Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

I am in love

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234
Schrijver
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: I am in love
    Geplaatst op: 27 december 2003 om 21:03

Assalaam Aleykoem,

Misschien een stomme vraag (of bestaan stomme vragen niet?). Ik ben niet bekent met de arabische taal,  dus kan iemand mij vertellen wat mahram betekent, is dit een familie-lid?

thnx!

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 21:19

salaam'aleikum

een persoon met wie je nooit zou kunnen trouwen volgens de sharia, wat er ook gebeurt, bv geen schoonbroer

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 22:45

asalam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe ,


De qadi is een islamitische rechter?En stel,ik wil trouwen...hoe gaat dat dan in zijn werk?En begrijp ik het goed dat ik bij een evt.huwelijk geen wali\mahram nodig heb?

Waarom kan een getrouwde broeder niet mijn Mahram zijn?

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Khadijah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 09:21

Salaam aleikum,

Nou het was wel erg veel werk om vijf bladzijden met dezelfde discussie door te nemen, maar goed.

In de tijd van de Profeet saws liepen vrouwen en mannen op straat door elkaar. De profeet heeft dit toen verboden. Vrouwen liepen toen zo dicht tegen de muren (aan de kant van de weg en niet in het midden) dat hun kleding tegen de muren schuurden.

Ik ga insha'Allah even de complete hadith zoeken. Maar als je al niet eens gemengd over straat mag lopen...

Ik merk dat hier enorm veel wordt geschreven over dit onderwerp en dat iedereen een andere mening heeft, maar ONZE MENING TELT NIET IN AL ACHIRA!!! Allah swt heeft de Quraan aan Muhammad saws geopenbaard als laatste leidraad voor de mensheid. In de Quraan en de Soennah van de profeet staat een duidelijke leefwijze aangegeven. Sommige dingen staan je tegen sommige spreken je aan, maar wat je nooit moet vergeten is dat Allah swt het beste met je voorhad toen Hij de Quraan openbaarde. Soms hoor of lees je dat iets Haraam is en zou je liever willen dat het Helal is, maar iets is niet voor niets Haraam. Het is haraam omdat het je schade kan berokkenen . Stel je sluit vriendschap met een meisje (even uit jongensperpectief gezien) en je onderneemt leuke dingen met haar, praat met haar, wie garandeerd jou dan dat het niet zal leiden tot sexuele dingen. Niemand hoeft stoer te praten, want de mens is gewoon zwak!!! (Ja, IK OOK astaghfiroellah)   Waarom risico nemen!

Mijn advies voor verliefde mensen-> trouw! Dan kan je doen en laten wat je wilt met zijn tweetjes! Kan je niet trouwen, steek dan je tijd in je dien, je studie, een sport. Versterk je Imaan, zoek kennis. Insha'Allah brengt Allah swt dan een goede vrouw of man op je pad.

Wa Salaam. Khadija

ps. Nak4life...ik ben het helemaal met je eens. Moge Allah swt je Imaan versterken en je kennis vermeerderen.

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 14:48

Salaamoe alaikoem broeders en zusters / Hoi

Toen ik moslima werd, heb ik gedaan wat ik moest doen. Ik heb mijn beproevingen (incha Allah goed) doorstaan en heb gebroken met dat wat haram was (o.a. mijn vriend dus). Ook heb ik andere dingen achter me gelaten.

Je moet dat wat je KAN doen gewoon DOEN, of op zijn minst proberen! Met de juiste intenties. En niet te veel over nadenken! Ik weet als geen ander dat het pijn doet, maar Allah zal je belonen!!! Echt waar! Ik heb het ervaren! Nu mag ik in islamitische kleding werken en bidden op het werk en ga binnenkort trouwen (met dezelfde persoon als waar ik mee brak, zie verhaal boven!) Alhamdoellilah, hij bid weer en doet zijn best om te leven volgens islaam! Allahoe akbar!

Veel succes in ieder geval! Gouden tip: veel naar lezingen gaan, lezen en nadenken over jezelf en waar je jezelf ziet over 10 jaar (incha Allah)! en vooral Allah swt niet uit het hart verliezen!

Jullie zuster,

Soumaya..

 

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 14:55

even over t onderwerp: bij degene die de topic opende staat "vrouw". wil je zeggen dat je lesbisch bent?

