Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenTheo van Gogh -Vermoord

 Post Reply Post Reply Pagina  123 7>
Schrijver
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Theo van Gogh -Vermoord
    Geplaatst op: 02 november 2004 om 03:47

Ik hoor dit net via het nieuws, ik hoop werkelijk dat het niet uit Islamitische hoek komt.

Akbash

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 04:28

Elselaam

ja ik heb het ook gehoord en ik hoop egt dat het geen buitenlander is of een moslim die hem dood heeft geschoten!

want wij mogen iemands leven niet beindigen dat is wat Allah(swt) alleen mag doen!!!



Gewonde
De filmmaker werd doodgeschoten voor het stadsdeelkantoor aan de Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost. Van Gogh kwam uit het stadsdeelkantoor toen op hem werd geschoten. Ook is hij gestoken. Door de schietpartij raakte ook een omstander gewond. De dader is door de politie opgepakt.

Toedracht
De schutter zou zich nog even over het lichaam van Van Gogh hebben gebogen om te zien of hij werkelijk overleden was. Daarna vluchtte hij weg, het Oosterpark in.

Agent gewond
De politie heeft daarna het park afgezet. In het park hoorde de politie ook nog schoten. Vervolgens is de verdachte aan de kant van de Mauritskade het park uitgevlucht. Daarbij schoot hij op politieauto's. Hierdoor is een agent gewond geraakt.

Bekijk ook:
Foto's rond de moord op Theo van Gogh

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 06:05


Salamoe 3alaikoum wara7matauALLAHI wabarakatohoe

snik, snik, snik ik hoor op de tv dat de dader waarschijnlijk van arabische afkomst is en een djellaba droeg ...verder hing er een briefje met arabische teksten aan het mes waarmee hij gestoken is....

Dit is te erg...! nog wel tijdens de ramadan de maand van de ra7ma...

Sub7anna ALLAH dit is toch niet volgens de islamitische normen en waarden, tuurlijk ik was het absoluut nooit met hem eens en hij heeft me vaak pijn gedaan met vele uitspraken, de film die gemaakt is door hem is ooka fschuwelijk maar is het niet ALLAH SWT die beslist over de dood???

Moge ALLAH jullie bijstaan

m3a salama een verontwaardigde zuster
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 06:12

Het was enkel wachten op deze daad vanuit de moslimhoek.

Dit was te verwachten, omdat van Gogh kritiek gaf op enkele aspecten van de multiculturele samenleving en de (politieke) Islam. Aangezien de Islam de kern is van het bestaan van (vele) moslims, was het te verwachten dat dit zou gebeuren.

We kennen al langer de intolerante houding van, in ieder geval enkelen, binnen de Islam. Het was enkel wachten...

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 06:19

Salaam,

Ik heb het juist gehoord en ik moet zeggen dat ik het niet eens ben met de moord omdat dit verboden is in de Islam, maar ik ben toch blij dat mensen die de spot drijven met de Koran gestraft worden. Hij zal zijn daden moeten verantwoorden aan Allah (swt), ik zou niet in zijn plaats willen zijn.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 06:20

Ik had ergens ook wel verwacht dat er ooit iets zou gebeuren aangezien de gebeurtenis met pim fortuin...maar om em nou dood te schieten en te stekendat kan er bij mij niet in....

Ondanks alle kritiek en meningen over de islam, de moslims moeten daar boven staan....
We moeten het zien als een beproeving, want door zo'n reactie moeten wij ons niet verlagen tot het zelfde niveau....

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
pieter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 06:55

ik ben geen moslim en geen christen en het is toch wel fijn om te zien dat juliie zo reageren. Al die mensen die op www.flabber.nl "dood aan alle islamieten" roepen enz zijn gewoon een stelletje boeren die bang zijn voor wat er buiten hun eigen dorp ligt.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 06:58
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Salaam,

Ik heb het juist gehoord en ik moet zeggen dat ik het niet eens ben met de moord omdat dit verboden is in de Islam, maar ik ben toch blij dat mensen die de spot drijven met de Koran gestraft worden.

