Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenKatholicisme in de Koran ontcijferd

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Katholicisme in de Koran ontcijferd
    Geplaatst op: 20 januari 2005 om 18:15

als het zo is dat in de Bijbel staat dat Adam en Eva zouden doodgaan, kan dat niet kloppen, immers ze waren in het paradijs, en daar kent niemand de dood, ik las een keer van Anne dat Adam en Eva verbannen waren (waar?!), dus niet vergeven, dus de straf van de zonde is al geweest (verbannen), waarom is er dan erfzonde?

dit is eigenlijk het grote verschil tussen de twee religies, in de islam wordt iedereen als gelovig geboren, terwijl bij het christendom wordt iedereen als een zondaar geboren !! welke is meer geloofwaardiger ? stel dat een baby komt te overlijden, volgens de islam gaat hij naar het paradijs, volgens het christendom niet ?!!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 19:10
Volgens de bijbel lag de tuin van eden ergens tussen de eufraat en de tigris, in Irak dus. Volgens mij is Irak nu niet bepaald het paradijs..
Anyway, in de Koran staat helemaal niet dat ze zouden sterven van die boom, er staat alleen dat ze onrechtplegers zouden zijn, oftewel zondaars. En dat is het ook, want ze deden iets dat God hen verboden had. En ik heb een beetje meer vertrouwen in de Koran als je het niet erg vind
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 01:50
In eerste instantie geplaatst door elroyal

In de Koran staat: 'maar nadert deze boom niet, anders zullen jullie tot de onrechtplegers behoren' (2:35)
en 'Daarop aanvaarde Hij zijn berouw' (2:37)
Er was geen sprake van erfzonde, Adam en zijn vrouw vroegen om vergeving van Allah en kregen die ook.


Volgens de bijbel vindt God de zonde blijkbaar wat erger dan Allah dat doet volgens de Koran. God neemt ons berouw wel aan, maar moffelt de zonde niet even weg als rommel onder een tapijt.

In eerste instantie geplaatst door elroyal

Btw, als je uitgaat van de Bijbel klopt het sowieso niet. Er word gezegd 'want op de dag dat je daarvan eet, zul je sterven' en dat gebeurde ook niet.


Als er bedoeld wordt dat de mens op het dag van overtreding zal sterven, heeft de bijbel gelijk, want iedereen die zondig is, is van God verwijderd, en volgens de bijbel dood. De hel is eeuwige verwijdering van God en dus eeuwige dood.

Maar omdat God zo barmhartig is, omdat de liefde die hij voor ons heeft opgevat zo groot is, heeft hij ons, die dood waren door onze zonden, samen met Christus levend gemaakt. Ook u bent nu door zijn genade gered.
(Ef 2:4-5)

Ik weet wat u doet; overal wordt beweerd dat u het leven hebt, terwijl u dood bent.
(Op 3:1)

Ook u, die dood was door uw overtredingen en als onbesnedenen leefde, heeft God weer levend gemaakt met Hem.
(Kol 2:13)

Bied uzelf aan God aan, als mensen die uit de dood ten leven zijn opgestaan.
(Rom 6:13)

Wij weten dat we van de dood zijn overgegaan naar het leven omdat we elkaar liefhebben. Wie niet liefheeft blijft in de dood.
(1Joh 3:14)

Maar een weduwe die losbandig leeft, is levend dood.
(1Tim 5:6)

Dat klopt precies met de stelling dat Adam en Eva op het moment van overtreden dood werden. Je kan levend zijn en tegelijk dood. Jezus redt van de tweede dood, niet van de eerste dood.

En over de erfzonde zegt de bijbel:

Daarom, zoals door ��n mens de zonde in de wereld is gekomen en met de zonde de dood, en zo de dood over alle mensen is gekomen, aangezien allen gezondigd hebben. (...) Maar de genade laat zich niet afmeten aan de misstap van Adam. De fout van ��n mens bracht allen de dood, maar aan allen schonk Gods genade een rijke vergoeding door de grote gave van zijn genade, de ene mens Jezus Christus.

Dat je dit niet in de Koran staat is volgens mijn geloof weer typisch een streek van satan. Hij is er altijd op uit op ons wijs te maken dat we God niks schuldig zijn en zijn verlossing niet nodig hebben.

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

als het zo is dat in de Bijbel staat dat Adam en Eva zouden doodgaan, kan dat niet kloppen, immers ze waren in het paradijs, en daar kent niemand de dood, ik las een keer van Anne dat Adam en Eva verbannen waren (waar?!), dus niet vergeven, dus de straf van de zonde is al geweest (verbannen), waarom is er dan erfzonde?


Ze werden verbannen uit het paradijs ja. Maar dat was niet het enige gevolg van de zonde. Ook al liet God hen in het paradijs, dan was de prijs van de zonde nog niet betaald. En waarom zou er in het paradijs geen dood kunnen zijn? Toen Adam en Eva van de boom aten (in het paradijs) brachten ze de dood daar toch?

