Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Loverboys

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Loverboys
    Geplaatst op: 13 maart 2007 om 08:53
Hm,... misschien stel ik mijn vraag niet goed of heb ik niet goed gezocht, maar er staat weldegelijk het is NIET jou fout. Ok�, ok�,... het is niet jou fout, maar wat moet die persoon dan doen? Gewoon alles zitten opschrijven en chatten? Wat gebeurdt er met de dader? Wat als er seksueel geweld bezig is, dan is die ene persoon het slachtoffer, maar op die site kan hij zijn problemen niet echt oplossen, als ik het zo mag zeggen. Ik bedoel hiermee: 'Zijn er tips waarmee het slachtoffer de dader kan aanpakken?' Want het slachtoffer kan er zich wel goed mee voelen, maar de dader is nog vrij?

De naam van de site vindt ik een beetje ��nzijdig. Beter zou het seksueelmisbruik worden genoemd. Kritiek, kritiek,...


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 07:19

Dit zijn trouwens algemene tips over misbruik .. op www.seksueelgeweld.nl staat meer uitleg specifiek over loverboys. Tactieken ed voor mensen die er meer willen over weten

http://www.seksueelgeweld.nl/linkinformatie/linkinformatieDe tails.php?linkinformatie_id=38

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 07:16

ABTT ..

die .be site is van mij ... daar staan vrij veel tips.

Tips voor slachtoffers

  • Ik zelf heb ongelofelijk veel steun gevonden aan het contact met lotgenoten via het forum en de chat Een plaats waar je met al je twijfels en gevoelens terecht kan.
  • Hoe vaak het ook gezegd wordt het is NOOIT jouw fout. Probeer dat op ��n of andere manier te geloven hoe moeilijk het ook is. Je hebt als slachtoffer recht op steun, begrip en je mag er dus over praten.
  • Probeer door er over te praten een net van mensen om je heen te krijgen op wie je terug kan vallen als je het moeilijk hebt. Geef hen ook aan wat ze voor je kunnen doen. Als je helder en rustig bent kan je daar eens over nadenken Op zo�n momenten kan je hen ook aangeven wat ze voor je kunnen doen als je het moeilijk hebt en dus niet zo helder denkt. Durf ook hun hulp vragen als je hen nodig hebt. Je hebt recht op alle steun die je kan krijgen. Hou er wel rekening mee dat mensen er niet altijd kunnen zijn, het is niet omdat iemand het even te druk heeft voor je dat hij/zij je ook laat vallen of je niet wil helpen.
  • Als praten je moeilijk valt, kan je proberen te schrijven. Vraag desnoods aan vrienden even te chatten met je (achter een pc zit je veilig verborgen en zien ze je emoties niet) of vraag of ze een schrijfgesprek willen doen , niet praten gewoon alles schrijven kan veel makkelijker zijn. Is minder gevoelig.
  • Verwacht niet van jezelf dat je alles aan kan. Geef jezelf de tijd om het te verwerken, met ups en downs.
  • Geef aan anderen aan wat JIJ wil. Hoeveel mensen ook om je geven, helderziend zijn ze niet. En buitenstaanders hebben er geen idee van wat je doormaakt. Verwacht het ook niet van hen, vaak willen mensen je wel steunen maar weten ze niet hoe.
  • Als je er met niemand over kan/wil praten, helpt het ook soms om gewoon alles neer te schrijven. Niemand hoeft dit te lezen, het blijft van jezelf zolang jij dat wil; maak jezelf nooit verwijten, haal jezelf nooit naar beneden om wat er gebeurd is. jij kan er niks aan doen, jij bent niet in de fout gegaan ! jij bent slachtoffer en niks of niemand kan de dader goedpraten
  • hoe je je ook voelt, denk er aan dat je niet abnormaal bent .. je reageert perfect normaal op een abnormale situatie

Deze tips zijn tips geen regels.. verwijt jezelf dan ook niet dat je ze allemaal kan opvolgen. Vergeet nooit tijd brengt raad.

 