Tuurlijk dat dan wel weer. Dat is precies dezelfde gedachte van de dader. Zoals ik al zei wordt jij in de kern van je bestaan aangetast, omdat je star in je houding ten opzichte van de wereld staat. Je kunt hierdoor niet relativeren. Om een bekende schrijver aan te halen; moslims hebben nood aan kritisch denken.

Terug naar boven
Vincent v. G. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 07:13
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Salaam,

Ik heb het juist gehoord en ik moet zeggen dat ik het niet eens ben met de moord omdat dit verboden is in de Islam, maar ik ben toch blij dat mensen die de spot drijven met de Koran gestraft worden. Hij zal zijn daden moeten verantwoorden aan Allah (swt), ik zou niet in zijn plaats willen zijn.

Wij leven met zijn allen in een land waar vrijheid van meningsuiting als 1 van de meest belangrijkste verworvenheden wordt gezien. Theo van Gogh was 1 van die mensen die geen blad voor zijn mond nam en dat recht had hij!!

Door dan te gaan roepen dat je BLIJ bent dat hij gestraft is op deze laffe manier, roep je bij mij toch wel een gevoel op dat ik moeilijk kan beschrijven. Mijn maag draait om van dit soort acties en uitspraken. Het enige dat hier bereikt wordt is onbegrip en haat jegens de islamitische gemeenschap.

Ik denk dat diegenen die deze daden plegen en ook achter deze daden staan zich zullen moeten verantwoorden tegenover Allah!!!

Vincent

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 07:34
Ik heb hier echt geen woorden voor. Hij heeft misschien erge dingen gezegd over de Islaam, maar ik vind wat iemand ook zegt neem het heft niet in eigen handen door iemand te vermoorden. En ik geloof er al helemaal niet in dat hij met behulp van Allah iemand hem heeft vermoord.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 07:39

Mijn maag draait om van al die schijnheilige politici die het nu hebben over recht op vrije meningsuiting.......vergeet niet dat El moumni ook een mening had en kijk eens hoe ze hem ervoor wilden straffen......

Vrijheid van meningsuiting geldt in het o zo tolerante Nederland helaas niet voor iedereen!!!!!!!!!!

Terug naar boven
hamdimo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 07:40
ik ben geschokken maar ik zag het jammer genoeg aankomen. ik ben 100% niet mee eens wat sommige moslims hier aangeven....je MAG EEN LEVEN NEMEN VAN EEN ANDER!! KUFAR OF GEEN KUFAR!!!!....punt!
ik hoop wel dat het geen moslim of allachtoon is anders wordt het een echte kekke huis in NL!
ALAAHU AKBAR
Terug naar boven
hamdimo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 07:41
OEPSSSSSSSSSSS

IK BEDOEL GEEN LEVEN NEMEN
ALAAHU AKBAR
Terug naar boven
ra7matullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 40
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 07:49

Assalaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh;

Er sterven iedere dag mensen, er worden elke dag mensen vermoord. Het is dan ook niet mijn bedoeling om slechte dingen te gaan verkondigen over de doden, maar wat ik me dan afvraag is: "Waarom wordt er enkel aandacht geschonken aan hen die het niet waard zijn?" Ik geloof in het Lot, het was deze man voorgeschreven dat ie vandaag zou sterven en niemand kan daar wat aan veranderen of het tegenhouden want "La 7awla wa l� qoewata ill� billah! Er is geen macht noch kracht, behalve bij Allah swt!" We zullen allen tot Hem wederkeren en verantwoording moeten afleggen over onze daden in deze Dunya. Vergeten vele mensen dit niet? Of negeren ze het? Moge Allah swt ons behoeden voor de straf in het graf en voor de Hel. Ammeen!

Geniet nog zeker van deze laatste dagen van de Ramadan, in je achterhoofd houdend dat iedere ademhaling je laatste wel zou kunnen zijn! Wie weet is er geen straks?

