Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenTheo van Gogh -Vermoord

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 7>
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Theo van Gogh -Vermoord
    Geplaatst op: 02 november 2004 om 16:23

Assalamoe alykoem,

ik wil reageren op wat alleemaal gezegd wordt op tv, en vooral wat mevrouwtje Verdonk zei: "wraak om wraak", misschien heb ik het verkeerd gehoord, maar als dat klopt, dan is het wel een gevaarlijke zaak, van wie gaat ze wraak nemen, die man is in het ziekenhuis en aangehouden, van wie ? wij moslims.....?? 

ze ging zogenaamd schreeuwen, met andere woorden dat ze het erg vind, en werd ook uitgefloten door de mensen...

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 16:39
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

ik wil reageren op wat alleemaal gezegd wordt op tv, en vooral wat mevrouwtje Verdonk zei: "wraak om wraak", misschien heb ik het verkeerd gehoord, Nee je hebt het verkeerd begrepen....ze bedoelde dat er vooral geen geweldsspiraal moet komen dat er continu wraakacties komen vanuit de samenleving dus in de zin van dat Nederlanders de moord op van Gogh gaan vergelden door bijvoorbeeld een Imam te vermoorden en dat die moord weer vergolden wordt door de moslims om een Geert Wilders weer te vermoorden etc.etc. Dat bedoelde ze met geen wraak op wraak....   maar als dat klopt, dan is het wel een gevaarlijke zaak, van wie gaat ze wraak nemen, die man is in het ziekenhuis en aangehouden, van wie ? wij moslims.....?? 

ze ging zogenaamd schreeuwen, met andere woorden dat ze het erg vind, en werd ook uitgefloten door de mensen... Nou grappig hoor...volgens mij kan je maar wat blij zijn dat mevrouw Verdonk zo haar bedoelingen aan de mensen heeft uitgelegd...ze heeft gewoon gezegd dat het moet stoppen...Het geweld dus...het doden om meningsuiting...het doden omdat je het ergens niet mee eens bent...

Kennelijk haal jij er heel iets anders uit...is het maar net wat je wou horen ?

wassalaam, 

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 17:01

er wordt nogal veel voorgedaan alsof Theo een inhoudloze slechterik was die zijn straf verdiend had; zoals in voorgaande topics ook al vaak bleek.

ik denk dat veel moslims bang zijn om naar bijvoorbeeld theo van gogh's mening te luisteren; bang dat ze misschien bekeerd worden? angst beroerd nogal veel in verschillende religieuze stromingen op deze aarde... angst angst en nog eens angst. bang om vrouwen te verliezen? bang om van de familie te worden verstoten? bang om nooit meer te kunnen trouwen? de verklaring moet toch ergens vandaan komen... altijd opgegroeid met 1 soort beeld van goed en kwaad...

ik denk dat theo inderdaad wel een doel had; of tenminste een visie. hij zag het gevaar in die de islam met zich mee brengt -> daarbij wil ik niet generaliseren maar ik overdrijf niet als ik zeg dat in de moslimgemeenschap veel taboe's heersen en dat er in zeer zekere zin ook onderscheidt wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen. (er zijn andere rechten en plichten voor vrouw en man, waarbij de vrouw in de islam een ondergeschikte rol heeft!) in het verleden heeft Nederland een tal van taboe's doorbroken wat er ook voor gezorgd heeft dat Nederland hoe langer hoe beter elkaar gaat begrijpen. -> daardoor ontstaat er ook geen onbegrip en vooroordelen. Wij in Nederland willen niet terug naar de tijd van de verzuiling; we zijn er bang voor. Dat beeld vergeten veel moslims als ze in discussie gaan met niet-moslims. Luisteren en niet-moslims begrijpen is er op deze site ook niet vaak bij want een moslim heeft altijd het laatste woord zoals Allah het zelf heeft gezegd. De moslim-maatschappij in Nederland lijkt zelfs wel doof voor de rest van de Hollandse maatschappij. de moslim maatschappij zal vooral na dit incident meer en meer gezien worden als een soort paard van troje dat Nederland van binnenuit probeert te overweldigen. ik bedoel moslims zijn toch beter; ja af en toe moet je wat christenen en joden sparen want die zijn niet zo verdoemd als ongelovigen heidenen en wat dan ook. Dit zeer kortzichtige beeld werd niet door iedereen als zodanig opgemerkt totdat er weer een ��n of andere vuurspugende draak wordt doodgestoken.

Neej, net als abou jah jah heeft theo van gogh ook een stel hersens. Alleen veel van die marokkaantjes zijn nou eenmaal snel op hun pik getrapt en voordat ze het weten gebruiken ze hun eigen hersens niet meer. ik bedoel meeleven met een weggepeste familie zit er niet in; het doel van kransen leggen zijn ze al jaren geleden uit het oog verloren en met geschiedenis moet je helemaal niet aankomen dan lachen ze je uit. En dan nog als ze geen vrouwtje kunnen vinden in Nederland dan worden ze overgetransporteerd uit Marokko en krijgen ze heerlijk kinderen die weer vervolgens met hun handjes gaan zwaaien of pistooltjes en daarbij er niet voor terugdijnsen om een docent(die alleen maar tot een vmbo leerling probeert door te dringen) neer te schieten, tjah waren we murat D ook nog bijna uit het oog verloren.

De maat is vol er moet iets veranderen. Net zoals dit kabinet zal ook de moslimmaatschappij moeten worden aangepast. maar we moeten allen op ons hoede zijn dat we straks niet geleid worden door geert wilders, lpf of andere splinterpartijen. Extremisme is Nederland nooit beter van geworden. het stapsgewijs aanpakken van de problemen en het geleidelijk aan laten wennen werkt in dit land altijd het beste. vergeet trouwens ook niet dat we nog geert wilders hebben rondlopen.

ik wil mijn betoog eindigen met dat ik denk dat we allemaal ons geloof moeten leren loslaten en proberen andere mensen te begrijpen. des te meer begrip des te meer vrede des te meer leven we naar elkaar toe. gelukkig wordt er in de nieuwste planologie al rekening gehouden met spreiding van allochtonen en autochtonen; we gaan de goede kant op want er zitten heus niet domme mensen aan het roer.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 18:14

Blackshadow15: denk even na waarom je het zo goed vind. Die man deed niemand echt kwaad en mijns inziens bewees hij de islam eerder een dienst dan haar te schaden door discussie's te openen over onbegrepen punten, discussies die de islam een volwassener positie in de maatschappij hadden kunnen geven. Nee, daar ben ik ook niet blij mee, met de manier waarop hij mensen tot discussie probeerde uit te dagen, maar je kan nou ook moeilijk zeggen dat hij daar iemand echt mee geschaadt heeft. De pijn die het mensen heeft veroorzaakt komt denk ik veel eerder van het onvermogen om ermee om te gaan en de ongeholpen reacties op Van GOgh (agressie) die het allemaal hebben opgeblazen, maar dat kan je moeilijk alleen hem verwijten.
Zijn manier was gewoon iets juist te roepen als daar om een niet rationele reden een taboe op zat. Het onvermogen van zijn tegenstanders om daar op een inhoudelijke manier op te reageren toont voor mij de behoefte aan de discussie aan (of juist de irrelevantie ervan, maar dan zouden mensen het zich niet zo aantrekken). Hij had iets minder lomp mogen zijn, maar eigenlijk was hij ook alleen lomp als hij opstandig was tegen de taboe's waar sommige mensen graag iedereen aan onderwerpen (met name waar het ging om christelijk of islamitisch gemotiveerde taboes).

