Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

’Kamp Nederland’

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Enquête vraag: Ik ben van plan om Kamp Nederland te verlaten binnen:
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
7 [11.86%]
6 [10.17%]
31 [52.54%]
15 [25.42%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ’Kamp Nederland’
    Geplaatst op: 11 april 2005 om 09:06

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X



Ik haat homo�s niet, ik verafschuw hun daden op sexueel gebied en de wijze waarop ze hier over denken...

Mensen worden alleen wat moe om constant op jou zelfde argumenten te reageren. En blijkbaar blijf je eraan vasthouden ook al worden ze keer op keer onderuit gehaald...


En rechten krijg je wanneer je aan bepaalde plichten voldoet, en ik lees nergens in de wet dat ik op een bepaalde wijze moet denken voor dat ik bepaalde rechten mag genieten...


En dat jij eerst de wetboek en vervolgens het woordenboek erbij haalt omdat artikel 1 van de grondwet niets zegt over homo�s geeft al aan dat je wanhopig bent (ik weet niet zeker of jij dat was).

En dat jij alle moslims niet kunt respecteren (omdat hun geloof terecht zegt dat homosexueel gedrag niet acceptabel is) is een teken volgens mij van jou haatdragende karakter. Immers dit geldt ook voor christenen en joden, maar ik weet zeker dat jij die wel respecteert.

Beste Malcolm,

Ik ben verre van wanhopig en mijn argumenten zijn nog geen enkele keer onderuit gehaald, laat staan door jou. Ieder weldenkend mens ziet in dat je denkbeelden over homoseksualiteit discriminerend zijn. Ik respecteer iedereen die blijk geeft van respect voor een ander. Helaas kunnen veel Moslims, waaronder jij, dat respect niet opbrengen. De Islam is in deze wereld geen vrijbrief om anderen te kwetsen. Als je dat niet kunt begrijpen verspeel je zelf elk moreel recht op respect van anderen. Er bestaat geen terechte discriminatie, alleen onterechte. Moslims zullen in Nederland nooit serieus worden genomen zo lang ze dit niet inzien. En terecht. En over mijn vasthoudendheid? Wen er maar aan.

Je begrijpt ten slotte niets van de Nederlandse Grondwet. Artikel 1 regelt de bescherming van zowel religie, als homoseksualiteit. Gelukkig maakt de Nederlandse wetgever geen onderscheid. En ook daar zul je aan moeten wennen.

Gr.,

Vincent

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 10:56
Salaam

Vincent, je hebt geen argument. Zolang ik weet heb je niks toegevoegd deze discussie, slechts oude koeien uit de sloot gehaald. In het geval dat je erop wacht dat wij moslims ons religie aftakelen en haar verwesteren (niet niet relativeren, verwesteren), mag je jezelf eeuwlig leven toewensen wil je dit volhouden.
Ik ben eerder geirriteerd door jou dan door een onbekende homoseksueel. Vind je het erg als ik geen respect meer voor jou kan opbrengen en wel voor een homoseksueel? Of ben je homoseksueel? Hoe het ook zij, niet geinteresseerd. Jij hebt ook geen moeite genomen mijn reacties door te lezen.
In dat geval schaar ik met mijn broeder Malcom X en is het verder zinloos om met jou te discussieren. Je kan nog altijd proberen onze posts door te lezen en ze begrijpen waar ze voor staan, ze verdraaien doe je maar toch is dat niet zo volwassen. Teer niet op ons (moslims), teer maar op jezelf.
En mocht je woedend worden over deze bericht, schrijf dan tenminste jouw argument op in een duidelijke en ondubbelzinnige definitie.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 10:58

Assalamu aleikum,

ik heb ook gestemd, omdat ik ook van plan ben om binnen dit jaar te vertrekken insha'Allah, maar meer uit noodzaak dan dat ik dat graag zou willen. Ben een Nederlandse moslima, en heb een fantastische familie en hele fijne vrienden hier die ik liever niet wil verlaten, maar heb al een tijdje in het buitenland gewoond en nu vertrek ik weer. Deels uit het idee dat there is more to explore, maar de hoofdreden is dat ik ga trouwen met mijn verloofde en die woont niet in Nederland.