Wa salaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh

... De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd...{Overgeleverd door Tirmidzi}
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 07:49

Het enige wat ik mij als niet-Christen en niet-Islamiet afvraag is het waarom?! Ik begrijp het gewoonweg niet. Mogen mensen niet voor hun mening uitkomen in dit land?? Moet een islamiet die zegt dat homo's varkens zijn dan ook maar de kogel krijgen?? Moet een SGP'er die zegt dat een vrouw minder is dan de man dan ook maar afgemaakt worden??

Waar ik voor sta is gelijkheid voor iedereen. Dit houdt in dat of je nu hetero, homo, ongelovig, gelovig bent, een bochel hebt, een hoofddoek draagt of de hoer speelt, een ieder mag zijn mening uitspreken. Gelukkig ben ik in een vrij land geboren, heb ook ik van mijn ouders geleerd voor mijn mening uit te komen. Ik ben een vrouw van de discussie, waarbij ik begrip probeer te hebben voor alle standpunten. Maar sorry ik kan geen begrip opbrengen voor een ieder die ook maar voor 1% van mening is dat wat Theo van Gogh vandaag is overkomen rechtvaardig is. Degene die dat denken mogen zich in mijn ogen echt geen kind van 'God' of 'Allah' noemen, wat voor recht heeft iemand om het leven van een ander af te nemen.

Ben benieuwd door wie ik geliquideerd zal worden als ik zeg dat ik het met  standpunten van Van Gogh eens ben! Het is mijn goed recht om dat te zeggen, ik woon in een vrij land en ik laat mij mijn recht door niemand afnemen. 

Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 07:55

 

salem haleykoum,

 

We moeten een eenheid vormen in NL, dat werd niet bevorderd door mensen zoals theo van Gogh. Ook niet door de mensen die het zien als zijn verdiende loon dat hij vermoord is. Maar ook niet door mensen die op deze site zich aanmelden om de confrontatie op te zoeken en met leusen komen zoals: "ga terug naar marokko" niemand is gebaat bij dit soort uitspraken van beide kanten niet.

Het ergst is nog wel om te zien dat er steeds meer haat in de harten van mensen wordt gezaaid. We zitten in een spiraal waar er steeds meer onbegrip komt voor elkaar. Daarom moeten we juist moeten dit moment nemen om nader tot elkaar te komen en samen dit soort acties te veroordelen. Opdat we in de toekomst weer normaal naast elkaar kunnen leven zonder elkaar te kwetsen en te beledigen. Jij jouw geloof en ik mijn geloof(of normen en waarden). Zo moeten we proberen te leven.

Hopelijk zijn mensen wat voorzichtig met wat ze zeggen, want je kwetst anderen ermee en indirect schaadt je jezelf en je moslim broeders en zusters.

 

wa salem 

Terug naar boven
Roefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 07:57

Assalaam Aleykum,

Theo van Gogh heeft geprobeerd veel schade toe te brengen aan de Islam. Door zijn meer dan beledigende uitspraken heb ik dan ook een grote afkeer van hem gekregen.

De dader brengt de Islam echter zo meer schade toe dan Theo van Gogh ooit in zijn columns had kunnen toebrengen.

Als het om de vrijheid van meningsuiting gaat denk ik dat de Islam regelmatig geconfronteerd is met het feit dat onze mening als achterlijk werd bestempeld. Metname in de kranten werd een hetze tegen te Islam gevoerd waarbij men reacties van Moslims verdraaide, als ze al werden geplaatst.

JUIST daarom zouden wij Moslims waarden als de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van geloof moeten koesteren en dankbaar moeten zijn om het feit dat we niet in een land leven waar een afwijkende mening leid tot jarenlange gevangenisstraffen. Hoe kunnen wij van anderen verlangen dat ze ons respecteren, als wij zelf mensen om hun mening vermoorden ?

Deze dag zie ik in vele opzichten dan ook als een zeer zwarte dag.