En over die imam: ik weet die precieze uitspraken niet zo gauw, maar ik weet wel zeker dat Theo van Gogh die man zijn recht van meningsuiting niet had willen afnemen. Hij zou de imaam hooguit hebben uitgedaagd als hij meende dat die op een niet nadenkende manier (bekrompen van geest) met zijn religie omging, denk ik. Dat is wel Van GOgh: andere mensen uitdagen om hun inflexibele denkkader los te laten en gewoon verstandelijk te redeneren.

Verder lijkt het me dat een imam net zo goed moet kunnen zeggen wat hij wil over homo's, zolang hij mensen maar niet aanspoort om homo's negatief te behandelen. Ik weet niet of dat het geval is geweest. Als Theo van Gogh dat had gedaan tegenover moslims - wat me heel erg tegen Theo van Gogh zijn aard in lijkt - dan had hij ook voor de rechter gedaagd kunnen worden.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 18:43
Heee...Aadtos...Murat D was een Turk en geen Marokkaan.....(volgende keer wel goed je huiswerk doen)...........En Remco..jij gebruikt veel woorden maar ze hebben weinig inhoud.
Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 18:58
Alsjeblieft Malcolm X.. je moet me echt je leeftijd gaan vermelden, dan weet ik misschien waar het aan ligt. Waar lees jij precies dat ik zeg dat de jodenvervolging van Nazi's DOOR de Christenen komt.. A. Het is niet eens helemaal onwaar en B.ik heb het niet eens beweerd. Afin, maakt voor het punt verder helemaal niets uit (begrijpend lezen). Wat wel uitmaakt is dat ik ook helemaal niet beweer dat athe�sme automatisch a happy place betekent.. Dat er in rusland soveel zijn gesneuveld is omdat Stalin een volslagen idioot was (net als Hitler, Bin Laden, Mao Zedong en George Bush).

Wat mijn probleem met godsdiensten is, is dat er blijkbaar teveel mensen niet ermee kunnen omgaan. En dan wordt het gewoon gevaarlijk. En als we in een periode leven waarin men serieus overweegt om in films te snijden omdat er mensen mogelijk moorden door kunnen plegen, zie ik niet in hoe teksten die gevaarlijk verkeerd ge�nterpreteerd kunnen worden dan geen probleem vormen..

Ik snap dat dat frustrerend is.. geloof me, ik voel me de helft van de tijd ook gefrustreerd als ik naar de zoveelste PG-13 film ga die eigenlijk R-rated had moeten zijn.. it's just a bitch.

En wat betreft die mediavoorbeelden, die enkele die ik gebruik is om als voorbeeld te geven en neem niet weg dat ik in mijn omgeving persoonlijke ervaringen heb opgedaan. En nu ga ik niet overdrijven en ik neem hier ook geen plezier in om je dit onder de neus te wrijven, maar van de 50-tal marokkanen en turken die ik in mijn leven ben tegengekomen waren 45 woordwisselingen van onvriendelijke aard en 5 daarvan waren jongens die ik leerde kennen via een uitwisselingsprogramma en die waren super cool. Zij wisten mij te vertellen dat de probleemjuegd uit deze landen "tuig uit de bergen" moesten zijn (luister.. het zijn niet mijn woorden: "scum from the mountains". Anywayz tel daarbij op dat we worden doodgegooit met berichten in de media.

Punt is gewoon dat het regelmatig de marokkaanse jeugd is die in de media terugkomt, en significant minder andere allochtone nederlanders. Throw me a friggin bone here.. Ik ben hier gewoon om te kijken hoe een gemiddelde moslim over dergelijke zaken denkt.. Maar toch denk ik dat de meeste gewoon een beetje moeten chillen.. Ik weet dat het voor die hard gelovigen slecht is en dat er vast wel ergens weer een regeltje in een of ander stoffig boek staat dat het niet cool is om mensen die je geloof dissen ongestraft te laten lopen.. Maar serieus.. wat mensen ook zeggen, lach erom en draai je om... als die persoon god of allah echt zo erg beledigd dan kan god/allah dat zelf ook wel oplossen.. ik bedoel.. wie is hier de big guy, god of een of ander poor schmuck met een slecht sociaal leven.

En ik weet dat de christenen een gezegde hebben dat ongeveer zo gaat: als u mij slaat dan keer ik u de andere wang toe.. Nu zijn er genoeg christenen die dat niet doen.. Maar kom op, laat je niet kennen.

Ik zou een anti moslim scheldkannonade in ieder zijn gezicht moeten kunnen houden waar Theo van Gogh zelfs NU nog rood van zou worden als ie het horen, zonder dat ook maar iemand me met een vinger aanraakt.. En als ik dan een complete ass van mezelf maak.. so be it.. en als je denkt dat je met een goed onderbouwd weerwoord me als een nog grotere ass kan laten lijken.. bravo.. Maar alsjeblieft.iemand omleggen (zelfs in elkaar slaan) is belachelijk.

Ik persoonlijk denk dat dat bij toch nog iets te veel moslimjongeren (nu moet ik wel zeggen dat ik het nu doorgaans over die zwervende type jongeren heb.. je weet wel, groepjes van rond de 5 personen, gewapend met scooters en mobiele telefoon (vooral dat laatste is dodelijk))
Veel daarvan zijn per definitie al mini-crimineel en daarbij te opvliegerig.
Hierbij moet ik natuurlijk wel in een adem vermelden dat deze jongeren dus zeerwaarschijnlijk die paar die het voor de rest vergeslachtsgemeenschap.. en dit wil ik ook heel erg graag horen. De relaxte moslim zit gewoon op school/werk/thuis of in een andere gezellige sfeer, terwijl de verknipte jeugd de buurt onveilig maakt.. maar dan wel op een zodanige manier dat de nederlandse probleemjongeren er vaak nog een puntje aan kunnen zuigen (hoewel ik graag heb dat ze het niet doen).

