Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenverboden liefde 1

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Harm Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Onderwerp: verboden liefde 1
    Geplaatst op: 14 januari 2004 om 19:10

Ik ken sinds een jaar een meisje die moslim is. Ik ben Nederlander zonder geloof. We zijn allebei 19 jaar. Ze komt uit Irak. Ze zijn niet streng gelovig. Ze komt uit Irak. Ik hou heel erg veel van haar en zei ook van mij. Maar dit is een bijna onmogelijke situatie. We hebben het regelmatig over uitmaken vanwege haar cultuur. Ze zegt tegen mij dat haar familie het nooit zal accepteren en dat ze in de toekomst naar Irak terug gaan als ze is afgestudeerd. Dromen moet je volgen. Ze heeft gemengde gevoelens. Ze wil heel graag bij mij zijn. En ze zei ook dat als ze een nederlands meisje was dat ze voor altijd bij me zou blijven. Liefde op het eerste gezicht. Hoewel ze het wel eens over uitmaken heeft houd ze te veel van mij om dat te kunnen. En andersom geld het zelfde. We spreken met elkaar in het geheim af. We komen elkaar zo'n 1 keer in de twee weken tegen. Het voelt heel erg warm. Waarschijnlijk moet ik afwachten hoe dit gaat uitpakken. Ik heb het wel eens met iemand anders over gehad en zei zij. Misschien moet je het even uitmaken voor een tijd. Liefde blijft altijd bestaan als het erg sterk is. Dan kun je kijken hoe de situatie dan is. Ik praat er veel over met haar. Vroeger was het een steek in mijn hart maar ik leer ermee om te gaan en het te accepteren en te respecteren. De laatste maand is de eerste dat ik er mee kan omgaan. Herkent iemand deze situatie? En hoe heb jij dit aangepakt. Ik zou graag willen praten met mensen met hetzelfde probleem. Want het is zwaar klote voor iedereen die dit meemaakt. Het lijkt me heel erg moeilijk voor alle moslims in Nederland. Jullie zijn toch de minderheid en de kans is goed aanwezig dat je in de ogen van een nederlander kijkt en meteen verliefd bent. Zoals ons is overkomen. Wie denkt hier weleens over na of wie is dit wel eens overkomen?

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 22:06

Sorry kan je helaas geen advies geven, inshAllah (als Allah het wil) iemand anders.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Angela Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 23:46

Hai, ik wou graag reageren op dit bericht verboden liefde, omdat ik mezelf erin herken.

Ik ben een meisje van 20 geboren in Nederland, half hindoestaans, maar heb het geloof niet. Ik ben getrouwd geweest en heb uit dat huwelijk ook een dochtertje van bijna twee jaar.

Ik heb nu sinds kort een vriend die Moslim is. Voor mij helemaal geen probleem, maar voor onze ouders wel. Mijn vader heeft liever niet dat ik met een Moslimse vriend thuiskom, maar daar heb ik niks mee te maken. Zijn moeder heeft al gezegt dat ze mij niet zal accepteren omdat ik een kind heb van een vorig huwelijk.

Mijn vriend houd van me dat heeft mij vorige keer verteld. Hij is alleen bang vanwege zijn ouders. Hij heeft een goeie band met zijn ouders, ik wil daar niet tussen komen, maar ik vind wel dat je je eigen geluk moet kunnen kiezen. Hij vind dat ook, maar hij zit toch in tweestrijd, en dat begrijp ik ook.

Ik ben bereid om me overal aan aan te passen zolang ik hem maar niet kwijtraak. Zijn moeder wil dat hij met zijn ex trouwt, en hij wilt het niet, dat heeft hij ook gezegt. Zijn ex laat hem ook niet met rust, ze weten allemaal dat hij met mij is, maar accepteren doen ze het niet. En dan vind ik zo jammer, hij maakt mij en mijn dochter echt gelukkig.

Ik was zelfs zover om weg te gaan uit Nederland, afstand van hem doen. Ik hou zoveel van hem dat het me pijn doet vanbinnen. Ik heb gezegd dat ik misschien weg ga uit nederland, en niet meer terug kom maar ik heb niet gezegt waarom, hij vond het echt niet leuk.  Het doet me zoveel pijn dat we niet normaal samen kunnen zijn.

Ik vind dat je je geluk zelf moet vinden, jij moet verder leven met die persoon, jij moet van die persoon houden, die persoon moet jou ook gelukkig maken.

