Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Isra�lische soldaten slaan Palestijnse po

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Isra�lische soldaten slaan Palestijnse po
    Geplaatst op: 11 april 2005 om 03:55
Salaam Aleikum,

Ik heb zelfs gelezen dat er amerikaanse commando�s in het geheim meevochten aan de israelische zijde. Dus in israelische uniformen. Aan de andere zijde vochten er ook sovjet commando�s mee met de egyptenaren.

En dat Israel won, was alleen maar te danken omdat heel het westen geld, wapens en materieelop zeer korte termijn beschikbaar stelden aan de israelis. En hoogstwaarschijnlijk ook militair personeel die voor israelis vochten in hun uniformen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 03:58
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen en de moejahedeen, beste broeder burak , saudie arabie wapens aan israel geleverd? weet dat dan een ernstige beschuldiging is, de landen die wapens aan terroristische land israel leverden waren amerika , en de europese landen omdat ze zich schuldig voelde tegenover de joden in de tweede wereld oorlog die ze niet konden helpen, waaronder nederland, allakoum sallam
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 04:37
In eerste instantie geplaatst door Burak

Assalamu aleykum,

"Tijdens de Israelische / Arabische oorlog.....Liet Israel zien dat het gediciplineerd een gezamelijke aanval van een paar landen eenvoudig afsloeg.Een van de belangrijkste redenen was,dat ze op een slimme manier de luchtmacht van de tegenstander eenvoudig wegvaagde.En het winnen van een moderne oorlog begint in de lucht."

Denk je nou echt dat Israel dit op zijn eentje heeft afgehandelt?
Ze stonden op het punt om vernietigd te worden,toen amerika,israel wel moest helpen op de 2e dag van de oorlog.Als je mij vraagt hoe ze zo snel die wapens daarnaartoe hebben gekregen? Wallahu alam!
maar ik verdenk saoedi arabie ervan wapens te hebben geleverd aan Israel.Vergeet niet : Saudi is Pro-Amerikaans.

 

 Klets niet!!! En doe eens wat meer aan je geschiedenis.

De Zesdaagse oorlog in 1967 waarbij de Westbank, Gaza en Jeruzalem werden ingenomen. In mei 1967 stuurde Egyptisch president Nasser de UN troepen die langs het Suezkanaal waren gestationeerd naar huis. Voorts sloten Syri� en Jordani� militaire pacten met Egypte. Eveneens beval Nasser tot sluiting van de Straat van Tiran, zodat Isra�l geen doorvaart meer had. En voorts had hij zijn troepen in de Sina� op sterkte gebracht. Isra�l bereidde zich weer voor op een oorlog en begon een preventieve actie. In de vroege ochtend van 5 juni 1967 werd de gehele Egyptische luchtmacht aan schroot geschoten. In enkele dagen tijd werd de oorlog afgerond en waren de Sina�, de Gaza, Westbank inclusief Jeruzalem en de Golan onder Isra�lische controle.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 04:40

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik heb zelfs gelezen dat er amerikaanse commando�s in het geheim meevochten aan de israelische zijde. Dus in israelische uniformen. Aan de andere zijde vochten er ook sovjet commando�s mee met de egyptenaren.

En dat Israel won, was alleen maar te danken omdat heel het westen geld, wapens en materieelop zeer korte termijn beschikbaar stelden aan de israelis. En hoogstwaarschijnlijk ook militair personeel die voor israelis vochten in hun uniformen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Nee.........Omdat Egypte geen vliegtuig meer over had,waardoor het de troepen op de grond niet meer kon verdedigen!Daarom verloren ze.  