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

dit is eigenlijk het grote verschil tussen de twee religies, in de islam wordt iedereen als gelovig geboren, terwijl bij het christendom wordt iedereen als een zondaar geboren !! welke is meer geloofwaardiger ? stel dat een baby komt te overlijden, volgens de islam gaat hij naar het paradijs, volgens het christendom niet ?!!


Maar niemand kan volgens ons uit zichzelf van zondig naar niet-zondig gaan. Je wordt zondig geboren en gaat zondig weer dood. Als je zegt dat baby's volgens ons niet gered worden omdat ze zondig zijn, dan zou er volgens ons niemand gered worden.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 07:58
Dat je dit niet in de Koran staat is volgens mijn geloof weer typisch een streek van satan. Hij is er altijd op uit op ons wijs te maken dat we God niks schuldig zijn en zijn verlossing niet nodig hebben.
Maar dat geloven wij ook helemaal niet. Er is een hadith die stelt dat als Allah ieder mens zou vergelden voor zijn zonden zou er geen levend mens meer op aarde rondlopen. Het is niet onze daden waardoor we gered worden, maar de vergeving en genade van Allah. Hij is ar-rahman.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 08:20
Maar dat geloven wij ook helemaal niet. Er is een hadith die stelt dat als Allah ieder mens zou vergelden voor zijn zonden zou er geen levend mens meer op aarde rondlopen. Het is niet onze daden waardoor we gered worden, maar de vergeving en genade van Allah. Hij is ar-rahman.


Klopt, dit heb ik al eerder gehoord. Maar het is een andere verlossing dan die de bijbel predikt, en dus volgens ons een leugen. Daarom geloven we dat die informatie niet van God komt. Volgens de bijbel is de dood en opstanding van Jezus het enige waardoor wij gered kunnen worden.

Volgens christenen is het Satan die zoveel mogelijk mensen ervan wil overtuigen om vooral maar niet het offer van Jezus te aanvaarden. Dat zou namelijk wel eens tot hun redding kunnen leiden! Alles wat er in de wereld gebeurt is voor ons alleen maar een bevestiging dat Satan rondgaat als een brullende leeuw, op zoek naar prooien om die te verslinden. Onder andere omdat de Koran predikt dat we Jezus' offer niet nodig hebben, wijzen we die af.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 09:05

In eerste instantie geplaatst door Anne

Volgens de bijbel vindt God de zonde blijkbaar wat erger dan Allah dat doet volgens de Koran. God neemt ons berouw wel aan, maar moffelt de zonde niet even weg als rommel onder een tapijt.

volgens de Quran heeft Adam wel berouw getoond, dankzij Allah die hem de woorden van berouw leerde, omdat Adam geschapen is als een onwetende. bewijzen uit de Quran dat Adam vergeven is door de woorden die Allah hem leerde: 2:37 Toen ontving Adam van Zijn Heer Woorden. Daarop aanvaarde Hij zijn berouw. Voorwaar, Hij is de de Meest Berouwaanvarende, de Meest Barmgartige. 

de Woorden die Allah Adam leerde zijn de volgende: 7:23 Zij zeiden (Adam en ''Awa-e): "Onze Heer, wij hebben onszelf onrecht aangedaan en wanneer U ons niet vergeeft en ons geen genade schenkt, dan zullen wij tot de verliezers behoren"

Adam is geschapen zonder enig kennis (dus ook niet hoe hij berouw moest tonen): 2:31 En Hij (Allah) onderwees Adam de namen van alle dingen.

Als er bedoeld wordt dat de mens op het dag van overtreding zal sterven, heeft de bijbel gelijk, want iedereen die zondig is, is van God verwijderd, en volgens de bijbel dood. De hel is eeuwige verwijdering van God en dus eeuwige dood.

ok, maar de christenen zondigen toch ook, en komen dus weer terug aan de andere kant van de muur (weet u nog, dat stripverhaaltje ), eigelijk hadden ze de erfzonde al overwonnen door het kwaad in eerste instantie in hunzelf te kruisigen, wat moeten deze mensen doen dan, wannner ze weer in een zonde vervallen ? 

Dat je dit niet in de Koran staat is volgens mijn geloof weer typisch een streek van satan. Hij is er altijd op uit op ons wijs te maken dat we God niks schuldig zijn en zijn verlossing niet nodig hebben.

wat staat volgens jouw niet in de Quran ? dan snapte ik niet.

Ze werden verbannen uit het paradijs ja. Maar dat was niet het enige gevolg van de zonde. Ook al liet God hen in het paradijs, dan was de prijs van de zonde nog niet betaald. En waarom zou er in het paradijs geen dood kunnen zijn? Toen Adam en Eva van de boom aten (in het paradijs) brachten ze de dood daar toch?

niet de echte dood toch ? maar een levende dood, zoals je aangehaalde Bijbelse verzen beweren.

dat Adam uit het paradijs verbannen werd, klopt wel, maar hij keerde wel terug naar het paradijs, nadat Allah zijn berouw aanvaarde.