En tja, uiteindelijk is niemand onbevooroordeeld door media en is ook niemand compleet verstoken van enige generalisatie. Maar daar probeer ik hier nou juist achter te komen, die moslims waarvan ik denk dat ze echt de moeite waard zijn. En jah, misschien dat vele van jullie het als een prestatie zien als ze zeggen, ik veroordeel deze moord.. Ik niet echt.. persoonlijk vind ik dat vrijheid van meningsuiting voor mij hier toch eventjes ophoud..
En nu maak ik weer een lange boog naar de lichte opvliegerigheid die ik hier en daar toch opmerk en waar die mensen toch nog eens over mogen nadenken.
Als je ook maar enigzins begrip hebt voor de situatie, dan zit je al compleet fout, ook al zeg je dat die moord niet mag.. het is een attitude change die velen toch moeten ondergaan.. en mijn god.. je mag echt wel mensen haten hoor, daar is niets mis mee, maar kanaliseer die haat in sport of videogames (soldier of fortune 2 werkt voor mij heel goed).

Ik hoop dat men de kern begrijpt wat ik hier probeer te duidelijk te maken.. Wees trots op wie je bent, maar laat dat gewoon niet merken (of in andee woorden, wees bescheiden). En denk erom, als je er echt in geloofd en de manier waarin zoals ie omschreven wordt.. god/allah/buddah heeft je hulp echt niet nodig. Cause he's the same guy that gave us floodings, earthquakes, locusts, starvation, cancer, aids, multiplesclerose.. but also nice things.. like the oceans, flowers, birds, rainbows, blue skies en woman with big knockers .

Kortom humor is ook een manier... en voor de meerderheid die dus niet heeft gelachen.. hier en daar probeer ik een grapje te maken om de zaak een beetje te verlichten.. Het laatste wat ik wil is een Jihad cre�ren. Mensen, ik weet niet hoe lang deze verlepte aarde nog heeft voordat we ons allemaal opblazen.. maar zou het niet geweldig zijn als we de schuld van een moord alleen bij TBS klinieken kunnen leggen. Want de moord van vandaag is gewoon in direct verband met de islam, daarnaast is die persoon natuurlijk geschift. Mjah, zo zijn er ook sommige mensen die moordn omdat ze GTA hebben gespeeld.. en dat wil ik zelf dan ook liever ontkennen (hoewel ik me ergens toch kan voorstellen dat instabiele persoonlijkheden daar wel degelijk helemaal leip van kunnen worden).

En wederom ben ik weer die vervelende nederlandse eikel die een hele pagina moet volkalken.. trust me, it's in everyones best interest (maar kritisch moet je blijven, niet elkaar maar wat random gaan pleasen door stroop in elkaars reet te smeren). Dan krijg je zo'n akelig netwerk van neprelaties waar de westerse wereld voor een groot deel uit bestaat (backstab relations zeg maar)
Maar ik dwaal weer af (veel kritiek op de hele wereld eigenlijk )

Ik wens u allen een prettige nacht.
Rutger Stevelmans
en wassalam (tja ook wij moeten ons aanpassen in andere kringen, hoop alleen dat het correct is als ik dat zeg)
Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 19:01
en het is Rutger, niet Remco (daar diegene met de vele woorden en weinig inhoud wel op mij zal slaan) . Don't worry guy, ik zal net als dit ook weer stilletjes overwaaien.
Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 19:04
nog 1 klein dingetje (natuurlijk wil ik niet beweren dat mijn ervaring met die 50-turken/marokkanen zozeer represantatief is voor de bevolking).
Ik wil hier eerder mee proberen begrip mee op te wekken dat ik een van nature misschien wat kritische houding heb tegenover moslims. Maar ieder individu krijgt altijd een kans bij mij en ik heb ook al met heel veel woorden en weinig inhoud duidelijk gemaakt dat wat ik een degelijke houding vind. En ik vind dat ik daar heel redelijk in ben.

Groetjes
Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 19:13
ok, ik heb gelogen, was nog wat vergeten over de stalin athe�sme opmerking... Wat ik ook weer zo'n misser vond.. Ik heb nooit beweerd dat de islam het kwaadardige geloof is, alle religies zijn potentieel kwaad. Maar hoe kan je het athe�sme verkeer interpreteren. Athe�sme en moord heeft echt geen ruk met elkaar te maken.. je zegt het zelf al (en dat was helemaal correct) stalin heeft inderdaad al die mensen als gevolg van zijn paranoia vermoord.. en hoe leg jij dat in verband met athe�sme. (ok, ik heb heel hard gelogen, officieel ben ik katholiek.. maar ik schaam me voor de geschiedenis er van, en wat veel van die smerige pedofiele pastoors doen, wil ik mij ook distanti�ren).

Nu jij weer Malcolm.. en toe, doe eens wat beter je best. Je hebt de potentie . er zijn vast nog wat mensen die zich heel hard aan me irriteren (ondanks de goede bedoelingen) die nu al hun geld op jou hebben ingezet.
Terug naar boven
Roefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 19:26

Assalaam Aleykum,

Gezien alle emoties vind ik eigenlijk dat er nog best op een redelijk niveau gereageerd word. Tenzij de modderator ze verwijderd heeft voordat ik ze las heb ik tenminste geen scheldpartijen en bedreigingen gezien.

Dat geeft een heel, heel klein beetje moed.

In tegenstelling tot de vele, ongetwijfeld door emotie beladen, reacties die ik op televisie gehoord en op dit forum heb gelezen geloof ik nog steeds in de dialoog. Sterker nog. Ik geloof dat de situatie snel en sterk zal verslechteren als we de dialoog niet meer als de enige weg tot oplossingen willen zien.

Het aller, aller, aller belangrijkste daarin is dat we naar elkaar leren luisteren. Luisteren in plaats van te proberen discussies te winnen. Want de winnaar zou dan achteraf wel eens de verliezer kunnen zijn.

Als Nederlandse Moslim meen ik een heel klein beetje te weten van zowel de "Islamitische gemeenschap" als de "Nederlandse gemeenschap". Ik zet deze termen tussen aanhalingstekens omdat ik eigenlijk niet zo van hokjes houd. Hokjes beperken namelijk je belevingswereld.

Tegen beide "werelden" zou ik graag het volgende willen zeggen;

Bedenk dat het beeld dat je van de ander hebt altijd jouw beeld van de ander is. Bedenk dat elk persoonlijk beeld eigenlijk altijd vervormd word door de ervaringen uit je eigen leven en de invloed die je omgeving op je heeft. Dat wetende zou je minimaal in overweging moeten nemen dat de ander misschien wel eens anders zou kunnen zijn dan je denkt.

Wat ik zie zijn mensen die vanuit verschillende levensovertuigingen schreeuwen om respect en acceptatie. Ik geloof dat respect en acceptatie alleen verkregen kunnen worden als je het begint te geven. Ik geloof ook dat je de ander kunt respecteren en accepteren ondanks het feit dat je niet achter de ander zijn levensoveruiging staat.

Bijvoorbeeld; Als Moslim heb ik zeer grote bedenkingen bij homofilie. Ik vind dat ik het recht heb om deze bedenkingen te hebben en ik vind het kwalijk dat mijn kinderen geconfronteerd worden met zoenende kerels in scholen. Dat neemt niet weg dat ik het feit respecteer dat deze mening door veel Nederlanders niet gedeeld word en ik accepteer dat.