Waarom doen mensen tegenwoordig toch zo moeilijk?

Laat men hun eigen leven uitkiezen.

Groetjes Angela

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 09:47
Hallo,

Zo als de titel al aangeeft, het is "verboden liefde".

Harm, dat meisje is Moslim, zij mag niet met een niet-moslim trouwen!! Als je van haar houd, heb je twee opties! Of je wordt Moslim..maar dan niet om haar maar omdat je echt in de Islam gelooft!
Of je laat haar met rust...

En Angela.. een Moslimman mag niet met een ongelovige trouwen.

Jullie hebben het beide over Moslims. Alaho ALem(God weet dit het best) maar een "goede" moslim, houd zich verre van verboden zaken. Soms is dit moeilijk omdat het slechte aantrekkelijk is, maar daar komen jullie wel achter.

Natuurlijk is het jullie eigen probleem, maar zoals ik al zei, word Moslim omwille van Allah(s.w.a.) of laat de Moslims met rust. Want wij willen uit het hellevuur blijven.

Veel succes, ik hoop dat jullie voor het goede kiezen.

Groetjes,

NAK

Terug naar boven
turkse vrouw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 14:18

Hallo Harm en Angela,

Wat een rotsituatie waar jullie inzitten. Harm, ikzou als ik jou was wat meer over de islam te weten komen. Je zegt dat je vriendin niet streng gelovig is, maar haar cultuur bindt haar toch vast, leer daar ook wat over. Misschien bekeer je je dan tot de islam en als zei afgestudeerd is zal ze misschien toch niet terug willen naar Irak, maar met jouw trouwen en een mooi leven opbouwen. Je moet niet alleen haar overtuigen van je wensen, maar ook haar familie. Maar neem de stap tot haar familie als je moslim bent geworden, of op het punt staat te worden. Er moet veel bepraat worden, geef niet te snel op, want echte liefde komt niet vaak voor.

Angela, is je vriend afhankelijk van zijn ouders? Zo niet, ga lekker samen ergens anders verder een leven opbouwen, misschien draait zijn familie later wel bij. Zoals ik tegen harm zei, probeer wat over zijn cultuur en geloof te leren, als je dan bekeert zou zijn familie misschien wat cooler doen tegen jullie.

GEEF HET NIET OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

Terug naar boven
Harm Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 21:07

Ik ben heel heel erg blij met jullie reactie. Het geeft me een goed gevoel. Nou jah aan de andere kant ook niet. Want als ik een wens mocht doen voor iedereen. Dan wens ik dat niemand dit ooit zal meemaken. Heel er bedankt iedereen, voor de steun.

Reactie op Angela: Jeetje Angela het is nog een tikkeltje groter probleem. Ook liefde op het eerste gezicht. Ik wens je heel veel succes. En ik hoop dat de reacties op deze site je een klein beetje kunnen meehelpen.

Ik begrijp helemaal dat dit verboden liefde is. Ik heb zelf een boekje over geloven gekregen en daar lees ik een beetje in. Ik geloof wel in een god. Maar het zou niet helemaal goed zijn om omwille van haar moslim te worden. Ik heb veel respect voor haar geloof. Ik besef wel dat moslims open staan. Iedere nederlander mag moslim worden. Maar we zijn er niet mee opgevoed. Daarom kwam ik pas in contact met het geloof toen ik haar kende. En ik ben er mee eens dat dit een goed geloof is. Ik denk dat ik er wel in ga geloven. Maar het is een beetje raar, op deze manier. Erin geloven doe ik al. Ik heb wat stukken gelezen. Ook hoe het geloof tot stand is gebracht. Maar dat bye the way.  Dan heb ik dus ook meteen een vraagje aan dienares en nak4life. Jullie leven de regels strict na. Maar wat vindt jij van het bekeren tot het moslim geloof in deze situatie? En lost dit ook het probleem op? Ik heb het er weleens over gehad met mijn vriendin. Zei zegt ook. Je moet er niet in geloven om mij.

Voordat ik haar kende wist ik helemaal niets van het geloof af. Ik ben ook nog jong en weet er relatief weinig van af. Ik ben er niet mee opgegroeid. Wat moet ik volgens jullie doen? Erin gaan geloven? Ik ben wel blij met jullie reacties Want zo is het natuurlijk wel.