Maar niemand kan volgens ons uit zichzelf van zondig naar niet-zondig gaan. Je wordt zondig geboren en gaat zondig weer dood. Als je zegt dat baby's volgens ons niet gered worden omdat ze zondig zijn, dan zou er volgens ons niemand gered worden.

maar wachten even, dan spreekt dat stripverhaaltje jou tegen, daar werd beschreven hoe een mens het kwaad (de erfzonde) in zich kruisigt, en aan de andere kant van de muur komt, waar vrede is, en waar je de toegang krijgt tot het paradijs, anders niet. nu zeg je dat iedereen zondig wordt geboren, en weer zondig doodgaat, en je zei eerst dit: want iedereen die zondig is, is van God verwijderd, en volgens de bijbel dood. De hel is eeuwige verwijdering van God en dus eeuwige dood.

een theorie die niet te begrijpen is in ieder geval !

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 09:31
volgens de Quran heeft Adam wel berouw getoond, dankzij Allah die hem de woorden van berouw leerde, omdat Adam geschapen is als een onwetende.


Ik heb niet gezegd dat Adam geen berouw toonde. Ik zeg wel dat berouw tonen niet voldoende is.

ok, maar de christenen zondigen toch ook, en komen dus weer terug aan de andere kant van de muur (weet u nog, dat stripverhaaltje ), eigelijk hadden ze de erfzonde al overwonnen door het kwaad in eerste instantie in hunzelf te kruisigen, wat moeten deze mensen doen dan, wannner ze weer in een zonde vervallen?


Dat is toch te lezen in het stripverhaaltje? Opnieuw het kwaad in zich laten kruisigen.

wat staat volgens jouw niet in de Quran ? dan snapte ik niet.


Dat we Jezus' offer nodig hebben om gered te worden.

niet de echte dood toch ? maar een levende dood, zoals je aangehaalde Bijbelse verzen beweren.


Inderdaad. Ik geef als argument: de levende dood was er ook. Maar wat is jou argument dat er geen echte dood in het paradijs kan bestaan?

dat Adam uit het paradijs verbannen werd, klopt wel, maar hij keerde wel terug naar het paradijs, nadat Allah zijn berouw aanvaarde.


Volgens de Koran ja.

maar wachten even, dan spreekt dat stripverhaaltje jou tegen, daar werd beschreven hoe een mens het kwaad (de erfzonde) in zich kruisigt, en aan de andere kant van de muur komt, waar vrede is, en waar je de toegang krijgt tot het paradijs, anders niet. nu zeg je dat iedereen zondig wordt geboren, en weer zondig doodgaat, en je zei eerst dit: want iedereen die zondig is, is van God verwijderd, en volgens de bijbel dood. De hel is eeuwige verwijdering van God en dus eeuwige dood.


Ik zie geen tegenstrijdigheid. Je zal nooit zonder zonde worden, dat kan geen mens. (dat schreef ik) Maar doordat Jezus de zonde kan overnemen en overwinnen heb je wel toegang tot het paradijs omdat je zonden dan jou niet meer aangerekend worden. Je moet je zonde dan wel aan Jezus geven, zodat die met hem gekruisigd kan worden. Dat is je zonden kruisigen. (dat stond in het stripje)

een theorie die niet te begrijpen is in ieder geval !


Ik denk dat de Boraq-uitspraak hier wel op zn plaats is: "Voor een volk dat niet begrijpt!" Haha nee sorry, is een grapje. Ik geef toe dat het ingewikkelder is dan de Islam, maar waarom zou waarheid simpel moeten zijn?
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 14:05
Christenen geloven dat satan ons wil weerhouden door Jezus offer niet te erkennen c.q. te accepteren, wij geloven dat satan jullie wil weerhouden door anderen dan God te aanbidden. Volgens mij is dat gewoon het splijtpunt, en ik denk dat we daar niet over eens kunnen worden.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 17:14
Ik denk dat je dat goed ziet Elroyal.
Naar de Christelijke theologie gemeten is de Islam de religie van de antichrist.
In het Nieuwe testament staat het volgende veelbetekende vers.
Galaten 1: 8,9  Maar ook al zouden wij , of een engel uit de hemel U een evangelie verkondigen , afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!
Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik thans nog eens : indien iemand u een evangelie predikt , afwijkend van hetgeen gij ontvangen hebt , die zij vervloekt.

Het aardige van dit vers is naturlijk dat Paulus waarschuwt dat er een engel zou kunnen komen die het evangelie, zoals door Paulus verkondigt zou proberen te verdraaien.
Interessant is ook dat inderdaad het Christus aspect van Jezus door de Islam ontkent wordt.
Hoewel de Islam Jezus als een profeet ziet ontkent ze ten stelligste de Christus.
Dus antichrist.

voor mij maakt het niet uit hoor want ik ben nog een Christen nog een moslim :-)

Groetjes Herne.



Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 17:25
Nee dus, want in de Islam red de profeet Jezus (moge Allah hem zegenen) de mensheid van de antichrist.

En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 17:31
Wat is volgens jouw dan de Christus?
Vind je het niet frapant dat Paulus 600 jaar tevoren waarschuwde voor een engel en een afwijkend evangelie dat vervloekt zou zijn omdat dit het principe van de christus zou verdraaien.


Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 17:37
Christus is de betekenis van Massias, wij moslims geloven dat Jezus de Massias was, de anti-christ is de Dadjal die voor het Uur zal verschijnen, waarna Jezus aan deze een einde maakt.
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 17:50
Maar het probleem doet zich voor Abou Jabir dat je natuurlijk het orginele concept van Wat Christus is moet hanteren om te kunnen beoordelen of iets pro of contra Christus is.
Je zal toch niet ontkennen dat de term Christus van christelijke oorsprong is?
Blijft ook nog het probleem dat Paulus als een van de apostelen verkondigde dat er een leer zou komen die in tegenspraak zou zijn met wat de apostelen verkondigden.
en meer betekend hij zij dat die vervloekt zou zijn ook al zou een engel bij die verkondiging betrokken zijn.
Hoe kon Paulus dit weten?
Een mens kan de toekomst toch niet zien?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 18:13

Herne, Paulus (of degene die zich voordeed als Paulus) was bang dat een tijd komt dat zijn evangelie verloochent wordt. is wel bizar om ook nog bij te zeggen: ookal zal die boodschap afkomstig zijn van een engel !

wat betreft de term Christus, dit is een gedeelte uit het boek "Jezus in de Islam" door Ahmed Deedat:

-           Christus, geen naam:

 

Het woord �Christus� is afgeleid van het Hebreeuwse woord �Messiah�; in het Arabisch �Masih�, van de stam �m-a-s-a-h-a�, wat zoveel betekent als: �wrijven�, �masseren�, �zalven�.  Priesters en koningen werden gezalfd als ze in hun ambt werden ingewijd. Maar in zijn vertaalde, Griekse vorm �Christus� lijkt het wel uniek; alleen op Jezus toepasbaar (vzmh). 

 

De Christen heeft er een handigheid in om schroot te veranderen in blinkend goud.

Wat hij gewend is te doen, is namen te vertalen naar zijn eigen taal, zoals �cephas� is vertaald naar �Petrus�, en �Messiah� naar �Christus�

Hoe doet hij dat toch?  Heel gemakkelijk; �Messiah� betekent in het Hebreeuws �gezalfd�. Het Griekse woord voor �gezalfd� is �christos�. Nu hoef je alleen nog de �o� te veranderen in een �u�, en blijft er �Christus� over.

Verander nu nog even de kleine �c� in een hoofdletter �C�, en voila! hij heeft een unieke (?) naam gecre�erd! 

 

Christos betekent �gezalfd�, en �gezalfd� betekent �AANGESTELD� (in een functie) in zijn religieuze betekenis.  Jezus (vzmh) was in zijn doop aangesteld (gezalfd) als Allah�s boodschapper, door Johannes de Doper. Zo is elke Profeet van Allah �gezalfd� of �aangesteld� (vrede zij met hen allen).

 

De Bijbel staat vol met �gezalfden�.  In het originele Hebreeuws een �messiah�, maar laten we ons bij de Nederlandse vertaling �gezalfd� houden.  Niet alleen Profeten en priesters en koningen werden gezalfd (�christos�), maar ook hoorns, lantaarnpalen en engelen;

 

�Ik ben de God van Beth-el, waar gij een lantaarn ZALFDE�� (Genesis 31:13)

       

�Als de priester die GEZALFD is een zonde begaat��  (Leviticus 4:3)

 

�En Mozes�ZALFDE het tabernakel, en alles wat zich daarin bevond�� (Leviticus 8:10)

 

��Hij verheft de hoorn van Zijn GEZALFDE ! � (1 Samuel 2:10)

 

�Zo spreekt Jahweh tot Zijn GEZALFDE, tot Cyrus�� (Isaias 45:1)

 

�Gij zijt de GEZALFDE cherubijn�� (Ezekiel 28:14)      

 

Er zijn nog honderd meer van zulke verwijzingen in de Bijbel.

Elke keer dat je het woord gezalfd tegenkomt in je Nederlandse Bijbel, kun je er van uit gaan dat woord Christos zou zijn in de Griekse vertalingen, en als je dezelfde vrijheid hanteert met het woord als de Christenen hebben gedaan, dan krijg je dus : Christus Cherubijn, Christus Cyrus, Christus Priester, Christus Zuil, etc. 