Terug naar boven
layla-amin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 08:01

Salamalikoem,

Ook ik ben erg geschokt. Tuurlijk was het wachten op wat er komen zou, maar op deze manier.....brrrrr. Maar moeten wij nu ons schuldig gaan voelen, omdat een broeder dat is hij toch, deze moord begaan heeft. Ik denk het niet. Een ieder is zelf verantwoordelijk voor zijn daden en daarom hoop ik niet dat wij allen weer met de nek aangekeken zullen worden. Dat is echt weer wat voor de mens op zich. Alles over een kant/kam scheren. Ik ga echt mijn geloof hier niet de brui aan geven, omdat een ander dit zou willen.

Al hamdoelilah.

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 08:08

Assalamoe alykoem,

ik grijp mijn kans om als eerste mezelf en mijn lieve medemoslims aan de dood te laten herrineren, zoals je ziet, de dood wacht op desbetreffende persoon, had van gogh vanochtend aangedacht dat hij op zoeen manier om het leven gebracht zal worden ?? ZEKER NIET. 

verricht goede daden, houd je aan de regels van Allah, ieder zal verantwoording op de dag des oordeels afleggen over zijn daden. de engel des doods wacht op de toestemming van Allah om de ziel uit je lichaam te rukken....

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 08:14

Salam Aleikum,

Wollahi ik schrok echt toen ik het hoorde, en al helemaal toen het bleek dat het een marokkaan is!!!

Het is een ghalqillah, en ik vind dat we moeten kijken naar de persoon die t gedaan heeft en niet naar zn achtergrond, want daardoor, representateerd hij zijn gehele groep, wat de media graag wilt mededelen.

En dat vind ik niet kunnen!!! want op deze manier zijn wij weer de slechterikken, de moordenaars, criminelen etc etc. in de ogen van veeeele mensen!!!

 

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 08:15
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Mijn maag draait om van al die schijnheilige politici die het nu hebben over recht op vrije meningsuiting.......vergeet niet dat El moumni ook een mening had en kijk eens hoe ze hem ervoor wilden straffen......

Vrijheid van meningsuiting geldt in het o zo tolerante Nederland helaas niet voor iedereen!!!!!!!!!!

El moumni heeft volgens onze maatstaven verwerpelijke meningen. Deze meningen vielen in principe buiten de wet. Hetgeen dat Theo van Gogh deed is omgekeerd het foute aankaarten. De kern van jullie bestaan aankaarten, het resultaat is de dood.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 08:29
ik hoop niet dat de niet-moslims de islam gaan beoordelen aan de hand van een daad van een individu, we weten heel goed dat de gevangenissen met allochtonen volzitten, maar dat schaadt de islam niet, maar die persoon zelf.
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 08:32

ik heb gehoord dat de dader is overleden, klopt dit ???

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
ernie01 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 08:35

Waarom is het enige dat ik vraag. Ik vergoeilijk hem niet en ik verafschuw hem niet. Waarom er gaan traan om laten. Wat hij ook gezegt heeft of gedaan heeft. Ook in de islamitische hoek worden uitspraken gedaan waaraan anderen zich ergeren. Die worden toch ook niet vermoord? Of zal ik diegene zijn die aboejaja even om gaat brengen?

Voordat je reageert dat hij het verdient. We zijn allemaal mensen. in het engels geld sticks and stones may break my bones but words never will. Hoe je ook voor je geloof staat, volgens mij is het geloof er niet om te moorden. Ieder heeft het recht om een geschreven woord te bekritiseren.

Kan je je hier niet aan conformeren. Tyf dan op naar een of ander eiland en slijt je misserabele dagen daar tussen de andere varkens.

Terug naar boven
GvdP Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 08:37

Nee de dader is niet overleden.