Persoonlijk heb ik dus mijn bedenkingen bij vele uitingen van de Nederlandse cultuur. Maar in hoeverre zijn wij Moslims werkelijk in staat om mensen met andere overtuigingen te respecteren en accepteren ?

Tegelijk vind ik de gedachte dat de Islam "iets van buiten Nederland is" ook erg bekrompen. De Islam telt in Nederland naar schatting nu 1 miljoen aanhangers. Aanhangers uit vele landen en culturen. De Islam is niet iets van buiten meer. De Islam is iets van binnen geworden, net als ooit het Christendom naar Nederland kwam. Moslims zijn dus gewoon Nederlandse mensen, met verschillende culturele achtergronden, en geen buitenaardse wezens. In hoeverre heeft de Nederlandse samenleving nou werkelijk open gestaan voor de buitenlandse medemens, zijn cultuur en zijn religie?

Wat ik maar wil zeggen;

Het is geen zwart-wit vehaal.

Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 19:30
Sorry hoor maar JEESUS, kijk Blackhawk15.. jij bent nu eigenlijk precies het schoolvoorbeeld van een moslim die ik nooit zou toelaten..
Een imam is voor een moslimgemeenschap wel even iets anders dan de geflipte Theo van Gogh die wij kennen. En Als een imam kritiek geeft op homo's met als gevolg dat sommige daar een vrijbrief in zijn om die in elkaar te slaan.. Wrong. Een Theo van Gogh die kritiek heef top de moslimgemeenschap vanwege (sorry dit is wellicht een cheapshot) het hele vrouwen-mishandeling gebeuren zoals in Submission.. Das andere koek. en ik weet niet wat de preciese opvatting over dat onderwerp bij de moslims is, maar als daar ook maar 1% van waar is (en ik vrees dat dat iets meer procentjes zijn) dan is dat zeker iets wat opgemerkt mag worden. Dit druist in tegen de nederlandse normen en waarden.. en je mag zijn wat je wilt, maar ben je als allochtoon niet in staat om je hier aan te houden dan MOET JE TERUG naar de zandvlakten waar je roots liggen en waar je je geloof naar alle hartelust kan uitleven. Want je mag geloven wat je wilt, kan je je niet aan de Nederlandse grondbeginselen houden.. einde discussie, ook al ben je hier geboren (dat geld dan ook maar voor de enkele echte fundamentalistische kaaskoppen, dat die maar naar de veluwe gaan.. wat ze dorgaans ook doen)
Een willekeurige gek die de islam bezeikt vormt geen gevaar, Een imam die een menigte toespreek tegen homo's lijkt me iets riskanter. Maar goed, ben maar ene domme hollander. Maar echt waar blackhawk, ik hoop dat je gewoon een rebels kereltje bent van onder de 18, want zo niet.. dan ga je het nog moeilijk krijgen in je leven, want mensen zoals jij worden zelfs in je eigen moslimgemeenschap niet geaccepteerd (en als dat wel het geval is.. dan heeft nederland dus echt wel alle redenen om een razzia te beginnen).
Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 19:40
Kijk, roefa is dus een (zover ik kan inschatten) een meer dan redelijke moslim. Zoals deze persoon uitlegt waar ie zijn bedenkingen bij heeft, daar kan gewoon niemand moeilijk over doen (om heel eerlijk te zijn zie ik ook liever andere dingen dan 2 kerels die elkaar zoenen, maar het stoort me niet).

Als je op een normale manier gebruikt maakt van vrijheid van meningsuiting is er niets aan de hand. Kijk, die blackhawk heeft zeker het recht om te zeggen dat het goed is dat Theo van Gogh dood is. Maar daar bereikt ie 2 dingen mee. A. hij geeft me de indruk dat ie er alleen maar op uit is om meer haat te zaaien en B. Hij maakt zoals ik al eerder zei, een complete ass van zichzelf. Maar maak je geen zorgen blackhawk, ik kom je niet neerschieten/steken of slaan. Zal hoogstens foei tegen je zeggen.. of.. als je me heel erg boos maakt.. steek ik misschien mijn middelvinger wel op (maar dan moet je ook echt de kachel hebben aangemaakt).

Ow en Roefa.. Ik hoop dat je het goed hebt in ons kikkerlandje en moge je kids net zo relaxed zijn als jijzelf, dan kunnen we misschien over 10 jaar echt terugkijken op vandaag en lachen over hoe kinderachtig we destijds wel niet waren. (echt waar, we kunnen ook weer met de Duitsers lachen)
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 23:21
Dufke007 zegt .. Ik weet dat het voor die hard gelovigen slecht is en dat er vast wel ergens weer een regeltje in een of ander stoffig boek staat dat het niet cool is om mensen die je geloof dissen ongestraft te laten lopen..


Dat staat er helemaal niet....!!!
Enne toch kan ik het weer niet laten om te reageren op iets wat meerdere malen terugkomt....Waarom denken mensen dat jongens die heel de dag doelloos buiten rondhangen en mensen lastigvallen en zwart haar hebben praktiserende moslims zijn? Als ik het woord moslim hoor dan denk ik aan de mensen die ik dagelijks zie in de moskee, de mensen die geen tijd hebben om heel de dag doelloos rond te hangen omdat ze 5 keer per dag het gebed verrichten enzv...

De moslims in mijn omgeving (woon in een dorpje met relatief best veel marokanen)die hoor je niet.De leiden hun leventje en hebben een hardstikke goede band met de niet moslims. Er worden vaak buurtavonden gehouden met b.v. christenen en voor de rest laat iedereen je in je waarde. Nu echter na dat dit gebeurd is zie ik weer die dodelijke blikken als ik inin mijn dorpje of toen ik gister in rotterdam liep, ik zie mensen mijn vuil aankijken terwijl ik gewoon in mijn hijaab voor me uit kijk en geen mens lastigval....ik voel me hier namelijk niet verantwoordelijk voor...Dit is in mijn ogen geen islamitische daad....Ik bedoel wat zouden wij als moslims hier nou aan kunnen doen, ik woon aan de andere kant van nederland, heb weinig ervaringen met 'slechte' marokaanse jeugd (overigens meer met nederlandse stoorzenders'maar goed dat maar ff ter zijde houden...

Dus hierbij mijn vraag aan de niet moslims...Moeten wij (als moslims in nederland) ons elke keer weer verantwoorden als er zoiets gebeurd? ik bedoel de opvattingen hier bij deze topic vallen best mee en de meeste moslims reageren verontwaardigd toch? En wat kunnen wij hier aan doen?