 

Alhoewel elke Profeet van Allah een Gezalfde van Allah is, een Messias, is de titel �Masih� of �Messiah�, of de vertaling daarvan (Christus) exclusief voorbehouden aan Jezus (vzmh), de zoon van Maria; zowel in de Islam als in het Christendom. Dit is niet ongebruikelijk in religie; er zijn zekere andere eervolle titels die kunnen worden toegepast voor meer dan een Profeet, maar toch exclusief gemaakt voor een door gebruik; zoals �Rasul-ullah� (=Boodschapper van Allah), welke titel in de Koran voor zowel Mozes (19:51)  als ook voor Jezus (61:6) wordt gebruikt.  Maar toch is �Rasul-ullah� onder de Moslims een synoniem geworden voor Mohammed alleen.

 

Elke Profeet is in feite een �vriend van Allah�, maar het Arabische equivalent van dit woord (=Khalil-ullah), is exclusief verbonden met Abraham (vzmh).

Dit betekent echter niet dat de anderen niet Allah�s �vrienden� zijn.

 

 

Kalimul-lah  (iemand die sprak met Allah) wordt nooit gebruikt voor iemand anders dan Mozes (vzmh), maar toch geloven we dat Allah met al Zijn Profeten heeft gesproken; inclusief Jezus en Mohammed (moge Allah�s Vrede en Zegeningen met hen allen zijn).

Door bepaalde titels te associ�ren met bepaalde personen, maakt hen dat nog niet exclusief of uniek op welke manier dan ook. We eren ze allemaal, in vari�rende termen.

 

Terwijl het goede nieuws werd aangekondigd aan Maria (zie Koranvers 3:45 aan het begin van dit hoofdstuk), werd haar verteld dat haar ongeboren kind �Jezus� genoemd zou worden, dat hij de Messias zou zijn, een �Woord� van Allah, en dat�   

 

��hij spreekt tot de mensen vanuit de wieg en als volwassene, en hij behoort tot de rechtschapenen.� (Nederlandse vertaling van de Edele Koran 3:46)

 

Deze voorspelling kwam erg kort daarna uit. Dit kunnen we vinden in �Soera Maryam�: �Toen ging zij naar haar volk, hem ( =Jezus ) dragend. Zij zeiden : �O Maryam, jij bent waarlijk tot iets ontstellends gekomen.  O zuster van Haroen, jouw vader was geen slechte man, en jouw moeder was geen onzedelijke vrouw.� (Nederlandse vertaling van de Edele Koran, 19:27-28) 

 

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 19:53
Hoe kan een engel trouwens een afwijkende boodschap brengen Herme ? Engelen doen toch slechts de wil van God.. Alleen de djinn en mensen hebben hun eigen wil.

(Muhammad Sa�d Burhan�:) The difference between jinn and angels is that angels are created of light, while jinn are created of fire. Angels (upon whom be peace) do not reproduce, while jinn do. Angels do not commit disobedience, while jinn include both the obedient and the disobedient, both believer and unbeliever, the rebellious of them being called devils.

(About the angels:) For NONE are arrogant (before their Lord). They ALL fear their Lord, high above them, and they do ALL they are commanded. -- Soera 16:49-50
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2005 om 00:37
Christenen geloven dat satan ons wil weerhouden door Jezus offer niet te erkennen c.q. te accepteren, wij geloven dat satan jullie wil weerhouden door anderen dan God te aanbidden. Volgens mij is dat gewoon het splijtpunt, en ik denk dat we daar niet over eens kunnen worden.


Elroyal, je hebt helemaal gelijk. We kunnen het er niet over eens worden. Ons gesprek geeft in ieder geval wel wat duidelijkheid over wat wij geloven.
Wanneer iemand meent te kunnen zeggen dat iets in het christelijk geloof niet klopt, ga ik met hem in discussie. Maar zodra het een zaak is tussen het christelijk geloof en het islamitische, kan je niks aantonen en is een discussie met oplossing onmogelijk.

Abou Jabir heeft gelijk over dat 'Christus'. Je kan geloven dat iemand de Christus is, zonder te aanvaarden dat dat degene is die het volgens de bijbel is. De catechismus geeft wel wat aardige informatie over waarom we hem Christus noemen:

Vraag 31: Waarom wordt Hij Christus, dat is Gezalfde, genoemd?
Antwoord:
Omdat Hij door God de Vader is aangesteld en met de Heilige Geest gezalfd1 tot onze hoogste Profeet en Leraar, tot onze enige Hogepriester en tot onze eeuwige Koning.
Als Profeet en Leraar heeft Hij ons de verborgen raad en wil van God over onze verlossing volkomen geopenbaard2.
Als Hogepriester heeft Hij ons met het enige offer van zijn lichaam verlost3 en blijft Hij met zijn voorbede steeds bij de Vader voor ons pleiten4.
Als Koning regeert Hij ons met zijn Woord en Geest, en beschermt en bewaart Hij ons bij de verworven verlossing5.