Wassalaam, Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Khadijah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 05:59

Salaam aleikum!

Hier enige koranverzen en ahadith over dit onderwerp.

Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat de Boodscahpper van Allah saws heeft gezegd: "Moge Allah swt genade hebben met de man die 's nachts opstaat om te bidden en zijn vrouw wakker maakt om te bidden en als ze weigerd spat hij een beetje water in haar gezicht. En moge Allah swt genade hebben met de vrouw die 's nachts opstaat om te bidden en haar man wakker maakt om te bidden en als hij weigerd spat ze een beetje water in zijn gezicht. (Abu Dawud & Al Hakim)

(zou een ongelovige vrouw of man dit bij zijn partner doen???)

Abdullah ibn Amr al-As heeft overgeleverd dat de profeet saws heeft gezegd: "Deze wereld is niks dan een tijdelijke vreugede en de grootste vreugde in deze wereld is een goede vrouw." (Sahih Muslim)

"En zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen. En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij ook hun ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen. (De Edele Quraan 24:30-31)

 

Abu Hurayrah overleverde dat de profeet saws gezegd heeft:"Er zijn drie mensen die Allah swt zeker zal helpen: de strijder die voor de zaak van Allah vocht, een slaaf die zichzelf wil bevrijden door een betaalbaar contract en iedereen die de kuisheid door het huwelijk zoekt." (At-Tirmidhi)

Alle kinderen van Adam zijn geneigd om op de een of andere manier zina (overspel) te plegen. Het overspel van de tong is onwettig geklets, het overspel van de handen is geweld, het overspel van de benen is het lopen naar verboden zaken van Allah swt. De ziel van de mens is van nature tot overspel geneigd, maar de geslachtsdelen zijn het gereedschap dat het toepast of zich ervan weerhoudt. (Abu Dawoud & Al-Nasai)

 

 

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 08:37

Salam Aleikum lieve broeders en zusters,

Ik vroeg me af wat Mohammed nu gedaan heeft, die deze topic geopend heeft? Is hij nog steeds bij zijn standpunt, of is hij er anders tegen aan gaan denken?

Ik hoop hier antwoord op te krijgen.

Natuurlijk is liefde mooi, maar ik kan niet zien dat een broeder de verkeerde pad op gaat, want hij moet inzien, de shaitaan heeft hem veblind met de 'schoonheid' van deze doenya, mijn tante heeft profeet mohammed vzmh gedroomd, zij reed met hem en zijn as7abihi op het strand met paarden, en de zee was oogverblindend mooi, en Mohammed vzmh zei: "deze zee is net als deze doenya, laat je niet in de maling nemen"

Maar.... het kan ook zijn, dat dit misschien een manier is om dat meisje de goede pad op te helpen, met de wil van Allah, Allah weet het beste!

Salam Aleikum

Terug naar boven
Soufian123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soufian123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 19:18
ik ben verliefd op een niet-moslim en zij is ook verliefd op mij en we zijn jong wat moet ik doen?
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2005 om 04:06
In eerste instantie geplaatst door dj_hamie

salaam mohammed,

ik raad je aan om haar te vergeten je moet op de 1ste plaats houden VAN ALLAH(swt) en op de 2de plaats houden van mohammed (vzmh) en op de 3de plaats van je ouders

(ps: er zijn nog veel nuttigere dingen te doen hier op aarde)

wa aleikom salaam

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellah

Na3am oegty daar heb je wel gelijk in, maar toch als we allen enkel en alleen op deze manier zouden denken.... creeren we een vorm van de nonnen en monniken, die alleen maar leven voor Allah, en verder niemand (levenspartner) liefhebben.

Natuurlijk moet Allah op de eerste plaats staan, en als jij Hem liefhebt en je volledig over geeft aan Hem, zal de rest jou toekomen insha Allah.
Kijk het is niet verkeerd dat je iemand leukt vindt.... al is het wel zo op welk gebied zich dat bevindt.
We zien dat vele jongeren vooral vallen op de meisjes of de jongens met een mooi lichaam, haar mooie lach etc etc... ja toch..???
Terwijl we dienen te kijken naar de persoon zelf, het lichaam zal vergaan maar het hart zal blijven bestaan, en het is het hart wat jou omwille van Allah zal liefhebben.