Dat is wat ik me nu afvraag?
ik ben benieuwd en alsjeblieft die opmerkingen zoals 'ga dan maar terug naar je eigen land' slaan helemaal nergens op, ik woon hier al 19 jaar en zo gemakkelijk is het niet om hier weg te gaan.....graag serieus reageren aub...

m3a salama

Oegtikoum fie dien merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 00:10

Maar als diegene die zulke opmerkingen maakt zoals b.v. HOLLAND voor mij een ticket betaald en huisvesting in een islamitsich land....dan kunnen we dat natuurlijk overleggen....
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 01:10

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


Maar als diegene die zulke opmerkingen maakt zoals b.v. HOLLAND voor mij een ticket betaald en huisvesting in een islamitsich land....dan kunnen we dat natuurlijk overleggen....

Nou, ik niet! Ik ben hier geboren en getogen, mijn ouders en grootouders ook, ik ben net zo'n kaaskop als Theo van Gogh en Pim Fortuyn bij elkaar en.... ik ben moslim. Met mij zijn er naar schatting enkele tienduizenden polder-moslims, een groot deel van hen heeft kinderen die niet beter weten dan dat ze altijd moslim zijn geweest met hun blonde haartjes en blauwe oogjes en hun klompjes in de gangkast. "Ga maar naar je eigen land"... dit is ons eigen land! Voor ons klinkt die term net zo absurd als tegen een christen of jood roepen dat 'ie naar z'n eigen land moet omdat zijn geloof wortels heeft in het midden oosten.

Ook op dit forum is een aanzienlijk deel poldermoslim. Het is maar dat men het even weet.

Wassalam en groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 01:17


Salamoe 3alaikoum amier,


haha bedankt voor de toelichting....et klinkt inderdaad absurd om tegen moslims te zeggen dat ze terug naar hun eigen land moeten als Nederland hun land is...Ik denk dat vele mensen nog denken dat moslim=marokaan=allochtoon=....Alhamdoe Lilah is dan helemaal niet zo..

Moge ALLAH swt jullie bijstaan aghies en ougties...

m3a salama
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 04:15

Hoi Dufke 007.......ik bedoelde wel degelijk Remco en niet jou.........

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 04:35

Hoi Dufke 007,

Ik vind het wel jammer dat je in een van je berichten zegt dat sommigen per definitie al mini-crimineel zijn.........niet iedere marokkaan die op een scooter rijdt en een mobiele telefoon heeft is bij voorbaat al een boef in wording....(zelfs niet als hij een heel grote bek heeft)

En ik weet inderdaad dat er tuig tussen zit maar de media die geeft hun op zekere hoogte ook macht. Als de pers ieder akkefietje maar blijft uitvergroten krijgen sommige jongens het gevoel van Heeee......die Nederlanders zijn bang voor ons en gaan ze zich vaak helaas ook gedragen alsof ze onaantastbaar zijn.

De problemen die er nu zijn met Marokkaanse jongeren is geen nieuw verschijnsel...vroeger in de jaren tachtig waren het de Surinamers die vaak negatief in het nieuws kwamen. Zelfs als een Antilliaan iets had gedaan kreeg een Surinamer daar vaak de schuld van (en ik kan het weten want ik ben Surinaams)...Misschien zijn over een paar jaar wel de Somaliers aan de beurt.

 

Terug naar boven
Roefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 04:36

Beste Dufke 007,

Mijn zuster heeft hierboven al een voorbeeld gegeven van wat ik in mijn vorige betoog zei. In hoeverre denk jij dat deze rondhangende jeugd werkelijk een prakiseerdende Moslim is ? In hoeverre zijn hun ouders prakiserende Moslim? Dus; Bedenk dat het beeld dat je van de ander hebt altijd jouw beeld van de ander is.

Daarbij is het beeld van rondhangende jeugd ook weer zeer beladen met vooroordelen en geen zwaart-wit verhaal, maar dat terzijde.

Over die film van Theo van Gogh. Ik heb de film zelf niet gezien, maar wil er wil het volgende over zeggen;

Ik zal niet ontkennen dat er een problematiek bestaat ten aanzien van Vrouwenmishandeling binnen bepaalde groepen die zichzelf Moslim noemen. Daarmee kom ik meteen op de stelling die ik al eerder in nam. In hoeverre wil de gemeenschap geloven dat dit werkelijk door de Islam wordt goedgekeurd ? Dus in hoeverre is iemands persoonlijke beeld van de Islam correct ? En ja.. Dat geld ook voor mij en daarom vind ik het noodzakelijk om veel te lezen over mijn religie omdat ik daarmee de kans vergroot dat mijn beeld van de Islam steeds juister wordt.

In mijn overtuiging keurt de Islam zaken als moord, hoofden afhakken, zelfmoordaanslagen, eerwraak en mishandeling niet goed en daarmee is het voor mij dus geen Islam. Het maakt dus geen deel uit van mijn geloof en ik ben er van ook van overtuigd dat dit voor vele broeders en zuster ook geld.

Waarom moeten mensen als mijzelf en velen, velen met mij zich dan constant verantwoorden voor deze soort daden ? En waarom moeten wij dit de Nederlandse gemeenschap toch weer keer op keer duidelijk maken ?

In het dagelijks leven heb ik de volgende doelen die te maken hebben met mijn geloofsovertuiging.

  • Ik streef er naar om dagelijks minimaal vijf keer te bidden voor Allah.
  • Ik streef er naar om dit zo veel mogelijk op tijd te doen.
  • Ik streef er naar om deze vijf verplichte gebeden uit te breiden met verschillende vrijwillige gebeden.
  • Ik streef er naar om dagelijks zo veel mogelijk mijn dankbaarheid aan Allah te betuigen.
  • Ik streef er naar om mijn kennis over de Islam uit te breiden.
  • Ik streef er naar om dit zo zuiver mogelijk te doen.
  • Door middel van vrijwilligerswerk streef ik er naar om mijn medemensen op deze aarde te helpen. Ik doe dit uit zowel een persoonlijke drang als een geloofsdrang die zegt dat Allah verlangt dat wij als mensen er voor elkaar moeten zijn.

Ik doe dit allemaal omdat ik geloof dat het aanbidden van Allah, dankbaarheid voor mijn leven, berouw hebben over mijn fouten en een zekere "angst" voor de gevolgen van mijn fouten de essentie is van mijn religie en daarmee ook min of meer van mijn bestaan. Ik geloof dat mijn zeer tijdelijke periode op aarde op mij een eeuwige invloed zal hebben en daarmee is deze tijd bijzonder kostbaar.

Ik denk dat vele Moslims zich in dit rijtje kunnen herkennen en dat zij kunnen beamen dat dit feitelijk een behoorlijke daginvulling betekend. Sommigen zullen het rijtje nog aan willen vullen of andere klemtonen willen leggen, maar ik geloof niet dat het rijtje zodanig zou worden dat ik er afstand van zou willen nemen.

