Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHoe ik God heb leren kennen

 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe ik God heb leren kennen
    Geplaatst op: 15 juni 2006 om 05:42
Dag Moslima5,

Andermaal constateer ik dat jouw interpretatie van de Geschriften
verschilt van de interpretatie die het meest tot ons komt. Jouw geluid is
vrij uniek...

En je stelling, dat Islam en Moslims verschillende zaken zijn, komt
duidelijk over. In zeker zin geldt dat natuurlijk ook voor Evangelie en
Christenen. Het verschil tussen de theorie en de praktijk. Je zegt daarmee
in feite dat het voor Moslims heel moeilijk is om naar de zuivere Islam te
leven. Maar als het zo gemakkelijk lag, dan waren we er natuurlijk uit. We
weten naar de theorie met z'n allen wel hoe het moet maar we bakken er
niets van....
Echter, zoals in het Christendom zijn er binnen de Islam zeer
verschillende interpretaties over de juiste theorie. En, naar mijn
bescheiden kennis van de Koran, meen ik toch te wetern dat de oorzaak
van die verschillende opvattingen ligt in het feit dat de latere soera's heel
wat agressiever van aard zijn dan de eerste. Het voert mij nu te ver om al
die teksten op te zoeken, maar m.n. betreffende de houding ten opzichte
van Christenen en Joden, de mensen van het Boek, zijn er significante
verschillen in de manier waarop met de mensen van deze geloven
omgegaan dient te worden. En, vergeef me als ik het fout heb, is het niet
zo, dat als latere openbaringen verschillen van eerdere, dat die latere dan
grotere autoriteit hebben dan die eerdere?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 15:50
dag postpentacost

hier wat info over aanraken koran door niet-moslims. t is een stuk anders dan wat jou is overkomen.


Wa `alaykum as-salamu wa rahmatullahi wa barakatuh.

In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.

Dear questioner, we would like to thank you for the great confidence you place in us, and we implore Allah Almighty to help us serve His cause and render our work for His Sake.
It is extremely important for us Muslims to use all resources and methods available to us to convey the message of Islam, and there is no better way of doing the same than exposing people to the Qur'an.

There is nothing wrong with a non-Muslim reading and touching translations of the meanings of the Qur�an, as the purpose of these translations is to convey the meanings of the Qur�an to all nations in their own mother tongues. Logically, this aim will not be fulfilled unless they touch and turn the leaves of the translated copies.

In his response to your question, Sheikh Ahmad vaginaty, a senior lecturer and Islamic scholar at the Islamic Institute of Toronto, Ontario, Canada, states:

It is perfectly fine for non-Muslims to read the translations of the Qur�an; it is a well-known fact that non-Muslims throughout the centuries have been reading the same without any problem; furthermore, a countless number of them converted to Islam after having been exposed to the Qur�an: Some well-known examples are: Malcolm-X; Muhammad Asad, Roger Garody; Cat Stevens (presently known as Yusuf Islam) Murad Hoffman, and so on, all of them converted to Islam only after reading the Qur�an in translations. So how could anyone in their right mind say that non-Muslims are not allowed to touch the Qur�an at all? Moreover, it may be helpful for you to know that Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him) is on record sending a number of letters to dignitaries in various countries inviting them to Islam and those letters contained verses from the Qur�an; if it had been forbidden for non-Muslims to touch the Qur�an, how could he do that?

As for the second part of your question, I cannot really understand what you mean to say. For in all my life-long study of Islam, I have never come across a single reference in the Islamic sources to suggest that Islam teaches either that a leather jacket or the skin of a non-Muslim is impure. The absurdity of this opinion can be proven when we know for a certain fact that both the Prophet (peace and blessings be upon him) and his companions used to eat food prepared and served by their non-Muslim relatives and friends just as they used to drink water from their water containers which were often made of leather; they also used to wear leather stockings. So how could anyone say that Islam considers the above things as impure. I have a strong suspicion that perhaps you have been misled by the many misgivings that are out there against Islam and the Muslims. So being a fair-minded person it behooves you to check the integrity of the sources you are relying upon; otherwise, you will simply be led to demonizing Muslims as many people with vested interests are doing today.

I pray that the All-Compassionate and All-Merciful God guides us all to recognize Truth as Truth and follow it and recognize error as error and shun it, Ameen.

www.islamonline.net
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 12:53

oh en nogiets

als je 1 van mn bekeringsverhalen leest dan kun je zien dat bij 1 verhaal een gelovige vrouw een prietser of dominee (weet niet meer)vroeg of ze andere religies mocht bestuderen. wat denk je dat hij zei?hij raadde t af/verbood t. hij begon over de satan. dus hoe zit het nou? zie je wak bedoel met een ervhaal kent 2 kanten?

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 12:43

trouwens, christenen mogen niet in het verdomhoekje gezet worden. de Profeet saws heeft wel degelijk anders gehandeld. dat er zulke teksten bestaan zoals ze in die topic staan geeft niet aan dat dAt de islam is. ik heb ook gezegd in die topic dat die teksten toch door mensen zijn geschreven. dus ik toets ze wel zeker aande koran en sounna en ik kan een heleboel dingen weg schrappen op diemanier.

en nog iets:je zegt dat je kan concluderen dat de moslimreligie andere maatstaven hanteert tav niet-gelovigen dan het christendom. je haalt nu twee dingen door elkaar: je hebt moslims en je hebt islam. islam hanteert geen andere maatstaven. je kan mn punt misschien wel begrijpen. wat ik wel jammer vindt is dat ik constant de scheidingslijn aangeef tussen wat christenen doen en wat het christendom echt is. waarom doe jij dat niet bij de islam?komt het doordat je er weinig van weet of zie je het niet?want ik ben nu echt continu op deze forum aan het roepen dat theorie en praktijk niet hetzelfde zijn. dat islam en moslims twee aparte dingen zijn..maar volgens mij doen mensen hun ogen dicht ofzo..ik zet het wel als leus onder mn naam. maar niet heus. ik vind dat mensen dat gewoon zelf moeten inzien.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 12:36

beste postpentacost

grappig, ik kwam net online om een tekst te plakken voor jou over hoe een moslim andersdenkenden moet behandelen. en al die dingen die je zei hebben nogmaals niks te maken met de islam zelf. maar met de mensen..hoe vaak moet ik dat nog duidlijk maken..en ik ben zeker wel zelf een keer de toegang tot een kerk ontzegt. ik moest er voor onderzoek zijn.dus ja..t geldt niet voor iedereen hoor. en ik weet ook niet of ik wel welkom ben in het vaticaan. een vriendin van mij is protestant en ze wou trouwen met een katholiek..hoe denk je dat beide ouders reageerden.. postpent, er is 1 ding wak heb geleerd in dit leven. en dat is dat elk verhaal twee kanten kent. en dnek je nou echt dat deze forum representatief staat voor de hele islam? voor een religie dat meer dan 1400 jaar op schrift is gesteld?ik scheer toch ook niet het hele christendom over 1 kam vanwege een forum?en van de rvaringen van mensen om me heen? denk je nou echt werkelijk dat een streng opgevoed christelijk meisje met een moslim mag trouwen van haar ouders?denk je nou echt dak met mijn hoofddoek een kerk in vaticaanstad in mag?theorie is ietsjes anders dan praktijk. en wat beteft die koran in turkije. das waarschijnlijk ook weer een traditonele norm daar. i dont know and i dont care. want ik weet wat de ware islam is en ben er nog steeds naar op zoek.maar goed, hier een tekst over dit zelfde onderwerp.t is naar aanleidning van een vraag van een meisje over haar gedrag jegens niet-moslims en andersgelovigen.en lees het antwoord goed alsjeblieft. weet je dat in de tijd van de Profeet saws een groep christenen naar de moskee van de Profeet saws kwam en ze kwamen met hem discussieren over zijn geloof en ze hadden veel kritiek. weet je wat hij deed? hij bood ze aan volgens hun geloof te bidden in de moskee. ze wilden namelijk bidden en hij gaf ze de gelegenheid. vervolgens gingen ze weer weg. maar weet je?was het maar waar dat de Profeet saws nu nog leefde, dan zouden mensen niet zulke dingen zeggen en denken over de islam zolas jij die nu dnekt en zegt.hier is  de tekst:

I assume that you are aware of the universality of Islam. Islam is the final message of Allah, with a discourse directed to all mankind; it is not a nationalist faith, and its mercy and good is not limited to Muslims. Allah says in the Noble Qur�an:

*{Say: "O mankind! I am sent unto you all, as the Messenger of God...}* (Al-A`raf 7:158)

Allah in the Qur�an described the duty of the Prophet (peace and blessings be upon him) as:

*{O Messenger! proclaim the (message) which hath been sent to thee from thy Lord...}* (Al-Ma'idah 5:67)

By being Muslims and belonging to the Muslim Ummah (nation), conveying the message to others becomes our duty as well. Allah says:

*{Ye are the best of peoples, evolved for mankind...}* (Aal `Imran 3:110)

Allah also described the mission of the Prophet (peace be upon him) as:

*{We sent thee not, but as a Mercy for all creatures.}* (Al-Anbiyaa' 21:107)

Thus, the Prophet (peace be upon him) was the symbol of God�s mercy to all mankind. And because he is a mercy, the Prophet (peace be upon him) was kind to every one, believers and nonbelievers. He was kind and friendly to the nonbelievers of Makkah, despite of their violent opposition to Islam. He was also kind and friendly to those who followed him and supported his message.

The Prophet also had treaties with the Jews of Madinah. He respected these treaties until the Jews themselves broke them. Also he, with all manners of kindness, received in his mosque a Christian delegation from Najran. Although they argued with him about Islam, he even allowed them to pray in his mosque and returned them to Najran with honor and respect.

Allah firmly tells us what means:

*{Ye have indeed in the Apostle of God a beautiful pattern (of conduct) for any one whose hope is in God and the Final Day, and who engages much in the Praise of God.}* (Al-Ahzab 33:21)

Consequently, it is among the qualities of good believers, to emulate the character of the Prophet, whom God Almighty has described in the Noble Qur�an as what means:

*{And thou (standest) on an exalted standard of character}* (Al-Qalam 68:4)

Obviously, conveying the message of Islam requires an interaction with others. The best form of interaction is that which is based on friendship, justice, and mutual respect. Therefore, a Muslim is allowed to take a non-Muslim for a friend. Allah says what means:

*{God forbids you not, with regard to those who fight you not for (your) Faith nor drive you out of your homes, from dealing kindly and justly with them: for God loveth those who are just.}* (Al-Mumtahanah 60:8)

A friendship based on sincerity, kindness, respect, and justice produces good results. It allows the non-Muslim friends, business partners, colleagues, and neighbors to see the values of Islam. This will definitely bring them closer to the right path. Many of those who opposed the Prophet (peace be upon him) and fought him, later embraced Islam and followed him, only because of the Prophet's morals and kind manners toward others!