Aan de andere kant ben ik druk bezig met het solliciteren aan Nederlandse ambassades in het Midden-Oosten, en heb al een aantal positieve respons om daar een half jaar te gaan blijven. Gewoon kijken of ik mezelf daar kan vinden. Want ik heb het nooit gewild om afhankelijk van mijn toekomstige man te worden (ook al is het beter om thuis te blijven voor een moslimvrouw), maar ik wil gewoon werken.

En toch hoop ik ooit terug te keren naar Nederland, maar allahu'alem. Eerst een andere weg,

ma'a salama,

Linda,

PS: ik heb me niet echt goed in de zaak Samir A. verdiept om daar iets nuttigs over te kunnen zeggen, maar hij is vast niet alleen opgepakt omdat-ie moslim is en een baard heeft. Op grond van die reden mag namelijk niemand opgepakt worden. En het is zeker niet moslimhaat dat me hier wegdrijft, ik heb dat tot nu toe persoonlijk helemaal niet ondervonden (lees wel de kranten), maar misschien omdat dat in Noord-Nederland dan ook weinig voorkomt. Mijn omgeving is juist heel erg supportief.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 11:01
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Vincent, je hebt geen argument. Zolang ik weet heb je niks toegevoegd deze discussie, slechts oude koeien uit de sloot gehaald. In het geval dat je erop wacht dat wij moslims ons religie aftakelen en haar verwesteren (niet niet relativeren, verwesteren), mag je jezelf eeuwlig leven toewensen wil je dit volhouden.
Ik ben eerder geirriteerd door jou dan door een onbekende homoseksueel. Vind je het erg als ik geen respect meer voor jou kan opbrengen en wel voor een homoseksueel? Of ben je homoseksueel? Hoe het ook zij, niet geinteresseerd. Jij hebt ook geen moeite genomen mijn reacties door te lezen.
In dat geval schaar ik met mijn broeder Malcom X en is het verder zinloos om met jou te discussieren. Je kan nog altijd proberen onze posts door te lezen en ze begrijpen waar ze voor staan, ze verdraaien doe je maar toch is dat niet zo volwassen. Teer niet op ons (moslims), teer maar op jezelf.
En mocht je woedend worden over deze bericht, schrijf dan tenminste jouw argument op in een duidelijke en ondubbelzinnige definitie.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Hij heeft je een duidelijk antwoord gegeven die niet dubbelzinnig is.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 11:02
Salaam

Dus nog niet.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 15:17
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Je begrijpt ten slotte niets van de Nederlandse Grondwet. Artikel 1 regelt de bescherming van zowel religie, als homoseksualiteit. Gelukkig maakt de Nederlandse wetgever geen onderscheid. En ook daar zul je aan moeten wennen.

Gr.,

Vincent

Waar maken moslims of wie dan ook daar onderscheid tussen dan? Moslims houden zich aan de grondwet, homo's of anders denken worden niet vervolgd en niet meer gediscrimineerd dan dat bv moslims door anderen gediscrimineerd worden. Morele bezwaren tegen homoseksualiteit hebben is niet hetzelfde als je niet aan de grondwet houden; tenslotte houdt bisschop Muskens zich ook aan de grondwet als hij zegt dat er geen toekomst voor de islam is, en Pim Fortuyn hield zich aan de grondwet toen hij stelde dat de islam een achterlijk (in de letterlijke zin van het woord) geloof is. Bisschop Muskens die overigens dezelfde bezwaren tegen homoseksualiteit heeft als imam Al Moumni al drukt Muskens zich wat subtieler uit. Zelfs Balkenende heeft morele bezwaren tegen homoseksualiteit als goed christen zijnde, maar ook hij houdt zich aan de grondwet.