Als je wilt geloven dat dit in een zeer kleine notedop de Islam is. (Naar mijn mening) Wat is er dan aan mijn religie dat de mensen er op tegen zijn ? De Islam kent geen dwang, dus een ware Moslim doet dit allemaal vrijwillige zonder dat hij een hinder wil zijn voor zijn medemens.

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 04:50

Hoi Merjem,

Ik, als niet-moslim, wil trachten je antwoord te geven. Mijn mening is dat er nu wel degelijk Moslims op moeten staan en hierin een leidersrol moeten vervullen om de �rotte appels� binnen hun samenleving tegen te gaan. Feit is dat een niet-moslim de �rotte appels� binnen de Moslim-gemeenschap minder goed begrijpt. Feit is dat de gebruiken en gewoonten binnen de moslim-gemeenschap anders zijn dan de mijne. Je kunt wel zeggen dat we allemaal in 1 gemeenschap leven maar over de grote lijn is dit toch echt niet zo.

Al vanaf kleuter af zijnde (ben nu 30) heb ik dit zo ervaren. Als mijn moeder mij een schattig leuk minirokje aandeed en mijn blonde lokken met prulletjes versierde was er in mijn klas 1 jongetje (Mustafa) die mij gewoonweg terroriseerde. Hij achtervolgde mij met verwensingen die ik niet begreep en heeft mij 1 x met een ijzeren staaf op mijn oog geslagen. Later als puber waren het altijd de (sorry dat ik het zeg) Moslim-jongens die minderwaardig een �psssss.. psssss.. pssss� toontje sloegen als ik met mijn vriendinnen een rondje stad liep (had trouwens ook een Turks vriendinnetje, die mij hierop wat alleraardigste Turkse scheldwoorden heeft geleerd (zoals: �Ga je moeder geslachtsgemeenschap� in het Turks). Een keer heb ik een Marokaan een knal gegeven als reactie toen hij met zijn broek op zijn knie�n achter mij stond en met zijn (overigens kleine) piemel tegen mijn hand aan stond te rijen.. woedend was ik!! Verleden week nog liep ik met mijn vriendin op donderdagavond in Schiedam gezellig te babbelen. Plotseling lag mijn vriendin op de grond. 20 meter verderop reden 2 (Islamitische) jongens op een brommer euforisch weg met de tas van mijn vriendin in hun hand! De trotsheid die ik op hun gezicht aflas omdat ze mijn vriendin d�r tas hadden afgepakt, dit is gewoon niet normaal! Ach ik kan denk ik nog wel 2 kantjes volschrijven met voorbeelden waardoor ik van mening ben dat de Moslimwereld enig begrip mag tonen waarom het zo is dat vele autochtone Nederlanders generaliseren. Ik probeer het overigens niet te doen, maar ik moet zeggen het is wel moeilijk. Het zijn toch immers ook de Moslims die in Irak westerlingen hun strot afsnijden in naam van Allah?! Laat ons jullie dan eens begrijpen, waarom doen sommigen van jullie dat. Waarom kijken sommige Moslim jongens neer op westerse vrouwen, ik begrijp dat echt niet. Moslims begrijpen dit denk ik beter en daarom vind ik dat de �goede� moslims op de manier waarop het hun goeddunkt de �rotte appels� binnen hun samenleving tegengaan. Net zo goed dat ik als niet-moslim met de �rotte appels� binnen de autochtone Nederlanders (jazeker die bestaan ook) in conclaaf ga!  

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 04:57

Sommigen zijn duidelijk nog te emotioneel en reageren nu  al hun frustraties af waarbij ze (begrijpelijk) gebruik maken van irrationele argumenten.

Waarom werd er bij de moord op Pim niet op dezelfde wijze gereageerd op zijn achterban, de extreme milieugroeperingen? Volgens mij is de media de grote schuldige. We zien al  jaren in de uitzendingen op  tv hoe 'slecht' de islam wel is en de 'helden' Theo en Hirsi die zich moedig tegen dit 'kwaad' verzetten. De overdreven aandacht op een negatieve manier voor de Islam en de typetjes die onzin zitten te verspreiden hebben een sfeer gecrieerd van haat t.o.v. de Islam. Wat ook erg is is dat Hirsi en co zelf weinig of niks weten over de islam. Ze weten zelf niet waarover ze spreken. De gasten die worden uitgenodigd voor de tvprogramma's zijn ook doelbewust gekozen onwetenden. Ik heb nooit een echte geleerde gezien die daar de misverstanden omtrent de Islam uitlegt. Nee Hirsi en Theo zijn voor de nederlandse media de koranexperten die jaren lang de tafsier van de Koran hebben bestudeerd. Moslims moeten een eerlijke kans krijgen om zich verbaal in de media te verdedigen, dit zou de druk op de ketel wat doen verminderen.

Bij ons in Belgie hebben we geen politieke moorden omdat ondermeer de media niet zo geweldadig is jegens de Islam zoals het geval is in Nederland.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
tsunami Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:09
Bij ons in Belgie hebben we geen politieke moorden omdat ondermeer de media niet zo geweldadig is jegens de Islam zoals het geval is in Nederland.
Een politieke moord is iets heel anders als een moord uit geloofsovertuiging.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:10

Brigitte, wat jou overkomen is is erg maar het gedrag van die criminelen moet je niet toeschrijven aan de Islam. Dit is de fout die veel wordt gemaakt. Als je de Islam zou bestuderen dan zou je zien dat dit soort van duivelse gedragingen onacceptabel zijn. Meer nog, de Islam leert ons dat we later onze daden moeten verantwoorden. Het gedrag van deze jongeren mooet je dus niet toeschrijven aan de islam maar aan de slechte opvoeding die ze hebben gekregen.

Een vrome moslim zou je respecteren door zijn blik neer te slaan uit respect voor de vrouwen.

Niet iedereen die zich een moslim noemt praktiseerd ook de Islam.  

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:12

In eerste instantie geplaatst door tsunami

Bij ons in Belgie hebben we geen politieke moorden omdat ondermeer de media niet zo geweldadig is jegens de Islam zoals het geval is in Nederland.
Een politieke moord is iets heel anders als een moord uit geloofsovertuiging.

Ik denk niet dat het niets met geloofsovertuiing te maken heeft omdat het (onrechtvaardig) vermoorden van iemand niet toegestaan is in de islam. Het heeft volgens mij meer te maken met woede.....

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Roefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:17

20 meter verderop reden 2 (Islamitische) jongens op een brommer euforisch weg met de tas van mijn vriendin in hun hand!

Een klein voorbeeldje uit het bovenstaande verhaal. Soms heb ik het gevoel dat ik tegen de muur zit te praten. Waaruit maak jij op dat dit Islamitische jongens waren ?

Omdat ze kroeshaar hadden ? Omdat ze een kleurtje hadden ? Hadden ze een Noord-Afrikaans uiterlijk ? Ken je het begrip vooroordelen ?