Toch blijft het moeilijk voor jullie. Als je in Irak wordt geboren zoals mijn vriendin. En dan het grootste deel van je leven  in NEderland wordt opgevoed. Zei is als puber opgegroeid. JE wordt verliefd op iemand als moslim. Maar op die gene staat niet een naambordje waarop staat ik ben moslim. HEt was liefde op het eerste gezicht. Ik ben toevallig een bleekscheet. Dus de kans is groot dat ik geen moslim ben. Maar toch ik kon ook christen zijn of joods of boudhist. Maar goed. In deze forum kunnen we het bekeren tot het geloof wel zoeken in een andere forum. Het enigste wat ik wel graag wil weten is hoe jullie deze situatie inschatten en wat jullie vinden van moslim worden in een situatie van verboden liefde? Ik hoop dat er nog meer mensen in dezelfde situatie terrecht zijn gekomen. En ik hoop dat er nog mensen reageren die een grote deel van hun leven in Nederland zijn opgegroeid. Hoe zijn jullie met die situatie omgegaan. Of konden jullie je ervan weerhouden?

Terug naar boven
warda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2004 om 14:43

hallo harm,

Of je nu wel moslim wordt ofniet moet helemaal je eigen keuze zijn. Als je het doet voor je geliefde of iemand anders,dan telt het niet mee.

Weet je wat je moet doen? Zoek zo veel mogelijk info op over de islam, stap op mensen af die je op dat gebied kunne helpen, gebruik in heel dat proces wel de Koran in nederlandse versie als leidraad en dan zul je zien...je gaat van  de islam beginnen houden daar ben ik overtuigd van. Als je uiteindelijk je rust begint te vinden naarmate je kennis over deze mooie godsdienst, moet je er wel voor openstaan. Je gaat op n bepaald moment een lichtje zien schijnen waardoor je weg zal verlicht worden en HEEL deze situatie zal vergemakkelijkt worden ishaAllah.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 17:26

Hoi Harm en Angela,

wat moeilijk voor jullie allebei. Ik wens jullie heel veel sterkte. Harm, ik heb een een bijna dezelfde situatie gezeten. Mijn vriend was moslim en ik geloofde niets. En een moslim mag met iemand trouwen van 'het boek': christen, jood of andere moslim. (Persoonlijk denk ik dat iemand die niet gelooft, maar veel respect heeft voor de ander, ook een goed mens is, waarmee je kunt trouwen, maar dat is mijn eigen mening.) Om een lang verhaal kort te maken, hij vroeg mij om moslim te worden, omdat hij het voor God niet kon verantwoorden om dan verder met mij te gaan. Ik was echt boos, maar ben nu vijf maanden later wel bekeerd tot de islam. Ik ben NIET om hem bekeerd, maar er wel door hem over gaan denken. Keuzes maak je altijd in een bepaalde omgeving. Misschien zou je er anders ook tegen aan lopen. Alles is voorbeschikt. Zelf geloof ik van harte, ook al zie ik er niet uit als een 'standaard' moslim. Dat is wat mij betreft, minder belangrijk. Maar volg je hart. Als zij gelukkig denkt te worden zonder jou, zij het maar zo. Maar hopelijk gaat ze niet bij je weg vanwege haar ouders. Ik hoop dat je kracht en wijsheid krijgt om het goede te doen.

Angela, wat een moeilijke situatie. Ik hoop dat je vriend inziet dat hij met jou verder moet en niet met zijn ouders. Hopelijk volgt hij zijn hart. Ik wens je heel veel sterkte en ook heel veel succes.

Groetjes een Nederlandse moslima

Terug naar boven
Rais Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2004 om 01:09

He Harm,

Volgens mij maakt het niet uit om moslim te worden voor een vrouw. Het gaat erom of je echt gelooft of niet denk ik. Hoe je ermee in aanraking komt kan verschillen denk ik. Er zijn meer mensen die moslim geworden zijn door een vrouw.

Alleen is het wel een heel wezenlijke keuze. Verliefdheid is niet altijd een goede raadgever, je kan er door in een roes komen en een kijk op het leven krijgen die niet echt realistisch is, ik spreek hier uit eigen ervaring.

Ik zou ook het advies geven om je goed te verdiepen in de islam en inchallah zul je moslim worden......voor altijd.

groeten Rais

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.