Niemand hoeft met een roze driehoek rond te lopen, maar we hoeven ook niet met een bos pauwenveren in onze kont naakt in een optocht rond te rennen om te laten zien hoe heerlijk we het vinden dat een clubje "verlichte geesten" ons een zo vrije seksuele moraal door de strot probeert te douwen. En nu praat ik niet eens perse als moslim.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 15:21
hahahi
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 15:39
Salaam Aleikum,

Beste vincent, je verdraait de nederlandse wet net zoals jij onze woorden hier verdraait. Ik wil geen woorden meer aan jou vuil maken. Broeders Abdulkadir en Amier hebben alles al gezegd en ik heb daar verder niets aan toe te voegen. Als ik jou mening in de toekomst wil horen, ga ik gewoon naar een weiland tussen de schapen zitten. Luisteren hoe ze blaten, ik denk dat dan zinvoller is. Of ik zou een tekst van jou duizend keer kunnen uitprinten en keer op keer dezelfde tekst lezen op een nieuw blaadje. Zelfde effect.

Veel succes gewenst in je verdere leven, en ik hoop dat je ooit de waarheid (lees Islam) zult vinden.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 15:59

Salaam Aleikum wa rahmatuAllah wa barakatu,

Ik zou wel heel graag willen verhuizen, maar ik denk dat de kans zeer klein is dat dit ook gebeurt wa Allahu a'lam. Ik vind het moeilijk om familie achter te laten en bovendien is het ook niet zo makkelijk om te verhuizen, je moet zekerheid (connecties) hebben. De reden waarom ik zou willen verhuizen is opdat ik mijn geloof 100% (eigenlijk onmogelijk maar ik probeer mijn best wel te doen om in de buurt te komen) kan uitoefenen zonder al te veel hinder te ondervinden wat ik dus nu wel ondervind en ook voor de kinderen, insha Allah dat het met hen heel goed zal aflopen.

Moge Allah ons allen leiden en insha Allah dat we allemaal de juiste beslissingen zullen nemen (is inderdaad niet zo makkelijk).

wasalaam aleikum

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 06:47
In eerste instantie geplaatst door Amier

Waar maken moslims of wie dan ook daar onderscheid tussen dan? Moslims houden zich aan de grondwet, homo's of anders denken worden niet vervolgd en niet meer gediscrimineerd dan dat bv moslims door anderen gediscrimineerd worden. Morele bezwaren tegen homoseksualiteit hebben is niet hetzelfde als je niet aan de grondwet houden; tenslotte houdt bisschop Muskens zich ook aan de grondwet als hij zegt dat er geen toekomst voor de islam is, en Pim Fortuyn hield zich aan de grondwet toen hij stelde dat de islam een achterlijk (in de letterlijke zin van het woord) geloof is. Bisschop Muskens die overigens dezelfde bezwaren tegen homoseksualiteit heeft als imam Al Moumni al drukt Muskens zich wat subtieler uit. Zelfs Balkenende heeft morele bezwaren tegen homoseksualiteit als goed christen zijnde, maar ook hij houdt zich aan de grondwet.

Beste Amier,

Jezelf aan de wet houden is niet het zelfde als niet discrimineren, laat staan het zelfde als respect tonen voor je medemens. Het feit dat Moslims wellicht net zo hard worden gediscrimineerd als homo's doet daar niets aan af. De Islam is bovendien heel duidelijk in haar standpunt ten aanzien van homoseksualiteit resp. homoseksuele mensen: ziek en zondig (en ik heb ergere uitdrukkingen gehoord). Niet discrimineren is wat mij betreft het niet oordelen over een ander op grond van huidskleur, religie, seksuele geaardheid of wat dan ook. Moslims beoordelen homoseksuelen w�l op grond van hun geaardheid. Hoe je het ook wendt of keert, voor mij is dit een teken van gebrek aan respect, of beter: discriminatie. Mijn punt in dit topic (en ook al eerder): verwacht -als Moslim- geen respect als je dat zelf niet kunt opbrengen. De Islam is geen geldige reden om iemand te kwetsen. En nog voor alle duidelijkheid: mijn standpunt geldt voor allen die op grond van religie of om welke reden dan ook menen homoseksuelen als minderwaardig te kunnen beschouwen. Niemand is minderwaardig.