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 04:51
Salaam Aleikum,

Ik had het over alle oorlogen.
Als jij mij met een revolver gaat aanvallen en ik heb een uzi, dan heb je volgens mij niet echt veel kans.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 04:59
Salaam

Ik ken die aanval Ruud, dat is een oorlogsmisdaad omdat Isreal vlak voor die onofficiele aanval Egypte beloofde zich terug te houden. Maar hoe het ook zij het was een afslachting zonder waarschuwing. Moet je eens indenken dat die Egyptische piloten dus uit dienst werden vermoord. Hetzelfde toen Irakese soldaten werden gebombardeerd door Amerikanen nadat zij zich overgaven en terug trokken.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Burak Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Burak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 05:35

Assalamu aleykum werahmetullah,

"Klets niet!!! En doe eens wat meer aan je geschiedenis."

Jij bent hier degene die NIET moet kletsen.volgens mij vergeet je dat ik het over de oorlog van een paar jaar later,namelijk in 1973.ik heb het over die oorlog,niet die van daarvoor.
Voor meer informatie raadpleeg deze bronnen :

Andrew & Leslie Cockburn."Dangerous Liaison;The inside story of the US-Israeli Covert Relationship,Harper Collins Publishers,New York 1991 pagina 173.

:)

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 08:08
Salaam Aleikum,

By the way:

Israelische soldaten zijn Nablus weer binnengevallen, en hebben recent een aantal palestijnse jongeren zomaar neergeschoten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 08:31
Salaam

http://miftah.org/report.cfm als je de totaal aantal 'gesneuvelde' kinderzieltjes wilt optellen.

En Allah Weet Hetgeen zij Doen
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 08:53
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Ik ken die aanval Ruud, dat is een oorlogsmisdaad omdat Isreal vlak voor die onofficiele aanval Egypte beloofde zich terug te houden. Maar hoe het ook zij het was een afslachting zonder waarschuwing. Moet je eens indenken dat die Egyptische piloten dus uit dienst werden vermoord. Hetzelfde toen Irakese soldaten werden gebombardeerd door Amerikanen nadat zij zich overgaven en terug trokken.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Egypte Jordanie en Syrie waren zich aan het bewapenen en trokken de troepen al richting de grenzen.Israel voelde nattigheid en sloeg gelijk toe....Sorry hoor maar ik zou het zelfde gedaan hebben,dan moet je maar geen oorlogsdrijgingen uitvoeren.Israel is te klein om een aanval echt goed op te vangen.Het is geen Rusland.Wat ik jammer vind is dat bijna alle Arabische landen er zo'n punt van maken dat de staat Israel werd uitgeroepen.Joodse mensen hebben ook recht op leefgebied net als de Palestijnen.Door al die inmenging is het geheel de verkeerde kant op gegaan.Onder leiding van een nog al domme Egyptische president.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 08:58
In eerste instantie geplaatst door Burak

Assalamu aleykum werahmetullah,

"Klets niet!!! En doe eens wat meer aan je geschiedenis."

Jij bent hier degene die NIET moet kletsen.volgens mij vergeet je dat ik het over de oorlog van een paar jaar later,namelijk in 1973.ik heb het over die oorlog,niet die van daarvoor.
Voor meer informatie raadpleeg deze bronnen :

Andrew & Leslie Cockburn."Dangerous Liaison;The inside story of the US-Israeli Covert Relationship,Harper Collins Publishers,New York 1991 pagina 173.

:)

Jij reageerde op mij ik niet op jou.  Daarbij werd in de 2de oorlog eens te meer bewezen dat men wederom de luchtslag verloor. 110 vs 470 neergehaalde vliegtuigen.Gesteund door bijna de heele Arabische wereld opende men een aanval en ook deze werd afgeslagen. De eerste twee dagen moest Isra�l terrein prijsgeven, maar na het mobiliseren van de reserve dreef het land de aanvallers terug tot diep in Syri� en Egypte.Israel was niet voorbereid op deze onverwachte aanval,maar sloeg hard terug.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 10:28

Joodse Militairen doden Palestijnse tieners in Gazastrook

09 april 2005

Militairen van de joodse staat hebben in de Gazastrook drie Palestijnen doodgeschoten. Dat meldde zaterdag het joodse leger, en de krant Haaretz, die zich beriep op medische bronnen. Het is het zoveelste incident waarbij doden zijn gevallen sinds de joodse staat en de Palestijnse autoriteit in februari een wapenstilstand overeenkwamen.