Stelen maakt geen onderdeel uit van de Islam. Iemand die steelt maakt geen onderdeel uit van de Islamitische gemeenschap omdat hij zichzelf met deze daad daarvan heeft buitengesloten. Hij behoort dus niet tot mijn gemeenschap dus waarom moeten wij ons voor zijn daden verantwoorden ?

De mensen die jij omschrijft zijn geen Moslims. Misschien noemen zij zichzelf zo, maar iedereen kan zichzelf wel een titel opplakken die hij niet waardig is. Dit soort mensen moeten gewoon zonder pardon aangepakt worden.

Ik heb overigens wel begrip voor je mening. Als ik namelijk zie hoe media (Zoals de meneer waarover dit onderwerp begonnen is) en politiek de laatste jaren een hetze tegen de Islam hebben gevoerd dan kan ik mij voorstellen dat je er nu zo tegen aankijkt.

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:27

Hoi Salahdin,

Ik schrijf het ook niet toe aan de Islam, wel schrijf ik het toe aan de mensen uit de Islamitische landen. Laat ik het dan maar bij het woord noemen en het gewoonweg een cultuurkwestie noemen. Ik ben van mening dat nu juist die mensen die van oorsprong (of hun ouders of grootouders) uit een Islamitisch land komen degene zijn die dit soort daden meer kunnen begrijpen dan families die eeuwenlang in de westerse samenleving leven. Je hebt het over opvoeding, ik ben het daar helemaal mee eens. Maar wat ik niet begrijp is de reden dat dit soort jongeren naar mijn standaard slecht opgevoed worden. Waarom lopen 12-jarigen nog na 10 uur 's avonds op straat? Waarom krijgt een Islamitische jongen niet van zijn moeder een knal als ze erbij staat dat hij stenen naar eendjes gooit. Is het zo dat de Islamitische landen andere waarden hebben over opvoeding? Laten Islamitische landen de opvoeding grotendeels over aan de politie? Wat voor een inspraak heeft een Islamitische moeder binnen het gezin? Ik weet hoe een traditioneel Nederlands gezin opgevoed wordt en ik ben er van overtuigd dat deze opvoeding zeer afwijkt van hoe (sommige) Islamieten in Nederland opgevoed worden. Dit is volgens mij een groot probleem. Graag reacties hierover.

Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:36
Blijkbaar moet ik het nog eens zeggen (en ik zeg graag veel, dat hebben jullie al gemerkt). For the love of god.. Mijn grote vraagstuk die ik had toen ik hier kwam was meer hoe het toch komt dat er zoveel negatieve geluiden komen uit de moslim hoek. En hoeveel keren heb ik wel niet gezegd dat wanneer je een moslim bent die zijn geloof serieus neemt (op een gezonde manier), dat je helemaal niet tot de doelgroep behoort waar ik kritiek op heb.

Meteen heb ik wel alweer bewezen dat het toch heel moeilijk is om welke vorm van kritiek dan ook te verkroppen is voor velen.

En ja.. over het naar huis opflikkeren.. Dat zou ik niemand aan willen doen... Maar 1 ding daar blijf ik keihard in, Als je je niet wenst te houden aan de Nederlandse normen en waarden dan hoor je hier niet thuis. Hier gelden regels los van welk geloof en dien staan ook beven elk geloof.  Wij geloven in waar wij voor staan en wij zijn van mening dat onze gedachte de juiste is. Betekent dat dat wij allemaal voorbeeld mensen zijn? NEE!Betekent hetdat wij daardoor altijd de juiste beslissingen maken? NEE! Betekent dat dat wij vrij zijn van emoties? NEE! Maar we doen ons best.

Of is er iemand die zich onder de turkse of marokkaanse grondwet veiliger zou voelen?

Kijk, als we ooit willen dat we met z'n allen door een deur kunnen zullen jullie ook eens de billetjes moetensamenknijpen willen we door een deur. Geloof me, wij moeten ook heel wat verdragen hoor.

Ik verwacht niet dat jullie je allemaal schuldig gaan voelen, waarom zou je.

En iets anders, probeer je eens in een (sorry dat ik het zo even moet noemen) rasechte Nederlander, the white motherf**ker.

Veel Nederlanders zien veel Marokkanen en Turken (it just so happends to be dat 99% (lees, veel %) daarvan moslim is, hoewel blijkbaar een groot deel dit niet zo serieus neemt) nog steeds als "bezoek" zien.
En als we dan worden doodgegooit met berichten en overal op straat zwervende jongeren zien die zo nu en dan iemand collectief in elkaar vegen. Dan worden we op zijn minst gezegd nerveus. Is dit correct.. nee, maar helaas werkt de menselijke psyche wel zo.

En elk bericht vanuit de moslimwereld die zo'n wanactie op welke manier dan goedkeurt, of zelf heeel heeeel heeeeel erg vaag kan BEGRIJPEN.. das als kerosine over een kaars. Jullie hoeven niets te doen.. Maar wel iets doen spreekt van fatsoen en interesse in het land waar je woont. Hoe je het ook went of keert, dit is nederland niet marokko of Turkije
(even andere nationaliteiten erbuiten gelaten, vind het altijd kinderachtig als mensen gaan struikelen over kleine onjuistheden/involledigheden die geen f**k te maken hebben met het punt dat ik wil maken). En iedereen is welkom, maar gedraag je een klein beetje, das het enige dat we vragen (ja ok, en ondertussen een nederlands cursus ).

En dan nog.. Is er iemand die serieus durft te beweren dat Nederland een onredelijk land is?? Ik zou wel eens willen weten wat met iemand als Theo van Gogh zou gebeuren als ie in Turkije of Marokko zou wonen. Of hoe veilig het is om daar het christendom te gaan belijden (ok, volgens de islaam moet het formeel gezien geen probleem zijn.. maar helaas heeft ook de islam daar te weinig grip op).

Jullie geloof is gaan haar beter dan welk ander geloof, en ook niet minder.. Jah, ok, persoonlijk vind ik het buddhisme het beste geloof omdat daar meer als in welk ander geloof naastenliefde wordt verkondigd (ik heb documentaires gezien, ben naar japan geweest, en gelovige deskundigen hebben het ook al eens verkondigd, het stoelt in ieder geval wel ergens op).

Dus voor degene die niet willen of kunnen lezen even een samenvatting:

*Ik denk NIET dat de islam een kwaadaardig(er) geloof is dan andere geloofuitingen.

*Probeer je te verplaatsen in een Nederlander en kijk eens hoe wij moeten omgaan met het moslim fenomeen (en hou daarbij rekening dat maar 1% van de nederlandse bevolking een scheident vermogen heeft om moslim te onderscheiden van nationaliteit). Das niet goed, I know, maar het is niet anders.

*Veel problemen komen voort uit marokkaanse hoek, en das echt niet alleen de media die dat veroorzaakt.