Gr.,

Vincent

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 06:54

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir



Vincent, je hebt geen argument. Zolang ik weet heb je niks toegevoegd deze discussie, slechts oude koeien uit de sloot gehaald.
En mocht je woedend worden over deze bericht, schrijf dan tenminste jouw argument op in een duidelijke en ondubbelzinnige definitie.

Beste Abdulkadir,

Mijn argumentatie is waterdicht. Elk weldenkend mens kan dat begrijpen. En nee: ik ben absoluut niet woedend over je bericht. Wat overigens voor jou oude koeien zijn, is voor veel mensen dagelijkse realiteit (de door homoseksuelen ondervonden minachting).

Gr.,

Vincent

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 07:25
Salaam

Leuk dat je blijft beweren dat je een argument hebt zonder er een definitie ervan te geven. Je blijft maar zeggen dat onze argumenten vol gaten zitten en de jouwe waterdicht. Dit is geen argument maar een drogredenen genaamd: Stok achter de deur (elk weldenkend mens, er zullen genoeg weldenkende mensen op deze aardbol leven die het niet eens hoeven te zijn met jou en jouw standpunten).
Laat maar zien die argument. Of is die argument: Omdat moslims een discriminerende godsdienst hebben...
Ik weet niet, maar ik denk zo dat je zelf homoseksueel bent. Waarom nog moeite doen? Nee, wij (moslims) discrimineren niet, Allah onderscheid mensen. En Allah is de beste der onderscheiders. Mag ik jou de vraag stellen: Heeft een leerling evenveel kennis als zijn professor/docent/leraar? Nee toch, men kan onderscheid maken met kennis, zo ook maakt Allah scheiding in vroomheid/godsvrezendheid. Dit houd in dat het volgen van de wijze regels van Allah (tenzij jij beweert wijzer te zijn, kun je dit beter maar ik het Hiernamaals met Hem over discussieren) en dus niet schuldig maken aan slechte daden (waaronder dus de homoseksuele daad). Dus wij (moslims) onderscheiden mensen naar gelang hun daden (dus niet geaardheid). Dit het meest rechtvaardige manier om mensen te onderscheiden, dus geen geslacht, kleur, schoonheid, karakter (hier en daar), maar op daden. Zodat iedereen een gelijke kans krijgt.
Mag ik nu beweren dat ik jou argumente heb ontkracht of gaan wij koppig/kinderachtig gedragen? Mag van mij hoor. Niet ontkracht? Ok, laat ik jou de volgende vraag stellen: Wie geeft jou het recht mensen/moslims te discrimineren omdat zij discrimineren? Spring jij dan ook niet in de sloot? Waar blijft de hogere gedragsmoraal? Nog niet ontkracht? Mag ik zeggen dat jij keer op keer mijn hoofd argument: Allah's onderscheidingvermogen in de Islam ontvlucht/ontduikt? Jij hebt er alleen jouw eigen suggesties op en geen een tegenargument geworpen. Of wel? Denk jij jezelf beter te beschouwen dan Allah? Hmmm, leef jij heel misschien in een fantasy wereld waar iedereen jou groet?

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste (niet ik, niet jij)
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 07:26
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Beste Amier,

Jezelf aan de wet houden is niet het zelfde als niet discrimineren, laat staan het zelfde als respect tonen voor je medemens. Het feit dat Moslims wellicht net zo hard worden gediscrimineerd als homo's doet daar niets aan af. De Islam is bovendien heel duidelijk in haar standpunt ten aanzien van homoseksualiteit resp. homoseksuele mensen: ziek en zondig (en ik heb ergere uitdrukkingen gehoord). Niet discrimineren is wat mij betreft het niet oordelen over een ander op grond van huidskleur, religie, seksuele geaardheid of wat dan ook. Moslims beoordelen homoseksuelen w�l op grond van hun geaardheid. Hoe je het ook wendt of keert, voor mij is dit een teken van gebrek aan respect, of beter: discriminatie. Mijn punt in dit topic (en ook al eerder): verwacht -als Moslim- geen respect als je dat zelf niet kunt opbrengen. De Islam is geen geldige reden om iemand te kwetsen. En nog voor alle duidelijkheid: mijn standpunt geldt voor allen die op grond van religie of om welke reden dan ook menen homoseksuelen als minderwaardig te kunnen beschouwen. Niemand is minderwaardig.