Maar agh Mohamad... je gaf al aan dat je nog vrij jong bent, het zou heel goed kunnen dat dit gewo0n een testje is van Allah om te zien hoe sterk jouw imaan is.
Ga je voledig voor dit meisje, of weet jij nog goed je grenzen te stellen.
Relaties aangaan is uit den boze, en dat weet je vast ook wel aghy.
Wees hier niet mee bezig, zit je op school... maak je studie dan af, denk aan je doelen in het leven die je wilt bereiken, als je oud en wijs genoeg bent zul je de geschikte levenspartner vinden die samen met jou Janah zal betreden insha Allah.

En trouwens, dit is natuurlijk ook bedoeld voor agh Soufian123.

Ik wens je veel succes, en insha Allah zul je de juiste beslissingen nemen.

wasalaam

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2005 om 10:19

Salam alaykoum Soufian,

Jij bent jong, zij is jong. Jij bent moslim, zij is geen moslim.

1. Jullie gaan met elkaar om, zonder dat jullie Halal voor elkaar zijn (Moge Allah de Verheven je hiervoor behoeden).

2. Je probeert haar te vergeten (wat heel moeilijk is, dat ontken ik niet).

3. Je vraagt haar ten huwelijk (wat ik zeer betwijfel, omdat jezelf aangeeft dat je te jong hiervoor bent).

Mag jij kiezen welke keuze je maakt. Besef dat het leven je echt meer te bieden heeft dan een vrouw die niet gelovig is. Dit zeg ik niet, omdat ik me als moslima beter voel dan een niet-moslim. Dit zeg ik omdat ik je het goede toewens. Je verdient een zuster die trouw is aan de wetten van Allah de Verhevene. Die taqwa heeft en zich niet laat misleiden door deze Dunya, vind je ook niet?

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 08:25
asalamoe alaykoem broeders en zusters,jah je moet kiezen of Allah of dat meisje maar weetje wat ik denk dat je verliefd ben niet omdat ze van binnen mooi is maar van buiten en dat zegt niXX echt geloof me als je een goede moslim wilt zijn dan moet of zij bekeren tot de Islam of jij moet kiezen tussen haar en Allah en geloof me als je voor haar kiest dan ben je mina al gasiroen ...sorry dat ik het seg maar het liijkt alsof alleen niet moslims meisjes knap zijn want op de vorige forum las ik ook soiets geloof me echt maar er zijn en hele knappe meisjes die MOSLIMA zijn.
Terug naar boven
marocgirl1985 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marocgirl1985 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 11:28

in de islam mag je wel met een niet-moslimse trouwen, alleen is het jouw taak om haar dan in de islam te bekeren...  en je moet zeker weten dat als jouw vrouw niet moslim blijft, jij jouw kinderen wel moslim opvoedt en moslims worden...    verder heb je dan niets met haar te maken, behalve dat ze jouw partner is, maar religie is haar eigen keuze....

 

wa allahoe a3lam...     beslama....

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 04:56
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:59
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 08:01
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:59
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 08:58

beste  Nak4life,

Turkije is geen moslimland dacht het wel 95 procent van de bevolkling zijn moslims

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 09:58
In eerste instantie geplaatst door Murat

beste� Nak4life,


Turkije is geen moslimland dacht het wel 95 procent van de bevolkling zijn moslims


grapjas ;)dat maakt het nog geen moslimland. Er is geen Shair3a en ik ben er nooit geweest maar de verhalen zeggen mij genoeg...

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 10:10
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Latifah

In eerste instantie geplaatst door Mohammad

Ik ben verliefd op een niet-moslim meisje wat moet ik doen?


Sallem alleikoum...


Even een vraagje; onder je naam staat dat je geslacht vrouw is, en dan lees ik dat je mohammed heet en verliefd bent op een meisje, vergis ik me, of heb jij je vergist? Ik vraag dit om misverstanden te voorkomen. Maar of ik raad op je vraag, zeg ik nee, omdat je vraagstelling niet duidelijk is. Waar zit je mee, dat je jong bent en zij ook? Of dat je verliefd bent op een niet moslima? De laatste zou niet een groot probleem zijn aangezien ze moslima kan worden, wanneer jij haar de godsdienst goed uitlegt. Maar ghair inshaAllah ik weet niet echt wat je vraag is dus heb ik ook niet gelijk een antwoord die je kan helpen


Sallem alleikoum



Wa alaikoem salaam

Toen deze topic werd gestart bestond er volgens mij geen man/vrouw optie. Vandaar...Allahoe Alem..