Good manners in dealing with people, therefore, are among the recommended practices that have been emphasized by our faith. The Prophet said:

"I was sent to complete the best manners."

Islam teaches us that we should deal even with our enemies with the best of manners, let alone our non-Muslim friends, or those who simply disagree with us.

For instance, Allah commanded us not to curse other faiths or what the others worship:

*{Revile not ye those whom they call upon besides God, lest they out of spite revile God in their ignorance...}* (Al-An`am 6:108)

Allah even teaches us how to act politely when others disrespect Him and mock the faith of Islam, as described in the following verse:

*{Already has He sent you Word in the Book, that when ye hear the signs of God held in defiance and ridicule, ye are not to sit with them unless they turn to a different theme...}* (An-Nisaa' 4:140)

Hence, in such cases, Allah asked us to leave politely and kindly, not to curse or attack them back, even - more important, not to abandon their company forever. Instead, He said, we are allowed to go back to their company once they change the subject. Evidently, the wisdom behind this kindly act is to enable us to convey the message of Islam by obliging them to respect our faith, at least in our presence. This, in itself, is an important step towards conveying the message.

In conclusion, regarding your specific situation, I believe one should view acting with the best of manners as an Islamic obligation. These good manners are important tools in demonstrating the values of Islam and practicing da`wah. I also believe that when the opportunity arises, to explain Islam to others, it is an obligation to be seized, and should be done with wisdom and the best of words.

www.islamonline.net

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 12:20
Dag Moslima,
ik heb ook jouw inbreng gezien op die discussie en ik concludeer
nogmaals dat jij daarin een standpunt laat zien, dat ik helaas niet veel op
dit forum tegen kom. Destemeer waardering daarvoor.

Terecht als je signaleert dat er in het brede christelijk spectrum ook veel
comotie en zelfs haat en nijd was (gelukkig ligt dat grotendeels achter
ons). Maar waar het mij vooral om ging betreffende die discussie is niet
dat er een interne discussie woedt over de ware islam, maar dat ook in
deze discussie de christen weer in het verdomhoekje gezet wordt. Niet
dat mij dat wat uitmaakt, maar dat is wel een feit, tevens omdat men tav
andersgelovigen zich toch weer beroept op Islamteksten.

Nu kan je wel vaststellen dat ik niet veel van islam weet, maar verreweg
de meeste moslims die op dit forum posten, velen lijken mij selefies,
kennen ook niet de strekking van islam zoals jij die beleeft.

En dan een geval uit de praktijk. ik was ooit met moslims in Turkije en ik
kan wel zeggen dat ik een vriendschappelijke verstandhouding met ze
had. Bij een gelegenheid was er een koran die ik rustig door kon bladeren
want die was toch al ontheiligd en daarom voor gebruik door moslims
ongeschikt. Ze vertelden me dat zodra een koran door een niet moslim
aangeraakt was, dat die koran dan onrein was....

En wat te denken van het gegeven dat niet moslims verboden is om in
Mekka te komen. Denk je dat het moslims verboden is om in Rome te
komen? Zo meen ik toch op feiten vast te kunnen stellen dat de
moslimreligie andere maatstaven hanteert tav niet gelovigen dan dat
chrtistenen dat doen.

Denk nu niet dat ik weer eens suggereer dat christenen beter/liefdevoller
zijn dan moslims, maar er is wel een verschil in hoe de resp religies met
andersgelovigen omgaan.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 05:47

dag postpentacost

idd, veel nederlandres weten niet wat islam is. soms krijg ik t idee dat jij ook best weinig weet, omdanks je reizen in zulke landen. waarom ik dit zeg, is omdat jij uit de discussie van de shia weer probeert te halen dat het xchristendom liefdeoller is. maar hoe zit het dan met de voortdurende strijd tussen protestanten, katholieken, orthodoxen, jehova's getuigen. wat jij hebt gezien in die discussie s lang niet zo erg als de strijd binnen het christendom zelf. ik haal dit niet aan om te zeggen dat het christendom ook strijden binnen in haar geloof bevat. maar puur om het feit dat ondanks onze gesprekken je toch eigenhadig colcudeert uit een totaal andere disscussie dat jouw geloof liefdevoller is. ondanks dat we ons allebei er bij hebben neer gelegd niet naar elkaar te wijzen en ons niet superieur voelen dan de ander. want misschie heb je het gemist, maar ik deed mee aan die discussie puur vanwge t feit dak weet dat Allah swt het niet zo bedoeld heeft dat er 100 stromingen zijn en dat we elkaar gaan aanvallen. ik wou daar duidelijk maken dat we moslims zijn en elkaar moeten respecteren. ik kan me zelf moslim noemen, maar ik respecteer wel zeker andersdenkenden. dus tja, je conclusie is niet bindend. je spreekt in algemene termen zie ik.jij trekt je conclusie uit een discussie tussen twee broeders over het liefdevol zijn van de islam vs vhristendom. jammer. weet je dan niet dat je zo'n conlcusie moet trekken op basis van de gechriften en bronnen en niet uit gesprekken?want als ik hetzelfde doe, dan kan ik ook komen met de eindeloze "oorlog" tussen protestanten en katholoieken etc. deze twee hebben zelfs een iets andere canon. de ene heeft meer delen inbegrepen en de ander wat minder. en hoe zit het met jehova's?dat zijn toch ook christenen?maar ik dnek dat ze toch wat wrivingen hebbe met bijv katholieken. tja, als ik bep discussies volg op christelijke fora's hierover dan ZOU ik ook kunnen concluderen dat islam wat betreft omgaan met medemens toch leifdevoller is.want stel iemand die chtristen is komt naarjou toe en beweerd dat jezus geen God is maar gewoon een profeet. maar hij is christen. denk je niet dat je hem of haar toch jouw mening hieroevr gaat geven?jij zal dan alleen je mening geven, maar denk je eens in wat bep lichtgeraakte christenen wel niet zouden kunnen zeggen en doen. neem even een kijkje op christelijke sites. mssch doe je dat al en je zult zien wak bedoel. ik zelf probeer me te distantieren van zulke conclusies die op gesprekken en horen zeggen zijn gebaseerd. ik baseer me op feiten. en niet op wat jantje en pietje tegen elkaar zeggen op een forum ik vind echt jammer postpentzcost.

maar bedankt voor je post.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 05:33
In eerste instantie geplaatst door muslima5

dag postpentacost


ja helemaal niet hebben over geloof druist daarbij ook tegen mijn in-
en leerstellingen. das bij mij namelijk ook het vreedzame en verlossende
islam te verkondigen. en verder take it or leave it. zo denk ik ook. maar ik
denk dat het in eerste instantie beter is om helemaal niet over het geloof
te praten. immers, men moet begrijpen dat ieder vanuit zijn of haar eigen
geloofskader denkt en handelt. dus als er iets niet in past wordt het
automatisch verworpen. het is de kunst om in te zien dat beide partijen
nou eenmaal anders denken, zonder dat de 1 zich superieur voelt dan de
ander. want jij ziet verlossing in jouw geloof, ik zie velossing in mijn
geloof. begrijp je? t is net alsof we een blauw/groene kledingsstuk voor
ons neus hebben en ik zie er groen in en jij ziet er blauw in. dus
discussieren heeft dan geen zin. denk dat we beiden dan moeten zeggen
dat we het respecteren dat ieder er een andere kleur in ziet en dit verschil
zien als een vaststaand feit. ik denk dat het niet handig is om elkaar te
gaan lopen bekeren. (ook al druist het idd ook tegen mijn instelling om
de schoonheid en verlossing van islam te verspreiden)ik kies er eerder
voor om vreedzaam tegen elkaar te praten zonder dat er concessies bij
hoeven te komen. ik hou van mijn geloof en jij houdt van jouw
geloof.klaar punt. en in een maatschappij als deze, weten mensen over
het algemeen wel precies welke kansen hun aangeboden wordt.


t is (weer) maar een idee.




Helaas, ik vrees dat de meeste mensen juist niet weten welke kans hen
geboden wordt. Je kunt je er over verbazen hoe weinig nederlanders van
de islam weten, maar ik vind het nog verontrustender, omdat het nu
eenmaal cultureel erfgoed is, dat maar weinig nederlanders weten wie
Jezus is en wat de betekenis van kerst, Pasen en Pinksteren is...
Voor de meeste mensen in nederland is het een uitgemaakte zaak dat er
na de dood niets meer is. Ik geloof dat het niet de wil van God is dat er
mensen verloren gaan en daaorm is het zo bedroevend dat ze niet zien
welk perspectief er voor het oprapen ligt.

Je stelling "ik mijn geloof en jij het jouwe, punt" bewerkt idd dat we
respectvol met elkaar om kunnen gaan. Daarmee vermijden we die welles
nietes toestanden etc. Maar aan de andere kant is het ware geloof niet
iets subjectiefs; dat ieders geloof waar is omdat ie er in gelooft. Met
woorden kunnen de partijen elkaar niet overtuigen, maar het risico is juist
groot dat ze elkaar kwetsen.
Het ware geloof is m.i. zichtbaar in de praktijk van iemands leven. Deels
door het gedrag tov de medemens (ongeacht diens achtergrond) en deels
doordat God het ware geloof bevestigt met wonderen en tekenen.