Gr.,

Vincent

Beste Vincent,

ik kan je gedachtengang volgen, maar in dat geval houdt praktisch niemand in Nederland zich aan de grondwet, niet alleen moslims, maar ook homoseksuelen niet als ze bv iets afkeuren of anderszins morele bezwaren tegen anderen of hun levensovertuiging hebben.

Ik denk dat dat artikel in de grondwet in praktische zin geinterpreteerd moet worden; in Nederland is vrijheid van denken immers ook grondwettelijk geregeld dacht ik. Ik begrijp niet waarom je voor moslims een uitzondering zou moeten maken. Zolang moslims de grondwet praktiseren, dwz geen vervolging van andersdenken e.d, zie ik in dat opzicht geen verschil tussen bijvoorbeeld jou en een willekeurige nederlandse moslim die niet van homoseksuelen houdt.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 07:30

P.s. Pim Fortuyn zei dat hij het prima vond als imam Al Moumni homo's lager dan varkens noemde, dat recht had hij. Maar dan mocht hij de islam een achterlijk geloof noemen. Dat kun je ook omdraaien natuurlijk.

Het hele islam-nederlandse normen-homseksualiteit-geval lijkt op een ruzie van "maar jij begon eerst!". Wie zal de meest wijze zijn?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 09:01
In eerste instantie geplaatst door Amier

P.s. Pim Fortuyn zei dat hij het prima vond als imam Al Moumni homo's lager dan varkens noemde, dat recht had hij. Maar dan mocht hij de islam een achterlijk geloof noemen. Dat kun je ook omdraaien natuurlijk.

Beste Amier,

Hier heb je precies mijn punt te pakken. Als de ��n de ander -om in het voorbeeld te blijven- een varken noemt, moet die ��n niet vreemd staan te kijken als hij op zijn beurt achterlijk wordt genoemd. De verontwaardiging van Moslims (Christenen, athe�sten etc.) over persoonlijk ervaren discriminatie is krachteloos voor zover die Moslims zelf niet in staat zijn hun medemens (in dit geval: homoseksuelen) te respecteren. Verder gaat het mij voor alle duidelijkheid niet zo zeer om het verbaal uiten, maar om het daadwerkelijk respecteren van een ander. Het eerste geval wordt geregeld in de Grondwet, het tweede niet (men mag hier in Nederland denken wat hij/zij wil). Voor mij is discriminatie eerder een kwestie van mentaliteit dan van verbaal geweld. Mentaliteit zit dieper en heeft maatschappelijk gezien meer effect dan domme scheldpartijen. Mentaliteit is ook veel moeilijker te veranderen. Mijn idee: respect voor een ander is de basis van elke leefbare samenleving. Waar respect ophoudt begint onbegrip, ongenoegen of zelfs haat. Respect over en weer, daar gaat het dus om. Homoseksualiteit als een ziekte of zonde beschouwen valt voor mij niet onder de noemer respect. En ja: ook het neerzien op Moslims niet.