http://www.seksueelgeweld.be/tipsvoorslachtoffers.html

Tips voor al wie dicht bij slachtoffers staat

  • Lees eerst en vooral de tips door die er aan de slachtoffers gegeven worden, daar staan vaak interessante dingen in voor jullie ook.
  • Je kan met je twijfels en gevoelens terecht op het forum en in de chatroom.
  • Over het beleven van seksualiteit staan er verder op de site nog tips, dat dit niet vanzelfsprekend is spreekt voor zich. Het hoeft echter niet onoverkomelijk te zijn of een goede relatie in de weg te staan.
  • De sleutel tot alles is respect en vertrouwen. Luister niet alleen met je oren maar ook met je hart, voel aan wat ze wil. Let op lichaamstaal, slachtoffers hebben geleerd dat hun grenzen niks waard zijn en denken vaak dat ze geen recht hebben die aan te geven, probeer haar / hem van tegendeel te overtuigen. Respecteer haar grenzen ook al geeft ze die enkel via lichaamstaal weer.
  • Dwing haar/hem tot NIETS ook niet tot praten of emoties tonen.
  • Bespreek op momenten dat ze/hij rustig is wat je voor haar/hem kan doen als ze in paniek is., hoe zij/hij jouw steun op die momenten ziet.Hou er rekening mee dat werkelijkheid en gevoelswereld soms mijlen ver uit elkaar kunnen liggen. Het is niet omdat het op die moment veilig IS dat ze/hij zich ook zo VOELT en meestal weet ze wel wat de werkelijkheid is, maar voelt ze het anders aan. Laat haar merken dat haar gevoelens mogen. En geef haar de steun die ze vraagt (of verlangt maar niet durft vragen)
  • Hou er rekening mee dat slachtoffers heel vaak zichzelf de schuld geven en zichzelf dus niet waard vinden om hulp te krijgen, om steun te krijgen, om bemind te worden. En zich daar zelfs tegen verzetten. Vaak zien zij zichzelf als niets waard. Probeer hen van het tegendeel te overtuigen door te proberen inschatten wanneer ze hulp nodig hebben en die dan ook spontaan aan te bieden. Laat je ook niet ontmoedigen als men je wegduwt of je hulp niet aanneemt. Blijf herhalen dat ze/hij wel ok� is en dat zij/hij niet in fout is. Blijf haar/hem bevestigen zo vaak je maar kan. Het slachtoffer zal vaak je zelf proberen weg te duwen.. iemand zelf afwijzen doet minder pijn dan afgewezen worden.. probeer er te blijven zijn voor haar.
  • Veel slachtoffers duwen weg en trekken tegelijk aan. Ze willen dolgraag steun en vriendschap maar als je te dicht komt worden ze bang en zullen ze kei hard je proberen weg te duwen. Terwijl ze ergens net de behoefte hebben aan je steun. Zoek op zo'n momenten een tussenweg tussen afstand nemen en zorgen dat ze weet dat je er nog wel bent.
  • Veel slachtoffers hebben nooit geleerd op een normale manier met mannen om te gaan dus doen ze dit vaak helemaal verkeerd, ze hebben er alles voor over om lief gevonden te worden en doen alles wat ze denken wat er van hen verwacht wordt (ook al verwacht jij dat misschien helemaal niet) probeer haar heel duidelijk te maken dat je haar lief vindt zoals ze is. Een slachtoffer zal zichzelf vaak volledig wegcijferen voor anderen, zeker voor mensen waar ze om geeft en dit op elk punt.
  • Steun haar/hem in wat ze ook doet. Ook al ben je dan met haar/zijn keuzes niet akkoord laat haar/hem merken dat het haar/zijn keuze is en dat je haar hoe dan ook steunt.
  • Dit laatste telt ook als ze/hij een terugval heeft maak haar/hem duidelijk dat het ok� is dat ze/hij mag huilen (of andere dingen) en dat je haar/hem zal blijven steunen
  • Dit is ook zeer belangrijk in geval van automutilatie (zelfverminking) laat haar merken dat je niet akkoord bent met dat ze het doet maar steun haar wel en maak haar duidelijk dat het ok� is. Dat je haar daarvoor niet zal laten vallen of afwijst. Dreig nooit met :�als je dat nog doet zie je mij niet meer (of iets dergelijks)�, het is haar manier van overleven. Is misschien niet juiste manier maar wel manier die haar helpt (zo voelt zij het in ieder geval aan)

 

http://www.seksueelgeweld.be/tipsvoorderden.html

dit alles komt dus van www.seksueelgeweld.be

groetjes,

stampertje

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 07:03
Er wordt hier veel gepraat over laat je niet doen etc... etc... en praat erover,... Veel woorden maar geen daden. Of beter gezegd: 'Hebben jullie tips?'
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 03:51

Absoluut marocaantje

en niet alleen in jullie cultuur. Ook in de westerse samenleving wordt maar al te vaak zo gedacht.

Je zal het wel uitgelokt hebben. Zelfs Sabine Dardenne (slachtoffer dutroux) werd niet geloofd.. mensen die zo veel hebben meegemaakt zullen wel niet meer helder denken.. Walgelijke manier van denken.. want zo hebben daders weer vrij spel.
Wanneer gaan mensen eens beseffen hoe veel ze kapot maken.
Hoeveel er ook kapot gemaakt word door kop in zand theorie.
Als ik durf praten dan wordt ik of niet geloofd.. of zielig bevonden. Zwijg er maar over.. das evrstandisgte... maar met elk slachtoffer dat zwijgt heeft een dader vrij spel.

Mensen open je ogen .... overal in elke cultuur gebeuren zulke dingen.. laat die meisjes weten dat ze NOOIT meer alleen hoeven te staan.

en laat die mannen weten dat zoiets NOOIT getolereerd zal worden ..