1-> Ps 45:8 Jes 61:1 Luc 4:18 Hand 10:38 Hebr 1:9
2-> Deut 18:15 Jes 55:4 Matt 11:27 Joh 1:18 Joh 15:15 Hand 3:22
3-> Ps 110:4 Hebr 7:21 Hebr 9:12,14,28 Hebr 10:12,14
4-> Rom 8:34 Hebr 7:25 Hebr 9:24 1Joh 2:1
5-> Ps 2:6 Zach 9:9 Matt 21:5 Matt 28:18 Luc 1:33 Joh 10:28 Openb 12:10,11



Christenen geloven dat wanneer een engel een andere leer brengt dan die in de bijbel, het geen engel van God kan zijn. Ik denk dat het verschil van mening komt doordat christenen niet in djins geloven. Alle geesten behalve die van levende mensen en die van God zijn volgens hen engelen. Er zijn engelen die alleen Gods wil doen (en daardoor zonder zonde zijn) en de zogenaamde gevallen engelen.
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2005 om 06:23

In eerste instantie geplaatst door Anne

Christenen geloven dat wanneer een engel een andere leer brengt dan die in de bijbel, het geen engel van God kan zijn. .

Wij moslims geloven dat Mohamed (vzmh) met dezelfde leer is gekomen als die van Jezus, Mozes, Abraham en alle andere profeten (vrede zij met hen). 

 

Koran:{{136. Zegt: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.}}}

 

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2005 om 17:42
Maar de koran is gebracht door een wezen die zichzelf een engel noemde.
En de leer die die bracht is een duidelijke afwijking van het Christendom.
Ik weet het alles is maar een kwestie van geloof.
Maar waneer iemand Paulus gelooft dan valt Mohamed automatisch af.
En omgekeerd natuurlijk :-)
blijft nog steeds het feit dat Paulus 600 jaar voor Mohamed waarschuwde voor zo een beweging.
Voor de goede orde persoonlijk ben ik geen christen maar een druide.
Maar zeker heb ik deze zaken bestudeert:-)
Geen mens kan met droge ogen beweren dat de visie omtrent Jezus die Mohamed hoorde van Gabriel dezelfde is dan die Paulus verkondigde.
Paulus noemde elke afwijkende visie vervloekt.
dus hier hebben we de tegenstelling van Islam en Christendom.
Spreek mij aub over deze verschillen niet aan want in waarheid deze gaan mij niet echt aan.
Maar beiden geloven beoordelend kan ik toch niks anders concluderen dat wat het Christendom over hun concept beweren meer authentiek is.
Nog steeds aardig vind ik het feit dat Paulus in staat was dit te voorspellen.
Is het niet dat Moslims geloven dat alleen God de toekomst kan zien?
Hoe kon Paulus dan waarschuwen voor dit fenomeen?
een Engel en een mens die een afwijkende leer zouden verkondigendan die geleerd werd.? En die naar zijn waarschuwing vervloekt zouden ziijn.
Mocht Paulus door Satan geinspireerd zijn? kan satan dan oook de toekomst zien? Is dat niet alleen voorbehouden aan Allah?
En zo nee , zijn Paulus woorden dan niet het bewijs dat de Islam mischien verkeerd geinspireerd is?
Het is maar een vraag van een heiden hoor.



Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2005 om 18:26
Tuurlijk, alleen Allah kent het verborgene, maar soms geeft Hij een profeet hier wat kennis van. De profeet Mohammed heeft ook veel tekenen van de laatste dag gegeven, waaronder de mobiele telefoon (mensen zouden via een 'stok' of iets wat erop lijkt contact opnemen met hun familie om te vragen hoe het met ze gaat). 
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2005 om 18:40
El royal natuurlijk Paulus noemt niet de naam van Mohamed of Gabriel .
maar wel noemde hij hij een afwijkende leer van een engel en een mens.
De geschiedenis bewijst hier dat hij gelijk had.
Nogmaals was dit weten en profetie uit God of uit Satan?
Of ontken je dat dit schrijven er werkelijk was 600 jaar voordat Mohamed zei dat hij een afwijkende mening ontvangen had van een Engel?
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2005 om 19:00
Elke persoon vreest dat zijn leer later zal worden misbruikt of vervormt. Er werd door Mozes ook al gewaarschuwd. Het is dus niet zo heel bijzonder dat Paulus dit ook deed.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2005 om 19:15
Is dat zo El Royal?
Geef dan eens voorbeelden?
Je kan best gelijk hebben maar op een vreemde manier is me dat dan nog niet opgevallen.
Laat eens zien dat Mozes waarschuwde voor het Christendom?
Maar los van dit alles waarom is er niemand die mij een antwoord wil geven inverband met mijn vraag.
sprak Paulus uit Satan of uit god ?
En hoe kon hij gelijk hebben ?



Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2005 om 19:50
Mozes waarschuwde niet zozeer voor christendom, maar voor veranderingen.
En Paulus vertelde de mensen dat Jezus de zoon van God was, dus vanuit islam gezien is dan wel duidelijk wie hij voor sprak.

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 02:56

Hoi Herne,

Grappig, je zit allerlei theorie�n te bedenken en te verdedigen terwijl je er zelf niet in gelooft.

Is het soms een soort spelletje voor jou? Ik zal dan ook maar meedoen.

Beste Herne, waarom zou het niet zo zijn gegaan?:

Paulus heeft de originele boodschap van Jezus verdraaid. Hij heeft aan de werkelijke leer geknoeid. Maar hij wist ook uit de geschriften en overleveringen van Jezus dan er een profeet van God zou komen. hij moest natuurlijk zorgen dat mensen deze profeet, die met dezelfde boodschap zal komen als die van Jezus niet  moeten volgen. Anders is zijn werk, het verdraaien van de werkelijke boodschap, voor niets geweest. hij bedacht dan te waarschuwen voor deze profeet�.

 

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 10:34
Paulus heeft de originele boodschap van Jezus verdraaid. Hij heeft aan de werkelijke leer geknoeid. Maar hij wist ook uit de geschriften en overleveringen van Jezus dan er een profeet van God zou komen. hij moest natuurlijk zorgen dat mensen deze profeet, die met dezelfde boodschap zal komen als die van Jezus niet moeten volgen. Anders is zijn werk, het verdraaien van de werkelijke boodschap, voor niets geweest. hij bedacht dan te waarschuwen voor deze profeet�.


Deze boodschap was al wijd en zijd verspreid voordat Paulus begon met evangeliseren. Hoe heeft hij deze kunnen aanpassen? Rare continu�teit. Ten tweede vervolgde Paulus mensen die in deze boodschap geloofden. Vervolgens bekeert hij zich en dan gaat hij de boodschap aanpassen? Rare logica.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 12:21
Paulus genoemd in de Quraan? Toon mij de verzen maar, want werkelijk hier heb ik niks van gehoort. (Met andere woorden, ik denk dat dit ruikt naar gebakken lucht).

Wat ik wel weet is dat de Jodendom 71 stromingen zal kennen: 1 naar het paradijs de rest naar .... De christendom 72, 1 naar het paradijs, de rest naar .... En de Islam 74, 1 naar het paradijs en de rest naar....

Ik weet niet maar ieder vernieuwing in het geloof maken het geloof ongeldig. Wat ik weet van Paulus is dat hij eerst een Romein was geweest en dat er in de begin van de christendom veel turbulentie was bij het vastleggen van God's woorden. Er gaan speculaties dat Paulus Romeinse gebruiken introduceerde in een christelijke jasje. Waarom ook niet?

Ik ben ook maar een mens, ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 13:25
Al die stromingen... ieder die de wil van God doet is mijn broeder en mijn zuster.

De leer van Paulus en dus de leer van Jezus word in de Koran de ware Christelijke leer genoemd. De Koran noemt die leer dan ook met de naam Paulus erbij en dat de leer die Paulus verspreid goed is.


Is dat zo? Dit is volgens mij onmogelijk.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 14:52
Waarom zou het onmogelijk zijn Anne? Paulus was er voor de Koran dus chronologisch gezien kan het.


Nou... dat geloof ik wel. Maar als de boodschap van Paulus in de Koran als waar beschreven is, staan er toch logischerwijs tegenstrijdigheden in de Koran? Volgens mij zijn die niet aangetoond.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 15:19

ja ja, Remco, kom maar met die tegenstrijdigheden, jij kan ze tegenstrijdheden noemen omdat jij ze versiert.

wat je zegt over Paulinistische Chrsitendom, is iets wat de grootste onzin is, wat is het voor godsdienst vraag ik me af, drie-eenheid ?

over Paulus heb ik dit stuk overgevonden, het gaat over de vergelijking in de Quran tussen Adam en Jezus, aan het eind van dit gequote tekst is iets te lezen over Paul (of te wel Saul), kan iemand mij een uitleg geven bij dat ondergestreepte vers ?

-�Zoals Adam�:

Maakt de wonderbaarlijke geboorte van Jezus (vzmh) hem een God of een �verwekte� zoon van God?  �Nee!� zegt de Heilige Koran: 

�Voorwaar, de gelijkenis (van de schepping) van �Iesa is bij Allah als de gelijkenis (van de schepping) van Adam.  Hij schiep hem uit aarde en zei vervolgens tot hem : �Wees !�    en hij was.� (Nederlandse vertaling van de Edele Koran 3:59)

 

A. Yusuf �Ali legt bij dit vers uit, in de door hem naar het Engels vertaalde Koran:

 

�Na de beschrijving van de hoge positie die Jezus als Profeet bekleedt (in voorgaande verzen) hebben we een verwerping van het dogma dat hij God was, of de zoon van God, of iets meer dan een mens.  Als er gezegd wordt dat hij zonder menselijke vader geboren is, moet men weten dat Adam ook zo geboren was. Adam is zelfs zonder menselijke vader EN moeder geboren.  Wat onze lichamen betreft; zij zijn louter stof. In Allah�s zicht was Jezus net zo stoffelijk als Adam was, of de gehele mensheid is.