Ik ben erg geschokt van sommige reacties hier. Ik las op sites als geenstijl.nl hele erge dingen wat echt niet kan, maar ze quoten ook uitlatingen van deze site. Ik wilde even checken of dat echt waar was. Ik vind het schokkend dat sommige mensen de dood van Van Gogh niet afkeuren. Zover ik weet (ken de Koran heel slechts, maar daar ga ik wat aan doen) is doden in de Koran verboden. Als je het niet eens bent met de heer Van Gogh dan kun je dat zelf kenbaar maken, maar doe dat op een civiele manier. Ik was het helemaal niet eens met wat Van Gogh maakte. Hij zorgde alleen maar voor opschudding en hielt van de confrontatie. Laat echter zien dat confrontatie de slechte manier is en keur de dood van Theo van Gogh af.

Wees slimmer dan al die Nederlandse ultra rechtse mensen. Zorg ervoor dat het debat open blijft en loop geen extreme zaken te verkondigen, want zeker nu zal dat uitvergroot worden in de media.

Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 08:50

Hee,

Heel erg wat er gebeurd is! Anouar, heel mooi gezegd ik ben het met je eens.  En met anderen die een soortgelijke mening hier neerzetten. Moslims en niet-moslims moeten in mijn ogen een daad als deze duidelijk en samen verwerpen. Ik vind het heel verschrikkelijk dat er hier mensen zijn die zeggen dat het terecht is, dat ze blij zijn dat hij gestraft is, etc. Dat vind ik onmenselijk en onislamitisch. (Net zoals simpele opmerkingen van Nederlanders hier in de trant van "rot op naar je eigen land" natuurlijk ook dom en achterlijk zijn.)

Je kunt het best met iemands mening oneens zijn, maar hoe kan dat ooit - juist voor een moslim - een reden zijn om hem te vermoorden. Zie echt niet hoe wie dan ook dit kan rechtvaardigen met Allah/Koran/geloof.

Ik vind trouwens dat best in de media kan worden gezegd dat het een Marokkaan/moslim is. Het zou ook meteen gezegd worden als het GEEN moslim was, zoals bij Pim Fortuyn. Waarom zouden we dan nu ineens censuur toe gaan passen? Als ze niets zeggen denken veel mensen ook dat het een moslim is. Niet de pers of Nederlanders zetten hier de islam in een kwaad daglicht, dat doet, helaas voor alle lieve leuke tolerante vredelievende moslims, een "moslim" zelf (expres tussen aanhalingstekens, want ik vind het eigenlijk geen echte moslim dit). Ik denk dat - naast autochtone Nederlanders - moslims zelf ook iets kunnen doen om te voorkomen dat dit leidt tot discriminatie en slechte gedachten over de islam: namelijk deze moord 100% veroordelen en in geen enkel opzicht rechtvaardigen of goedpraten. Ik hoop dat dat genoeg is en mensen niet alle moslims veroordelen om wat zo'n idioot doet.. 

Meri

Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 08:56
Ik ben ook wel blij om te horen dat nu niet weer allemaal moslims en islamieten a la 11 september gaan dansen om hun blijdschap te tonen. Luister, jullie gaan me hier 100% zeker weten niet om aardig vinden, misschien zelfs neerknallen (het zou immers niet iets bijzonders zijn). Maar hoe denken jullie zelf dat het komt dat we keer op keer worden geconfronteerd met agressieve fundamentalistische moslims en islamieten.. ik WEET dat de koran geen slecht boek is, en dat het ilamitische en moslimgeloof van oorspronk goed is.. Maar waarom toch zoveel van die opgefokte f**kers.. Het heeft mij persoonlijk zoveel moeite gekost om ondanks alle negatieve ervaringen met islamieten en moslims tocn in te zien dat niet alle moslims en islamieten slecht zijn (sterker nog, laten we hopen dat dat nog steeds de overgrote meerderheid is).

