt ook heel duidelijk: Jezus hebben ze niet gedood. En de discipelen zagen hem na de gruwelijke gebeurtenissen nog gewoon rondlopen en eten. Dat zijn de feiten die de bijbel ons geeft. Hoe komt het toch steeds dat niets van de bijbel klopt met wat jij zegt?

 

Waar het in deze hele discussie bij mij om gaat is dat er heel veel Moslims zijn die indruk proberen te maken op christenen door te zeggen: �we geloven in de bijbel�. Ze denken dat dit de christenen op de een of andere manier zal boeien. Wat op de eerste plaats komt, is dat Moslims heel eerlijk moeten zijn, en de eerlijkheid tegenover GOD is dat Moslims in geen enkel opzicht geloven in de bijbel. Hoezo? Omdat religie, twee dingen met meebrengt: geloof en vertrouwen. Moslims kunnen en mogen geen vertrouwen en geloof in de Bijbel zetten of veronderstellen dat delen ervan waar zijn slechts omdat die delen met de Quran overeenkomen. Wij geloven in wat GOD in het verleden heeft geopenbaard, openbaringen waarvan Hij, GOD, de namen van heeft vermeld in de Heilige Quran. En dat zijn niet het OT en NT uit de bijbel.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2007 om 08:38
Oftewel: wat is betrouwbaarder: koran of Bijbel. Bijbel zegt weliswaar dat Jezus dus rondliep en at met zijn leerlingen na zijn dood, maar dat is juist in de bijbel om zijn opstanding te bewijzen. Wel de bijbel goed lezen, Jiyuu, en eerlijk als getuige gebruiken en niet om je eigen verhaal te staven. De Bijbel staat lijnrecht tegenover de koran als het gaat om de opstanding van Jezus. Constateer dat gewoon en laat het daarbij. Hier komen jullie toch niet uit. Jezus leeft of hij is nog steeds dood. Christenen geloven het ene, moslims het andere. Take it or leave it. 
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2007 om 08:47
Jiyuu,

Ik lees het niet met zoveel woorden, maar is het zo dat je afstand neemt
van die theorie over het graf van Jezus? Je bent er nog niet duidelijk over
en dat noem ik dus om de hete brei heendraaien. Wat je vervolgens doet,
als onderdeel van de hetebreidans, is het balletje terugspelen en stellen
dat ik juist om de hete brei heen draai omdat ik het christelijk geloof tot
1 grote metafoor zou maken...
Ik denk dat ik heel duidelijk was over hetgeen ik geloof. Ik geloof in de
historische en letterlijke marteldood van Jezus aan een kruis voor de
zonden van jou en mij. En ik geloof dat hij na 3 dagen opgestaan is uit de
dood en nog 40 dagen met zijn discipelen hier op aarde was en tenslotte
vanaf een berg opvoer naar de Hemelse Vader. Daar zit nix geen metafoor
aan. Maar Jezus verschijnt al vele malen in het Oude testament als een
metafoor. zodat vanuit het oude testament door profeten en types (zoals
Youssoef) al duidelijk zichtbaar is dat Hi zou komen en als offer voor de
zonden van de mensen zou sterven. De metafoor die dus aan het
concreet historisch moment vooraf gaat.
Alle vier de evangelie�n doen verslag van het feit van de dood en de
opstanding van Jezus. Ook alle overige geschriften, inclusief het boek
Openbaringen, refereren daaraan. als ik al die teksten zou plakken, dat
zitten we gelijk al over de grens van 5 pagina's postings...
Bovendien zijn er kritische historici uit die tijd zoals Josefus vlavius , die
verslag doen van het feit van de kruisiging van Jezus.
Moeten we dan onder de indruk raken, als er 600 jaar later iemand
opstaat die ontkent dat Jezus aan het kruis gestorven is tot vergeving van
de zonden van de mensen en opgestaan is uit de dood?
Jullie hebben vele teksten die waarschuwen tegen de leer van de
Christenen. In de Bijbel kom ik ook de nodige waarschuwingen tegen mbt
degenen die het offer van Jezus ontkennen of niet serieus nemen:

Mattheus 24: 24 Want er zullen valse messiassen en valse profeten
komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om
ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden.