De grootsheid van Jezus ontstond uit het Goddelijke bevel �Wees!�, omdat hij daarna, meer dan enkel stof, ook een grote spirituele leermeester en leider was.�

De logica hiervan is, dat als Jezus (vzmh) gelijkgesteld wordt aan Allah omdat hij is geboren zonder vader, Adam dan nog een veel groter recht zou hebben op zo�n eer, en dit zou geen Christen toegeven.  En aldus is de Moslim verplicht de Christelijke godslastering te verwerpen.

Als de Christen verder spijkers op laag water zoekt door te beargumenteren dat Adam �geschapen� was van het stof der aarde, terwijl Jezus onbevlekt was �verwekt� in de baarmoeder van Maria, laten wij hem er dan aan herinneren dat er, volgens zijn eigen valse maatstaven, er in zijn eigen Bijbel nog een persoon is, die groter is dan Jezus (vzmh). Wie is deze  �superman� ?

�Deze Melchisedek, koning van Salem, priester van God, de Allerhoogste� Hij heeft geen vader, geen moeder, geen stamboom; zijn leven heeft begin noch einde��                               (Hebree�n 7:1&3)

 

Hier is een kandidaat voor de Goddelijkheid zelf, omdat alleen de Almachtige Allah  deze eigenschappen kan bezitten.  Adam (vzmh) had een begin (in de tuin), Jezus (vzmh) had een begin (in de stal); Adam had een einde, en zoals de Christenen beweren, Jezus ook (�en hij gaf de geest�). Maar waar is Melchisedek?

Is hij misschien ergens een winterslaap aan het houden zoals Doornroosje?

 

En wat is deze �Hebree�n� ?  Het is de naam van een van de boeken uit de Bijbel, geschreven door de statige St. Paulus; de zelfbenoemde dertiende apostel van Jezus (vzmh). Jezus had twaalf apostelen, maar een van hen (Judas) had de duivel in zich. 

 

Dus moest de vacature worden opgevuld, omdat er twaalf tronen in de hemel stonden, die door zijn discipelen moesten worden bezet om de stammen van Isra�l te oordelen (zie Lucas 22:30).

Saul was een afvallige Jood, en de Christenen veranderden zijn naam in �Paul(us)�, waarschijnlijk omdat �Saul� te Joods klinkt.  Deze St. Paulus maakte zo�n grote puinhoop van de leer van Jezus (vzmh), dat hij voor zichzelf de op een na meest begeerde plaats verwierf van de �Meest invloedrijke personen uit de geschiedenis� in het monumentale werk van Michael H. Hart : �De 100� of �De Top honderd� of de �Honderd Grootste uit de Geschiedenis.�Paulus is zelfs invloedrijker dan Jezus (vzmh), omdat volgens Michael Hart, Paulus de ECHTE stichter was van het hedendaagse Christendom. De eer om het Christendom te stichten moest gedeeld worden tussen Paulus en Jezus (vzmh), en Paulus won omdat hij meer boeken van de Bijbel schreef dan enige andere schrijver, terwijl Jezus geen enkel woord heeft geschreven.

Paulus had geen inspiratie nodig om zijn buitensporige overdrijvingen hier, en in de rest van zijn brieven te schrijven.  Had Hitler�s minister van propaganda (Goebbels) niet gezegd: �Hoe groter het leugen, hoe eerder het geloofd wordt.�?

Maar  het verbazingwekkende aan deze overdrijving is dat het lijkt alsof geen enkele Christen het heeft gelezen.  Het leek wel of elke geleerde persoon aan wie ik dit vers voor het eerst liet zien, het voor het eerste keer zag.

Zij blijken sprakeloos doen staan, zoals is beschreven in de passende woorden van Jezus in de Bijbel :

 

��ofschoon zij ogen hebben, niet zien en ofschoon zij oren hebben,      niet horen of begrijpen.�         (Mattheus 13:13)

 

De Heilige Koran bevat ook een vers, welke deze veelgekweekte ziekte passend beschrijft: �(Zij zijn) doof, stom en blind ( van hart ), daarom keren       zij niet terug ( naar het pad ).�

(Nederlandse vertaling van de Edele Koran 2:18)

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 15:25
Die 'tegenstrijdigheden' zijn al meer dan een millenia oud. T'is maar dat je het weet. Bovendien zijn zij voor 90% (of zelfs meer, maar ik kan er naast zitten) uit vertaalfouten. Ik begrijp niet waarom men niet de moeite neemt om fatsoenlijk Arabisch te leren eer men begint met het zoeken naar tegenstrijdigheden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.