Palestijnse ooggetuigen zeggen dat een militair voertuig het vuur opende op enkele tieners die voetbalden op een veldje. De slachtoffers zijn 14 en 15 jaar oud.

 

Bron

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 10:31

Abbas veroordeelt Isra�lische schietpartij Gaza

10 april 2005

Met het doodschieten van drie Palestijnse jongens gisteravond heeft Isra�l het niet-aanvalsverdrag tussen Isra�l en de Palestijnse extremistische organisaties bewust in gevaar gebracht. Dat zegt de Palestijnse leider Mahmoud Abbas, die zegt 'geschokt' te zijn door het incident.

De radicale Hamas-beweging zei in een reactie dat de dood van de jongeren gewroken zal worden. De islamitische Jihad liet weten dat het bestand met Isra�l misschien 'herzien' moet worden.

Voetballen

De jongens, alledrie tussen de 14 en 16 jaar, waren volgens Abbas aan het voetballen op een veld in het vluchtelingenkamp in Rafah toen ze werden gedood door Isra�lische militairen.
Het Isra�lische leger verklaarde dat de jongens bewaakt gebied betraden en waarschuwingsschoten negeerden toen zij richting een legerpost liepen. Volgens de Palestijnse Autoriteit wilden ze alleen hun bal terughalen.

Twee andere jongens bleven ongedeerd, maar zouden zijn gearresteerd omdat het Isra�lische leger ze verdenkt van wapensmokkel tussen Egypte en de Gazastrook.

De schietpartij op de Gazastrook is het gewelddadigste incident sinds de afkondiging van een bestand tussen Isra�l en extremistische Palestijnse groeperingen in februari (lees het artikel Palestijnen verlengen periode van kalmte).

Tempelberg

Isra�l wil later dit jaar alle joodse nederzettingen op de Gazastrook ontruimen. Uit protest tegen deze ontruiming hebben joodse extremisten gedreigd vandaag de al-Aqsamoskee op de Tempelberg in Jeruzalem te bezetten.

De ultranationalistische beweging Revava had aangekondigd met duizenden activisten naar de Tempelberg te komen, maar tot nu toe kwam slechts een tiental protestanten opdagen. De Isra�lische politie heeft uit voorzorg tweeduizend agenten ingezet en heeft drie activisten gearresteerd.

10/4/2005
www.elsevier.nl

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 10:58
Salaam

Ruud, netals Islam kent het jodendom in principe geen westerse motto: nationalisme. De joodse nationalisme heet Zionisme en is automatisch hiermee buiten het geloof, zo ook de Isrealische staat.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Burak Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Burak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 14:04

"maar na het mobiliseren van de reserve "

Reserve? HAHAHAHAHAHAHAHA

Reserve uit amerika ja.Volgens mij vergeet je dat de lucht zwart zag van al die vliegtuigen die zoveel manschappen en wapens naar israel moesten gaan.
Israel heeft helemaal niets zelf egdaan,ze waren zo wanhopig dat ze op he tpunt stonden om Nuclaire wapens in te zetten(Israel nuclaire wapens? hoe komen ze daar nou weer aan?) ja wat een raadsel met papa bush aan de macht :)

Wat een onnzin weer allemaal maar goed....

fi amanillah.

p.s. Jij zou slim zijn als je de geschiedenis zou leren,ipv dat je mij dingen gaat adviseren....

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 14:09
In eerste instantie geplaatst door Burak

"maar na het mobiliseren van de reserve "

Reserve? HAHAHAHAHAHAHAHA

Reserve uit amerika ja.Volgens mij vergeet je dat de lucht zwart zag van al die vliegtuigen die zoveel manschappen en wapens naar israel moesten gaan.
Israel heeft helemaal niets zelf egdaan,ze waren zo wanhopig dat ze op he tpunt stonden om Nuclaire wapens in te zetten(Israel nuclaire wapens? hoe komen ze daar nou weer aan?) ja wat een raadsel met papa bush aan de macht :)

Wat een onnzin weer allemaal maar goed....

fi amanillah.

p.s. Jij zou slim zijn als je de geschiedenis zou leren,ipv dat je mij dingen gaat adviseren....