I Johannes 4: 1 Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest.
Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse
profeten in de wereld verschenen. 2 De Geest van God herkent u
hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is,
komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,
komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt
gehoord dat hij zal komen � nu al is hij in de wereld.
4 U, kinderen,
komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die
in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten
komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en
luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort. Wie God kent
luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons.
Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling
herkennen.

Galaten 1: 3 Genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van onze
Heer Jezus Christus, 4 die zichzelf gegeven heeft voor onze zonden om
ons te bevrijden uit deze door het kwaad beheerste wereld. Dat is de wil
van onze God en Vader. 5 Hem komt de eer toe tot in alle eeuwigheid.
Amen.
6 Het verbaast me dat u zich zo snel hebt afgewend van hem die u door
de genade van Christus heeft geroepen en dat u zich tot een ander
evangelie hebt gekeerd. 7 Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar
mensen die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen
verdraaien. 8 Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik
u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel � vervloekt
is hij! 9 Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: wanneer
iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat u hebt ontvangen �
vervloekt is hij!


Je zult nu begrijpen dat Christenen die hun geloof serieus nemen
minstens kritisch staan tav. de openbaringen van jullie profeet...
Logisch dat de Islam leert dat de bijbel vervalst is en dat jij je uiterste
best doet om dat aan te toen. Want alleen een vervalste bijbel geeft jullie
religie bestaasnrecht. Dat is wel een heel smalle basis.

Zo blijven onze geestelijke werelden door een diepe kloof gescheiden...
echte toenadering is in feite alleen mogelijk als de Moslim het offer van
Jezus serieus neemt of als de Christen zijn geloof in de bijzondere
identiteit en bediening van jezus prijsgeeft.
Of als we onze boeken even opzij leggen en proberen om gewoon als
mensen er wat van proberen te maken. God zal op de grote dag wel
duidelijk maken hoe het echt zit.
So be it.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 06:40

In eerste instantie geplaatst door Thorax

Oftewel: wat is betrouwbaarder: koran of Bijbel.

 

Als dat de vraag was geweest, waren we snel klaar. Dit is het begin van de discussie om aan te geven uit welke boeken we onze �betrouwbare� info halen. In de link van de Jehova�s die ik eerder gaf staat dat op een gegeven moment er 50.000 fouten in de Bijbel stonden. (mijn post geplaatst op: 15 maart 2007 om 08:00)  Nogmaals de link: www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/isdebijbelgodswoord/is debijbelgodswoord15.html

 

Honderden zaken die niet kloppen in NT: www.innvista.com/culture/religion/bible/contrant.htm

 

Nog eens 62 onverenigbaarheden in OT en NT: www.innvista.com/culture/religion/bible/contraon.htm

 

100 Fouten in OT: www.innvista.com/culture/religion/bible/contraot.htm

 

Pornografie en incest in � Heilige� bijbel:

(Slechts enkele passages. Het punt moet wel duidelijk zijn.)

 

Seks tussen vader en zijn twee dochters die hun vader dronken voeren en hem verleiden. Genesis 19:30-36

 

Amnon, een van de zonen van Profeet David (alaihi salaam) verkracht zijn eigen zus Tamar zonder gestraft te worden. 2 Samu�l 13:5-14

 

Een andere zoon van David verkracht zijn moeders (10 op een rij). 2 Samu�l 16:21-23

 

Ik heb er nog veel meer passages van vunzigheden in de �Heilige� bijbel liggen als je er meer zoekt. En alle aanpassingen, toevoegingen en verwijderde passages uit de �Heilige� bijbel in de loop der tijden heb ik ook nog ergens liggen. De vraag die een waarheidszoeker zichzelf moet stellen, is: Kan de bijbel een goddelijk ge�nspireerd boek genoemd worden?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.188 seconden.