Marocaantje dankje !!!

groetjes,

stampertje

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 03:26

Hey Stampertje,

 

Ik ben het helemaal met je eens dat een slachtoffer zich niet zou moeten schamen en niet zou moeten denken dat het haar eigen schuld is. Helaas gebeurt dit wel. Dit heeft natuurlijk niet alleen met het meisje te maken maar ook met haar omgeving, familie en cultuur niet te vergeten. De daders hebben inderdaad een vrij spel, omdat ze weten dat de slachtoffers niet ergens terecht kunnen met hun problemen. Vooral niet bij de ouders. Ik vind dit erg kwalijk. Wat ik ervan weet is dat het voornamelijk Marokkaanse jongeren zijn die zich bezighouden met dit soort smerige praktijken. Zij weten hoe een (Marokkaans) meisje wordt opgevoed en maken er zo misbruik van. Zij weten ook dat een meisje nooit terecht kan bij haar ouders als dit gebeurt. Of het nou vrijwillig is of niet. Zelfs bij verkrachting heb je nog mensen die zeggen dat het je eigen schuld is�. Als het dan al je �eigen schuld zou zijn�, dan wat te moeten denken bij een loverboy slachtoffer.

 

Wij met z�n allen hebben een mentaliteitsverandering nodig. Vooral degenen die denken dat het altijd maar de schuld is van het meisje� en dat de man alleen op de vrouw afgaat omdat zij hem zou hebben verleid of dergelijke. Onzin natuurlijk�maar zie dit maar aan bepaalde mensen uit te leggen�


Er valt nog veel te doen!

 

Groetjes,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 01:46

www.seksueelgeweld.nl 

www.seksueelgeweld.be

 

Site met veel informatie en steun voor slachtoffers van elke vorm van seksueel geweld. Dus ook slachtoffers van loverboys.
Een slachtoffer zou zich eigenlijk nooit moeten schamen (maar jammer genoeg gebeurt dit bijna in elke cultuur , het slachtoffer wordt met de vinger gewezen en zo hebben daders nog maar eens vrij spel).

Lieve mensen.. NIEMAND hoeft dit soort dingen te accepteren Ik ben mischien geen moslim meisje, maar ik weet jammer genoeg hier wel over wat ik praat (zijnde dan niet door loverboys) maar zoek steun !!! en ook ik ben maar pbtje weg.

groetjes,

stampertje

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 15:06

la7awlawa laqwata ila billah

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 13:58

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

De moslimjongeren zijn ver heen�

 

Aan Iedereen Die Het Wil Lezen Dit Is Geen Grap En Zeker Geen Verhaal Of Een Topic Om Aandacht Te Vragen Zo Waar Allah Me Getuige Is Dit Is De Volle Waarheid En Niets Minder

Sinds Zes Maanden Zijn Er Hier Op Deze Web Site (Marokko.nl) En Op Maroc.nl Steeds Meer Meiden Slacht Offer Geworden Van Lover Boy""s En Lover Meisje"s
Ik Hoor Jullie Denken A Dat Zijn Gewoon Van Die Domme Meiden Die In Alles Trappen En Zich Laten Gebruiken , Maar Niks Van Dat Is Waar Mensen Hoe Zeker Weet Je Dat Je Zelf Niet Met Een Lover Boy Omgaat Of De Vriendin Van Je Waar Je Mee Omgaat Niet Voor Een Lover Boy's Groep Werkt Om Meisjes Voor Hun Te Regelen

Somige Van Jullie Zullen Nooit Bij Stil Hebben Gestaan En Anderen Wel , Het Gaat Niet Om Dat Je Slim Bent Of Dat Je Der Niet In Trapt Want Dat Hebben De Meiden Ook Gezegd Die Slacht Offer Zijn Geweest En Nog Steeds Ook Altijd In Hun Gedachten Voor Zich Gehouden ,maar Ik Kan Jullie Vertellen Dat Niemand 100% Veilig Is Tegen Deze Vervloekte Ziellen

Niemand Durft Er Voor Te Komen Dat Ze Slacht Offer Is Geweest Van Lover Boy"s En Groot Gelijk Want Dan Krijgt Ze Nog Meer Schuld Toe Gewezen Dan Ze Al Heeft Mee Gemaakt Of Mee Maakt Een Lover Boy Is Is Ook Iemand Die Een Andere Geestelijk Mishandeld Heeft Er Bestaan Verschillende Vormen Van Mishandelen Mensen

Zo Waar Allah Swtl Me Getuige Mocht Iemand Hulp Nodig Hebben Al Is Het Maar Om Te Praten Dan Pm Aub Of Hier Me Msn Er Is Altijd Wel Een Oplossing En Niemand Is Perfect En Ja Het Is Heel Moeilijk Om Er Over Te Praten Of Maar Het Te Zegen Maar Toch Er Moet Een Keer Een Einde Komen Kennen Jullie Iemand Die Hulp Nodig Heeft Of In Problemen Zit Aub Dan stuur een pmtje voor een prive msn speciaal voor dit doel

In De Naam Van Allah Swtl Zweer Ik Dat Er Geen Kwade Zin In Het Spel Is En Dat Me Zwijg Plicht Tot Me Dood Te Behouden Tegen Ieder Die Hulp Vraagt .

 

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.