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

hahaha moet je na gaan hoe oud dit bericht dan wel niet al is?

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 09:57

In eerste instantie geplaatst door Mohammad

Ik ben verliefd op een niet-moslim meisje wat moet ik doen?

 

Ej  ik wou zeggen.... Als je verliefd bent daar kan je niks aan doen tis normaal... maar je moet haar ook vergeten volg je hart allleen weet wat je doet en zegt... en denk aan je grenzen  ..beslema

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 11:21
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Murat

beste  Nak4life,


Turkije is geen moslimland dacht het wel 95 procent van de bevolkling zijn moslims


grapjas ;)dat maakt het nog geen moslimland. Er is geen Shair3a en ik ben er nooit geweest maar de verhalen zeggen mij genoeg...

wie is hier de grapjas ? waar is wel een shair3a, Arabie, Iran dacht het niet ! Dan kan je mischien wel hier turkije staan beledigen, maar begin eerst met Arabie en de rest van de landen, wie heeft tijdens de wo1 de kant van de ongelovigen gekozen ? dat waren toch de arabieren

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 11:29
Salaam Aleikum,

Nationale trots Murat
Arabieren dachten en denken zoals Turken nu doen. Een nationaliteit die gecreerd is door het westen om de moslims te scheiden van mekaar op basis van etniciteit.
We waren een eenheid idd voor de 1e WO. Vraag je maar eens af wat de oorzaak was van de splitsing..... Nationalisme, en nu heb je turkse en arabische nationalisme.
Hoef je niet trots op te zijn.. Niemand niet.

Op groter schaal ook trouwens, als je naar de mensheid kijk. Iedereen werpt grenzen op terwijl we allemaal de wereld moeten delen, en we allemaal hetzelfde bloed hebben...

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 12:14

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Nationale trots Murat Arabieren dachten en denken zoals Turken nu doen. Een nationaliteit die gecreerd is door het westen om de moslims te scheiden van mekaar op basis van etniciteit.
We waren een eenheid idd voor de 1e WO. Vraag je maar eens af wat de oorzaak was van de splitsing..... Nationalisme, en nu heb je turkse en arabische nationalisme. ja arabische nationalisme Lawrence of arabia ? zegt genoeg ze hebben de kant van de ongelovigen gekozen zij de arabieren hebben de kant gekozen van de britten enz.. die ze nu zoveel haten
Hoef je niet trots op te zijn.. Niemand niet.

Op groter schaal ook trouwens, als je naar de mensheid kijk. Iedereen werpt grenzen op terwijl we allemaal de wereld moeten delen, en we allemaal hetzelfde bloed hebben...

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 15:44
Salaam Aleikum,

Daar doelde ik ook op Murat. Nationalisme onder arabieren heeft een eind gemaakt aan de islamitische eenheid. En ze zijn er nog steeds trots op.
Maar nu hebben turken zelf een nationalisme ontwikkeld dat net zo erg is als de arabieren die de ottomaanse rijk ten onder hebben gebracht. Denk daar maar over na.
Elke grens in het midden oosten is getrokken door het westen..., en de mensen daar zijn zo kortzichting om in die grenzen ook nog te geloven.....

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 15:51
die nationalisme van de turken is in stand gekomen onder andere doordat het rijk is uiteengevallen met hulp van de arabieren, denk jij dat de turken ooit nog de arbabieren kunnen vertrouwen? maar nationalisme is in beide gevallen slecht !
Terug naar boven
Abdul naser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul naser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2006 om 12:46

 

    Asalaam alaikom wa rahmatullahe wa barakatu 

    Mohammed jij hebt een prachtige naam, daar moet je ook voorbeeld van nemen.  Meer kan ik niks zeggen.

   succes,

   Moge Allah ons vergeven.

    Allah hafez

Terug naar boven
Abdul naser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul naser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 12:18

 

 

           Kan iemand mij vertellen hoe ik een onderwerp kan plaatsen?

          of hoe ik toestemming krijg om een onderwerp te plaatsten.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.