*beetje dankbaarheid is op zijn plaats (of een beetje moeite tot begrip van de moslimzijde). Hoe gastvrij denk je immers dat het land waar je oorspronkelijk vandaan kwam (ja, ook al woon je 10 generaties hier, voor de gemiddelde Nederlander is daar geen verschil in)zou zijn tegenover een Nederlander die al zijn gebruiken daar praktiseert?

Denk er maar eens over na.. Ik ga niet zeggen dat hoe veel Nederlanders juist is.. Maar het is wel iets waar een beetje rekening mee gehouden mag worden.. Als de moslims telkens als een andere moslim wat uitvreet daar hard schijt aan hebben, reken er danmaar niet op dat Nederlanders dat in dank afnemen.

*realiseer je dat er wel degelijk verschil is tussenhoe de gemiddelde Christen zijn geloof beleid en de moslims.. en wat voor beeld dat voor een Nederlander geeft. Nederlanders ervaren moslims vaak als een grote boze groep mensen die hard schijt hebben aan wat Nederland denkt en vind.. En dat mag ook, maar je maakt er geen vrienden mee.

Charlton Heston had ook het recht om de dag na columbine naar littleton colorado te komen om daar te verkondigen dat wapens niet slecht zijn... maar je maakt er geen vrienden mee. Het gaat ook om een signaal wat wordt afgegeven met acties van een groepering.

En wat ik gewoon hoop is dat we met z'n allen hier kunnen samen kunnen leven en daadwerkelijk elkaars aanwezigheid kunnen waarderen en niet slechts tolereren.

* Bedenk dat hoe irritant ik ook moge zijn.. mijn bedoelingen op de lange termijn goed bedoeld zijn. En als ik praktiserende moslim over zijn geloof zodanig beledigd heb dat ie pissed is.. voor hem heb ik het advies, lees nog eens goed na wat ik heb geschreven, als je dan nog pissed bent, dan val je misschien wel onder mijn categorie van potenti�le probleem moslim
en moet je eens bij jezelf te raden gaan of jij niet verkeerd bezig bent.

En Rahil Amin, ik snap dat je mijn opmerking niet waardeerd, maar het is niet anders, sommige van die marokkaanse jongeren zijn mini-crimineel. En de aanvaringen die ik heb gehad rechtvaardigen in ieder geval die opvatting.. Maar het is ook in je eigen belang dat we die mensen op wat voor manier dan ook laten inzien dat zij verkeerd bezig zijn en zij haat zaaien voor de relaxte moslim.

Nogmaals wat ik aankaart zijn vooral dingen die spelen onder de Nederlandse bevolking. Ook al zeggen vele dat het allemaal onzin is.. denk er over na, het zit wel in onze kop, en zodra die onzinnigheden er blijven zal er nooit een serieus wederzijds respect en tolerantie worden opgebouwd. En dat is iets wat we nu juist in deze tijd hard nodig hebben.

Groeten en respect Rutger Stevelmans

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:37

Hoi Brigitte,

Ik vind het heel erg sneu voor je dat je bepaalde nare ervaringen hebt gehad met "niet van oorsprong Nederlandse" jongens........maar waarom zeg je steeds dat die jongens die jou dat hebben aangedaan Moslims zijn?

Hoe weet jij of die twee jongens op die scooter Moslim waren?....ga je dan alleen af op hun uiterlijk?....Het is al zo vaak gezegd maar ik zal het je nog een keer zeggen...Niet iedere Marokkaan is een Moslim.

Net zoals jij voorbeelden hebt genoemd ken ik er ook wel een paar uit mn verleden en die hadden dan betrekking op "blanke" Nederlandse jongens die met zn tienen meisjes vasthielden en ze tegen hun wil aan het betasten waren. Maar mij hoor je dan toch ook niet roepen dat het Christenen waren?.....

Wanneer een Marokkaan een tasjesdief is wordt hij meteen bestempeld als Moslim (en als Moslim ben je hier in Nederland tegenwoordig per definitie meteen slecht) maar wanneer er in Amsterdam een topcrimineel wordt geliquideerd en naar zijn laatste "rustplaats" wordt begeleid onder politie-escorte staan de mensen aan de kant van de weg te klappen alsof het de president was. En zelfs als die topcrimineel een christen zou zijn dan zouden velen van jullie het niet eens vermelden omdat het dan ineens niet relevant zou zijn. 

Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:47
Kijk, Ik zeg in grote lijnen hetzelfde als Birgit.. probeer je nou voor te stellen hoe een Nederlander tegen zo'n gebeurtenissen opkijkt. Net zoals velen van jullie geen zin hebben om je te verdiepen in de normen en waarden van Nederland of hoe Nederlanders de aanwezigheid van moslims ervaren.. Hebben ook weinig Nederlanders de behoefte om een nauwkeurige scheiding te maken tussen marokkaan/moslim etc.

En jah, die probleemjongeren hebben dan wellicht geen ruk te maken met moslim zijn.. het wordt wel algemeen opgevat, en van daaruit moeten we het probleem zien weg te werken. Want ondertussen blijven er van die irritante mobiele-scooter teroristen rondrijden en blijven wij dat zien.

Laat ik het dan zo zeggen, ken je iemand in je familie die zo is, probeer daar dan eens met die persoon over te praten, van een Nederlander of de politie nemen die mensen toch geen notie.

Groetjes Rutger
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:47
In eerste instantie geplaatst door Roefa

20 meter verderop reden 2 (Islamitische) jongens op een brommer euforisch weg met de tas van mijn vriendin in hun hand!

Een klein voorbeeldje uit het bovenstaande verhaal. Soms heb ik het gevoel dat ik tegen de muur zit te praten. Waaruit maak jij op dat dit Islamitische jongens waren ?

Omdat ze kroeshaar hadden ? Omdat ze een kleurtje hadden ? Hadden ze een Noord-Afrikaans uiterlijk ? Ken je het begrip vooroordelen ?

Hoi Roefa,

Ik leef in een samenleving (Schiedam) waarin ik door ervaring aan het uiterlijk kan zien en aan de taal kan horen of iemand uit een westers of Islamitisch land komt. Het waren geen negers, ze spraken geen Italiaans en ook geen Spaans en ze hadden zeker geen oer-hollandse dikke kop. Ze spraken een Islamitische taal. Of het Turken, Marokanen of iets dergelijks waren, daar moet je me niet aan ophangen. Wel staat als een paal boven water dat hun oorsprong vanuit de Islamitische wereld is en dit zonder ook maar enig vooroordeel te hebben. Want natuurlijk zijn er ook Nederlandse jongeren die iets dergelijks kunnen doen, dit heb ik echter zelf nog niet aan den lijfe ondervonden. Ik probeerde met mijn beschreven ervaringen duidelijk te maken dat we echt een probleem hebben en waarin ik van mening ben dat de Moslim-gemeenschap binnen Nederland het voortouw moet nemen dit proberen op te lossen. Ik, en met mij vele autochtonen, begrijp de Islamitische samenleving en gebruiken hiervoor te weinig.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 7>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.