Gr.,

Vincent

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 09:55

Misschien is respect op dat niveau wel een utopie in een menselijke wereld. Werkelijk geen onderscheid maken tussen mensen, en er geen waardeoordelen aan hangen is iets wat nastrevenswaardig, maar misschien niet haalbaar is in dit leven. Het is de mens eigen onderscheid te maken, op ieder niveau van het leven. Daarom zijn er dingen als grondwetten, om dat onderscheid in de praktijk te regelen. Maar het valt onder de menselijke vrijheden, en ook onder de menselijke lasten, een "ik" te hebben en een vrije blik op het leven te hebben. Daar bedoel ik mee een eigen mening te hebben. Dat dat niet wettelijk in banen te leiden is, daar zijn we het wel over eens. En zolang dat niet leidt tot exessen zoals vervolging of mishandeling of discriminatie in het maatschappelijke leven, is dat iets waar iedereen mee om moet leren gaan. Het is natuurlijk niet leuk als je weet dat iemand op je neer kijkt, maar het enige wat je kunt doen is je schouders ophalen en je hoofd rechtop houden. Homoseksualiteit is in christelijk en post-christelijk europa nooit volledig geaccepteerd en gerespecteerd. De houding ten opzichte van homo's in Nederland is nu vooral "ze doen maar wat ze niet laten kunnen", maar dat wil niet zeggen dat iedereen homoseksualiteit niet als een seksuele "afwijking" ziet; de norm is heteroseksaliteit, ook al probeert de lobby dmv wettelijke regels tov het homohuwelijk die norm te verleggen.

De moslims hebben ook te maken met achterdocht, intolerantie en discriminatie. Het verschil is vooral dat moslims het steeds meer en meer ook in de dagelijkse praktijk aan den lijve ondervinden. Dat kan varieren van scheldpartijen op straat (overkwam mijn vrouw vandaag weer) en bijvoorbeeld brandstichting / terrorisme, tot het (wettelijk) boycotten van gebedsruimtes, kleding of andere uiterlijke kenmerken van geloof. Niemand geneert zich om publiekelijk af te geven op moslims of de islam, en dat kan toch niet gezegd worden over homoseksualiteit. Al Moumni was een uitzondering, en die is ook behoorlijk afgestraft door de media.

Andere ideen over levensbeschouwelijke en maatschappelijke zaken hebben is geen reden om moslims "ongeintergreerd" te noemen, of ze het dagelijks leven moeilijk te maken. Zeker niet als ze zich aan de wetten en regels van Nederland houden. En waarom zouden ze niet? Ze houden zich ook aan de regels en wetten van bv Marroko als ze daar wonen, of Indonesie of Turkije. Moslims om de reden van hun kijk op homoseksualiteit"on-nederlands" vinden is hetzelfde als streng gereformeerden on-nederlands vinden.

En toch ervaren heel veel moslims fysiek de achterdocht en steeds meer en meer ook de haat die onder niet-moslims steeds sterker lijkt te worden in Nederland (want we hebben het over Nederland, toch?). Ondanks de grondwet, die hun vrijheden en gelijkwaardigheid toch lijkt te garanderen.

De moslims op dit forum die aangeven te willen emigreren, ervaren dat als een groot onrecht en openlijke discriminatie. En terecht! Ik weet zeker dat als de nederlandse samenleving opener en toleranter was geweest (in de ware zin van tolerant, dus niet "ze doen maar wat ze niet laten kunnen")dat al die mensen die nu aangeven zich hier niet welkom te voelen, onredelijk behandeld te voelen en als minderwaardig beschouwd te worden geen enkele reden zouden zien Nederland te willen verlaten. Of het moet natuurlijk zijn om andere persoonlijke redenen.