Toch is het lastig om tot een eensluidende gedragsnorm te komen, omdat
elk geloof toch weer verschillende gedragsnormen heeft. Wat ik bvb in die
discussie over de Shia tegenkom sterkt me toch weer in de mening dat
christelijke normen toch weer liefdevoller zijn dan soennitische of
shiitische. Vooral waar het gedrag betreft tegenover de medemens,
ongeacht diens achtergrond.


hgr
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 13:21

dag postpentacost

ja helemaal niet hebben over geloof druist daarbij ook tegen mijn in- en leerstellingen. das bij mij namelijk ook het vreedzame en verlossende islam te verkondigen. en verder take it or leave it. zo denk ik ook. maar ik denk dat het in eerste instantie beter is om helemaal niet over het geloof te praten. immers, men moet begrijpen dat ieder vanuit zijn of haar eigen geloofskader denkt en handelt. dus als er iets niet in past wordt het automatisch verworpen. het is de kunst om in te zien dat beide partijen nou eenmaal anders denken, zonder dat de 1 zich superieur voelt dan de ander. want jij ziet verlossing in jouw geloof, ik zie velossing in mijn geloof. begrijp je? t is net alsof we een blauw/groene kledingsstuk voor ons neus hebben en ik zie er groen in en jij ziet er blauw in. dus discussieren heeft dan geen zin. denk dat we beiden dan moeten zeggen dat we het respecteren dat ieder er een andere kleur in ziet en dit verschil zien als een vaststaand feit. ik denk dat het niet handig is om elkaar te gaan lopen bekeren. (ook al druist het idd ook tegen mijn instelling om de schoonheid en verlossing van islam te verspreiden)ik kies er eerder voor om vreedzaam tegen elkaar te praten zonder dat er concessies bij hoeven te komen. ik hou van mijn geloof en jij houdt van jouw geloof.klaar punt. en in een maatschappij als deze, weten mensen over het algemeen wel precies welke kansen hun aangeboden wordt.

t is (weer) maar een idee.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 12:59
Geen slecht idee, Moslima, maar of het werkt.... Beter is het voor
vreedzame toenadering, denk ik, om het geloof helemaal niet aan de orde
te stellen. En dat druist weer helemaal in tegen mijn instelling. Ik geloof
nu eenmaal in de opdracht van Jezus om zijn Verlossing bekend te maken
en dan is het verder "take it or leave it". Van mijn kant hoeft dat verder
geen nadere kennismaking in de weg te staan. Ik kan veel Moslimse
principes waarderen. Maar zoals ook in bovenstaande geschiedenis in
afleveringen; De mensen moeten weten welke kansen hen geboden
wordt.
hgr
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 03:40

dag postpentacost

jazeker moet er weer geen sprake zijn van zoetsappigheid. vrede stichten en overeenstemiing tussen twee partijen MOET juist GEEN zoetsappigheid bevatten want dan bereik je niks. het moet wel zo zijn dat bij een vrede stichting ieder toch trouw blijft aan zijn of haar eigen opvattingen. er kan daarbij over gepraat worden zonder dat de 1 de ander hoeft te overtuigen van zijn of haar idee. het gaat om de acceptatie van elkaars verschillende ideeen en vooral respect hebben ervoor.

de manier om vertsandhouding te creeren tussen moslims en christenen is denk ik om eerst maar eens kennis te maken met de gemeenschappelijke kenmerken binnen ons geloof. allebei de geloven hebben namelijk veel met elkaar gemeen, afgezien van het punt van wat je zelf aangaf hoe wij jezus zien en hoe jullie jezus zien. maar de reden waarom het steeds fout gaat tussen moslims en christenen is simpelweg omdat dit punt als eerst wordt aangehaald. het moet aanghaald worden, dat zeker, MAAR niet als eerste. immers, als je voor t eerst kennis met iemand maakt, ga je toch ook niet gelijk ruzie maken met die persoon?tja, dan kan je al gelijk dagdag zeggen.

het feit dat het allebei monotheistische geloven zijn en he feit dat we allebei in Adam, de vader van de mensheid, Abraham, de vader der gelovigen(vrede zij met hen beide)geloven is al een gemeenschappelijk punt op zich tussen moslims en christenen.

ach, t is een idee.

gr

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 03:00

Deel 23, Hoe ik God heb leren kennen.

Laatste deel van een geslaagde zoektocht naar God.

Twee weken later kwam mijn collega, nadat zijn dienst er op zat, naar mij toe en zei: "Ik ben nu tot bedaren gekomen en ik ben nog steeds ge�nteresseerd om te weten wat de bron is van jouw onderwijs, wat je beloofd hebt om mij te vertellen." Ik zei tegen hem: "Morgen zal ik je vertellen wat je wilt weten." De volgende dag kwam hij bij me en stelde dezelfde vraag. Ik zei tegen hem: "Een ogenblik." Ik haalde de bijbel te voorschijn en zei: "Als je echt wilt weten waar ik dat allemaal heb geleerd, lees dan dit oude boek." Hij zei: "Dit is een bijbel! God verhoede!" Ik zei: "Ja, dit is de bijbel en het staat je vrij om het te lezen als je de het wilt weten. Je kunt hem meenemen als je wilt. Als je niet wilt, moet je dat zelf weten." Hij nam het Boek, draaide het om en om en keek ernaar met verbazing. Tenslotte nam hij het mee en ging weg. Ik zei: 'Als je moeilijkheden tegen komt, dan kun je dat aan mij vragen."

Gedurende twee weken kwam hij steeds naar mij toe met verschillende vragen. Hij ging door met bijbel lezen totdat ik een grote verandering in zijn leven zag. Zijn liefde voor de bijbel nam opvallend toe. Op een dag zei hij: "Dit boek bevat grote zegen. Sinds ik begonnen ben het te lezen, is mijn relatie met mijn vrouw beter geworden en zijn al onze geschilpunten verdwenen." Ik zei: "Lees meer om te weten te komen wat je moet doen." Hij nam de bijbel snel in zich op.

Op een dag kwam hij naar mij toe en vroeg me opeens om het christelijk gebed te leren. Hij wilde weten hoe dat ging. Ik vertelde hem dat ik geen specifieke vorm had. "Je kunt in elke houding bidden en elke stijl gebruiken", zei ik. Na drie maanden kwam hij bij me en het was een grote verassing toen hij mij hartelijk omhelsde. Hij vroeg me hoe hij gedoopt kon worden. Mijn vriend nam de Heer aan en hij was een geweldige zegen voor zijn hele familie. Ik was blij te merken dat God mij werkelijk had uitgekozen om in Zijn wijngaard te werken en een van Zijn schapen te zijn. Het was een voorrecht om een van degenen te zijn die mensen mag leiden, niet naar bedrog en misleiding, maar naar Verlossing en Eeuwig Leven. In het verleden greep ik mensen om ze tot de ondergang te brengen. Wat is het heerlijk om te werken met de Heer, de eeuwige Rots, de Verlosser Jezus Christus.

Voor het eerst voelde ik dat ik hield van mijn land en mijn volk. Ik begon te houden van vergeving en verdraagzaamheid. Werkelijk, ik werd een nieuwe schepping. God gebruikte mij om veel mensen tot Christus te trekken, om veel schapen die verdwaald waren omdat ze Christus hadden verlaten weer terug te brengen. Ik had veel ervaringen die de resterende delen van mijn oude ik aan het licht brachten. Met de overgebleven delen van mijn oude ik kwamen ook veel aanvallen van Satan op mijn geest en mijn lichaam.

Op een dag bracht ik een bezoek aan mijn familie. Ik nam een minibus. Ik hoorde de chauffeur roepen dat de passagiers konden komen en konden plaatsnamen in de minibus. Dus ik ging naar binnen en de man wees me een bank waarop drie passagiers zaten - maar ik was de vierde. Naast mij zat een forse, strenge, religieuze man met een baard en zijn gesluierde vrouw zat naast hem. De man was onvriendelijk tegen mij. Hij keek naar me en drukte me in een heel krappe ruimte. Hij strekte zijn benen en liet voor mij slechts enkele duimbreedtes ruimte over. Toen ik dit zag, stapte ik uit de bus. De chauffeur vroeg wat er aan de hand was. Ik vertelde hem dat er geen plaats voor mij was. Hij zei tegen mij dat de bank bedoeld was voor vier passagiers en hij vroeg de sheikh om mij wat ruimte te geven. Maar ik begreep dat de man niet wilde dat er iemand naast hem kwam zitten zodat niemand zijn vrouw zou hinderen. Daarom stapte ik uit en betaalde voor de vierde �plaats' zodat er niemand naast hen zou zitten. Ik vroeg de chauffeur om hen de hele ruimte te geven zodat niemand zijn vrouw zou hinderen. De man merkte dit op en daarmee werden plotseling zijn mannelijkheid, ridderlijkheid en hoffelijkheid in hem wakker. Hij stond erop dat ik naast hem plaats nam. Ik vertelde hem dat het niet nodig was, dat ik hen plat zou drukken, maar hij stond erop dat ik naast hen ging zitten. Hij gaf me voldoende ruimte. Toen de minibus een paar meters gereden had, stelde de man mij een onverwachte vraag: "Bent u moslim of christen?" Ik vroeg hem: "Waarom wilt u dat weten?" Hij zei: "Ik wil het gewoon weten." Ik zei: "Ik ben een christen." Hij jammerde: "Helaas, als u een moslim was geweest, dan had dit gedrag van u meer betekenis gehad." Ik vroeg: "Kent u mij?" Hij zei: "Nee." Ik verklaarde: "Ik ken u ook niet. Maar waarom denkt u zou ik dit voor u doen?" Hij antwoordde: "Dat weet ik niet." Ik vertelde hem dat er een tekst in de bijbel staat die ons aanmaant om alle mensen lief te hebben, inclusief degenen die ons kwaad doen. �Het viel me op hoe hardvochtig u zich tegen mij gedroeg wilde u het soort liefde laten zien dat ons vervult tegenover allen die ons haten. Ik kan niet anders dan me zo te gedragen." Hij vroeg: "Hebben jullie een boek?" Ik beantwoordde: "Ja." Hij vroeg: "Aanbidden jullie God?" Ik zei, "Wie anders kunnen we aanbidden?" Hij zei: "Ik weet dat jullie Christus aanbidden, en priesters en monniken, zoals de koran zegt." Ik zei: "Niet alles wat u over ons weet is juist. Anders zou u geen bewondering hebben gehad voor mijn gedrag tegenover u. Ik wil een voorstel doen.� Hij zei: "Ja?" Ik gaf hem een bijbel en zei tegen hem: "Dit boek bevat het Oude en Nieuwe Testament. Lees het en zie wat er in staat. Als het u bevalt, des te beter. Zo niet, dat hebt u niets te verliezen." Ik gaf hem de bijbel en we spraken af om elkaar later weer te ontmoeten.