Maar ben vooral ge�nteresseerd in de mensen onder jullie die een hekel hebben aan Nederlanders en onze normen en waarden.. Zo snap ik niet dat islamieten en moslims zo zitten te zeiken over homo's. Door je er alleen al over uit te laten geef je eigenlijk al aan dat je te dom bent om hier te mogen wonen. Ik bedoel.. als de fanatieke moslim/islamiet die zo hard in Allah geloofd... hoe kan die niet gewoon die mensen hun eigen ding laten doen en dan maar in hun achterhoofd houden dat Allah ze wel een keer straft (ps, die f**ker die van Gogh heeft neergestoken die is niet door Allah vermoord... Allah vermoord geen mensen.. en Allah zal ook never en nooit iemand in opdracht van hem iemand laten vermoorden.. en mensen die zeggen dat ze namens Allah moorden.. die zijn geschift en zijn ook rede om toch maar misschien athe�st te worden0.

Islamieten en moslims, stel jezelf de vraag... wat denk je dat een god (jah, Allah is ook god) liever heeft. dat je een goed leven leidt, alles uit haalt wat er in zit en alle andere mensen respecteerd (en jah, je mag wel eens met modder gooien (woorden) naar mensen waar je kritiek op hebt).
Of denk je dat Allah jullie op de wereld heeft gezet als zelfstandige anti "crime" units..

Persoonlijk wordt ik (en ik schaam me er niet voor ) bang van he keiharde geloof in Allah, nu komt nl de doodsteek voor mezelf.. Allah bestaat niet... God Bestaat niet en Buddah bestaat niet (en als ze ooit wel al hebben bestaan, dan zijn ze uit schaamte vertrokken).

Mensen, denk eens logisch na waar het hle geloof vandaan komt... en waarom alle geloof ze sterk op elkaar lijkt, voor degene die nog nooit van Amenophis IV hebben gehoord (tja, die weten gewoon te weinig, en geen wonder dat ze geen zinnig antwoord kunnen krijgen).

Het geloof is als het rechtssysteem.. alleen in de tijd dat het geloof is ontstaan is dit vanuit verschillende oogpunten gemaakt, om mensen een doel te geven, om mensen enkele etiketten mee te geven en normen en waarden te bepalen die, als iedereen ze naleeft, de wereld een leefbaardere plek maken.

Ik ben echt rete benieuwd wat jullie hier over te zeggen hebben, nogmaals, ik haat niet de islam of moslims.. ik haat alle geloof, en niet omwille het geloof maar omwille dat mensen te dom en te kinderachtig zijn om de ware kern van het geloof te begrijpen.. nogmaals... er bestaan geen geloofsredenen om iemand anders van het leven te beroven.

Vriendelijke groet en respect, Rutger Stevelmans
Terug naar boven
geen-moslim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 09:00
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Mijn maag draait om van al die schijnheilige politici die het nu hebben over recht op vrije meningsuiting.......vergeet niet dat El moumni ook een mening had en kijk eens hoe ze hem ervoor wilden straffen......


Vrijheid van meningsuiting geldt in het o zo tolerante Nederland helaas niet voor iedereen!!!!!!!!!!


Beste Rahil, Ik ben geen moslim, maar ik heb te doen met die mensen die nu door een moslim-broeder in een kwaad daglicht gesteld worden. In dit forum moeten natuurlijk geen appels met peren vergeleken worden, daarom wil ik even reageren op jouw opmerking over El-Moumni. Deze man is op het matje geroepen omdat hij dingen zei die niet konden, Theo van Gogh is ook wel eens op het matje geroepen over zaken die niet door de beugel konden. Het enige verschil is nu dat El-moumni niet is vermoord vanwege zijn mening en Van Gogh wel. Woorden mogen alleen met woorden bestreden worden en niet met wapens. ER IS GEEN ENKEL EXCUUS VOOR DE MOORD OP VAN GOGH!!!
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 09:01

In eerste instantie geplaatst door Dufke007

Ik ben ook wel blij om te horen dat nu niet weer allemaal moslims en islamieten a la 11 september gaan dansen om hun blijdschap te tonen. Luister, jullie gaan me hier 100% zeker weten niet om aardig vinden, misschien zelfs neerknallen (het zou immers niet iets bijzonders zijn). Maar hoe denken jullie zelf dat het komt dat we keer op keer worden geconfronteerd met agressieve fundamentalistische moslims en islamieten.. ik WEET dat de koran geen slecht boek is, en dat het ilamitische en moslimgeloof van oorspronk goed is.. Maar waarom toch zoveel van die opgefokte f**kers.. Het heeft mij persoonlijk zoveel moeite gekost om ondanks alle negatieve ervaringen met islamieten en moslims tocn in te zien dat niet alle moslims en islamieten slecht zijn (sterker nog, laten we hopen dat dat nog steeds de overgrote meerderheid is).