Groet,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 12:14
Salaam

De mentaliteit beheersen van mensen heet niet voor niet mindcontrol. Waarom mensen opdringen in wat jij maar wilt Vincent? Deert het jouw (tere) ziel als moslims nu eenmaal een andere mentaliteit hebben? Trouwens voor de zoveelste keer, geen respect voor de homoseksuele daad, maar mensen laten moslims heel. Kun je niet leven met het feit dat moslims neutraal tegenover homoseksuelen staan en alleen hun (homoseksuelen) daden afkeuren? Wij moslims geloven dat ieder mens kan veranderen als Allah het wil en dus je ervoor vraagt. Maar waag het niet ons (moslims) iets op te dringen wat ons (moslims) duidelijk verboden is verklaar. Waag het niet ons (moslims) respect te geven voor de homoseksuele daad, netzoals de daad van een echte moordenaar leren respecteren. Trouwens, ik begrijp maar niet waarom jij een homoseksuele daad gelijk stelt aan de homoseksueel zelf. Immers, als wij (moslims) geen respect hebben voor de homoseksuele daad, schaden wij daarmee de homoseksueel? Nee, dus niet in persoon nog in emotie. Ik begrijp niet waarom (bijvoorbeeld) een homoseksueel bij een moslim zou komen vragen zijn homoseksuele daden te respecteren omdat hij/zij anders die daad niet kan verrichten. Dus geen respect voor de homoseksuele daad belemmert niet. Of je gaat je dat zelf inprenten. Hoe het ook zij, 'Am westen nichts neues'.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste (niet ik, niet jij)
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 19:45
Amier , ik vind jou een bijzonder redelijk mens.
Dat is maar wat ik effe wilde zeggen.
En Vincent :-)
alles is maar een kwestie van interepetatie van oude teksten.
Op den duur zal daar best wel ruimte in liggen.
 


Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Burak Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Burak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 01:52

Assalamu aleykum werahmetullah,

"Amier , ik vind jou een bijzonder redelijk mens.
Dat is maar wat ik effe wilde zeggen.
En Vincent :-)
alles is maar een kwestie van interepetatie van oude teksten.
Op den duur zal daar best wel ruimte in liggen."

Was dat het maar.De reden dat een aantal moslims criminaliteit en terrorisme goedkeuren is de schuld van het VERKEERD interpreteren van een aantal Quraan texten en woorden van onze profeet(vzmh.)
Het ligt niet aan de oude interpretaties.Aan de oude is er niets mis mee,en die zijn juist de beste.De nieuwe interpretaties,daar ligt het probleem!
Overigens is de onwetendheid bij moslims enorm toegenomen.Daarom worden veel dingen die verboden zijn(zoals terrorisme) goedgekeurd.

Mijn advies aan de Moslim-ummah in Nederland is:"Verdedig jezelf,want jullie verdediging is gerechtvaardigd.Speel het spel van de regering van Nederland mee.Richt een politieke partij op!Doe het nu voordat het te laat is.
Die Rascist van een Wilders wilt dat wij een aantal van onze rechten verliezen zoals het stemrecht.Ook de goed geintegreerde moslim mag zijn stemrecht verliezen(volgens hem!)
Begrijpen jullie het niet? Jullie zijn hier niet gewild!
Laten jullie je daarom zomaar wegjaagen?
Houdt vast aan de Religie van Allah en jullie zullen de overwinnaars zijn.

fi amanillah

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 04:01

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir



De mentaliteit beheersen van mensen heet niet voor niet mindcontrol. Waarom mensen opdringen in wat jij maar wilt Vincent?

Immers, als wij (moslims) geen respect hebben voor de homoseksuele daad, schaden wij daarmee de homoseksueel? Nee, dus niet in persoon nog in emotie.

Beste Abdulkadir,

Ik wil niemand iets opdringen. Wel wil ik wijzen op de consequenties van een bepaalde keuze of een bepaald standpunt. De Islam tegen homoseksualiteit? Prima, maar accepteer als Moslim dan ook met opgeheven hoofd het feit dat anderen dat standpunt niet delen en daar uiting van geven.

Verder is je redenatie over het niet schaden van homoseksuelen als je 'de daad' afkeurt heel zwak. Met een zelfde wijze van redeneren zou dan ook verdedigd kunnen worden, dat het afkeuren van een Islamitische levenswijze geen gebrek aan respect voor individuele Moslims betekent. Iemand's 'zijn', iemand's 'wezen' veroordelen en afkeuren wijst in alle opzichten op een gebrek aan respect. Iemand's 'wezen' ontkennen of afkeuren is -in Nederland althans- een vorm van discriminatie. Zo lang Moslims dit  verband niet zien is elke verontwaardiging over zelf ervaren discriminatie ongeloofwaardig. Als het om discriminatie gaat zijn er geen twee maten, maar slechts ��n: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!

Gr.,

Vincent

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.