Je weet toch wel wat algemene mobilisatie is of niet. (En uhhhh Israel heeft zijn eigen kernwapens ontwikkeld...... )

Hier een stukje Nederlandse geschiedenis voor jou....

Telegram C dat op 28 augustus om ��n uur 's middags uitging, luidde: "Algemene Mobilisatie. Eerste mobilisatiedag 29 augustus 1939". De algemene mobilisatie bracht de gehele krijgsmacht op voet van oorlog. Alle dienstplichtigen, 16 lichtingen van de lichtingen 1924 tot en met 1938 werden opgeroepen, de lichting 1939 was al onder de wapenen. De landmacht bereikte daardoor een sterkte van ongeveer 100.000 man naar 280.000 man.
De chef van de generale staf, Lt. gen. I.H. Reijnders werd benoemd tot Opperbevelhebber van de Land en Zeemacht, (O.L.Z.) en daarmee tot generaal bevorderd.

Militaire balans

De militaire balans tussen Israel en Syri� - en ook die met de andere Arabische landen - is aldus het Jaffee Center nog niet eerder zo in het voordeel van Israel uitgevallen. 

Daar waar Israel de kwantiteit mist, overtreft het Israelische leger in kwaliteit.Volgens het Jaffee Center heeft het Syrische leger permanent 380.000 soldaten onder de wapenen en 132.500 reservisten, 3.700 tanks en 2.575 artilleriegeschut tegenover het staande Israelische leger van 186.500 en 445.000 reservisten, 3.895 tanks en 1348 artilleriegeschut. Syri� heeft permanent vijf gewapende divisies gelegerd tussen de Golan en Damascus.

De twee miljard dollar die de Syri�rs kregen voor hun hulp in de Golfoorlog (1991) zijn opgegaan aan 400 T-72 tanks en 300 kanonnen van het Russische leger. Drie jaar geleden stelde Damascus 200 T-55 tanks op bij de Golan. In 1998 kocht Syri� 1000 Kornet-anti-tankraketten aan als een goedkoop aanvalswapen.

Indien goed gebruikt, kunnen deze laser-gestuurde raketten - volgens het Jaffee-rapport - het Israelische leger in grote problemen brengen, hoewel de Israelische Merkava-tanks in staat moeten worden geacht aanvallen met deze raketten af te slaan.

Duidelijk?

Terug naar boven
Burak Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Burak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 14:29

Het heeft er niets mee te maken ofzo hoor,maar goed :S

wat jij wilt...

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 14:41
In eerste instantie geplaatst door Burak

Het heeft er niets mee te maken ofzo hoor,maar goed :S

wat jij wilt...

Het heeft er alles mee te maken. (Maar uhhhh Israel had de grootste moeite met de Golan hoogte...Daarom staan ze die niet meer af.Altijd lastig bergen innemen.)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 15:29
Salaam Aleikum,

Ze staan de golan hoogte niet af omdat er water zit, wat uiterst zeldzaam is in dat gebied. En verder omdat ze altijd goed geweest zijn in het stelen van land. Ze probeerden zelfs de christelijke syriers in de Golan een israelische nationaliteit met dwang aan te laten nemen om zo hun zogenaamde claim te kunnen versterken. Maar dit weigerden de burgers. Israel is een terroristische staat die al haar rechten sinds haar bestaan heeft verspeeld door de vele oorlogsmisdaden die er straffeloos zijn gepleegd. Geneefse conventie en andere internationale wetten is blijkbaar niet aan hen besteed. Dan heb je ook geen internationale rechten meer naar mijn mening.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.095 seconden.