Maar ben vooral ge�nteresseerd in de mensen onder jullie die een hekel hebben aan Nederlanders en onze normen en waarden.. Zo snap ik niet dat islamieten en moslims zo zitten te zeiken over homo's. Door je er alleen al over uit te laten geef je eigenlijk al aan dat je te dom bent om hier te mogen wonen. Ik bedoel.. als de fanatieke moslim/islamiet die zo hard in Allah geloofd... hoe kan die niet gewoon die mensen hun eigen ding laten doen en dan maar in hun achterhoofd houden dat Allah ze wel een keer straft (ps, die f**ker die van Gogh heeft neergestoken die is niet door Allah vermoord... Allah vermoord geen mensen.. en Allah zal ook never en nooit iemand in opdracht van hem iemand laten vermoorden.. en mensen die zeggen dat ze namens Allah moorden.. die zijn geschift en zijn ook rede om toch maar misschien athe�st te worden0.

Islamieten en moslims, stel jezelf de vraag... wat denk je dat een god (jah, Allah is ook god) liever heeft. dat je een goed leven leidt, alles uit haalt wat er in zit en alle andere mensen respecteerd (en jah, je mag wel eens met modder gooien (woorden) naar mensen waar je kritiek op hebt).
Of denk je dat Allah jullie op de wereld heeft gezet als zelfstandige anti "crime" units..

Persoonlijk wordt ik (en ik schaam me er niet voor ) bang van he keiharde geloof in Allah, nu komt nl de doodsteek voor mezelf.. Allah bestaat niet... God Bestaat niet en Buddah bestaat niet (en als ze ooit wel al hebben bestaan, dan zijn ze uit schaamte vertrokken).

Mensen, denk eens logisch na waar het hle geloof vandaan komt... en waarom alle geloof ze sterk op elkaar lijkt, voor degene die nog nooit van Amenophis IV hebben gehoord (tja, die weten gewoon te weinig, en geen wonder dat ze geen zinnig antwoord kunnen krijgen).

Het geloof is als het rechtssysteem.. alleen in de tijd dat het geloof is ontstaan is dit vanuit verschillende oogpunten gemaakt, om mensen een doel te geven, om mensen enkele etiketten mee te geven en normen en waarden te bepalen die, als iedereen ze naleeft, de wereld een leefbaardere plek maken.

Ik ben echt rete benieuwd wat jullie hier over te zeggen hebben, nogmaals, ik haat niet de islam of moslims.. ik haat alle geloof, en niet omwille het geloof maar omwille dat mensen te dom en te kinderachtig zijn om de ware kern van het geloof te begrijpen.. nogmaals... er bestaan geen geloofsredenen om iemand anders van het leven te beroven.

Vriendelijke groet en respect, Rutger Stevelmans

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het voor de volle 100% met je eens bent Rutger. Ik onderschrijf je statement.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 09:19
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

ik grijp mijn kans om als eerste mezelf en mijn lieve medemoslims aan de dood te laten herrineren, zoals je ziet, de dood wacht op desbetreffende persoon, had van gogh vanochtend aangedacht dat hij op zoeen manier om het leven gebracht zal worden ?? ZEKER NIET. 

verricht goede daden, houd je aan de regels van Allah, ieder zal verantwoording op de dag des oordeels afleggen over zijn daden. de engel des doods wacht op de toestemming van Allah om de ziel uit je lichaam te rukken....

wassalaam,

Assalamu alaikum,

broeder, je neemt me de woorden uit de mond.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 7>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.