We ontmoetten elkaar elke week om zijn vragen te bespreken. Daarna begonnen we samen te bidden. Hij begon ruzie te krijgen met zijn vrouw en wilde van haar scheiden. Ik vertelde hem dat scheiden tegen de wil van God is. We baden voor zijn vrouw en zijn familie aanhoudende vrede en innigheid. Ik vertelde hem dat het christendom een type van leven was dat mensen bijeenbracht in plaats van ze uiteen te drijven, en ik citeerde voor hem: "De ongelovige echtgenoot wordt geheiligd in zijn gelovige vrouw en omgekeerd." Mijn vriend was euforisch over het onderwijs van de bijbel. De Heer kwam zijn huis binnen en bracht er soliditeit, vrede en zegen.

Ik wil mijn getuigenis niet be�indigen. Het is in feite een doorgaand getuigenis. Zolang de Heer in mij werkt gaat het getuigenis door.

In een paar woorden zou ik willen zeggen dat God mij dit leven gratis heeft gegeven. Als we andere mogelijkheden overwegen, dan zullen we niets anders vinden dan verwoesting, vernietiging en zonde.  God noemt onze zonden niet meer. Wij hebben vrijheid, want de Zoon heeft ons vrijgemaakt. We zijn met recht vrij geworden. Leven is Christus en dood is gewin. Ik ben vol van dat gevoel voor het eerst in mijn hele leven. In het verleden was de dood een lelijke en vreselijke geest. Ik was bang voor de marteling van het graf en de ondervraging van de twee engelen, etc. Nu neem ik afscheid van u, beste lezer, totdat we elkaar ontmoeten in een nieuwe aangrijpende ervaring van de eindeloos kostbare goddelijke handelingen van de Heer die kan behoeden wat aan Hem is toevertrouwd.

UW PAUL


Verantwoording

Dit getuigenis is met permissie overgenomen uit: Kinderen van Isma�l (ISBN 90-74319-47-5) � 2002 Arabische Wereld Zending

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 17:01
Ben ik 100% met je eens. maar vrede hoeft niet perse gepaard te gaan
met zoetsappigheid. Laat het alsjeblieft zo blijven dat jij en ik elkanders
opvattingen af en toe met respect kunnen bekritiseren en confronteren.
Dat is juist het kenmerk van vriendschappelijkheid; dat daaar ruimte voor
is zonder dat het gelijk als afwijzing opgevat wordt.

Maar goed; nog eens de woorden van die schrijver ter harte nemend: hoe
kunnen moslims en christenen nader met elkaar kennis maken. concreter;
hoe kunnen jij en ik nader met elkaar kennis maken zodat er een betere
verstandhouding tussen moslims en christenen ontstaat?
hgr
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 10:52

fijn dat jullie het gelezen hebben. de vrede bewaren is toch erg belangrijk. vind ik zelf.

gr

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 10:23
Nader kennis maken dus; Wie heeft een voorstel?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 10:06
In eerste instantie geplaatst door muslima5

dag postp en alzukar


misschien dat jullie deze link wel interessant vinden. sluit aan bij wat ik probeer te zeggen de hele tijd. bekijk de twee grote teksten die in dit betreffende pagina gedrukt staan.


http://www.islamicuniversity.nl/nl/showarticleinfo.asp?id=61 1


gr



Ik zei t�ch: m�t elkaar mag ��k.......... Ik ga met die man z� in een club zitten hoor, geen enkel probleem. Gr��g zelfs!
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 09:41

dag postp en alzukar

misschien dat jullie deze link wel interessant vinden. sluit aan bij wat ik probeer te zeggen de hele tijd. bekijk de twee grote teksten die in dit betreffende pagina gedrukt staan.

http://www.islamicuniversity.nl/nl/showarticleinfo.asp?id=61 1

gr

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 09:06
In eerste instantie geplaatst door muslima5

het beste is idd om zo goed mogelijk naast elkaar te leven.en niet iedere keer in dialoog gaan over verschillen. er zijn grotere en ergere dinge gaande op deze wereld. denk dat die onze hulp nodig hebben.


gr



(m�t elkaar mag van mij ��k)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 09:03

haha, ja ik werk achter een pc vandaar. ik zelf vind het weer erg jammer dat de bijbel weer een totaal andere lezing geeft wat jezus en muhammed saws betreft. mar das wat ik bedoelde met fundamnetele verschillen. daar zullen we nooit uitkomen. als dat wel zo was dan zouden er geen veschillende religies zijn. en dit verschil houdt mij er zeker ook niet van tegen om goed met christenen en andersgelovigen om te gaan. waarom ik begonnen ben met christenen is puur vanwege het feit dat er dit vers in de koran staat:��En jij zult diegenen die zeggen �Wij zijn Christenen� het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dat is omdat er onder hen priesters en monniken zijn en omdat zij niet hoogmoedig zijn.� (5:82)

het beste is idd om zo goed mogelijk naast elkaar te leven.en niet iedere keer in dialoog gaan over verschillen. er zijn grotere en ergere dinge gaande op deze wereld. denk dat die onze hulp nodig hebben.

gr

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 08:52

Moslima,
wat ben jij snel!
ik type als een gorilla, dus dat vergt nogal wat tijd.

Zo zie je maar dat de koran en de bijbel heel verschillend ge�nterpreteerd
kunnen worden. Als we nu aan allebei de kanten de liefde Van God voor
alle mensen centraal stellen, dan kan het nog wat worden.

Nogmaals; ik vind het jammer dat de Koran mbt de identiteit en het werk
van Jezus een totaal andere lezing geeft. Maar dat staat me niet in de weg
om vriendschappelijk met moslims om te gaan.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 08:24

hallo postp

dank voor je post. maar toch zitten er een paar misvattingen van jou van mij in je post. de koran moet je bergijpen in zn context en reden van openabring. ik druis helemaa niet in tegen de verzen van de koran als ik christelijk vriendinnen heb. juist niet. heb je mn beweringen over de buurman van de profeet wel gelezen. zijn vrouw was nota bene een christen. dus nee, ik neem geen risico. ik leef gewoon volgens de JUISTE islamitische principes.en niet vokgens een stroming.de vers waar jij het over hebt heeft een hele andere betkenis dan dat jij denkt. ieder vers in ieder releigieus boek moet je namelijk via de context uitleggen. geldt ook voor de bijbel. want immers, Jezus heeft mensen die scheiden en dan hertrouwen duidelijk gezegd dat dat gelijk gesteld kan worden aan overspel, omdat trouwen voor het leven is,mag je dus niet scheiden of hertrouwen. dat staat er duidelijk in.maar ik heb dat toen ik dat bestudeerde niet hier geplaatst als tegenargument wanneer de islam op een punt in een koranvers wordt aangevallen, omdat ik niet hetzelfde wil doen. ik weet namelijk dat alles in een bep context uitgelgd moet worden.

dat er hier exlcusiviteit volgens jou op deze forum heerst dan hoef jij toch niet hetzelfde te doen?ik kan hier eigenlijk ook die bewering van oog om oog gebruiken...nee, laat maar. doe ik niet. ill forgive you.

wat de kkk betreft, ik heb duidelijk gezegd dak weet dat t christendom zulke dingen niet predikt, maar dat een groep dat doet. ik kan dat onderscheid zien. waarom zien jullie die onderscheid niet bij ons?en ik ben echt niet de enige op deze forum die zich afzet tegen gweld. kijk je wel goed rond?ik ben eegn uitzondering maar ik hoor tot een miljarden menigte die zo denkt. waar denk je dak die fatwa vandaan had boven??wat jou zo doet denken is puur wak boven in mn post zei, een sociologisch verschijnsel. een klein groepje is nu vaak op tv. door de onderdrukking en woede kan zo'n groep aanhang krijgen. waardoor dat het enige is wat je hoort tegenwoordig. er zijn genoeg islamic voices die iets anders naar voren brengen. maar zoals altijd, kiest de normale mens toch meer voor sensatie en wordt zo'n vredelievende boodschap afgeschoven naar de zijkant. is een socio-psychologisch verschijnsel. dat weet je best.

en binnen de islam kan men ook heel goed verlossing vinden. je zei boven dit:Maar nu de mensen die er van doordrongen zijn dat ze naar de
maatstaven van God en van hun religie verloren zijn omdat ze ernstig
gezondigd hebben en daar ook aan vast zitten, voor hen is de boodschap
van het Evangelie en van het plaatsvervangend sterven van Jezus het
allerbeste nieuws dat denkbaar is.

deze mensen hebben hun heil ook binnen de islam gevonden. Allah 9heb ik ook tegen vradig gezegd) wacht met smart totdat zijn gelovigen zich tot hem keren met berouw. al zijn de zondes zo veel als de schuim van de zee, zal Allah zijn gelovige vergeven wanneer hij simpelweg om vergeving vraagt vanuit het hart. das al een garantie dat zijn zondes vergeven zijn. daar hoeft niemand voor aan het kruis te sterven volgens de islam. Allah is zo groot en zo vegevingsgezind dat je uit 1 oprechte daad die je verricht in je hele leven vergeven kan worden. ken je het verhaal van de zeer vrome vrouw die een katje heeft mishandeld en van de zeer zondige man die een hond water heeft gegeven?raad eens wie de geur van het Pradijs ruikt?de laatste.puur en alleen omdat hij uit barmhartig heid een hond water heeft gegeven. dit en het verhaal van de schuim van de zee zijn echte verhalen in de islam. ik verzin ze niet. deze verhalen en hadiths tonen de vregevingsgezindheid en de verlossing van Allah die Hij biedt. simpel en alleen omdat iemand naar Hem keert en vergeving vraagt uit het hart. dus ja..

ik denk dat we van mening verschillen op basis van het feit dat Muhamed niet in de lijn van de profeten staat. vanwege het hele verhaal van ismael en isaac. wegens herhaldelijke discussies met christenen weet ik uit ervating dat dit een verloren discussie is. dus zal ik het er alleen maar bij houden dat Muhammed saws wel in de lijn der profeten staat naar mijn geloof en idee.

wat betreft het zondige karakter waar jij het over had van de profeten: in de bijbel (OT om precies te zijn) staan een paar idd zondige uitspraken over onze profeten. je moet weten dat wij in de islam deze vreselijke zondes die het OT beweerd dat de profeten hebben verricht niet erkennen. wij geloven dat de profeten vrij waren van zondes. dus zij verschillen totaal niet van profeet ISA (jezus). heb je wel een biografie van Profeet Muhammed saws gelezen?en weet je wel wat wij geloven over de andere profeten?wij zijn geleerd alle profeteb als gelijke te zien en als pure personen.waarom 1 ervan utikiezen?dat doet onrecht aan een ander. en als zoals jullie beweren de overige profeten zo zondig waren, dan moet ik toch even zeggen dat Jezus wel uit die "zondige" profeten voortkomt aan de hand van de lijn van zijn moeder Maria.

ja idd, ik kan moelijk bep uitsprkane over jezus van christenen serieus nemen. want ik geloof dat allemaal namelijk niet. verlossing is echt wel degelijk aanwezig in onze religie. verbaas me nog steeds dat mensen dat niet weten.

wat betreft het Woord van God wat jij noemde en wat volgens jou staat in de koran. ik heb de reden van openabring van dat vers. en wat er bedoeld wordt met het Woord van god is puur en alleen het woord: WEES! wat Allah had gestuurd als command met Jibriel om in te blazen in Maria's buik. jij hebt dit zeker van een vertaling. ik herken het. maar ik llees de koran in het arabisch en ik heb een bijna correcte vertaling in het NL. en het zegt toch ietsjes anders dan wat jij hierboven zegt. het Woord war dar over gesproeken wordt si hetzelfde woord wat Allah aan Adam heeft gegeven. namelijk: WWES!/BE! en Adam en jezus waren geschapen. zij allebei waren namelijk zonder vader geschapen en Adam zelfs zonder moeder.das de uitleg van HET Woord van God in de koran. heel simpel. de koran is wat dat betreft het Woord van Allah. de injiel en torah ook in hun oorspronkelijke vorm.

ik wil zelf ook vrede tussen de islam en christendom en samen met mij een heleboel. het zal je verbazen hoeveel het er zijn. weet je hoe je vrede kan creeren?door niet over de verschillen in religies te praten. want die zijn er nou eenmaal. fundamentele principes. fundamentele verschillen. dus waarom niet ophouden met praten erover en gewoon naast elkaar leven?en nee, ik relativeer hier geen koranvers. dit is wat de profeet deed. hij had ook vrienden die jood of christen waren. het zal je verbazen hoe hij leefde. en hoe bep koranverzen geinterpreteerd moeten worden

gr

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 07:29

Beste Muslima,
ik waardeer dat je zo de moeite neemt om te reageren en ik twijfel niet
aan de oprechtheid van je geloof en dat Allah voor jou de bron van Liefde
en Vrede is. En je hebt gelijk als je geprikkeld wordt door de exclusiviteit
die je in mijn woorden en in de houding van veel christenen bespeurt.
Maar je zult het toch met me eens zijn dat het vooral exclusiviteit is dat
op dit forum geventileerd wordt? Mag ik dan ook eens exclusieve
uitspraken doen?

Ik wist dat je zou reageren over die frase waarin ik de uispraken van die
geleerden "christelijk" noemde. Ik zette dat woord tussen
aanhalingstekens, juist om het in een bepaald kader te plaatsen... Maar
zoals ik al aangaf; ik heb het niet zo met religieuze instituten, hoewel ik
er tamelijk orthodoxe opvattingen op na houd. En neem me niet kwalijk;
zoals de Islam als religie zich tegenwoordig op het wereldtoneel
profileert, kan ik niet echt vredelievend noemen. Je noemt nu wel de KKK
als uitwas van het christelijk geloof. Dat is maar betrekkelijk zo en je weet
ook dat de brede christelijke gemeenschap hun gedrag en daden in alle
toonaarden afkeurt en verwerpt. En dat is nu juist iets dat ik bij de
Islamgemeenschap, voor zover ik kan vast stellen, een beetje mis. Jij bent
een van de weinigen op dit forum die zich duidelijk van het geweld in
naam van Islam distantieert en dat verdient veel respect.

Idd. zie ik de Islam zoals die in beeld komt als een religie die geweld
hanteert om doelen te bereiken. Het kan zijn dat jouw religie niet zo is,
maar dan is er toch minstens sprake van een fors imago-probleem. Tijd
dat de Moslims daar op grote schaal iets aan gaan doen. Een PR specialist
kan daar vast goede adviezen over geven.

Laat me even uitleggen hoe ik t zie met dat exclusieve. Allereerst geloof
ik niet dat christenen betere mensen zijn dan niet-christenen. Ik geloof
dat er veel moslims, boeddhisten, hindoes, animisten, athe�sten en
communisten zijn die in hun leven meer "christelijk" gedrag vertonen dan
menig christen. (Met "christelijk" bedoel ik "in navolging van Jezus".)
Als het goed is is het voor een christen juist duidelijk dat zijn
hartsgesteldheid en zijn daden nooit goed genoeg zullen zijn om de
toegang tot het paradijs te kunnen "verdienen". Dat ie verlossing nodig
heeft.

Ik ben niet christen geworden met de gedachte dat God wel heel blij zou
zijn met zo'n goeie vent als ik en dat ik met een beetje goede wil en
inspanning een mooi plekje in het paradijs zou kunnen verdienen. Jezus
zegt dat hij niet gekomen is voor degenen die gezond zij, maar voor
degenen die ziek zijn:
Marcus 2; 15�En het geschiedde, toen Hij aanlag in zijn huis,
dat vele tollenaars en zondaars mede aanlagen met Jezus en zijn
discipelen; want zij waren talrijk en zij volgden Hem. 16�En toen de
schriftgeleerden der Farizee�n Hem met de zondaars en tollenaars zagen
eten, zeiden zij tot zijn discipelen: Waarom eet Hij met de tollenaars en
zondaars? 17�En Jezus hoorde het en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn,
hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. Ik ben niet
gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.


Iedereen kan bij zichzelf onderzoeken of ie een rechtvaardige is of
verlossing nodig heeft. Ik was geen rechtvaardige maar een zondaar.
Maar laten we er even van uit gaan dat er rechtvaardigen op deze wereld
bestaan, dan kan dat een Jood, een Moslim, een Boeddhist etc. zijn.
Christenen zijn rechtvaardig, als ze geloven in het offer van Jezus. zij
geloven door dat offer gerechtvaardigd te zijn. en niet rechtvaardig
omdat ze het allemaal zo goed doen.

Dus ik acht het mogelijk dat er van alle volkeren, religies en
stromingen mensen in het paradijs zullen komen. Gelukkkig is dat zoals
je zegt slechts aan de Allerhoogste om dat te bepalen. En bovendien, als
christenen al menen dat ze meer licht ontvangen hebben dan alle andere
geloven, dan is het nog zo dat een ieder, zoals Paulus stelt, geoordeeld
wordt in overeenstemming met het licht dat ie ontvangen heeft...

Maar nu de mensen die er van doordrongen zijn dat ze naar de
maatstaven van God en van hun religie verloren zijn omdat ze ernstig
gezondigd hebben en daar ook aan vast zitten, voor hen is de boodschap
van het Evangelie en van het plaatsvervangend sterven van Jezus het
allerbeste nieuws dat denkbaar is. Dat is een van de redenen dat ik hier
op dit forum rondhang; om mensen die er zo voorstaan met de hieronder
staande woorden van Jezus te bemoedigen. Jij kunt dat haatzaaierij
noemen en ik zal me lang niet altijd even diplomatiek uitdrukken en hier
en daar fors (soms zelfs expres) op gevoelige tenen staan, maar God weet
wat mij beweegt. Iedereen die Jezus wil volgen, neemt Zijn opdracht
serieus; namelijk alle gelegenheden benutten om zondaars zijn Liefde en
Zijn Verlossingswerk aan het kruis bekend te maken.

Ondanks het feit dat Mohammed niet in de lijn van de (joodse) profeten
staat kan ik me voorstellen dat Hij een opdracht van God kreeg om zijn
volk, dat verstrikt was in afgoderij, op de ene God te richten. In die zin is
hij idd iemand als Mozes, die kwam met de wet voor het Joodse volk.
Mozes en Mohammed; gewone mensen met menselijke
tekortkomingen. In het OT lezen we dat de profeten zo hun fouten
hadden en waarom zouden die niet benoemd mogen worden; met alle
respect. Anders zouden we ze nog gaan vergoddelijken.

Maar Jezus is van een andere orde; geen profeet als de andere profeten,
ook al mogen we Hem onze vriend noemen (als we doen wat Hij zegt). Hij
is het mens geworden Woord van God (zoals je ook in de koran kunt
lezen) en Hij was daarom zonder fouten.
Laten we het zo stellen; Mozes en Mohammed kwamen met de goddelijke
Wet; Jezus kwam met de Genade door als verzoenofferlam te
functioneren.

Idd; iedereen zijn of haar geloof. Maar je kunt begrijpen dat het voor een
christen moeilijk is om te geloven dat alle openbaringen van Mohammed
zuiver waren, omdat een deel daarvan geen recht doet aan de identiteit
en het offer van Jezus.
Omgekeerd kan ik begrijpen dat het voor een Moslim moeilijk is om het
geloof van de christenen serieus te nemen, ook weer omdat dat geloof
door Mohammed toch als een dwaling gesteld wordt.

Eerlijk gezegd zou ik het liefste zien als er een verzoening tussen de
christelijke en islam religie zou komen, maar dat is onmogelijk. Het
dogmatisch verschil van opvatting over identiteit en werk van Jezus is een
kloof die alleen maar als individuen te overbruggen is dat lukt alleen als
we onze eigen religieuze kaders wat relativeren. Want staat er bvb niet in
de koran dat je geen vriendschap mag sluiten met niet-moslims? Dat
impliceert afstand houden...
Jij zegt dat er onder je vriendinnen christinnen zijn. Door het zo te
beleven relativeer je bepaalde stellingen van de koran. Je neemt daarmee
een zeker risico. Maar je hebt wel de kloof overbrugd

Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 04:46

beste postp

de reden waarom ik tekeer ging is eigenlijk heel ssimpel. je hebt een stuk geschreven over de religie die de profeet Muhammed saws heeft gebracht. dat stukje kwam bij mij in het verkeerde keelgat. want ik heb (kijk maar even rond op deze forum)nooit iets verkeerds gezegd over het christendom. en als ik dat heb gedaan dan zal het wel in deze topic zijn na zo'n reactie van jou en van vradig. ik irriteerde me namelijk wezenloos aan de exclusiviteit die jullie hanteren. das waarom ik zio reageerde. ik heb altijd geroepen dat je theorie en praktijk moet scheiden. ook binnen jullie godsdienst. wat mij gewoon irriteert is dat jullie die scheding alleen bij jullie zijn en niet bij de religie islam. ik heb nooit beweerd dat de echte christendom al die religieuze oorlogen heeft veroorzaakt (want het christendom heeft veel op zijn kerfstok, dat weten jullie wel neem ik aan). ik kan zo roepen dat er extremistische christenen zijn. ze zijn er ook. kijk even naar een topic op deze forum. maar ik snij dat soort dingen niet aan omdak weet dat er scheiding is tussen T EN P. wat mij nu wel verbaasd is dat ondanks mijn stuk over islam, schuif jij het af op de geleerden die zoiets zeggen. en niet op de islam. ik laat je een duidelijk stuk zien en jij schuift het af als een "interpretatie". waarom doe ik dat niet bij jullie postp?ik kan toch ook zeggen dat wat jullie hanteren een andere interpretatie is van het christendom en dat de meeste toch liever een extremisctische visie nodig hebben?een vb is de KKK. waar denk je dat die uit handelen?ik roep toch ook niet dingen als, "ja ik zie dat de christenen de neiging hebben toch meer die kant op willen gaan".ik ZIE het wel. maar ik zeg het niet. jij zegt dat je in islamitische landen hebt getoerd. ik woon in een seculier land waar veel christenen in wonen. kerken om me heen. en alle toeters en bellen. dus ja, als jij zegt dat jij hebt gezien wat de islam is, ik heb gezien wat het christendom is. het gekke is, heb ik hier in dit land mijn islam gevonden.

hte spijt me als ik je heb aangeallen of wat dan ook. was niet mn bedoeling, maar jij moet ook even terugkijken naar de dingen die je zei. je hebt een korte alinea gemaakt van wat voor religie islam is. je liet het overkomen alsof het alleen om macht is en om het zwaard. lees eens even wat je zei Postp. en lees ook wat je zei over het godsbeeld. en lees daarbij ook wat je zei aan het begin van je reactie. je zei namelijk dat je niet zal gaan bewijzen dat het christendom de ware religie is. nou, sorry. maar dat is alles wat je hebt gedaan in je post..begrijp je nu mn reactie?ik heb rspect voor jouw geloof. maar ik zag een gebrek aan respect in jouw post. missch bedoelde je het niet zo, maar dat kan ik niet ruiken. ik lees alleen en reageer erop.

en nee, mijn reactie was niet oog om oog tand om tand. is best een rare opmerking van jou..maar goed. en weet je waarom ik jouw argumenten niet aanpak?om bovenstaande reden. ik heb respect voor het feit dat JIJ daarin gelooft. ik geloof dit en jij geloofd dat. je kunt elkaar niet met argumenten overtuigen, want dan zijn we hier nog als we 80 zijn. het is namelijk een geloof. in je hart.

wat ik wel even heel snel kwijt wil aan jou vradig en anderen is dat als er een moslim hier roept dat een niet-moslim het hellevuur in gaat (waar ik het niet mee eens ben omdak denk dat Allah dat beslist, wij weten het niet) jullie boven op hem of haar springen en dingen roepen als onrechtvaardigheid etc. maar waarom concludeer ik nu uit jullie post dat tenzij je niet in Jezus kruiziging geloofd, je onder de macht van stan staat en dus de hel in gaat?humm..vind dat wel raar. is niet anders dan wat een moslim zou kunen roepen. maar dan als je niet in Muhammed saws geloofd. begrijpen jullie wak beodel met exclusiviteit.

oh ja, je had het over dat op deze forum en weet ik niet waar liever de mujahidien strijkreet wordt gehoord. nou, ik en een heleboel met mij horen die liever niet. zoals de Profeet Muhammed. je roept eerlijk gezegd dingen overhem die niet altijd kloppen. ik geloof in Jezus zijn boodschap, maar ook in die van Muhammed saws. en van Mozes, en van Adam etc etc. ik geloof dat ze ieder een aparte unieke doch het zelfde boodschap hadden. en Profeet Muhammed saws was vredelievend. ik weet niet of je het verhaal kent, maar hij ging 13 jaar gebukt onder onderdrukking en uitbuiting, boycotting en armoede en achtervolging. hij werd bestenigd en werd vreselijk behandeld,maar hij deed niks terug.hij geloofde niet in geweld. er werden mensen vermoord omdat ze monothestisch waren. het onrecht werd zo groot dat Allah Muhammed saws de toestemming gaf zichzelf te verdedigen, let wel:verdedigen.geen aanval beginen en geen oorlog beginnen,Muhammed was niet voor oorlog, maar hij moest zichzelf en zijn volk wel verdedigen. MAAR onder voorwaarde.tijdens zijn verdediging mocht hij geen bomen, kinderen, vrouwen, dieren, ouderen, biddende mensen of het nou moslims of geen moslims waren, ongewapenden en degenen die niet aanvielen, aanraken. dus met andere woorden. pas als iemand rechtstreeks naar hem toekwam met het zwaard om hem neer te slaan, mocht hij dus als het ware zichzelf vrededigen. thats it.

wat ik jammer vind is dat er veel onauthentieke boeken in omloop zijn ove het kevensloop van onze profeet saws. ik lees sowieso geen onauthentieke boeken meer. ze geven niet het correcte beeld van onze profeet. de profeet bijv verbood het tenstrengste om een kerk of synagoge te vernietigen. hij had een buurman die een jood was en hij was daar zeer goed bevriend mee. hij was heel streng met het feit dat de andersgelovgen met rust moesten worden gelaten en dat niemand ze kwaad moest doen.

over liefde. Profeet saws heeft zelf gezegd dat als jij niet voor een ander wenst wat je voor jezelf wenst, je geen ware gelovige bent. hij zei dat als je niet lief voor de dieren, kinderen, wezen, armen en minderheden bent, je eigenlijk geen geloof in je hart hebt. hij zag een keer dat een babyvogel uit het nestje van haar moeder werd gehaald. hij keurde dat af en zette eigenhandig het vogeltje weer terug.hij bevrijdde de slaven. voedde de armen. en hielp de wezen. hij verdedigede de minderheden, vooral de joden en christenen omdat hij hen zijn broeders noemden vanege het feit dat ze allen in Abraham geloofden. hij trouwde zelfs met een christelijke vrouw en zij bleef haar geloof behoudne. hij legde haar niet op zich te bekeren. etc etc.

Jezus zijn woorden geloof ik ook in, ik zie het gewoon als 1 lijn. Mozes heeft bijna hetzelfde leven geleid als Muhammed. dus waarom wel in mozes geloven terwijl hij anders was dan jezus maar niet in muhammed saws?begrijpen je?alle profeten hebben een pure monotheistische boodschap gebracht, namelijk dat er maar 1 God is engeen deelgenoten heeft. en de liefde die ik ervaar in dit leven heb ik puur en echt alleen puur aan AL hun boodschppen te danken. met name aan die van onze lieve profeet saws, vanwege het simpele feit dak zijn helebiografie heb en de talloze hadith. profeet saws sprak over Jezus asl zijn broeder. Hij had veel respect voor hem en voor mozes en yahya etc etc. je kan pas echt iets zeggen over de liefde in de islam als je ht daadwerkelijk beleefd. echt. en de zuivere islam hebt gekend. en niet wat een toch redelijk klein groepje uitvoert, wat blijkbaar in een tijd van onderdrukiing veel invloed kan uiitoefenen. das een sociologisch vershijnsel.in een tijd van woede en onderdrukking wordt de groep gevolgd die zulke dingen roept. zie je ook onder de christenen en de joden. voor de chrsitenen, neem even een kijke in turkije en voor de joden, neem even een kijkje in israel.

en je zei dat de tekst die ik je stuurde "christelijke"kenmerken bevatte. das wat ik nou bedoel met exclusiviteit. waarom onderschrijf je een vredelievede islamitsche tekst, alleen maar omdat het vredelievend is, als christelijk?waarom kun je het gewoon niet zien als islamitisch?is het nou zo moeilijk om de islam te zien als vredelievend?das nou precies het punt dat mij dus zo deed reageren. misschien bedoel je het niet zo, maar het neigt het als een soort van superieuriteit of alleenrecht in het christedom om vredelieven te zijn. deze gelleerden hebben vanuit de islam gehandeld en niet via het christendom.

en je zie ook wat over andere koranteksten in de koran. ik kan met volle overtuiging zeggen dat ieder vers een reden van openabring had. en als je die redeb erbij hebt gehouden zul je die "andere"koranteksten waar je het over hebt och anders zien. en trouwens, de bijbel kent genoeg zulke "andere" verzen.

gr

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 18:17

Moslima,
zoals Vradig stelt, Liefde is een serieuze zaak. Tegelijkertijd vind ik het
een woord waar ik zuinig mee ben. Ik moet zelf nog veel (belangeloze)
liefde leren, maar het is ook een woord waarmee je heel gemakkelijk een
discussie naar je hand kunt zetten.
Trouwens, ik kan tegelijkertijd met stevige argumenten en kritische noten
komen en toch liefhebben, voor zover dat binnen mijn vermogen ligt. En
geloof me; in het besef van Gods tegenwoordigheid heb ik de Moslims lief
maar niet hun religie.

Wellicht komt het doordat je je door mijn argumenten beledigd voelt,
hetgeen beslist niet mijn bedoeling is/sorry, maar je gaat nogal stevig
tekeer tegen mij; nogal oogomoog-achtig
Je zegt dat je mijn geloof respecteert, maar lees nog maar eens goed
je tekst; je laat intussen niets heel van de beginselen van het christelijk
geloof, zoals ik die weergaf. Toch een beetje de pot die de ketel verwijt,
vind je niet?
Wat je in feite doet is niet discussieren over een bepaald statement, maar
"op de man spelen"... m.a.w. Je bestrijdt niet de argumenten met
genuanceerde tegenargumenten, maar je bestrijdt degene die met de
argumenten komt; oa door zijn al dan niet vermeende gebrek aan liefde
ter discussie te stellen en door maar steeds te roepen dat ie geen kennis
heeft. En lees eens even terug; heb ik jou ergens op die manier bejegend?
ik dacht het niet en als het wel zo is, dan spijt me dat oprecht.

Je geeft enige teksten weer van gematigde vredelievende Islamgeleerden
en dat zijn idd heel "christelijke" standpunten. Ze zijn ook in de koran te
vinden, maar daar staan zoals je weet veel teksten tegenover die gaan
over vergelding etc. En was Mohammed zelf niet iemand die het zwaard
hanteerde? Je weet toch zelf wel wie hij allemaal te vuur en te zwaard
bestreed? Even los van de vraag of die strijd gerechtvaardigd was; hier is
toch terecht door Vadrig en mij de unieke opstelling van Jezus benoemd.
Hij heeft bij mijn weten nooit geweld gebruikt om Zijn gelijk te halen en
het ook aan niemand opgedragen.

Moslima, ik weet niet hoe groot de invloed van die vredelievende
geleerden is, maar ik krijg toch de indruk, dat de strijdkreet van de
mujihadeen door heel veel Moslims liever gehoord wordt. Op dit forum in
ieder geval wel...
was het maar zo dat die geleerden degenen zijn die het binnen de Islam
voor het zeggen hebben. En kom nou weer niet met "je weet nix".

Geruime tijd heb ik in bijna 100% Islamitische landen doorgebracht. Ik
heb de koran grotendeels bestudeerd (niet zo intensief als jij, natuurlijk)
en vooral veel om mij heen gekeken en ook verschillende moskee�n
bezocht. En heus niet alleen wegens de mooie architectuur. Het was in
Afghanistan waar ik uiteindelijk door openbaring tot geloof in Jezus de
Christus kwam. Door Zijn onmetelijke Liefde voor de armzalige zwerver
en zondaar die ik was.

Vrede!

OJa, je hebt gelijk als je zegt dat de mens in principe een vrije keus heeft
al dan niet naar satan te luisteren. Dwz eigenlijk hadden alleen onze
oervader en -moeder in het paradijs die keuze. Want sindsdien is van
nature de neiging, zoals Alzukar noemt de "erfneiging", om te zondigen
groter dan de neiging om niet te zondigen. En eenmaal gezondigd is men
een slaaf van de zonde. Dat zie je toch ook om je heen?

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 15:38
In plaats van "erfzonde" spreek ikzelf liever van "erfneiging" tot gedrag dat je in disharmonie brengt met de schepping die je heeft voortgebracht, je verwijdert van wat wel de "Boom des Levens" wordt genoemd. Door dat gedrag bouwt zich een rekening op die je, vroeg of laat, zult moeten betalen. De Schepper int de rekening door het herstellen van de harmonie of het cree�ren van een geheel nieuwe orde (bijvoorbeeld ��n waarin de mens niet meer voorkomt). Het BEWUST, het willens en wetens doorgaan met je verkeerde gedrag, zo zou je dan kunnen zeggen, is het werk van de Satan (in jouzelf, de zonde die je bedrijft). Over wat dat "bewust" inhoudt valt nog uitvoerig te discussie�ren.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 08:19

met ongeduldig bedoel ik dat God zo graag wil dat wij vergeving zoeken. das wat ik bedoel.en aub noem de islam geen oosters religie alsof het een exotisch iets is. het is een onotheistisch geloof waarbij ook hier God wacht todat iedereen zich bekeert en hen de kans geeft en tijd om tot Hem te komen.

jezus liefde niet in onze religie?vradig, een vraag: heb jij kennis van islam?kom dan niet met uitlsuitende bewringen die beweren dat de leifde in andere religies niet te vinden is. als bestudeerder van eligies en als gelovige in de islam kan ik zeggen dat de liefde wel degelijk in de islam is. en ik sluit niet alle profeten uit. alle profeten hebben een pure boodschap gebracht. van adam tot muhammed saws.

en vradig, ik bespeur bij jou nu jammer genoeg ook de exclusiviteit vastleggen van het chistendom. het komt heel superieur en arrogant over.sorry.waarom bewreen dat andere religies geen liefde bevatten?heb ik dat over het christendom over andere religies gezegd?humm..jammer vradig.

oh en sorry, wat je ook zegt, ik ben niet gek om de duivel macht toe te kennen. wat een degardering van Godsmacht. jeetje hee.vreselijk. de reden dat Het Paradijs bestaat is dat we eindelijk rustig zullen zijn van de influisteringen van de satan. nogmaals, wij hebben een vrije wil. de reden van Het Paradijs is juist puur een beloniong voor het feit dat jij voor het goede hebt gekozen uit jouw eigen macht. en niet omdat de satan de macht had. een beleong voor het feit dat je berouw toonde. das pas het echte principe van een beloning. en das het hele proncipe van het paradijs. en niet omdat de satan daar niet zal zijn. jullie stellen satans macht gelijk aan die van God. jeetje. Satan heeft geen macht. hij hoopt alleen door zijn influistringen (cause thats all he can do)een paar zieljtes mee te nemen want hij wil het hellevuur niet alleen in gaan. uiteindelijk zal hij in het hirnamaals beweren dat jij voor die foute daad hebt gekozn omdat jij een vrije wil hebt. jij hebt naar hem geluisterd. zijn influisteringen waren slechts inlfuisterinegn. en het grappige is, hij heeft gelijk ook. dus hulde aan de vrije wil en de goedheid van Allah. wat een vreemd en gemeen beeld van God om te bewreen dat Hij het heeft toegelaten dat satan macht heeft. jeetje. kippenvel krijg ik ervan iedere keer als ik het hoor of lees. spooky.

en waarom geven we onze lieve profeet adam as steeds de schuld van de erfzonde?hij en eva hadden berouw getoond en God heeft dat aanvaard. het feit dat hij een zonde pleegde, verklaar je toch ook niet middels erfzonde?die bestond toen toch nog niet?dus is het niet logischer om de zondes die de mensen verrichten puur te baseren op hun vrije wil die voor zo'n zonde heeft gekozen middels (je zegt het zelf0 de verleidingen van de satan? is het niet zo dat zo'n proces gewoon is voortgezet?zonder het hele concept van erfzonde?en zo verder en zo verder.

en Jezus heeft ook de komst van Muhammed voorspelt. but who wants to see that?nobosy unfortunately. may the Truth overcome the falsehood!

gr

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 07:59

God is juist heel geduldig. Dat is ook de reden dat we nog 2000 jaar verder leven na de opstanding van Jezus en niet minder. Dat is ook de reden dat God de wereld nog niet heeft laten vergaan (wat uiteraard op termijn gaat gebeuren, maar God bepaalt dat).
God wil dat iedereen tot geloof komt en zich bekeert. Dat laatste is bv. niet te vinden in new-age en veel oosterse religies, je hebt daar een god voor jezelf. Als je bv. de oude profeten lees, dan zie heel vaak dat ze oproepen tot bekering en berouw, bv Jona in Ninev� (een stad in wat nu Irak is, geloof ik van +- 600.000 inwoners), Jeremia, Hosea, etc.

De liefde van Jezus is in geen enkel andere religie terug te vinden.
Jezus is juist naar deze wereld gekomen omdat juist satan macht over deze wereld heeft; wij zijn misleid door hem en de consequenties zien we om ons heen. (Waarom hebben we dan hoop op een paradijs als dit al het paradijs zou zijn?; m.a.w. als dit een plek was waar de duivel geen macht heeft)

Jezus zegt dat hij de Weg is en dat degenen die zich bekeren tot Hem uit de macht van de duivel wordt gered. Hij is het middel tot verzoening, net zoals vroeger allerlei schapen werden geoffered als verzoenmiddel (zie de Torah/wetten van Mozes), maar die schapen enzo moesten keer op keer geofferd worden, terwijl Jezus het perfecte offer is. God voorziet zelf in een offer (Jezus), net zoals hij Abraham voorzag in een offer toen Hij Abraham opdroeg zijn eigen zoon te offeren.

De profeten voor Jezus hebben zijn komst voorzegd, Johannes de Doper (Yahya) bereidde zijn komst voor, hijzelf heeft tijdens leven bewezen dat hij gezonden is door God door bv. doden op te wekken en zieken te genezen, door aan het kruis te sterven en tevens is Hij opgestaan. Ook nu nog leeft Hij dus. Dat is een groot verschil met andere religies: de stichters of boodschappers zijn gestorven, maar Jezus leeft!

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 07:15

dank je vradig

mensen falen te zien dat de islam wel degelijk liefde bevat.ze horen alleen beetje van daar en een beetje van daar en vormen hun oordeel. das nou zo jammer. en het feit dat postp gezegd heeft dat de reden voor bekering het feit dat de mensen God niet echt kennen, ik heb dat zelfde argument echter ook bij moslims die bekeren. echt waar. door onwetendheid bekren ze zich vaak en door gebrek aan leiding (wat postp openbaring noemt). en hoe zou postp mijn vrehaal ergens in deze topic verklaren van een volgens mij 16 de eeuwse priester die wou bekeren maar niet durfde vanwege de doodslag die op m wachtte die door de christenen zou worden uitgevoerd? hij vluchtte van zijn land om te bekeren. hoe wordt dat verklaard?dan is hij vanwege de grote risico toch ook overtuigd van de waarheid?dus zo'n argument verliest zijn kracht. want postp weet en ziet alleen dingen die nu in de islam gebeuren op tv omdat wij moslims nu the topic of the day zijn. maar hoe zit het met bep kerken en christelijke gemeenschappen?ze verwerpen hun kind van hun testament en van hun leven en ontnemen de liefde alleen omdat hij of zij moslim is geworden. waarom zou iemand dit allemaal riskeren en toch moslim worden?misschien uit overtuiging?daarom, ik zie bij sommige mensne hier dat ze alleen binenn een bep kader kijken. de wereld is veel groter en er gebeuren dingen in deze wereld die zulke argumenten zo de grond in kunnen boren. de reden waarom iemand naar een andere religie bekeert is voor ieder een afzonderlijk. dus verklaren dat moslims allen zich bekern uit pure overtuiging vanwege de risico's staat niet zo sterk als een huis. er bekeren zich hier genoeg zonder angst voor doodstraf, MAAR 80 tot 90% keert terug. ik zie het bij een heleboel iranieres. die bekeren zich tot het christendom en keren vervolgens terug. 

maar wat ik een tekortkoming vind aan dit alles is dat er per se wordt uitgegaan bij de christenen dat je alleen kan liefhebben als je in de opoffering van Jezus gelooft. hoe zit het dan met de talloze atheisten?budhisten?hindoes?die hebben en kunnen ook liefhebben. dus waarom zo'n exclusiviteit'?begrijp je?dat vind ik jammer. echt heel jammer.de basis van elke religie is liefde en geloof. dus waarom zo'n exclusiviteit?een tweede tekortkoming hier vind ik de bewering dat de satan macht heeft. ouch. wat een degardering van Gods macht.Alleen God heeft macht mensen. satan is een scharminkel die slechts in de schone ziel van de mens influistert. we hebben een vrije wil om wel of niet naar deze scharminkel te luisteren. dus als er sparke zou zijn van boetes dan kan je dat alleen en alleen op jezelf claimen. tenzij je berouw toont, want Allah wacht ongeduldig op ons berouw. hoe mooi.

anyway, ik wil niet teveel afwijken en wil ook geen dingen zeggen over het christendom en de "leerstellingen" waar ik het totaal niet mee eens ben, omdak bang ben een christen hier mee te kwetsen.of om zijn of haar beeld van het christendom te vervormen. ik onthou me daarvan. de waarheid komt tot degenen die er blanco voor staan en de moed hebben te leven en opofferingen te verrichten voor THE ONE AND ONLY en vertrouwen in Zijn macht te hebben.. zonder intermediairs,

nog bedankt vradig.

 

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 06:31

Beste postpentacost, muslima5 en anderen,

Ik zou graag iets over de liefde willen schrijven.

Allereerst heb ik al een aantal keer bij de reactie van muslima5 gelezen dat zij geen liefde ervaart bij christenen, in het bijzonder op dit forum. Dit is een verwijt dat we serieus moeten nemen.

Het favoriete stukje bijbeltekst van mijn oma is de eerste brief van Paulus aan de Korinthi�rs, hoofdstuk 13.
Korte uitleg: Korinthe was een stad in wat nu Turkije heet, nu kunnen we alleen wat ru�nes van zien. Het was een stad met een sterk Griekse cultuur, filosoferen en kennis was heel belangrijk. Polythe�sme was zeer verbreid, zoals jullie allemaal weten hadden de Grieken allemaal afgoden, zoals Zeus, Apollo en weet ik allemaal niet. Paulus, gestuurd door Jezus als apostel voor de heidenen (=iedereen die niet-Joods is) schrijft hier naar een jonge gemeente, dus hij schrijft hier aan een groep christenen.
Een groep mensen in Korinthe had Jezus aanvaard (Jezus is weliswaar gestorven voor de zonden van hele mensheid, maar aan onze kant is daar wel onze bekering tot Jezus voor nodig voor de vergeving van ONZE zonden; m.a.w. dat is een vrije keuze). Deze mensen hadden ook geweldige geestelijke gaven, inzicht en wijsheid ontvangen. Maar aan de andere kant waren ze seksueel immoreel, arrogant, was er verdeeldheid etc. 
In hoofdstuk 13 gaat het over de LIEFDE.

Daar staat dat zelfs al weten we alle talen van mensen of engelen, hebben we bijzondere profetische gaven (bv. kunnen de toekomst door de Geest voorspellen, of hebben uitzonderlijke wijsheid door God), alles doorzien (bv. weten precies wat er in het hart van een mens omgaat), of we offeren ons leven ter verbranding (denk bv. aan mensen die zichzelf opblazen), we geven al ons geld weg aan de armen, maar we hebben de liefde niet, dan baat het ons niks, dan is het niks dan vibratie van lucht.
Zelfs al weten sommigen hier veel van de bijbel, maar hebben de liefde niet, dan heeft het weinig nut, zelfs al zal in eerste instantie het motief misschien goed zijn: iedereen moet namelijk het evangelie horen (dat heeft Jezus nl. ook ons opgedragen), je gunt iedereen de zekerheid van eeuwig leven met God!
Muslima5, het punt dat je geen liefde ervaart hier is een goed punt. De bijbel zegt nl. dat degene die niet liefheeft, God niet kent (bv. de eerste brief van Johannes)

"7 Geliefde broeders en zusters, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde komt uit God voort. Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde. 9 En hierin is Gods liefde ons geopenbaard: God heeft zijn enige Zoon in de wereld gezonden, opdat we door hem zouden leven. 10 Het wezenlijke van de liefde is niet dat wij God hebben liefgehad, maar dat hij ons heeft liefgehad en zijn Zoon heeft gezonden om verzoening te brengen voor onze zonden."

Ik zal een eigen ervaring geven. In mijn zoektocht naar God en meer van God was ik terechtgekomen in Brussel. Daar was een bijeenkomst met een mevrouw die duidelijk bekend was met de kracht van God. Zij had bv. mensen van drugsproblemen door God bevrijd zien worden en meer van zulke dingen. Het was ook in lijn met de bijbel, en er was op zich niks mis mee. Alle geestelijke uitingen zijn goed, zeker als de eer aan God of Jezus komt. Een aantal mensen werd ook genezen daar, eentje geloof ik van hoogtevrees. Maar ik miste een vitaal onderdeel: de liefde. Ik ging daarom ook teleurgesteld weg. Een te grote focus op wonderen en tekenen ipv op degene die de wonderen bewerkt (Jezus) leidt tot niets, net als bij de gemeente in Korinthe. (daarmee wil ik niet zeggen dat Jezus geen wonderen zou moeten doen of dat we daar niet om zou moeten vragen, maar net als je geen relatie aangaat voor slechts de sex, doe je dat ook niet met Jezus alleen maar omdat Jezus toevallig de machtigste in het heelal is en Hij wonderen kan doen als daar in geloof om vraagt).

Misschien begint het nu een beetje onsamenhangend te worden, maar muslima5 heeft zeker een punt wat betreft de liefde.


Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 05:37

alsjeblieft postpentacost, speciaal voor jou naar aanleidng van je bewering "oog om oog en tand om tand". een uitgebreid stuk hierover. en dit is maar een deel van de ECHTE islamitische kennis.lees vooral de eerste paar dikgedrkte koranteksten. zoals ik zei: ik weet wel waar jij jouw info vandaan hebt gehaald.

In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.


Dear questioner, thanks for such an interesting question, and we implore Allah earnestly to guide us to the best way through which we can defend Islam in a civilized way.

The true Muslim is the one who is really keen to treat all people with kindness. When it comes to hurling insults, the treatment should be more and more kind so that the other party knows the manners of Islam and true Muslims. This does not rule out that Muslims can resort to legal channels to regain their usurped rights or restore their dignity.

Responding to the question, Dr. Marawan Shahin, Professor of Hadith and its Sciences, Faculty of Usul Ad-Din (Theology), Al-Azhar Univ. states the following:

To answer this question, I need to explain three main concepts:

1. As Muslims, we have our own special way of reacting to abuse hurled against us. We do not respond to abuse with something similar as a way of revenge. Rather, we respond in a gentle way in which we practice true Islamic manners. This is a very special way of treating those who resort to verbal abuse. Stressing this, Allah Almighty says: (The good deed and the evil deed are not alike. Repel the evil deed with one which is better, then lo! he, between whom and thee there was enmity (will become) as though he was a bosom friend. But none is granted it save those who are steadfast, and none is granted it save the owner of great happiness.) (Fussilat 41: 34-35)

Also, while mentioning the characteristics of true believers, Allah Almighty says, (Such as persevere in seeking their Lord's countenance and are regular in prayer and spend of that which We bestow upon them secretly and openly, and overcome evil with good. Theirs will be the sequel of the (heavenly) Home. .) (Ar-Ra`d 13: 22)
Moreover, we are ordered by the Prophet (peace and blessings be upon him) to follow bad deeds with good ones. The Prophet (peace and blessings be upon him) told Abu Dharr (may Allah be pleased with him), �Fear Allah wherever you are and follow up bad deeds with good ones in order to wipe them out, and deal with everyone with excellent morals.�
Thus, we as Muslims do not turn a blind eye to the abuses hurled against us out of being weak or meek. Rather, we prefer to use high morals when others prefer moral decline.

2. True Muslims are always willing to try their best to clarify whatever form of distortion is practiced against them, and this should be done only with those who are launching attacks due to their ignorance. In this case, the role of Muslims is to clarify the truth before those who are willing to know it, and are really searching for it although they missed the way and were driven to abuse.

3. In all cases and under all circumstances, we should exercise remarkable patience that is mixed with real commitment to this great religion. If we are steadfast in the face of those who attack us, then we will achieve psychological victory and surely the physical victory will soon follow. Most of those who verbally attack Muslims intend to psychologically defeat them and snatch them away from their religious commitment. That is why Muslims should be on their guard against this form of psychological warfare.

Moreover, Dr. Muzammil Siddiqi, former president of the Islamic society of North America, adds:

We have to be patient. Never return abuse with abuse and never become violent against those who abuse and falsely accuse us. We should answer firmly and politely and remove the misconceptions from their minds. If you think that taking legal action will help, then by all means do so. One should always use wisdom and the best means possible. Allah says in the Qur'an, (The good deeds and the bad are not equal. Remove the bad with that which is good. Then those between you and them there is enmity will become your friends.)(Fussilat 41: 34)

Finally, the fatwa issued by IOL Shari`ah Researchers adds:

A Muslim, as described by the Prophet (peace and blessings be upon him), is not foul-mouthed. Even when insults are hurled against him, he is supposed to resort to the best course of action. What is the best behavior here? Surely, it is to strive to have a kind relations with the person hurling insults in a bid to make him realize the true manners of Islam. Let us contemplate the following Qur�anic verses, (The good deed and the evil deed are not alike. Repel the evil deed with one which is better, then lo! he, between whom and thee there was enmity (will become) as though he was a bosom friend. But none is granted it save those who are steadfast, and none is granted it save the owner of great happiness.)(Fussilat 41: 34-35)

Thus, the lenient approach is part of the gentle reaction that a Muslim should adopt in this regard.

At the same time, there are other steps that can be taken:

1. Suing the person or the organization hurling the insults against Islam and Muslims. We think that in Western countries there is a large margin of freedom for minorities and this can be best utilized by Muslims to defend themselves and take legal action whenever necessary. Allah Almighty says, (If ye punish, then punish with the like of that wherewith ye were afflicted. But if ye endure patiently, verily it is better for the patient.) (An-Nahl 16: 126)

2. Using different forms of media to defend the rights of Muslims and refute accusations and insults. This can take many forms; writing an article in a local or even an international newspaper or magazine will surely help, inviting the main figures of Muslims in the �affected areas� to give TV shows will also help, and even resorting to individual argumentation is helpful.

3. In all our defense approaches we should not be apologetic. Moreover, we should always consider that the best defense is not always that we launch the best offense. Violence will surely breed more and more violence. With a gentle approach, calm dialogue, fruitful argumentation, the desired results will be achieved.

4. Finally, we should avoid cursing or abusing them or even their �gods�. We are clearly prohibited to do that in the Qur�an. Allah Almighty says, (Revile not those unto whom they pray beside Allah lest they wrongfully revile Allah through ignorance. Thus unto every nation have We made their deeds seem fair. Then unto their Lord is their return, and He will tell them what they used to do.) (Al-An`am 6: 108)

www.islamonline.net

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.